Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Start Stop


kkot1971
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kubalonie szanowny, producenci twierdzą, że gdy system zadziała, to jest wtedy, gdy silnik przestaje pracować, jeden z tłoków zatrzymuje się w fazie sprężania i przy wciśnięciu sprzęgła wystarczy tylko krótkie "kopnięcie" rozrusznikiem oraz wtrysk paliwa tylko do tego cylindra, by silnik płynnie i bez szarpnięć ruszył.

Teoretycznie więc silnik nie musi dostać większej dawki paliwa. Ale jak jest praktyce? Któż to wie. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubalonie szanowny, producenci twierdzą, że gdy system zadziała, to jest wtedy, gdy silnik przestaje pracować, jeden z tłoków zatrzymuje się w fazie sprężania i przy wciśnięciu sprzęgła wystarczy tylko krótkie "kopnięcie" rozrusznikiem oraz wtrysk paliwa tylko do tego cylindra, by silnik płynnie i bez szarpnięć ruszył..

 

I uważam, że tak jest. Rozruch silnika po zatrzymaniu przez system STOP-START jest zauważalnie dużo szybszy niż normalne kręcenie rozrusznikiem by go zapalić, nawet na zagrzanym silniku.

(...). Mam co prawda 5 kg oszczedzone tych "smieci"  na 7 800 km przejechanych ale zawsze to cos.

(...)

Jak miałbyś chęć to podaj ile masz łącznie zaoszczędzonych kilogramów CO2 i czasu zatrzymania silnika na to przypadające. Chcę porównać na ile godzinę postoju silnika nissan "wycenia" oszczędność CO2 w porównaniu do 1.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sir Colinsie piknie powiedziane płynnie i bez szarpnięć, ja tam za każdym razem czuję to płynne zapalanie aż mnie poniżej kręgosłupa kopie  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz jakieś chyba bardzo wrażliwe przedłużenie kręgosłupa, bo mój QQ na ten przykład startował po zadziałaniu SS delikatnie, od pół obrotu rozrusznika. Do tego stopnia, że nawet uwierzyłem w te opisy producenta o działaniu systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ nie musisz być w stosunku do mnie ironiczny, gdyż to, że opisuję tę technologię, nie musi wcale oznaczać, że jestem do niej przekonany. Bo nie jestem i mój kolejny wehikuł nie posiada systemu SS, bo o dziwo Hopel daje prawo wyboru. Pewnie PSA już nie da. :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I uważam, że tak jest. Rozruch silnika po zatrzymaniu przez system STOP-START jest zauważalnie dużo szybszy niż normalne kręcenie rozrusznikiem by go zapalić, nawet na zagrzanym silniku.

 

Bo system SS wyszukuje tłok w najwyższym położeniu sprężania i od niego zaczyna zapłon,dla tego działa tak szybko i płynnie.U mnie też tak delikatnie odpalał,że prawie nie było go czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się podoba ten start stop. Pomijając możliwość jego wyłączenia, to przecież mamy kontrolę nad tym, czy się silnik wyłączy, czy nie (sprzęgło). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrola może drogo kosztować,nie mówię że musi,ale mając na uwadze kontrolowane zużycie podczas projektowania to nie byłbym tak zachwycony tym wynalazkiem.Tak pokrótce jakie systemy narażone są na wcześniejsze zużycie: Wysprzęglik z łozyskiem oporowym,rozrusznik,turbina....czy coś trzeba więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sir Colinsie ja i ironia nawet nie wiem co to znaczy :-) i jestem jako i Waść przeciwnikiem tego wynalazku dlatego nie używam i pewnie tym sposobem truje środowisko, tylko czy aby na pewno to jest główny truciciel ? Temat na inny dział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jakoś nie mogę się przekonać o nieszkodliwości tego wynalazku, niemniej jak to mówią, kto biednemu zabroni żyć bogato

Jest prosty sposób na stałe odłaczenie systemu. Manual mówi że kompjuter nie odpali systemu ss kiedy maska jest otwarta. Ergo trzeba komputra gupka oszukać że maska jest open cały czas... pod maską jest czujnik jej otwarcia montowany na jednej śrubie. Wystarczy śrube poluzować czujnik przekręcić w ten sposób żeby byl w pozycji otwartej i można o tym dobrodzieju zapomnieć.

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daro ten temat był tutaj przerabiany kilka stron wstecz,nie u każdego da się to zrobić niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest prosty sposób na stałe odłaczenie systemu. Manual mówi że kompjuter nie odpali systemu ss kiedy maska jest otwarta. Ergo trzeba komputra gupka oszukać że maska jest open cały czas... pod maską jest czujnik jej otwarcia montowany na jednej śrubie. Wystarczy śrube poluzować czujnik przekręcić w ten sposób żeby byl w pozycji otwartej i można o tym dobrodzieju zapomnieć.

