Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Swap Silnik QG18de z almery do primery - różnice pomiedzy głowicami z metalowym deklem


mironig
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zakupiłem silnik qg18de od almery n16 po lifcie z metalowym deklem. Zamierzam zamontować go w primerze p12. Stary silnik bierze 5 l oleju na 10000 km.

 

Na oko silnik jest identyczny, jednak różni się jedną cyfrą na oznaczeniu gowicy.

 

w P12 jest AU3 UKL3 a w almerze AU3 UKL2

 

czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy silnik będzie kompatybilny ze sterownikiem p12. Jakie mogą być różnice pomiędzy tymi wersjami głowic?

 

mam jeszcze możliwość zamiany go na wersję z głowicą o oznaczeniu AU3 UKL3

 

pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 0.5 litra na tysiąc km? Przecież dla p12 1.8 to prawie normalne... Myślisz, że inny silnik będzie pił dużo mniej?

tak myślę bo do 240 tys moj silnik bral 200ml na 10000 tys. Mam nadzieję, że się nie mylę. Teraz mam 350 tys na liczniku. Silnik kupiłem z przebiegiem 63 tys mil.

 

Może jakaś konkretna odpowiedź na moje pytanie??

 

dziś u kolegi w almerze z 2003 roku sprawdziłem jaki jest symbol na głowicy i dla odmiany jest napis AU3 UKR3

 

ciekawi mnie co oznaczają te symbole

 

może jakaś sugestia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200ml na 10 tys.km? tak mało to chyba nawet nowe jednostki nie brały :-) albo miałeś jakieś mega szczęście do wyjątkowego egzemplarza. Chociaż podobno w pierwszych P12 były jeszcze silniki od nissana, a nie renault, więc może faktycznie miałeś fuksa.

 

Ja teraz montowałem silnik z przebiegiem ok. 60 tys. mil i bierze tak 120 ml na tysiąc km, co uważam za bdb wynik jak na 1.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200ml na 10 tys.km? tak mało to chyba nawet nowe jednostki nie brały :-) albo miałeś jakieś mega szczęście do wyjątkowego egzemplarza. Chociaż podobno w pierwszych P12 były jeszcze silniki od nissana, a nie renault, więc może faktycznie miałeś fuksa.

 

Ja teraz montowałem silnik z przebiegiem ok. 60 tys. mil i bierze tak 120 ml na tysiąc km, co uważam za bdb wynik jak na 1.8.

tak, 200 ml miedzy wymianami 10w40

 

na jakim oleju jeździsz? po wymianie silnika mam zamiar zalać 5w40.

 

mam wolny weekend i będę wrzucał zakupiony silnik bo mam 30 dni na ewentualną zamianę na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik wymieniony. 

 

subiektywne wrażenie super

 

nawet żona stwierdziła, że ciszej chodzi i ma lepsze odejście :)

 

symbol na głowicy okazał sie bez znaczenia jeżeli chodzi o kompatybilność

 

jedyną różnica pomiędzy silnikiem od almery był czujnik oleju. Zauważyłem to już po wmontowaniu silnika gdy nie pasowała mi wtyczka.

 

 

zalany olejem 5w40 Mobil 3000

 

pierwsza po wymianie trasa z lublina  do warszawy i kilkadziesiat kilometrów po okolicy i żadnego ubytku oleju na tą chwile nie widać. czekam na pierwsze 10 tys

 

dzięki za udział w dyskusji.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to rewelacyjnie, cieszę się!

 

Sam wymieniłeś silnik? udało się w jeden dzień?

 

mojemu mech. zajęło to dwa dni, bo marudził, że skrzynię musiał demontować całą itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam wymieniałem.

 

Nie jestem mechanikiem z wykształcenia ani z zawodu. Wymieniałem silnik drugi raz w życiu. Zajmuje się tym tylko hobbystycznie.

 

wróciłem w piątek w nocy z warszawy do podlubelskiej wioski. Zacząłem atak o 10 w sobotę. O godz 14.20 silnik był już na stoliku. Zeszło mi się trochę dłużej z montażem bo kupiłem wcześniej nowy kolektor ssący i poprawiłem po monterze wkrętki do gazu lpg. Poza tym montowałem nowe wtryskiwacze barracuda zamiast dziadowskich omvl. O 21 zacząłem wkładać nowy silnik z dokręconym kolektorem i wymienionym sprzęgłem a o 5 rano w niedzielę odpaliłem silnik ;)

Edytowane przez mironig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam wymieniałem.

 

Nie jestem mechanikiem z wykształcenia ani z zawodu. Wymieniałem silnik drugi raz w życiu. Zajmuje się tym tylko hobbystycznie.

 

wróciłem w piątek w nocy z warszawy do podlubelskiej wioski. Zacząłem atak o 10 w sobotę. O godz 14.20 silnik był już na stoliku. Zeszło mi się trochę dłużej z montażem bo kupiłem wcześniej nowy kolektor ssący i poprawiłem po monterze wkrętki do gazu lpg. Poza tym montowałem nowe wtryskiwacze barracuda zamiast dziadowskich omvl. O 21 zacząłem wkładać nowy silnik z dokręconym kolektorem i wymienionym sprzęgłem a o 5 rano w niedzielę odpaliłem silnik ;)

 

Brawo! Chciałbym mieć takiego skilla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...