Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony zimowe


Yawag
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze raz napiszę, nie przyporządkowuje się ich do danego miejsca, aż tak skomplikowany system to nie jest.  Impuls z czujników + częstotliwość 433 MHz - to prostota jak w pilocie do bramy

:wave: mam wrażenie ze obaj mamy rację tyle ze fixujemy sie na własnym zdaniu. Zgadzam sie ze system nie jest skomplikowany, ale jednocześnie to chyba jednak łatwe dla oprogramowania jeżeli impuls z czujnika podczas programowania zapisał ze właśnie programuje np lewy przód i tak wyświetlać na kompie.

 

A po obejrzeniu filmiku z programowania Mokki, gdy migający konkretny kierunkowskaz sugeruje gdzie należy przyłożyć "programator" - to jak sądzę właśnie wtedy komp dostaje info: to lewy przód. Reszta toi banał

PS Opony i felgi kupowałem u jednego sprzedawcy, odbierałem osobiście i ten zrobił mi "niespodziankę" bo zmontował zestaw :), czujniki miałem w domu więc póki co, nie zakładam ich z premedytacją i jakoś chyba nie czuję się mniej bezpiecznie

 

a właściwie to jak objawia się fakt braku czujników? Jakaś ikonka?  Jakiś komunikat? Telefon z Japonii? :devil:

Kupiłem komplet z czujnikami ale sie zastanawialem.

BTW ,spalanie 9.4 u Ciebie to max czy srednie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się objawia, tego w x-trailu jeszcze nie doświadczyłem, wszystko przede mną

zakładam, że komunikat i być może świecąca kontrolka

wczoraj jechałem zatankować i upuściłem "trochę" powietrza z koła, miałem 1.8 zamiast 2.3 - zastanawiające jest to, że nie było żadnego komunikatu :) trasa ok 4-5 km

 

9,4 to średnie spalanie, ale mało miarodajne bo nie robię dużych przebiegów tym autem ( przedostatnie tankowanie policzona średnia l/km, wyszła mi ~14,3l - mam ciężką nogę, a jak się trafi na "czerwoną falę" w Krakowie, to efekty są takie, a nie inne ).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9,4 to średnie spalanie, ale mało miarodajne bo nie robię dużych przebiegów tym autem ( przedostatnie tankowanie policzona średnia l/km, wyszła mi ~14,3l - mam ciężką nogę, a jak się trafi na "czerwoną falę" w Krakowie, to efekty są takie, a nie inne ).

to troszku w szoku jestem. Ale rozumiem :dribble:

Ja na codzień wyznaję zasadę (codziennie  ~ 20 km w tę i nazad) "że lubię jeździć najtaniej" wiec nawet system S&S uzywam i za ostatnie 600 km z dystrybutora wyszło 7.3 l/100 (80% miasto + 20% podmiejska). Komp pokazał 6,8 (jakby nie liczyć te pół litra zaniża)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w końcu japończyk, a te lubią wysokie obroty :)  Najniższe i jest to w historii auta, miałem 5,1 ale prawie umarłem z nudów

S&S wyłączam zaraz po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w końcu japończyk, a te lubią wysokie obroty :)  Na

 

ATMOSFERYCZNE to pelna zgoda ale ideą turbo i downsizingu jest raczej korzystanie z wysokiego momentu obrotowego dostępnęgo od "umiarkowanych obrotów" :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale kupując auto z 19' oponami właściciel musiał wiedzieć, że elementy eksploatacyjne nie będą należały do najtańszych. Poza tym różnica pomiędzy 18stkami i 19nastkami jeżeli chodzi o koszta, wcale nie jest aż tak duża.

