Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Start Stop


kkot1971
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Od momentu zakupu tj. od sierpnia 2014 walczę z serwisem w sprawie wyświetlania komunikatu Stop/start na wyświetlaczu. W menu wyraźnie zaznaczam,że nie chcę informacji o zaoszczędzonym CO2 podczas wyłaczenia silnika. Serwis ostatnio trzymał samochód przez trzy!!!! tygodnie i stwierdził, że wszystkie tak mają, że niezależnie czy się zaznaczy żeby się wyświetlało czy nie - to i tak zawsze będzie ten komunikat. W centrli Nissan zaś stwierdził, że w instrukcji obsługi jest błędne tłumaczenie. Jestem bezsilny! Bardzo wkurza mnie ten komunikat. Czy Wy też tak macie??? Czy można odstąpić od umowy zakupu jeżeli towar jest niezgodny z opisem? Jak reklamować tego shita?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czy można odstąpić od umowy zakupu jeżeli towar jest niezgodny z opisem?

Nawet na pewno tak,jeżeli znajdziesz gdzieś wyraźnie w opisie handlowym towaru,że taką funkcję można wyłączyć. Tylko uwaga - intrukcja opisem handlowym towaru nie jest. 

 

 

"W menu wyraźnie zaznaczam,że nie chcę informacji o zaoszczędzonym CO2 podczas wyłaczenia silnika." - czyli jest taka opcja w menu? I ona nie działa? Noooo to już jakaś podstawa do reklamacji może być. I tutaj się serwis nie może zasłonić że jest źle przetłumaczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę u siebie.

Ale nie mogę wyjść z podziwu z tego co przeczytałem. Na trzy tygodnie oddać samochód do serwisu, później nawet chcieć odstąpić od umowy itd przez nic nie znaczący komunikat? To już jakaś psychoza chyba jest :icecream::devil:

  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem ,że to ma być argumentem  do wymuszenia na Servisie  działania a nie tłumaczenia TTTM ?! Choć wątpię czy się "przestraszą" ...

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę u siebie.

Ale nie mogę wyjść z podziwu z tego co przeczytałem. Na trzy tygodnie oddać samochód do serwisu, później nawet chcieć odstąpić od umowy itd przez nic nie znaczący komunikat? To już jakaś psychoza chyba jest :icecream::devil:

No ja też tego nie rozumiem,ale nie będę krytykował,jak go tak to wkurza to proszę :-) Nie wiem czy w nowym QQ się tak da,ale w poprzednim modelu naciskałeś "i" na kierownicy i znikał od razu. Więc jeżeli koniecznie chcę zobaczyć kryjący się za tym komunikatem zasięg samochodu,to zajmowało to całe 0.5sekundy potrzebne na naciśnięcie przycisku. Ale tak, 3 tygodnie nowe auto w serwisie trzymać? To już przesada :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz też oczywiście można. Wystarczy nacisnąć ENTER na kierownicy by móc zobaczyć ten tak ważny komunikat, który został zasłonięty.

Edytowane przez Karminadel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu widze, ze ktos probuje znalezc jakikolwiek argument aby odstapic od umowy. Lepiej kkot1971 napisz co cie tak wkurzylo w tym samochodzie a nie sciemniaj nam tutaj, ze ci napis nie pasuje.

Ale lepiej znajdz sobie inny powod, poniewaz gdybym pracowal w Nissanie i ktos by chcial odstapic od umowy z tego powodu to przestal bym go brac na powaznie i zaczal mysles sobie, ze facet sobie jaja robi.

Edytowane przez gregson
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu widze, ze ktos probuje znalezc jakikolwiek argument aby odstapic od umowy. Lepiej kkot1971 napisz co cie tak wkurzylo w tym samochodzie a nie sciemniaj nam tutaj, ze ci napis nie pasuje.

Ale lepiej znajdz sobie inny powod, poniewaz gdybym pracowal w Nissanie i ktos by chcial odstapic od umowy z tego powodu to przestal bym go brac na powaznie i zaczal mysles sobie, ze facet sobie jaja robi.

