Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skrzynia biegów


Mr. Rockandroll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jeżdżę nowym X-Trailem (benzyna, 6 st. skrzynia manualna) już pół roku. W ostatnich dwóch-trzech miesiącach zwróciłem uwagę na dość ciężko działającą skrzynię biegów. Chodzi wyłącznie o "jedynkę" - jej wrzucenie zarówno na początku jazdy jak i przy rozgrzanym silniku spotyka się z oporem. Bywa, że wchodzi dopiero za drugim-trzecim razem.

Czy w Waszych "iksach" również występuje ten problem?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Od 10 m-cy T32 i na razie nie zauważyłem tego problemu; może raz czy dwa rano było problem z jedynką ale 2 razy naciśniecie sprzęgła i najpierw dwójka potem jedynka i było Ok.

Chyba ze wodziki lub synchronizator (bardzeuj to pierwsze) zawodzą. Dużo zależy od sposobu zmiany biegów: raczej spokojnie i bez szybkiego odpuszczania sprzęgła. Ja przynajmniej tak robiłem w każdym moim Nissanie (to już 3 od nowości) i do 150 k nie miałem zadanych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jedynką sporadycznie, ale dużo częściej z dwójką. Spokojnie i powoli wchodzi bez problemu, szybciej już się przycina i trzeba się przyłożyć. Muszę podjechać do serwisu zatem.

Ostatnim razem jak byłem, dwa X-y które stały, były sprzedane i zamknięte. Nie miałem okazji porównać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten problem.

Podjedź do serwisu i zgłoś problem. Wystarczy nasmarować i jedynka wchodzi jak w masło.

A co dokładnie trzeba nasmarować? - czasem faktycznie 2 wchodzi z lekkim opoerem tj. jeśli spokojnie przepuszczam przez "luz" to 2 bez problemu ale jak chce po "najkrótszej" linii to sie lekko haczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wystarczy nasmarować i jedynka wchodzi jak w masło.

bardzo mnie zainteresowal ten wpis : ) niby co trzeba nasmarowac?

zwykle opory przy zmianie biegow biora sie z niesprawnego dzialania mechanizmu wewnatrz skrzyni, niskiego poziomu oleju, ciegiel albo zuzycia jakiegos elementu a nie obecnosci smaru

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wiem.

Miałem tę samą przypadłość odnośnie jedynki. Szczególnie przy zimnym silniku nie chciała wchodzić i musiałem użyć sporej siły, żeby wbić bieg. Z tego co się orientuję to zmiana biegów w X-ie jest za pomocą linek (chyba, że źle zrozumiałem).

Podjechałem do serwisu i powiedziałem o tej przypadłości samochodu. Kiedy wydawano mi auto stwierdzono, że tam gdzie powinien być smar go nie było.

Po tej operacji jedynka wchodzi jak w ciasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarować to faktycznie nie ma czego. Problem z jedynką to pewnie wspomniane synchro lub wodziki. Podobnie było w Vectrach BFL i z tego co pamiętam, w niektórych skrzyniach Forda. Dla mechanika z ASO, który po godzinach dorabiał sobie przy domu, to było 1,5-2h pracy, gdzie inni nie chcieli tego ruszać.

 

PS U mnie znowu zaświecił się check.... Pewnie jak będę jechał do serwisu to zgaśnie jak było ostatnim razem jak zjechał z lawety :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

PS U mnie znowu zaświecił się check.... Pewnie jak będę jechał do serwisu to zgaśnie jak było ostatnim razem jak zjechał z lawety :devil:

znowu? to ile x się zdarzyło? jaki przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa razy jechał na lawecie ( za pierwszym wymienili sondę lambda, za drugi po zjechaniu z lawety pod serwisem, przestał świecić ), za trzecim razem ( wydaje mi się, że zaświecił się po tym jak puściłem sprzęgło myśląc, że auto zgasło, ale dopiero po tym zgasło :shifty: ) zgasł na trzeci dzień kiedy już prawie jechałem do Nissana. Teraz jest czwarty raz.... Przebieg ~4k

Edit: check przestał świecić już następnego dnia, brawo ja??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa razy jechał na lawecie ( za pierwszym wymienili sondę lambda, za drugi po zjechaniu z lawety pod serwisem, przestał świecić ), za trzecim razem ( wydaje mi się, że zaświecił się po tym jak puściłem sprzęgło myśląc, że auto zgasło, ale dopiero po tym zgasło :shifty: ) zgasł na trzeci dzień kiedy już prawie jechałem do Nissana. Teraz jest czwarty raz.... Przebieg ~4k

Edit: check przestał świecić już następnego dnia, brawo ja??

Sonda? A czy Wiesz o akcji przywoławczej w temacie tylnego czujnika tlenu? kwestia oprogramowania jakaś. u mnie stuknęło > 10k i odpukać wszystko Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos pod koniec lipca bylem na akcji wgrania nowego softu dla wymienionej sondy. Być moze to bylo to, jezeli nie, raczej nie poczujesz ze tylny czujnik tlenu, jest wadliwy.
Żaden normalny użytkownik auta, nawet nie wie ze cos takiego jest w aucie

 

 

EDIT: 17.10.2016

Od ostatniej wypowiedzi z 14.10, check zaświecił się dwa razy i samoistnie zgasł tego samego lub następnego dnia.

