Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Obniżenie zawieszenia eibach x-trail t31 2.0dci


Tippo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moze komus sie przyda.

Witam, jakby sie trafil kolejny oszolom co chce nieco obnizyc swojego x'a , to jednak sie da :) Choc kazdy sklep w PL mnie spuszczal na drzewo, czyste lenistwo. Oczywiscie niby w ofercie nie ma sprezyn obnizajacych do t31, ale zrobilem maly research i okazalo sie, ze idelanie pasuja od renault koleos 2.0dci awd, zarowno mocowania jak i dopuszczalne obciazenia na osie, kupilem eibachy pro kit -25mm tyl, -30 przod.

 

Samochod usiadl dokladnie tyle ile trzeba, a co bardziej istotne skonczylo sie bujanie i nurkowanie przy hamowaniu i przyspieszaniu. Komfort zmniejszyl sie minimalnie bo sprezyny sa progresywne, jak ktos nie jezdzi x'em do lasu, a pewno 90% nie jezdzi, polecam z czystym sumieniem taki mod :P Ja akurat 80% przebiegu robie ekspresowki, reszta drogi miejsko-wiejskie.

 

 

przed

post-99201-0-14577600-1475073342_thumb.jpg

 

 

 

po

post-99201-0-11477600-1475073354_thumb.jpg

Edytowane przez Tippo
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem ? Zrobić z Xa zwykłe kombi ? Ale oczywiście de gustibus ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droge dobral prawidlowa, dostosowal do warunkow w jakich jezdzi, X nie jest terenowka, wiec i kombi nie bedzie, nadal pozostaje SUVem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droge dobral prawidlowa, dostosowal do warunkow w jakich jezdzi, X nie jest terenowka, wiec i kombi nie bedzie, nadal pozostaje SUVem

Otoz to, jak ktos chce sie tym zapuszczac dalej jak na laczke za domem to podziwiam :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droge dobral prawidlowa, dostosowal do warunkow w jakich jezdzi, X nie jest terenowka, wiec i kombi nie bedzie, nadal pozostaje SUVem

Pytanie tylko po co ta przeróbka? I jeszcze komfort się pogorszył...

Na pierwszy rzut oka nawet nie widać różnicy ;)

Mój X choć starszy wcale nie buja przy hamowaniu i ruszaniu ;)

No ale jak to pisano wyżej, każdy ma swój gust.

 

(...) jak ktos nie jezdzi x'em do lasu, a pewno 90% nie jezdzi, polecam z czystym sumieniem taki mod :P Ja akurat 80% przebiegu robie ekspresowki, reszta drogi miejsko-wiejskie.

 

Zaraz odezwą się głosy że na takie przebiegi lepsza jest Skoda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko po co ta przeróbka? I jeszcze komfort się pogorszył...

Na pierwszy rzut oka nawet nie widać różnicy ;)

Mój X choć starszy wcale nie buja przy hamowaniu i ruszaniu ;)

No ale jak to pisano wyżej, każdy ma swój gust.

 

Zaraz odezwą się głosy że na takie przebiegi lepsza jest Skoda ;)

To nie jest mod dla kazdego jak pisalem, na drogi szybiekgo ruchu ta przerobka. Odnosnie komfortu, zalezy czym kto wczesniej jezdzil, dla mnie auto nadal jest miekkie jak kanapa :) Ale dla bardzo wygodnych wolalem napisac ze jest minimalnie sztywniej.

Nowym x1 czasem jezdze, tam jest fabryczny zawias na runflacie to czuc nawet laczenia asfaltu :)

T30 2.2d ci tez jezdzilem wczesniej i bylo w moim odczuciu fabrycznie minimalnie sztywniej.

Fakt, laik nie zauwazy, ze auto jest posadzone nizej i o to chodzi, taki samochod na glebie to juz by wygladal jak karykatura.

A co do skody, wczesniej mialem skode :P  ktora byla 12-14 cm nad ziemia i do tego na pelnym zawieszeniu KW, teraz to dla mnie kazde auto jest miekkie :)

Ciesze sie, ze jest jakas dyskusja, bo to forum jakies takie nieruchlawe :) Bede pisal co jakis czas jak to sie sprawuje na dluzsza mete i czy nie bylo jakiegos zonka.