Jeżeli autor wątku nie chce ponosić dużych kosztów zakup opon letnich i zimowych, to niech może zastanowi się nad Michelin CrossClimate: letnie, ale z homologacją zimową. Czyli de fakto całoroczne. Tutaj wrzucam ich specyfikację: http://www.oponeo.pl/model-opony/michelin-crossclimate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli autor wątku nie chce ponosić dużych kosztów zakup opon letnich i zimowych, to niech może zastanowi się nad Michelin CrossClimate: letnie, ale z homologacją zimową. Czyli de fakto całoroczne. Tutaj wrzucam ich specyfikację: http://www.oponeo.pl/model-opony/michelin-crossclimate

No i letnie trzeba było sprzedac od razu po odbiorze samochodu i wtedy prawie bezkosztowo byłaby cała operacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wpadł mi niedawno w oko ten sam model felg (tylko że czarny) i od razu wiedziałem, że gdzieś już go widziałem ;)

 

Chciałbym zapytać, jak się sprawują, zarówno pod względem jakości wykonania, jak i wyglądu - dopasowania do X-Traila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zachowują, tego nie wiem, bo leżą jeszcze w garażu. Może jutro, ale prędzej w przyszlym tygodniu, podjadę do gumiarza przełożyć koła.

Jakość wykonania.... wydaje się ok, zobaczymy co będzie po zimie.

Wygląd - ile ludzi tyle gustów, jak będą na aucie, zrobię zdjęcia i wrzucę porównanie 19 na których wyjechał z salonu vs. 17 Borbet.

Mając doświadczenia z innych aut, na zimę nie chciałem czarnych ani żadnych ze wstawkami w tym kolorze. Sól i błoto pośniegowe po wyschnięciu wygląda paskudnie.

Acha i nigdy matowych na zimę!


:wave: mam wrażenie ze obaj mamy rację tyle ze fixujemy sie na własnym zdaniu. Zgadzam sie ze system nie jest skomplikowany, ale jednocześnie to chyba jednak łatwe dla oprogramowania jeżeli impuls z czujnika podczas programowania zapisał ze właśnie programuje np lewy przód i tak wyświetlać na kompie.

 

A po obejrzeniu filmiku z programowania Mokki, gdy migający konkretny kierunkowskaz sugeruje gdzie należy przyłożyć "programator" - to jak sądzę właśnie wtedy komp dostaje info: to lewy przód. Reszta toi banał


 

a właściwie to jak objawia się fakt braku czujników? Jakaś ikonka?  Jakiś komunikat? Telefon z Japonii? :devil:

Kupiłem komplet z czujnikami ale sie zastanawialem.

BTW ,spalanie 9.4 u Ciebie to max czy srednie?

Na podforum Qashqai w temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/100687-opony-i-felgi-na-zim%C4%99/page-22, opisane są doświadczenia uzytkowników. Zakładam, że w X-trailu jest podobnie ( wszystko wskazuje, że system jest właśnie taki sam w Insignii i Corsie i wspomnianych przeze mnie Mondeo i Mazda 3 MPS ). Tutaj nazywają to układem niezależnym, bez programowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha i nigdy matowych na zimę!

Na podforum Qashqai w temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/100687-opony-i-felgi-na-zim%C4%99/page-22, opisane są doświadczenia uzytkowników. Zakładam, że w X-trailu jest podobnie ( wszystko wskazuje, że system jest właśnie taki sam w Insignii i Corsie i wspomnianych przeze mnie Mondeo i Mazda 3 MPS ). Tutaj nazywają to układem niezależnym, bez programowania.

 

Może to być prawda :whistle:

właśnie zmieniłem cale kola na zimowe. I okazało się ze zapomniałem zaznaczyć na oponach czy przód czy tył był poprzednio.

Wiec miałem 1/4 szansy na to ze będą wszystkie w tym samym miejscu. Ale po dopompowaniu do 2.3 przód i 2.1 tył komp pokazuje stan faktyczny.

Wiec jeżeli jednak choć jedna nie jest na swoim miejscu to chylę czoła - nie trzeba programować - komp wie gdzie które kółko przykręcone jest.

Ale dla pewności zaznaczyłem letnie wiec na wiosnę z premedytacją zamienię przód z tyłem i zdam relację czy aby na pewno :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląd - ile ludzi tyle gustów, jak będą na aucie, zrobię zdjęcia i wrzucę porównanie 19 na których wyjechał z salonu vs. 17 Borbet.