Dzisiaj będąc na mieście, po drodze miałem Nissana na Krzemionkach, a że check świecił się od wczoraj, postanowiłem podjechać. Na którychś światłach nawet myślałem, żeby zrobić fotkę ale olałem. Podjechałem po serwis, poszedłem po pracownika i co?? Wsiadł, odpalił, a tam NIC :devil:  Kur... poczułem się jak debil.

Wymyśliłem, że zajeżdżając pod salon, mają automatyczne kasowanie wszystkich blędów... po wi-fi hehe

Nie miałem czasu na czekanie 2-3h i podłączanie pod komputer, więc odpuściłem. Następnym razem mam podjechać i zadzwonić po serwisanta, nie gasząc auta pod salonem, zobaczymy co wyjdzie.

 

Przy okazji sprawdziłem w innym X-trailu jak chodzi skrzynia na "sucho" i pod uruchomieniu auta. Wyszło, że moja niczym się nie różni, a to że czasami coś haczy, to już taki ich urok.

Niestety daleko im do manuali audi czy vw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Taki urok skrzyni Renault:)

 

Ciekawe jak automaty się sprawują bo gdzieś słyszałem, że w t32 cvt jest jedną z najlepszych cvt na rynku. Wiecie coś więcej na temat tych cvt w t32? Kto jest producentem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam pytanie czy lewarek zmiany biegów ma się poruszać do przodu przy dodawaniu gazu ido tyłu jak gaz odpuszczamy . Zauważyłem takie objawy na 3,4,5, może mi ktoś napisze czy to jest normalny objaw czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo. Przemieszczanie lewarka jest normalnym zjawiskiem. Skrzynia jest połączona na sztywno i taki efekt spowodowany jest przez wychylanie się silnika podczas dodania gazu. Lewarek delikatnie i zauważalnie ucieknie/odchyli się również. Puścisz gaz, wraca na swoje poprzednie "położenie". Ojciec ma to również w swoim scenicu, gdzie ruchy te są bardzo widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy lewarek zmiany biegów ma się poruszać do przodu przy dodawaniu gazu ido tyłu jak gaz odpuszczamy . Zauważyłem takie objawy na 3,4,5, może mi ktoś napisze czy to jest normalny objaw czy nie?

nie kojarzę, ale popaczę :wave: . Jakiego rzędu jest to skok? W mm poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dłoń na lewarku wyczuwa przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu ruchy lewarka, ale nie sa to jakies duze przesuniecia.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w tej sprawie w ASO i dostałem odpowiedź że benzyny tak mają . Przy okazji przejechałem się 130 konnym dizlem i tego nie było. Na pytanie dlaczego w dizlu nie rusza się lewarek dostałem odpowiedź że inaczej jest zamontowana skrzynia biegów . Teraz to już nie wiem czy w aso mówią prawdę czy chcieli się mnie tylko pozbyć ? Bo widzę że kolega w dizlu też tak ma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przyspieszaniu po odpuszvzeniu gazu jest minimalny ruch do tylu ok 1-1,5 mm. Tylko co z tego? Mnie to nie eksajtuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w tej sprawie w ASO i dostałem odpowiedź że benzyny tak mają . Przy okazji przejechałem się 130 konnym dizlem i tego nie było. Na pytanie dlaczego w dizlu nie rusza się lewarek dostałem odpowiedź że inaczej jest zamontowana skrzynia biegów . Teraz to już nie wiem czy w aso mówią prawdę czy chcieli się mnie tylko pozbyć ? Bo widzę że kolega w dizlu też tak ma .

Czy to Twój pierwszy samochód??? Minimalne ruchy są w każdym aucie, nigdy nie zwracałem na to uwagi ani tym bardziej nie traktowałem w kategorii problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze jakis pasazer zwrocil na to uwage bo kierowca raczej tam nie looka. Trzymanie dloni na lewarku poczas jazdy tez raczej do czestych nie nalezy. A u mnie to jedno kolo sie nie kreci podczas skretu w lewo przy 74 km/h. I nie robie z tego pro lemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to Twój pierwszy samochód??? Minimalne ruchy są w każdym aucie, nigdy nie zwracałem na to uwagi ani tym bardziej nie traktowałem w kategorii problemu

To nie mój pierwszy samochód i do tej pory tego nie zaobserwowałem w innych samochodach  no może w maluchu.

Byc moze jakis pasazer zwrocil na to uwage bo kierowca raczej tam nie looka. Trzymanie dloni na lewarku poczas jazdy tez raczej do czestych nie nalezy. A u mnie to jedno kolo sie nie kreci podczas skretu w lewo przy 74 km/h. I nie robie z tego pro lemu :)

A gdzie napisałem że dla mnie to problem ? Nie jest to dla mnie normom i dla tego o tym napisałem . Ale widzę że ironia na tym forum też gości . Myślałem że forum nissana służy do wspierania się w różnych sprawach ważny i mniej a nie do drwin . Ale widzę że się niestety pomyliłem . To tyle w tym temacie dziękuje tym co odpisali rzeczowo na moje pytanie.

Edytowane przez flash72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcialem urazic. Na pocieszenie moge powiedziec ze nie moge umiejscowic lekkego stukania z tylu po prawej w kabinie. Nawet caly bagaznik wybebeszylem i nic. No nic trzeba z tym jakos zyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pas nie stuka o plastik?? Czasami jak nie zwinie się do końca, tak się układa, że potrafi stukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pas albo roleta, moze siedzenie tylne lub oparcie nie "zaczepilo" sie prawidlowo etc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...