Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] Czas pomyśleć o wydechu dla potwora!


GodISmE
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chce przez zime zrobic caly wydech i mysle zeby to zrobic u tego goscia - polecony przez znajomego:

http://www.gtperformance.pl/

 

Priorytety to kolejno:

1) Moc

2) Jak najmniejsza waga

3) Dzwiek

 

Chce wydobyc jak najbardziej dzwiek naturalny tego V6 i zeby bylo jak najbardziej basowo. Idealnie by bylo gdyby przy wolnej jezdzie fajnie basowo mruczal a przy pelnym ogniu ryczal jak wyscigowka! Nie wiem czy to sie da pogodzic ale zobaczymy.

 

Kolektorow na razie nie bede ruszal wiec wysztko od nich po koncowki do zrobienia. Caty do wywalenia i tu pierwsze pytanie: rezonowany test pipe? Bo czytalem gdzies ze bez tego jest beznadziejny dzwiek przy wyzszych obrotach.

 

Malo wiem o tym, wiec piszcie rady, opinie, najlepsza specyfikacje dla mnie - cokolwiek co pomoze mi osiagnac te trzy cele. A moze znacie/macie kogos innego kto by to zrobil - porownalbym oferty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na następny rok planuję zakup Cobry albo Scorpiona

 

A Tobie nie będzie lepiej puścić na pojedynczej końcówce? Coś w stylu Tomei Expreme Ti? W uj lekki w porównaniu do stockowego :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojedyńczy wydech wygląda źle , to musi mieć 2 wydechy jak porządny rasowy wóz

 

eltech robi profi układy.

gt perf... też daje radę , zrobili w carbonere F32 dosyć ciekawy układ

12794504_1050994374961126_17471081514557

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc na jedna strone, pytanie tylko ile mi to wagi tak naprawde zaoszczedzi? Podobaja mi sie oczywiscie dwie koncowki ale mam inne trzy priorytety.

 

Ten Tomei jest podobno MEGA glosny a ja musze miec mniej niz 96dB zeby na torze Poznan nie robili mi problemow http://my350z.com/forum/autocross-road/612949-blew-sound-at-local-event-quiet-single-exit-exhaust.html

Jak bylem w tym roku z kumplem i jego Evo IX to sie czepiali i musial odpuszczac na prostej! :(

 

O co w ogole chodzi z tym rezonowaniem i dlaczego radza robic "resonated test pipe" - ktos mi wytlumaczy jak 6-latkowi? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby nie chodził jak polonez 

czyli jak chcesz mieć basowy pomruk to trzeba tak układ zbudować aby wyeliminować rezonans i temu służą w/w frykasy.

 

jak masz dużo hajsu to możesz myśleć o tytanowym wydechu:) ostatnio był do wyrwania używany w przeliczeniu za 10 tys. zł

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak pisze po angielsku "non-resonated" jak ta Cobra (który słabo brzmi, nie o to mi chodzi), to znaczy ze ma ten wydech coś co usuwa ten resonans czy ze tego nie ma? 

Bardziej o coś takiego chyba mi chodzi... w każdym razie w tym kierunku:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zależy Ci na mocy to wywal katy, dojdzie Ci ok 10KM i 15Nm do tego jak walniesz rurki fi 57-60mm to odelżysz auto o jakieś 8kg :)

Reszta wydechu jak dobrze uda sie ją zrobić to doda w porywach do 2,5KM :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 2,5 cala test pipe a pozniej 3'' pojedynczy wydech najlepiej? Co radzisz zeby dzwiek byl najbardziej basowy i nie jakos MEGA glosno czyli <96dB?

Z dzwiekiem jest problem zawsze bo nie wiadomo co z takeigo customa wyjdzie  :D

Na powyższych wydechu też ciężko przewidzieć ile mocy i momentu on zabierze na tą chwilę...

Swojego czasu bardzo fajny wydech mialem Milteca, dawał 2KM i 2Nm był dość cichy basowy i raczej nie był przelotowy średnica właśnie 3"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci zależy na masie to weź jakiegoś singla, ten Tomei jest super tylko mega głośny, jest też Agency power, dla mnie wyglądają i brzmią słabo. Większy wydech będzie miał mniejsze opory i tzw 'backpresure', ale to wszystko walka o max 2KM i 5kg na tylnej osi. 3 calowy przelot będzie głośniejszy od 2.5, a różnica będzie w granicach błędu na hamowni, zastanów się co chcesz robić dalej z autem, bo 2.5" pojedynczy wydech zacznie zabierać Ci moc gdzieś koło 400-500 koni. Ja się naczytałem, że do Vek powinien być podwójny wydech z x-pipe, ale u mnie to nie dało za wiele, widocznie działa to tylko na 7l amerykańskich V8. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a czy 2,5'' vs. 3'' ma tylko znaczenie jeśli chodzi o głośność czy też o basowość? Bo te +/-2 konie to mnie nie interesują a 400-500 to raczej nie bede robil.

Czy grubość blachy ma też tu jakieś znaczenie?