Edytowane przez Tippo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest mod dla kazdego jak pisalem, na drogi szybiekgo ruchu ta przerobka.

Tylko że SUV będzie zawsze SUVem i obniżanie zawieszenia trochę mija się z celem. Auto opływowe jak kiosk RUCHU nie będzie lepiej się prowadzić jak będzie 3cm niższe, bo to nie sportowa bryka. X faktycznie nie nadaje się też do lasu jak typowa terenówka. I nikt poza leśnymi duktami głębiej się nie zapuszcza. Z resztą, auta terenowe na przeprawy są specjalnie modyfikowane.

Nie ważne, liczy się pomysł i wykonanie, i że jesteś zadowolony z tej przeróbki :)

Plusik za info i fotki :spoko:

Ciesze sie, ze jest jakas dyskusja, bo to forum jakies takie nieruchlawe :)

Poczekaj do wieczora, a rusz tylko temat z olejami :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że SUV będzie zawsze SUVem i obniżanie zawieszenia trochę mija się z celem. Auto opływowe jak kiosk RUCHU nie będzie lepiej się prowadzić jak będzie 3cm niższe, bo to nie sportowa bryka. X faktycznie nie nadaje się też do lasu jak typowa terenówka. I nikt poza leśnymi duktami głębiej się nie zapuszcza. Z resztą, auta terenowe na przeprawy są specjalnie modyfikowane.

Nie ważne, liczy się pomysł i wykonanie, i że jesteś zadowolony z tej przeróbki :)

Plusik za info i fotki :spoko:

Poczekaj do wieczora, a rusz tylko temat z olejami :D;)

O olejach to juz napisalem pierdyliard postow na innym forum, juz mam dosc, notabene chyba najwiekszy watek w polskim necie :)

Edytowane przez Tippo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ja pisałem, że tak właśnie prowadzi się X-trail to mnie wyśmiewali w innym wątku. :/

 

Otóż Panie Kolego kwestia bujania, którą opisał wcześniej Kolego Tippo jest kwestią bardzo subiektywną i zależną od punktu odniesienia. Jeśli zwykle jeździłeś sztywnym, zwartym samochodem to X-trail wydaje się być pontonem. Jak to mówią - punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia. Oczywiście nie jest też tak, że prawda leży po środku pośrodku, bo patrząc obiektywnie to:

 

1) X-trail jest miękki i wygodny.

2) Posiada mało precyzyjny układ kierowniczy.

3) Nurkuje przy hamowaniu i mocno podnosi przód przy przyśpieszaniu.

4) Buja i mocno wychyla się w zakręcie.

 

Proszę nie bijcie.... :D

E no... za co?

Nie dodałeś jeszcze że hamulce ma jak N16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E no... za co?

Nie dodałeś jeszcze że hamulce ma jak N16.

A to juz inna sprawa, na fotce torche widac, przod tarcze dba t2 klocek galfer sport, tyl zimmermann std  klocek ebc green stuff, zeby znow nie bylo ze chce robic rajdowke, teraz auto po prostu jakos hamuje - wczesniej tylko zwalnialo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było - mimo takiej charakterystyki bardzo lubię X-trail'a, co nie zmienia faktu, że cała masa samochodów prowadzi się lepiej. Coś za coś... kwestia gustu i zapotrzebowań. Ja używałem X-trail'a w 80% w mieście, co z perspektywy czasu uważam za głupotę z mojej strony. ;)

 

Jeśli chodzi o spowalniacze to świetny wybór, ale bardzo, ale to bardzo drogi. ;)

 

p.s. wiesz, że tu więcej było takich co to X-trail'a jeszcze podnosili? :D

 

Seryjnie to najlepiej ten samochod sie sprawdza na dziadowskich krajowkach, gdzie jezdzi sie nie wiecej niz 90 km/h

 

A co do podnoszenia, bez dobrej opony i przynajmniej blokady mostu z tylu, gdzie to zajedzie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przod tarcze dba t2 klocek galfer sport, tyl zimmermann std  klocek ebc green stuff

moglbys napisac gdzie kupowales, jakie byly ceny i czy potrzebne byly jakies przerobki? powyzsze elementy sa dedykowane od T31 czy z innego auta?