 

Czekam z niecierpliwością :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj założyłem drugi nowy nigdy nie używany zestaw kół z oponami zimowymi. Po kilku kilometrach (ok.5-6) czujniki zaskoczyły i pokazały prawidłowe odczyty. Przed startem zresetowałem czujniki w ustawieniach.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj założyłem drugi nowy nigdy nie używany zestaw kół z oponami zimowymi. Po kilku kilometrach (ok.5-6) czujniki zaskoczyły i pokazały prawidłowe odczyty. Przed startem zresetowałem czujniki w ustawieniach.

 

 

 

 

w którym menu jest "reset" czujników - chyba przeoczyłem to. Czy to nalezy wykonać jednorazowo dla "nowych czujników" ktore jeszcze nie były założone?

Bo jak załozyłem zimowe (juz były w zeszłym sezonie) to nic nie ustawiałem, ale faktycznie pare kilometrów musiałem zrobić zeby zaskoczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam z niecierpliwością :)

Mówisz i masz. Mniejsza felga - stracił na wyglądzie i wysokości.

Gustowne modele to Rial Lugano i AEZ Reef, które widziałem na X-trailu ( tyle, że to było 20 cali, a w tym rozmiarze to chyba wszystkie ładnie wyglądają ).

 

 

a właściwie to jak objawia się fakt braku czujników? Jakaś ikonka?  Jakiś komunikat? Telefon z Japonii? :devil:

Po przejechaniu kilkunastu km, brak czujnika jeszcze się nie objawił :)

post-14329-0-53873100-1478170873_thumb.jpg

post-14329-0-40871700-1478170884_thumb.jpg

post-14329-0-97279200-1478173219_thumb.jpg

post-14329-0-19764900-1478173226_thumb.jpg

post-14329-0-94383600-1478173284_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz i masz. Mniejsza felga - stracił na wyglądzie i wysokości.

Gustowne modele to Rial Lugano i AEZ Reef, które widziałem na X-trailu ( tyle, że to było 20 cali, a w tym rozmiarze to chyba wszystkie ładnie wyglądają ).

 

 

Po przejechaniu kilkunastu km, brak czujnika jeszcze się nie objawił :)

Jak to stracił na wysokości? Jakie masz opony?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha chodzi Ci o wysokość samej felgi? Bo wysokość calego koła nie powinna przecież być wyższa czy niższa -mniejszy obwód wiązał by się to z przekłamaniem choćby na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle to ująłem, zamienniki mam z naklejki

wizualnie stracił na wysokości

 

różnica w średnicy opony pomiędzy np. profilem 60, a 65 to niby ~2,3 cm, ale to już ponad 3% i przy wyższych prędkościach zaniżenie o 3-4 km/h  - dla bezpieczeństwa lepiej, czy jeszcze jakieś różnice i niedogodności mogą z tego wynikać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

225 65 r17- taka powinna być opona przy 17stkach w T32? Jeżeli założyłeś 225 60 r17 to oprócz tego co już napisałeś trzeba by było zwrócić uwagę na to czy taki rozmiar widnieje do T32 w jego homologacji... bo jeśli nie to.. google;)

 

Np zapis:

Jedynie rozmiary homologowane przez producenta są bezpieczne

 

Są one dobierane przez producentów aut i tylko oni określają rozmiary opon odpowiednie do każdego auta. Dzięki licznym badaniom i testom, gwarantują one maksymalne osiągi oraz bezpieczeństwo na drodze. Zmiana tych rozmiarów oznacza ryzyko zmiany zachowania auta, co przekłada się na ryzyko wypadku. Dodatkowo, kierowca naraża się wówczas na mandat w razie kontroli przez policję lub powtórną wizytę podczas kontroli technicznej, a w najgorszym wypadku nawet na brak ochrony ubezpieczeniowej podczas wypadku.

Edytowane przez marcinok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam właściwe, pytanie przytoczone z ciekawości, po tym jak poklikałem i sprawdzałem jakie są różnice

jak to ma się do tuningu optycznego i tego na czym czasami widać, jeżdżą auta po ulicach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...