Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pathfinder r50 3.5 v6 220 km 4x4 -Gaśnie na wolnych, nie wkręca się.


gniew

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna jestem właścicielem nisana z tematu. Kupując go, miałem świadomość, że z silnikiem jest jakiś problem. Myślałem że nieduży, nadal mam taką nadzieję.

Nissan ma instalację Lpg BRC, zamontowaną w Niemczech. Problem polega na tym że, kiedy silnik jest zimny po odpaleniu gaśnie po kilkunastu sekundach. Powtarza się to aż silnik nagrzeje się, potem już nie gaśnie. Jest jednak jeszcze jeden problem. nie pracuje równo na wysokich obrotach. Raz się wkręca a raz nie, szarpie przerywa,ale nie gaśnie. byłem na komputerze. Wskazywało błąd "wielokrotne wypadanie zapłonu. Zmieniłem świece, cewki zostały sprawdzone. Wszystko ok. Co może powodować tą dolegliwość? Proszę o pomoc w temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykładowe przyczyny wypadania zapłonów w VQ35DE

 

źle  dobrane, ustawione świece, sprawdz szczelinę, obejrzyj połączenia, stan świec (jak się spala mieszanka)

nieszczelny kolektor dolotowy

lejący, nieszczelny wtryskiwacz paliwa

nieprawidłowe ciśnienie paliwa , regulator ciśnienia paliwa, pompa paliwa

uszkodzona cewka zapłonowa

zła kompresja 

 

 

co to objawów zewnętrznych powód może być błachy, ale czasami diagnozuje się to w 10 sekund czasami mechaniki długo szukają i błądzą po omacku 

 

oczywiście poza cewkami i świecami (sprawdz od nowa) powinieneś na początku  przeczyścić MAF (przepływomierz) , wymień też filtr paliwa, ew. przeczyść układ paliwowy, sprawdź ciśnienie w cylindrach

 

no i by się przydało podpięcie pod Consulta

 

 

 

na koniec takie ciekawostki co dawało podobne objawy

-jeden gość w VQ35DE infiniti  miał podobne problemy (falował na zimnych i gasł) i u niego okazały się problematyczne przewody rozruchowe(przetarte) , oraz jakiś przekaźnik zapłonu, generalnie jakieś zwarcie.

- rozwiązaniem w innym przypadku też był problem z alternatorem. 

- VQ35DE w 350Z, został wymieniony przepływomierz

- jeden gość w Maximie znowu miał podobny problem podobny a rozwiązanie to czujnik położenia wałka rozrządu. 

- znowu w Maximie A33 z  VQ35De problemem były zaciski, przewody , akumulator 

- inny przypadek pompa paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dzięki Kazik_R52 za podpowiedzi. 

 

Dziś podjechałem do innego warsztatu. Podpięli pod kompa. Błędy jakie wyskoczyły to: P1320- ING signal primary;  P0300 MULTI CYL MISFIRE; P505 ISC SYSTEM/CIRC; P0340 CMP SEN/CIRCUIT-B1. Mechanik zresetował ustawienia,  podobno było nieźle namieszane. Po czym ponownie sprawdził błędy. Wyskoczyły dwa 505 czyli silnik krokowy i zbyt uboga mieszanka cylindrach tylko w jednym rzędzie, nie pamiętam którym (nie mam wydruku). Umówiłem się na jutro, będziemy szukać dalej. Żeby było weselej padło sterowanie nadmuchu. Nie można go wyłączyć. Jak wcisnę off nadmuch z cała parą dmucha na szybę przednią. ;-) 


Na tą chwile, opanowany jest problem z nadmuchem i klimą. To już działa. Niestety na rozwiązanie z silnikiem będę czekał do 12-go. Warsztat jest oblegany i dopiero w połowie września znajdą czas na mojego potwora ;-). Nie pozostaje mi nic innego jak cierpliwie czekać. Oczywiście podzielę się z wami wynikami.  Może komuś się to przyda w przyszłości. Przez moment była nadzieja, że wariuje instalacja gazowa, ponieważ kiedy odłączyliśmy ją (wymiana butli na nową ) Samochód na benzynie śmigał aż miło. Niestety dziś rano, znów wariował i nawet po rozgrzaniu nie pracował tak jak powinien, więc to nie gaz zakłóca silnik. Problem leży gdzie indziej.  


Niestety, kolejny lokalny mechanik się poddał. Wszystko zostało sprawdzone a silnik jak nie chodził tak nie chodzi, tak jak powinien. Pozostaje mi już chyba tylko serwis. Prawdopodobnie silnik nie pali na jeden cylinder. Jeśli macie jakieś konstruktywne wskazówki, to proszę o nie.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj mechanika co podepnie jego pod consult'a

 

gdyż część błędów są następstwami innych, a consult ma procedury diagnostyczne i znacznie lepiej pokazuje problemy. 

 

 

spróbuj odłączyć jeszcze akumulator na noc. 

 

widzisz to wróżenie z fusów, " prawdopodobnie silnik nie pali na jeden z cylindrów" - nawet średnio rozgarnięty mechanik powinien to stwierdzić w 100% lub wykluczyć, ja w moim silniku V8 Ford GT40 jestem w stanie na słuch to nawet zdiagnozować a co dopiero w V6, już nie wspomnę, że kilka innych czynników na to wskazuje jak stan świecy, itd... 

 

jak pisałem jedną z przyczyn wypadania zapłonów jest uszkodzony wtryskiwacz, co z kolej może powodować niepalenie na jeden cylinder, itd..

 

mało tego ja jakimś prymitywnym scannerem byłem w stanie odczytać z którym cylindrem są problemy, 

 

pozostaje Ci serwis, lub ktoś kto np. ogarnia dobrze Zetki, popytaj może w części forum Z350/Z370, tam te silniki dobrze znają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mechanik twierdzi, że prawdopodobnie coś jest nie tak z rozrządem.  Wskazania jego kompa pokazują jakiś bardzo dziwny (duży kont wyp. zapłonu). Dziś dzwoniłem do serwisu w Elblągu, tam stwierdzili, że te silniki są bezawaryjne, jedyne co może, to powodować to świece albo cewki. jednak nie przyjmą mojego samochodu bo ma instalacje gazowa.  Ten mechanik który mi go diagnozuje mówi że mógłby dobrać się do rozrządu ale potrzebuje manuala z ustawieniami a nigdzie nie można tego znaleźć.  Co do tego, że nie pali na jeden cylinder, to faktycznie dziwne bo przecież powinien dojść który to cylinder. No chyba że co chwilę jest to inny? 


Awaria już usunięta. :dribble:  Pathfinder śmiga aż miło.  Winne były dwie sondy lambda i przepływomierz. Dziękuję wszystkim za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to super

 

padało to jako jako możliwa przyczyna

 

pisałem że na początku trzeba od niego zacząć 

 

oraz ze podobne objawy miał w tym silniku gość z Z350 i musiał wymieniać przepływomierz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to super

 

padało to jako jako możliwa przyczyna

 

pisałem że na początku trzeba od niego zacząć 

 

oraz ze podobne objawy miał w tym silniku gość z Z350 i musiał wymieniać przepływomierz 

Tak Kazik, masz rację. Dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...