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglbys napisac gdzie kupowales, jakie byly ceny i czy potrzebne byly jakies przerobki? powyzsze elementy sa dedykowane od T31 czy z innego auta?

 

 

pozdrawiam

Wszystko dedykowane, przerobki to  by trzeba bylo robic pod wieksze tarcze lub inny komplet, przy takim aucie to chyba bez sensu :)

Calosc bylo cos ok. 1700pln z brakeparts.pl jakby co polecam tez brakes.pl

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedz (plusik ; )  jeszcze tylko prosze wyjasnij dlaczego zdecydowales sie na taki mix czterech firm? wlasne doswiadczenia, opinie innych czy kwestie budzetowe?

nie prosciej bylo zastosowac tarcze jednej firmy i klocki rowniez jednego producenta?

w opisie klockow hamulcowych Galfer Sport widnieje akapit ze posiadaja wszystkie blaszki i czujniki podobnie jak oryginalne? rozumiem ze napisali prawde?

aha, jeszcze jedno pytanie: pyl z klockow brudzi felgi mniej czy wiecej niz przy oryginalach? felgi przedniej czy tylnej osi sa bardziej zakurzone pylem z klockow?

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarne autko to troszkę ciężko ocenić wizualnie,ale same felgi już robią efekt. Niemniej wygląda spoko. Problem kiedy ktoś mimo wszystko czasami potrzebuje tego prześwitu.

 

@Strider - naprawdę bić cię chcemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie czasy, że każde kanciaste auto podchodzi pod offroad.:)

 

Nie wiem, jak Wy, ale jakbym miał tak zrobić z X-em, to kupiłbym Oktawię Kombi...  :samochod-rodzinny:   :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedz (plusik ; )  jeszcze tylko prosze wyjasnij dlaczego zdecydowales sie na taki mix czterech firm? wlasne doswiadczenia, opinie innych czy kwestie budzetowe?

nie prosciej bylo zastosowac tarcze jednej firmy i klocki rowniez jednego producenta?

w opisie klockow hamulcowych Galfer Sport widnieje akapit ze posiadaja wszystkie blaszki i czujniki podobnie jak oryginalne? rozumiem ze napisali prawde?

aha, jeszcze jedno pytanie: pyl z klockow brudzi felgi mniej czy wiecej niz przy oryginalach? felgi przedniej czy tylnej osi sa bardziej zakurzone pylem z klockow?

 

pozdrawiam

Mix polecil sprzedawca , galfer mial byc tez z tylu ale akurat braklo, ebc green sa klockami o podobnych parametrach ale nieco bardziej pyla niz galfer.  Ogolnie przod i tyl brudzi podobnie jak seria, moze ciut mniej. Co do blaszek i czujnikow , to t31 chyba takowych nie ma, o czym bolesnie sie przekonal moj brat( tez ma t31) jak zdarl klocki do blachy  i zniszczyl tarcze. Nie ma tez czujnika poziomu plynu chl.(moim zdaniem zenada) i tylko zbieg okolicznosci, uchronil mnie kiedys przed przegrzaniem silnika, jak pompa wody sie rozciekla i akurat bylem na SKP.

Takie czasy, że każde kanciaste auto podchodzi pod offroad. :)

 

Nie wiem, jak Wy, ale jakbym miał tak zrobić z X-em, to kupiłbym Oktawię Kombi...  :samochod-rodzinny:   :devil:

Mialem o1 4x4, potem o2 FL 4x4, uwierz mi, jest to jednak cos innego :) I nawet nieco obnizony t31 jest spooro wyzej.