Chciałem zasięgnąć opini innych użytkowników a niechcący wywołałem jakąś burzę. Nie czepiam się byle czego tylko uważam, że jeżeli za coś płacę to chcę żeby to działało. Moja koleżanka jeździła 8 lat Fiatem Uno i dopiero przy sprzedaży dowiedziała się, że ma spryskiwać tylnej szyby. Ja problemu nie wyolbrzymiam- trzy tygodnie samochód stał w serwisie a ja jeździłem zastępczym. Jak bym chciał, żeby samochód miał ABS i wspomaganie to kupiłbym wersję Visia a nie Tekna. A co do usterek, które reklamowałem: 1.Blokujące się radio  2. Szalejące czujniki parkowania  3. Włączający się bez przyczyny system martwego pola (kontrolki przy lusterkach bocznych)  4. Pojawiający sie komunikat o zaoszczędzonym CO2 pomimo wyłączenia tej opcji.

Jeśli kogoś oburzyłem, że jestem upierdliwy to bardzo przepraszam. Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów!!!

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę to czujniki martwego pola w QQ z racji zastosowanej technologii zawsze będę pokazywały "duchy". Pisałeś tylko na temat komunikatu o zaoszczędzonym CO2. Wywołałeś taką burzę dlatego, że nikt nie uważa tego za problem warty 3 tygodni postoju w serwisie. Ogólnie jest to problem, który nie jest wart myślenia dłużej na ten temat niż 3 min, a Ty piszesz o od odstąpieniu od umowy tytułem niezgodności towaru z umową, co w tym przypadku jest bzdurą totalną.

Moim celem było pokazanie nieudolności ASO i olewczy tryb traktowania klienta. Skoro wszystkie choroby wieku dziecięcego i inne przypadłości to błachostka to cieszmy się że auto za ponad 100 tys. dowozi nas z punktu A do punktu B!!! (czasem bez radia bo sie zacięło)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie. Ja tez bym byl wkurzony na ASO gdybym zostawil u nich na 3 tygodnie auto aby usuneli komunikat  o zaoszczedzonym CO2 a oni nie potrafili by sobie z tym poradzic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że tak jak obiecałem przypatrzę się i zobaczę jak jest u mnie. Mimo odhaczenia opcji Display SS - komunikat i tak się wyświetlał. Więc nie wiem po co jest ta opcja w menu. Bo nie zauważyłem żadnej różnicy z włączoną lub wyłączoną ta opcją.

Oczywiście mi komunikat licznika oszczędności CO2 nie przeszkadza - żeby mnie ktoś nie dopisał do listy, że na to narzekam.

Dla mnie większą zagadką jest co to jest pozycja HOME na wyświetlaczu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Od momentu zakupu tj. od sierpnia 2014 walczę z serwisem w sprawie wyświetlania komunikatu Stop/start na wyświetlaczu. W menu wyraźnie zaznaczam,że nie chcę informacji o zaoszczędzonym CO2 podczas wyłaczenia silnika. Serwis ostatnio trzymał samochód przez trzy!!!! tygodnie i stwierdził, że wszystkie tak mają, że niezależnie czy się zaznaczy żeby się wyświetlało czy nie - to i tak zawsze będzie ten komunikat. W centrli Nissan zaś stwierdził, że w instrukcji obsługi jest błędne tłumaczenie. Jestem bezsilny! Bardzo wkurza mnie ten komunikat. Czy Wy też tak macie??? Czy można odstąpić od umowy zakupu jeżeli towar jest niezgodny z opisem? Jak reklamować tego shita?

