Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Check engine, traci moc, kręci ale nie odpala.

Check engine Nie odpala

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   szuszu04

szuszu04

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:almera
  • Time Online: 1h 10m 28s

Napisano 21 październik 2016, 22:38

Witam, zielona w temacie motoryzacji baba prosi o pomoc w określeniu co może dolega mojej Alicji.
Almera ,n16 z 2004 roku 1.8 benzyna i gaz (od 3 lat).
Wyskoczył mi check engine, cały czas się świeci. Czasami Alicja ma problem z odpaleniem, kręci kręci ale nic, jak dam jej wtedy gazu to zazwyczaj odpala. Ponadto podczas jazdy nagle traci moc, zauważyłam że wyłącza i włącza się gaz, po czym ma mało mocy i słabo przyspiesza. W czasie jazdy jak z dużej prędkości nagle wyhamuje, obroty mi spadają tak nisko, że prawie gaśnie silnik, czasami zdarza się że zgaśnie. Co może być przyczyną? Uprzejmie proszę o pomoc.

Użytkownik szuszu04 edytował ten post 21 październik 2016, 22:39

  • 0

#2 OFFLINE   DINO

DINO

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 15934 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Koszalin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Silnik:3.5L :D
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 22 październik 2016, 04:40

jaki numer błędu??


  • 0

#3 OFFLINE   szuszu04

szuszu04

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:almera
  • Time Online: 1h 10m 28s

Napisano 22 październik 2016, 11:37

Jak to sprawdzić? :)
  • 0

#4 OFFLINE   marinero

marinero

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 450 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:X-Trail Platinium
  • Silnik:2.0 dCi 150kM M9R
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 5d 20h 11m 4s

Napisano 23 październik 2016, 09:21

Wymieniałeś może kolego filtry LPG? Domyślam się bo niewiele napisałeś - ale skoro instalacja 3-letnia- to zapewne masz sekwencję i prawdopodobnie dwa filtry tj.: fazy ciekłej przed parownikiem i fazy lotnej w parowniku. Może któryś jest zapchany albo mocno zaolejony? Jest jeszcze kilka możliwości np. zawór trójdrożny na butli lub sam parownik. Ale skoro piszesz że auto się samo przełącza w sposób nie kontrolowany z benzyny na lpg i odwrotnie to może być to też czujnik ciśnienia LPG. W nowoczesnych instalacjach przy spadku ciśnienia gazu w układzie moduł sterujący przywraca zasilanie benzyną. Kiedy ciśnienie jest właściwe przełącza na LPG.


co do błędów w komputerze, o których świadczy zapalona kontrolka check engine (nawet jeśli zgasła po jakimś czasie) to nalezy podłaczyć auto pod kompa w jakimkolwiek serwisie lub zaopatrzyć się w złącze OBD II np. z WiFI lub z bluetooth  i skorzystać z aplikacji po jej zainstalowaniu na androidzie lub laptopie. Kod błędu lub błędów pozwoli ukierunkować poszukiwania usterki.


  • 0

#5 OFFLINE   DINO

DINO

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 15934 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Koszalin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Silnik:3.5L :D
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 23 październik 2016, 10:19

@marinero koleżanko :D :D :D nie kolego :D 


  • 0

#6 OFFLINE   marinero

marinero

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 450 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:X-Trail Platinium
  • Silnik:2.0 dCi 150kM M9R
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 5d 20h 11m 4s

Napisano 23 październik 2016, 10:30

@marinero koleżanko :D :D :D nie kolego :D

w czym problem?


  • 0

#7 OFFLINE   DINO

DINO

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 15934 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Koszalin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Silnik:3.5L :D
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 23 październik 2016, 10:36

wszystko wskazuje na to, że @szuszu04 to kobieta :D 


  • 0

#8 OFFLINE   marinero

marinero

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 450 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:X-Trail Platinium
  • Silnik:2.0 dCi 150kM M9R
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 5d 20h 11m 4s

Napisano 23 październik 2016, 10:45

hehehhe a ja myślałem że ktoś bardzo młody nie mający "zbyt dużej" wiedzy technicznej, niemniej tym bardziej trzeba koleżance wyłożyć podstawy bo może zostać ofiarą "fachowców" rodem z programu "usterka" 

Dziękuję za zwrócenie uwagi


  • 0

#9 OFFLINE   szuszu04

szuszu04

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:almera
  • Time Online: 1h 10m 28s

Napisano 25 październik 2016, 10:45

Filtry były wymieniane podczas przeglądu gazu.Ale możliwe ze juz stałam się ofiarą fachowca który może nic tam nie zrobił a kasę wziął bo widział ze baba to się nie zna, bo w sumie to wszystko zaczęło dziac się niedługo po przeglądzie gazu. Niemniej jednak dzięki za odpowiedź. Musze ogarnąć kogoś kto się zna w temacie i z tym kimś pojechać do mechanika.
  • 0

#10 OFFLINE   marinero

marinero

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 450 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:X-Trail Platinium
  • Silnik:2.0 dCi 150kM M9R
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 5d 20h 11m 4s

Napisano 25 październik 2016, 19:48

Ponieważ napisałaś że stało się to zaraz po wymianie filtrów LPG mam pomysł. Zdarza się, że podczas wymiany filtra (który zdarza się chyba w większości że jest umieszczony w parowniku) parownik ten z powodu zapieczenia gniazda wyciąga się lub obraca żeby łatwiej odkręcić zaślepkę (korek) pod którym znajduje filtr. Wtedy czasem (ja tak miałem) uszkodzeniu ulega membrana w parowniku i LPG nie jest podawane na wtryski w stanie i ilości właściwej do zabezpieczenia pracy silnika.


