Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Napęd 4x4


Gość cholo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie i proszę o pomoc. Mam nissana x-trail 2002 r. benzyna, gdzies czytalem ze przy wlaczonym napedzie 4x4 powinno sie jechac z max predkoscia do 40 km. Czy moze ktos to wie dokladnie ze tak jest?? I czy na wlaczonym napedzie na auto tez tak jest.

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem gdzies w internecie i to na kilku stronach. Sam nie wiem co o tym myslec i dlatego prosze o pomoc kogos kto jezdzi takim samochodem i ma doswiadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w T39 , ale w T31 są 3 położenia pokrętła elektronicznej zmiany napędu :

1/ 2x ; 2/ AUTO (4x) 3/ LOCK ( blokada). Przełanczać rodaj napędu można przy dowolnej prędkości z 2x na 4x i odwrotnie , natomiast blokada funkcjonuje tylko do 40 km/h czyli pzr v>40km/h pomimo że przekręcimy pokrętło to się nie załączy , a jezli ją włączymy przy v<40km/h , to oczywiście się załączy ale po przekroczeniu tej v automatycznie się rozłączy i jedziemy na napędzie 4x.

sk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie peprawka do peprzedniej treści => oczywiście nie T39 a T30. A teraz o pozycji AUTO . Przełanczanie napędu odbywa się na drodze elektronicznej i mozna to robić przy dowolnej prędkości z 2x na 4x i z poworotem. Można też przekręcić pokrętło na blokadę ale jezeli jedziemy z v>40km/h to i tak ta blokada się nie załączy.

sk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalkaflowski

Szanowni Panowie a moze i Panie to czytajace

X Trail T 31 nie ma stalego napedu na 4 kola !

Pokretlo wyboru napedu ma 2 pozycje i jedna "chwilowa" czyli prawie 3 :)

Pierwsza to naped na 2 kola,

Druga to AUTO i na 4ry kola naped tylko i wylacznie w momencie uslizgu przednich kol

Trzecia mozliwosc to blokada rozdzialu momentu i wtedy jest naped na 4 ry kola z podzialem momentu po 50 % na przod i tyl. To dziala tylko do 40 km/h. mozna wlaczac przy wyzszych predkosciach ale sie oczywiscie nie zalaczy (blokada przed uszkodzeniem). Po zalaczeniu blokady pokretlo samo wraca na pozycje AUTO. wiec jak przekroczy sie 40 km/h system wylacza rozdzial momentu i pozostaje naped na przod z uwzglednieniem uslizgu i dolaczeniem tylnych kolek.

To tyle co mam na ten temat do powiedzenia.

Ale ogolnie pytanie bylo o T30 a jak jest tam nie wiem - ale mozna sie domyslac ze jest podobnie.

 

---------------------------------

Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalkaflowski

Jasne system potrafi przewidziec uslizg kol i przekazac naped na te ktore maja najlepsza przyczepnosc ale w normalnych warunkach przyczepnosci nawet w ustawieniuna AUTO naped jest przekazywany tylko na przod a nie jak kolega napisal ze jest 4X !

Tylko tyle w kwestii wyjasnienia z mojej strony.

Jednak musze zaznaczyc ze system dziala bardzo poprawnie i dolaczenie tylnego napedy jest niezauwazalne w zasadzie jak tez tzw. buksowanie przednich kol.

Moment jest pieknie rozdzielony pomiedzy kola i samochod startuje jak "rakieta" :)

 

--------------------------

Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z kolega sk ale trzeba dodac ze tak to dziala tylko w przypadku gdy samochod posiada ESP, nie wiem czy roczniki 2001 juz to mialy.

 

Pozdro

 

 

 

i teraz to jest cała prawda o tym napędzie

sk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Mam pytanko dotyczące migającej kontrolki 4WD. Zdarza mi się, że jeżdżąc w terenie obojętnie w jakim trybie /auto czy lock/ zaczyna mi migać szybko kontrolka 4WD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanko dotyczące migającej kontrolki 4WD. Zdarza mi się, że jeżdżąc w terenie obojętnie w jakim trybie /auto czy lock/ zaczyna mi migać szybko kontrolka 4WD.

 

Przyczyn może być kilka:

* za duża prędkość na napęd 4x4, automat przełączył tylko na koła przednie

* przegrzane sprzęgło dołączające tylną oś - instrukcja zaleca zatrzymanie się, pozostawianie silnika na biegu jałowym i odczekanie aż lampka zgaśnie

* awaria przeniesienia napędu

* inny promień kół tylnych i przednich (to raczej nie wyjdzie podczas jazdy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. Mam pytanko dotyczące migającej kontrolki 4WD. Zdarza mi się, że jeżdżąc w terenie obojętnie w jakim trybie /auto czy lock/ zaczyna mi migać szybko kontrolka 4WD.