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Przerabiane setki razy,poczytaj temat od początku.Poza tym jest już na to inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie u mnie po każdym odpaleniu start stop śmierdzi bakelitem nie mam pojęcia czemu a serwis tym bardziej 

Fajny ten start stop ale czy skalkulowany pod względem oszczędności naszego czystego powietrza to nie wiem 

Po roku wymiana akumulatora (teraz powiedzcie ile musi fabryka wydalić zanieczyszczeń do naszego powietrza ) na pewno sporo 
Do tego trzeba się liczyć z tym że rozrusznik też dostaje w kość i trzeba będzie go wymienić no i znowu wyprodukować, i co fabryka zrobi go z kwiatków i piasku bez zanieczyszczenia powietrza ? nie nie nie to po prostu jest biznes a w małym stopniu oszczędność.
Dlatego wyłączyłem START STOP i tyle w temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie po każdym odpaleniu start stop śmierdzi bakelitem nie mam pojęcia czemu a serwis tym bardziej 

Fajny ten start stop ale czy skalkulowany pod względem oszczędności naszego czystego powietrza to nie wiem 

Po roku wymiana akumulatora (teraz powiedzcie ile musi fabryka wydalić zanieczyszczeń do naszego powietrza ) na pewno sporo 

Do tego trzeba się liczyć z tym że rozrusznik też dostaje w kość i trzeba będzie go wymienić no i znowu wyprodukować, i co fabryka zrobi go z kwiatków i piasku bez zanieczyszczenia powietrza ? nie nie nie to po prostu jest biznes a w małym stopniu oszczędność.

Dlatego wyłączyłem START STOP i tyle w temacie :)

 

Miałem to samo - wymień filtr kabinowy na węglowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie gas go przez SS ale kluczykiem lub guziorem i zobaczysz czy efekt jest ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem mam nowy :(

 

O szlag.. Dziwna sprawa. Może to jednak z klimatyzacją coś nie halo? Ja właśnie tu bym szukał przyczyny. 

 

Nie gas go przez SS ale kluczykiem lub guziorem i zobaczysz czy efekt jest ten sam.

 

U mnie przy normalnym starcie nie było problemu, tylko po start-stop śmierdziało. Co ciekawe, problem był szczególnie upierdliwy latem, zimą nic takiego się nie działo. Strzelam, że właśnie klima jest winna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. 

Minął kolejny rok posiadania (tandetnego) Qashqaia - ale nadal jeździ.

Aktualnie na "liczniku" użycia STOP-START mam:

post-85724-0-09247200-1514282216_thumb.jpg

 

Tu link do zeszłorocznego wpisu:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104886-j11-start-stop/?view=findpost&p=1145918

 

Tak więc pamiętajcie dzięki komu macie czyste powietrze  :rofl:  (no może poza Krakowem - tam już nic nie pomoże hihih)

 

Podsumowując;

 

Teraz zrobiłem jeszcze mniej kilometrów (w tym roku wyjazd na urlop zamiast samochodem- był samolotem): 16 147km

Zaoszczędziłem 16,03 kg CO2  [razem prawie 50 kg]

 

 Poprzednio zrobiłem 17 862 km (dwa lata temu mu 18 656) i nie wydaliłem do atmosfery 13,56kg CO2 (dwa lata temu: 20,36kg).

 

Łącznie czas niepracującego silnika to prawie 49 godzin co przyjmując np., e średnio jest wyłączony 30 sekund dało... prawie 6 tysięcy wyłaczeń i zapalań silnika!!!!

 

Dobra... gdy się coś zepsuje - to uczciwie też dam Wam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelicz jeszcze ile samolot wyzionął co2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile krowy... a mój rów mariański dzisiejszej nocy...  :icecream:  :devil:  :gun: 

Przecież tak jak już pisałem, ja jestem już stary i co jak co - ale ta chwila ciszy niepracującego silnika (i zmiana obrotów dmuchawy na minimalne) to ukojenie dla mych uszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeliczyć jeszcze trza na - ilość wyprodukowanych akumlatorów, rozruszników, elementów gumowych, sprzęgieł itp. jeszcze nie wiadomo ile przy każdym uruchomieniu silnika idzie więcej co2. To takie moje gdybanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile krowy... a mój rów mariański dzisiejszej nocy...  :icecream:  :devil:  :gun:

Przecież tak jak już pisałem, ja jestem już stary i co jak co - ale ta chwila ciszy niepracującego silnika (i zmiana obrotów dmuchawy na minimalne) to ukojenie dla mych uszu.

Masz do tego prawo,a mnie to wk****o,więc pozbyłem się tego

Ale możemy niezaprzeczalnie pogratulować Ci bezawaryjnego badziewnego Qashqaia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...