Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Pokaż mi świece a powiem Ci prawdę o Twoim silniku... ;)


switch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja również odpuściłem sobie ori ze strony wskazanej powyżej, zakupiłem RIK z allegro za 230 zł(sprzedawca zapewniał że to japońskie oryginały) jak na razie nie pije oliwy ale zrobiłem dopiero 1000 km a to za wcześnie żeby coś powiedzieć. Na temat goetze różne opinie krążą więc sobie odpuściłem. Brałem pod uwagę jeszcze Primy z Łodzi bo podobno pierścień olejowy mają wzmacniany(chromowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również odpuściłem sobie ori ze strony wskazanej powyżej, zakupiłem RIK z allegro za 230 zł(sprzedawca zapewniał że to japońskie oryginały) jak na razie nie pije oliwy ale zrobiłem dopiero 1000 km a to za wcześnie żeby coś powiedzieć. Na temat goetze różne opinie krążą więc sobie odpuściłem. Brałem pod uwagę jeszcze Primy z Łodzi bo podobno pierścień olejowy mają wzmacniany(chromowy).

 

Jestem już umówiony na robotę głowicy i pierścieni za tydzień.

Mam już wszystkie graty a pierścienie Kolbenschmidt (też są chromowane a olejowy 3 częściowy).

 

W jakim stanie miałeś gładzie cylindrów przed wymianą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

switch: ile w Twoich stronach będzie to wszystko kosztować?

 

btw: wymieniał ktoś szklanki w qg18de? same szklanki są po 90 zł/ szt., ale chodzi mi bardziej o koszta robocizny, bo podobno trochę roboty z tym jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

switch: ile w Twoich stronach będzie to wszystko kosztować?

 

btw: wymieniał ktoś szklanki w qg18de? same szklanki są po 90 zł/ szt., ale chodzi mi bardziej o koszta robocizny, bo podobno trochę roboty z tym jest...

 

części: 500 PLN

głowica: ~400 PLN 

robota: ~600PLN

 

Dlaczego chcesz wymieniać szklanki? Na pewno trzeba zdjąć wałki i łańcuch z góry.

Mam drugi silnik w stanie rozebranym, więc widzę co i jak :)

Koszty pewnie zależą do warsztatu i miasta w jakim robisz.

Ja będę robił poza Trójmiastem więc stawka jest dużo niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dużą przyjemnością poczekam aż Sebastiw ci odpowie :D

Od siebie dodam tylko ,że płukanki czyszczą silniki z osadów a nie dokonują mechanicznych napraw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuka mi co najmniej jedną szklanka, w sumie nie wiadomo dlaczego, ale powoli badam temat, żeby później nagle nie zostać z ręką w nocniku jak przyjdą wydatki.

 

Buldog: piszesz do mnie? Płukanka zrobiła genialnie swoją robotę, a efekty są widoczne gołym okiem :-) tylko śmierdzi ustrojstwo naftą niesamowicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuka mi co najmniej jedną szklanka, w sumie nie wiadomo dlaczego, ale powoli badam temat, żeby później nagle nie zostać z ręką w nocniku jak przyjdą wydatki.

 

Buldog: piszesz do mnie? Płukanka zrobiła genialnie swoją robotę, a efekty są widoczne gołym okiem :-) tylko śmierdzi ustrojstwo naftą niesamowicie

 

Co do płukanki to chyba do mnie :D

 

Nie byłem euforycznie nastawiony do tego zabiegu i nigdy nie pisałem, że to naprawi silnik :)

Na pewno warto płukać przy zmianie oleju gdy ma się zdrowy silnik, aby go nie zapuścić syfem, szczególnie jak się ciągle jeździ na niedogrzanym silniku...

 

Jestem również sceptycznie nastawiony do szwedzkich remontów, bez pomiarów i odpowiednich szlifów, ale zobaczymy bo koszta nie są duże, mam nadzieję, że chociaż rok, dwa pojeździ ;)

 

Skąd wiesz, że to szklanka? Popychacze w tym silniku są hydrauliczne, więc dużą role gra tutaj klasa i jakość oleju. Na jakim oleju jeździsz?

 

Nie słyszałem jeszcze o wymianie szklanek, możesz najwyżej zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić luzy zaworowe i ogólnie stan szklanek od góry.

Jeśli będzie konieczność regulacji luzów to robi się to w tym silniku za pomocą płytek.

Edytowane przez switch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zalałem specol 5w40, wcześniej był Shell ultra 5w40.

Z tego co mówił mi mech to nie ma regulacji, wymienia się po prostu szklanki na nowe (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zalałem specol 5w40, wcześniej był Shell ultra 5w40.

Z tego co mówił mi mech to nie ma regulacji, wymienia się po prostu szklanki na nowe (?)

 

https://carmanuals2.com/d/50260

 

Strona 45-48, 68-69

 

Trzeba zmienić mechanika ;)

Edytowane przez switch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet na tym forum tak pisali... Nieźle, dzięki za super instrukcje!

 

Wyśle Ci film z dźwiękiem otwarty mojego silnika, będę wdzięczny za osłuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już umówiony na robotę głowicy i pierścieni za tydzień.

Mam już wszystkie graty a pierścienie Kolbenschmidt (też są chromowane a olejowy 3 częściowy).

 

W jakim stanie miałeś gładzie cylindrów przed wymianą?

 

Podobno były ok i nie trzeba było nic z nimi robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno były ok i nie trzeba było nic z nimi robić.

 

Jaki miałeś przebieg? Oryginalny? Zastanawiam się w jakim stanie będą moje gładzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki miałeś przebieg? Oryginalny? Zastanawiam się w jakim stanie będą moje gładzie...

 

Co do przebiegu to ciężko cokolwiek powiedzieć..... Na liczniku i w dokumentacji 130tkm i może tyle mieć......

Ale nawet na tym forum tak pisali... Nieźle, dzięki za super instrukcje!

 

Wyśle Ci film z dźwiękiem otwarty mojego silnika, będę wdzięczny za osłuch

 

A może byś tak wrzucił filmik do tego tematu, bo chyba od tego jest forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A może byś tak wrzucił filmik do tego tematu, bo chyba od tego jest forum?

 

A proszę, silnik mi tak klika - rozgrzany,  obroty ok. 700, na wyższych obrotach jest to mało słyszalne... auto jeździ normalnie, pije olej jak to P12 (150-200ml na 1000km), olej świeży, syntetyk pao. Co tak klika nie wiem, mechanicy mówią, żeby jeździć, a ja nie mam przekonania :-/

 

 

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, jestem już 700 km po wymianie pierścieni. Jak na razie zużycie oleju ZEROWE, kolor oleju piękny lekko brązowy, oby tak zostało :)

 

Zrobiona głowica i nowe pierścienie RIK. Wyszło na to, że chyba był przegrzany, bo uszczelniacze w bardzo kiepskim stanie a pierścienie olejowe straciły sprężystość i zapieczone w rowkach.

 

Silniczek na początku miał lekkie wibracje, ale chyba już się powoli dociera bo chodzi coraz lepiej.

 

Zalałem 5W40. Za 300 km wymiana oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...