Edytowane przez Tippo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gdyby takich dyskusji nie było to forum by umarło z nudów. Trzeba się czasem posprzeczać. Temat faktycznie trochę poboczny, ale jakoś tam trochę około tematu "obniżania zawieszenia w X-trail'u".

 

 Napisze co i jak po testach na niemieckiej autostradzie:

Generalnie na tych lukach co można było jechać max 140, teraz spokojnie 16 , na prostej nawet do 180 jest znacznie ciszej, spalanie wg wstępnych obliczeń spadło o jakieś 0,4-0,6 L na tego typu trasach. Przy okazji pozbyłem się tych rurowych stopni ( z boxa dachowego nie korzystam), tez swoje robią jeśli chodzi o hałas,  do tego w 1 z nich było w środku chyba ze 2 litry wody :|

Większość te Xsy podnosi, ja nieco posadziłem i jestem bardziej zadowolony niż myślałem. A co bardziej istotne, wszystkie rzeczy które zmieniłem są w pełni odwracalne do stanu fabrycznego, wiec nima co rozpaczać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Co do blaszek i czujnikow , to t31 chyba takowych nie ma, o czym bolesnie sie przekonal moj brat( tez ma t31) jak zdarl klocki do blachy  i zniszczyl tarcze.

okazuje sie ze oryginalne klocki oferowane w ASO (244 PLN komplet przod, 254 PLN komplet tyl) maja czujnik 'akustyczny'

; )

klockia.jpg

BTW jestem po rozmowie ze sprzedawca ze sklepu ktory wymieniles kilka postow wyzej i chyba zdecyduje sie na komplety tarcz Zimmermann Sport Coatz i komplety klockow Galfer Sport

kusza mnie tarcze DBA Street T2 (o ktorych wspomniales) ale na komplecie to 1 000 PLN roznicy a powinienem jeszcze w tym roku kupic opony

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają też klocki ferodo takie blaszki u mnie. Jeśłi miałbym obniżać xa to raczej sprzedałbym go i kupił mondeo w dizlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazuje sie ze oryginalne klocki oferowane w ASO (244 PLN komplet przod, 254 PLN komplet tyl) maja czujnik 'akustyczny'

; )

 

BTW jestem po rozmowie ze sprzedawca ze sklepu ktory wymieniles kilka postow wyzej i chyba zdecyduje sie na komplety tarcz Zimmermann Sport Coatz i komplety klockow Galfer Sport

kusza mnie tarcze DBA Street T2 (o ktorych wspomniales) ale na komplecie to 1 000 PLN roznicy a powinienem jeszcze w tym roku kupic opony

 

pozdrawiam

 

Co do czujki, nie wiem czy klocki ktore mial , byly ori. Poza tym,  czy sa na obu klockach czy jednym, bo jak zacisk nierowno bral, to mogl sie klocek zedrzec bez czujki i wtedy d... Ja nie pamietam, czy na galferze i ebc mam blaszki, mechanik co roku, lub przed dluzsza trasa oglada mi klocki z obu stron i tak.

Z zimmermana powinienes byc zadowolony, ja mam w tyle, a w drugim samochodzie na przod i tyl, ale zwykle coatz , super odporne na korozje, tez polaczone ze sportowym klockiem, black diamond przod, galfer tyl.

 

Mają też klocki ferodo takie blaszki u mnie. Jeśłi miałbym obniżać xa to raczej sprzedałbym go i kupił mondeo w dizlu.

Tez fajny samochod, tylko bez 4x4  i mniejszy ciut bagaznik.Co do eibacha, ta sama trasa co rok temu, po obnizeniu auta, zmianie opon i programu, spalanie z autostrady 0.7L/100 mniej.

Edytowane przez Tippo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zimmermana powinienes byc zadowolony, 

sam jestem ciekaw bo przeczytalem w necie jakies opinie i przyznam ze byly rozne ale byc moze dotyczyly Zimmermanna Standard a nie Sport i nie byly najnowsze

zarzucano im ze w trakcie eksploatacji krzywia sie i sa bicia

 

BTW jakie opony sa na pierwszym zdjeciu w temacie (rozmiar)? a jakie masz teraz?

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...