Niestety NISSAN nie popisał się w przypadku tego modelu. Ilość drobnych usterek i niedoróbek jest znacząca. Bazuje tutaj na własnych spostrzeżeniach oraz użytkowników tego forum. Co do licznika. Ja stwierdziłem np. brak działania funkcji podpowiadającej kierowcy o ilości kilometrów pozostałych do przeglądu, wymiany opon czy wymiany oleju. Nie działa w każdej wersji 1.2 z początku produkcji i przypuszczam że nie działa nawet w końcu rocznika 2014. Serwis chce wymienić elektronikę układową, taką naprawę zlecił NISSAN. Ogólnie oprogramowanie licznika jest do bani. np. wskazanie ilości km mod1 i mod2 resetuje się po przejechaniu 999km. Po prostu licznik zlicza od zera zliczając tylko pozostałe parametry. Są jakieś opcje w menu jak np mail ale to też nie działa. Może zrobione przyszłościowo. Na folderach reklamowych widać jak na wyświetlaczu jest wiadomość sms. Ale to chyba nie w Polsce albo znowu lekka niedoróbka. Moja lista usterek niedoróbek jest dłuższa i dla mnie to już jest irytujące. Ale nie ma co narzekać to przecież tylko pierdołki .......tylko że takich pierdołek nie miałem w megance za połowę ceny qashqaia i to jest już wkurzające.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy na szczęście, ale większość opisywanych bolączek wiąże się z działaniem elektroniki pokładowej i być może uda się je wyeliminować w kolejnych aktualizacjach oprogramowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby tak było. Gorzej jak ta rozbudowana elektronika rogi zacznie z wiekiem pokazywać. Już raz toczyłem z tym nierówną walkę - właśnie w Megance. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety NISSAN nie popisał się w przypadku tego modelu. Ilość drobnych usterek i niedoróbek jest znacząca. Bazuje tutaj na własnych spostrzeżeniach oraz użytkowników tego forum. Co do licznika. Ja stwierdziłem np. brak działania funkcji podpowiadającej kierowcy o ilości kilometrów pozostałych do przeglądu, wymiany opon czy wymiany oleju. Nie działa w każdej wersji 1.2 z początku produkcji i przypuszczam że nie działa nawet w końcu rocznika 2014. Serwis chce wymienić elektronikę układową, taką naprawę zlecił NISSAN. Ogólnie oprogramowanie licznika jest do bani. np. wskazanie ilości km mod1 i mod2 resetuje się po przejechaniu 999km. Po prostu licznik zlicza od zera zliczając tylko pozostałe parametry. Są jakieś opcje w menu jak np mail ale to też nie działa. Może zrobione przyszłościowo. Na folderach reklamowych widać jak na wyświetlaczu jest wiadomość sms. Ale to chyba nie w Polsce albo znowu lekka niedoróbka. Moja lista usterek niedoróbek jest dłuższa i dla mnie to już jest irytujące. Ale nie ma co narzekać to przecież tylko pierdołki .......tylko że takich pierdołek nie miałem w megance za połowę ceny qashqaia i to jest już wkurzające.

czyli nie jestem tutaj sam narzekający jak widzę :) rozumiem, że chodzi o inspekcje olejową / przegląd ogólny itd. W liczniku jest coś takiego jak services ale nie bawiłem się dogłębnie w to.  Lista usterek i niedoróbek jest znacząca tak jak  piszesz. Też tak uważam. Zrobimy przykładowo 2000km  PL- Hiszpania i co licznik się wyzeruje ?? ma zaprogramowane tylko do 999 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w przypadku licznika serwis nie ma możliwości wgrania oprogramowania. Nissan zalecił wymianę układu elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrola trakcji bodajże. Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale obrazek zmienia kolor w niektórych sytuacjach np.przy przekraczaniu pasa ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kontrola przechyłu nadwozia. Gdy jedziemy w łuku - przyhamowywane są wewnętrzne koła by zacieśnić zakręt. System zapobiega też huśtaniu kabiną przód-tył. Mi się wg wyświetlacza aktywuje gdy jadę mostem na łączeniach (dziurach dylatacyjnych).

trudno powiedzieć czy to coś daje - ale liczę, że inżynierowie nie zmarnowali tylko swojego czasy na obmyślenie tego.


Pozwolę sobie wrócić do meritum tematu - a więc opcji wł/wył "Display CO2".

Opcja działa, ale dotyczy ona nie tyle komunikatu wyświetlanego po każdym zadziałaniu systemu STOP-START - ile później komunikatu w trakcie przeskakiwania pomiędzy kolejnymi trybami wyświetlacza środkowego.

Posłużę się przykładem:

Mamy włączoną (odhaczoną) pozycję "Display CO2".

Wtedy, gdy zadziała system Stop-Start pojawia się komunikat licznika ile zaoszczędziliśmy emisji CO2 (zielony napis). W tym momencie możemy nacisnąć na kierownicy ENTER by wyjść z tego komunikatu i między zegarami mamy standardowy komunikat, który był przed pojawieniem się komunikatu o zaoszczędzonym CO2 - np. wskazanie średniego spalania.