 

Coobcio, co masz na myśli mówiąc "zabierze"? Raczej nie zakładam że wydech aftermarketowy customowy ma zabrać moc/moment, bo było by to bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeśli mówimy +/- 2 konie to nie ma problemu. Ciężko mi zrozumieć dlaczego dobrze zrobiony customowy (poprawiłem się wcześniej, bo o taki mi chodziło) miałby zabierać moment/moc, no chyba że jest zrobiony przez kogoś kto się nie do końca na tym zna lub jest po prostu spaprany. A że te aftermarketowe mogą zabierać, to rozumiem akurat bo te firmy pewnie idą w dźwięk bardziej dla szerokiej publiki a nie dla garstki która każdy kuń liczy! ;)

Taka przepustnica to dodatkowe 1500zł, więc olewam,

 

No to jaki konkretnie proponujecie jeśli miałbym specyfikacje mu podać do oferty? Przypominam cele kolejno:

1) Moc

2) Jak najmniejsza waga

3) Dźwięk

 

PS. Dodatkowe pytanie o te katalizatory, bo czytam teraz że nie wystarczy wywalić katy i tłumiki komorowe zastąpić tylko refleksyjnymi ale że najlepiej wrzucić coś co podtrzyma ciśnienie podkolektorowe. Czy wieć całkowite usunięcie katów to najlepszy pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem na początku z mojego doświadczenia da najwiecej zastąpienie katów rurkami i pozostawienie seryjnego wydechu, będzie trochę głośniej i te 10KM i 10Nm dojdzie.

Za to pojawi się polonezowany rezonans - żeby się go pozbyć to w miejsce katów trzeba wrzucić przelotowe tłumiki.

 

Hamownie mam na miejscu fajnie by było poeksperymentować z wydechami tylko kto je będzie strugać, chodzi o dobór średnic i miejsca w którym ma się schodzic Y pipe, myślę że coś mogło by z tego wyjść !

Do tej pory najładniej brzmiący wydech jaki słyszałem to ma David w swoim czarnym DE w Automacie no poezja:

 

Ooooo mam coś co Ciebie zainteresuje, HR w wersji NISMO czyli tylko zmieniony końcowy tłumik względem zwykłego HR-a... 

Poniższe wykresy to porównanie dostrojonego Nismo a potem wleciały do niego Decaty i ponownie został dostrojony:

20150213_175150_zpsabnyxp5u.jpg

 

Tutaj połączone z seryjną resztą:

20150213_184017_zpsatc0jtle.jpg

 

 

kucyk%20nowe%20test%20pipe_zps1eec0oxb.g

 

Później został dołożony jakiś luźny podówjny wydech za 3000$ i uciekło 20Nm i 3KM :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze tłumik końcowy Ultera zapodać, też działa i dźwięk ma inny jak seria :)

 

Dla porównania zestaw za 10 tysia (wydech Invidia Dual + kolektory OBX):

start%20vs%20kolektry%20wydech%20i%20str

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Panowie prawicie, bardzo dobrze - to bede myslal teraz. Podjade do goscia w weekend to pogadam o konkretach, jesli nie przedstawi mi nic lepszego niz opcja decaty + tlumiki przelotowe + tlumik koncowy to zrobie tak jak mowicie. Kwiesta tez jak ten moj wydech wyglada I czy przypadkiem dziur gdzies nie ma, zobaczymy.

A konkretnie jakie produkty tu polecacie? Podrzuccie linki jesli to mozliwe:
- rury (test pipes)
- tlumiki przelotowe w miejsce decatow (czy to nie powinno być jedno? rury test pipe juz z takimi tlumikami?)
- tlumik koncowy przelotowy (jaka role bedzie tu pelnil? Tylko wyciszenie i troche inny dzwiek?)

No chyba ze jemu powiem zeby mi to zrobil, tylko musialbym miec dla niego jasne instrukcje - jak srednica tych rur, jakie te tlumiki dokladnie w miejsce katow, jaki koncowy tlumik no i czy dwie koncowki czy jedna?

 

PS. Jedna kwestia podstawowa która dalej przemawia jednak za pojedyńczym 2.5'' do 3'' - waga! Seryjny wydech w HR waży w cholere a zastąpienie go pojedyńczym z kwasówki to oszczędność ponad 15 kg. Samo to już daje kilka koni więcej - w cudzysłowiu!

 

PS2. Dziwna ta dziura przy 4000rpm. Raczej tylko w decaty pojde teraz. Co to za decaty te na zdjeciu Twoim Coobcio?


...

 

Ten Milltek to 2,5'' Y pipe do srodkowej rury 3'' ze srodkowym tlumikiem I do puchy koncowej z dwoma koncowkami. Wyglada na najlepszy projekt jesli chodzi o moc (jesli to ten o ktorym Coobcio pisales) I o wyciszenie tych glosnych test pipow z rezonatorami. 

W sobote bede sie widzial z tym gosciem I wypytam o wszystko. Juz z nim rozmawialem przez telefon I zdecydowanie sporo o tym wie, rowniez o rozwiazaniach dla aut na tor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety  w silnikach NA  zrobić doby wydech  który nie zabieże mocy i momętu nie jest takie proste

w taakich wydechach chodzi o uzyskanie efektu falowania 

 w silnikach turbo sprawa jest prosta    tam może nie być wcale wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mowil mi tez cos o tym. Sprawia wrazenie goscia ktory bardzo sie orientuje i wie o co chodzi. Zobaczymy, jak zwykle nie ide na latwizne tylko kombinuje jak kon pod gorke ;) Jak sie uda, to bedzie nastepny patent dla potomnych! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie zastanawiam co wyjdzie z mojej kombinacji:

tlumik koncowy japspeed k2

rura centralna japspeed k2

y pipe turboworks

sportowe katy canamex

i dostalem pomysl z przerobieniem kolektorow z hr pod te sportowe katy

w calej tej zabawie nie liczylm na jakis przyrost a raczej na dzwiek i utrzymanie mocy bez specjalnej zmiany

to budzetowe ale wcale nie najgorsze rozwiazanie mysle.

 

macie pomysl kto by przerobil ladnie flansze?

Edytowane przez Cytrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam ustalone co i jak ale dopiero w styczniu będziemy robić cały wydech - od kolektorów po końcówki :) Będzie moc, mniejsza waga i dalej w miarę cicho.

Przy okazji się paru ciekawych rzeczy dowiedziałem - mały ten świat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...