 

Przyczyn może być kilka:

* za duża prędkość na napęd 4x4, automat przełączył tylko na koła przednie

* przegrzane sprzęgło dołączające tylną oś - instrukcja zaleca zatrzymanie się, pozostawianie silnika na biegu jałowym i odczekanie aż lampka zgaśnie

* awaria przeniesienia napędu

* inny promień kół tylnych i przednich (to raczej nie wyjdzie podczas jazdy)

Tak jak kolega napisał okazała się awaria przeniesienia napędu. Mój poprzednik "zapomniał mi wspomnieć" że sprzęgło elektromagnetyczne w tylnym moście jest uszkodzone - było przewijane uzwojenie - dość spartańsko - bez obciążenia tył szedł ale moment jaki był przenoszony na tył był zbyt mały - przez co powstawała potężna różnica pomiędzy prędkością osi przedniej i tylniej co prowadziło do wytwarzania się sporych temp. w skrzyni - efekt końcowy zapalona lampka awarii i odłączenie napędy 4x4. Szczęśliwym dla siebie jestem już po wymianie i wszystko jest w absolutnym porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 miesiące temu...

witan jestem nowym i mam pytanie.

to jeżeli ma włączone lock to nie znaczy ze wszystkie koła beda krecic sie tak samo tylko bedzie na ped na perzedni i tylni most a bedą sie krecic koła którem

maja lżej x-trail 2005r 2.2 dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może kolego orientujesz sie czy można cos zrobic z nawigacja albo gzie można dostac jakies mapy i czy mozna ogladac na niej filmy bo tam jest dvd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam a może mi ktos powiedziec jakie najlepiej olej wlac do silnika i w moscie chce wymienic i jaki tam tez wlac silnik 2.2dci 2005rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jako świeżo upieczony właściciel X-Traila mam parę pytań odnośnie napędu. Wiem już, że działa to tak:

 

1. 4WD Lock - napęd na 4 koła (50/50), pow. 40km/h się rozłącza. Oczywiście nie ma blokady mechanizmu różnicowego, czyli koła na osi kręcą się z różnymi prędkościami (niestety).

2. 4WD Auto - napęd automatycznie wybiera czy pracuje na 2 czy na 4 koła. Zwykle jest tak, że tylne koła dołączane są w przypadku uślizgu kół przednich.

3. 2WD - napęd na przednią oś. Tyle że wg instrukcji w momencie uślizgu kół przednich nawet w trybie 2WD system dołączy nam napęd na tył.

 

Zapis z instrukcji potwierdzają testy zrobione na lodzie - przy ostrym ruszaniu przy załączonym trybie 2WD napęd i tak zostaje rozłożony na obie osie.

 

 

W związku z powyższym pytanie: po co zastosowano rozróżnienie na Auto/2WD ?

Jeśli dobrze rozumiem, w przypadku napędu 2WD i tak mamy taką samą zasadę działania jak w trybie auto?

 

Pytanie drugie - czym różni się tryb AUTO od LOCK? Czy w trybie Auto napęd na 4 koła również działa tylko do 40km/h?

Jeśli nie ma tego ograniczenia, to czemu jest ono wprowadzone w trybie LOCK?

 

Pytanie trzecie: jak rozpoznać, czy w samochodzie zastosowano wspomniane wyżej LSD? (jeśli dobrze zrozumiałem, nie wszystkie egzemplarze były weń wyposażone?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2003 (początek roku).

Nie wiem która wersja (w papierach którymi dysponuję nie ma informacji na ten temat), na wyposażeniu mam automatyczną klimatyzację i zmieniarkę CD, poza tym to raczej "golec" - żadnych nawet podstawowych bajerów, typu reflektory przeciwmgielne czy choćby grzane fotele (jak rozumiem, tzw. "klimatyzowane schowki" to w tym modelu standard?)

Nie jestem pewny czy w oryginale nie były nawet stalowe felgi (zapas jest na stalówce).

Edytowane przez kwieto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i tak :")

Poprzedni samochód miał zapas na feldze aluminiowej, ale faktycznie, najdzęściej jak ktoś jedzie na zapasie to ma stalówkę.

 

Tak czy siak wychodzi na to, że LSD raczej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...