Teraz lewą "manetką" do obsługi komputera możemy góra/dół zmieniać co chcemy aby wyświetlało się między zegarami, czyli np.: ŚREDNIE SPALANI->ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ->SYSTEM AUDIO itd jak przejdziemy wszystko zaczyna się od zera. Gdy mamy włączone Display CO2 - to gdy silnik nie pracuje dzięki systemowi SS - między tymi komunikatami mamy także właśnie komunikat o zaoszczędzonym CO2. Gdy opcja jest wyłączona - skacząc enterem góra/dół nie ma tego komunikatu.

Możliwość konfigurowania tego komunikatu w ten sposób - dopisuje jako kolejny objaw debilizmu na równi z możliwością ustawiani mocy świecenia pomarańczowych pasków obok lewarka zmiany biegów (jak pamiętam chyba 10 stopni) czy chyba z 30 stopni mocy podświetlania tablicy rozdzielczej - a brak opcji np.zamykania automatycznego drzwi po ruszeniu czy podświetlania wszystkich  przycisków w drzwiach.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie wymagało myślenia.Wstawili potencjometr i już ,jest bajer!?Jest!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kontrola przechyłu nadwozia. Gdy jedziemy w łuku - przyhamowywane są wewnętrzne koła by zacieśnić zakręt. System zapobiega też huśtaniu kabiną przód-tył. Mi się wg wyświetlacza aktywuje gdy jadę mostem na łączeniach (dziurach dylatacyjnych).

trudno powiedzieć czy to coś daje - ale liczę, że inżynierowie nie zmarnowali tylko swojego czasy na obmyślenie tego.

Pozwolę sobie wrócić do meritum tematu - a więc opcji wł/wył "Display CO2".

Opcja działa, ale dotyczy ona nie tyle komunikatu wyświetlanego po każdym zadziałaniu systemu STOP-START - ile później komunikatu w trakcie przeskakiwania pomiędzy kolejnymi trybami wyświetlacza środkowego.

Posłużę się przykładem:

Mamy włączoną (odhaczoną) pozycję "Display CO2".

Wtedy, gdy zadziała system Stop-Start pojawia się komunikat licznika ile zaoszczędziliśmy emisji CO2 (zielony napis). W tym momencie możemy nacisnąć na kierownicy ENTER by wyjść z tego komunikatu i między zegarami mamy standardowy komunikat, który był przed pojawieniem się komunikatu o zaoszczędzonym CO2 - np. wskazanie średniego spalania.

Teraz lewą "manetką" do obsługi komputera możemy góra/dół zmieniać co chcemy aby wyświetlało się między zegarami, czyli np.: ŚREDNIE SPALANI->ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ->SYSTEM AUDIO itd jak przejdziemy wszystko zaczyna się od zera. Gdy mamy włączone Display CO2 - to gdy silnik nie pracuje dzięki systemowi SS - między tymi komunikatami mamy także właśnie komunikat o zaoszczędzonym CO2. Gdy opcja jest wyłączona - skacząc enterem góra/dół nie ma tego komunikatu.

Możliwość konfigurowania tego komunikatu w ten sposób - dopisuje jako kolejny objaw debilizmu na równi z możliwością ustawiani mocy świecenia pomarańczowych pasków obok lewarka zmiany biegów (jak pamiętam chyba 10 stopni) czy chyba z 30 stopni mocy podświetlania tablicy rozdzielczej - a brak opcji np.zamykania automatycznego drzwi po ruszeniu czy podświetlania wszystkich  przycisków w drzwiach.

Popieram w 200%. Mam dokładnie takie same odczucia. Nie wspomnę o braku sygnalizacji nt. spalonych żarówek lub niskiego poziomu w zbiorniku sprzyskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komputer powinien informować o spalonych żarówkach czy braku płynu spryskiwacza. W instrukcji jest nawet napisane  o komunikatach komputera. Co do wyświetlania  i możliwości konfigurowania tej  informacji SS nie zamierzam tego komentować. Te podświetlenie  pomarańczowe tak potrzebne  jest i przydatne  niesamowicie. Przyciski  zrobiliby podświetlane a nie po omacku trzeba szukać, nie będę mówił już o automatycznym zamykaniu szyb x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...