  • 0

#11 OFFLINE   DINO

DINO

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 15934 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Koszalin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Silnik:3.5L :D
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 25 październik 2016, 19:57

Ponieważ napisałaś że stało się to zaraz po wymianie filtrów LPG

trzymajmy się faktów @szuszu04 napisała:

 

 

Filtry były wymieniane podczas przeglądu gazu.Ale możliwe ze juz stałam się ofiarą fachowca który może nic tam nie zrobił a kasę wziął bo widział ze baba to się nie zna, bo w sumie to wszystko zaczęło dziac się niedługo po przeglądzie gazu. 

 

zaraz i niedługo to jednak jest jakiś czasookres :D

 

 

Zdarza się, że podczas wymiany filtra (który zdarza się chyba w większości że jest umieszczony w parowniku) parownik ten z powodu zapieczenia gniazda wyciąga się lub obraca żeby łatwiej odkręcić zaślepkę (korek) pod którym znajduje filtr. Wtedy czasem (ja tak miałem) uszkodzeniu ulega membrana w parowniku i LPG nie jest podawane na wtryski w stanie i ilości właściwej do zabezpieczenia pracy silnika.

 

większość filtrów nie jest zintegrowana z parownikiem i pierwszy raz słyszę aby obracanie parownika lub wymiana filtra spowodowała uszkodzenie membrany, proponuję spojrzeć na budowę tego urządzenia i nie wprowadzać zamieszania :D może poprostu miałeś koniec z membranami i było to niezależne od wymiany filtrów :D 


  • 0

#12 OFFLINE   marinero

marinero

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 450 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:X-Trail Platinium
  • Silnik:2.0 dCi 150kM M9R
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 5d 20h 11m 4s

Napisano 25 październik 2016, 20:02

trzymajmy się faktów @szuszu04 napisała:

 

 

 

zaraz i niedługo to jednak jest jakiś czasookres :D

 

 

większość filtrów nie jest zintegrowana z parownikiem i pierwszy raz słyszę aby obracanie parownika lub wymiana filtra spowodowała uszkodzenie membrany, proponuję spojrzeć na budowę tego urządzenia i nie wprowadzać zamieszania :D może poprostu miałeś koniec z membranami i było to niezależne od wymiany filtrów :D

niestety miałem instalację i parownik LOVATO SMART lub FAST i dopóki nie wymieniłem filtra fazy lotnej do której to operacji wyciągnąć musiałem parownik bo korek się zapiekł) wszystko było ok. Po wymianie nastąpił koniec parownika - ocena gazownika uszkodzona membrana). Może nadszedł jej kres ale dopóki nie ruszyłem było ok.

Jestem ciekawy co Ty obstawiasz? Problemy z listwą?


Użytkownik marinero edytował ten post 25 październik 2016, 20:05

  • 0

#13 OFFLINE   DINO

DINO

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 15934 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Koszalin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Silnik:3.5L :D
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 25 październik 2016, 20:09

wyświetla się check warto poznać numer bo tak to wróżenie z fusów :D 


  • 0

#14 OFFLINE   marinero

marinero

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 450 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:X-Trail Platinium
  • Silnik:2.0 dCi 150kM M9R
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 5d 20h 11m 4s

Napisano 25 październik 2016, 20:12

wyświetla się check warto poznać numer bo tak to wróżenie z fusów :D

lista błędów to podstawa dalszego działania, ale przy LPG jest nieco trudniej wstrzelić się z diagnozą

 

Dopiero teraz zauważyłem że jesteś specem od LPG.... hehehhe


Użytkownik marinero edytował ten post 25 październik 2016, 20:15

  • 0

#15 OFFLINE   DINO

DINO

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 15934 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Koszalin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Silnik:3.5L :D
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 25 październik 2016, 20:15

, ale przy LPG jest nieco trudniej wstrzelić się z diagnozą

a dlaczego?? przecież jest zawór na butli :D 


  • 0

#16 OFFLINE   szuszu04

szuszu04

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:almera
  • Time Online: 1h 10m 28s

Napisano 26 październik 2016, 18:52

To żeby sprawdzić jaki to jest błąd to musze zakręcić zawór na butli? Czy najpierw trzeba usunąć ten błąd, zakręcić zawór i jeździć aż znowu ten błąd wyskoczy i wtedy sprawdzić?
  • 0

#17 OFFLINE   DINO

DINO

    Turbo Nissanmaniak

  • Administrator

  • 15934 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Koszalin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Silnik:3.5L :D
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 26 październik 2016, 19:05

trzeba podłączyć scaner i sprawdzić, 


  • 0

#18 OFFLINE   szuszu04

szuszu04

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:almera
  • Time Online: 1h 10m 28s

Napisano 26 październik 2016, 22:37

Raz już tak było zrobione to wyskoczyło tyle błędów ze mechanik nie wiedział który jest faktyczny. Powiedział ze nie wie i tylko usunął ten błąd.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Check engine, Nie odpala