Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pulsacyjne bicie kierownicy przy skrecie w lewo


Baniak69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam micre k12 sport+ z 2006 roku zakupiona w sierpniu z przebiegiem 95 tys km.

Problem polega na tym, że w czasie jazdy na wprost czuć delikatne ściąganie na prawo a jeśli skręcam w lewo czuć taki pulsacyjny opór.

Czy ktoś wie co to może być?

Dodam że zbieżność robiłem i jest ciut lepiej niż było ale problem dalej jest a najbardziej jest odczuwalny przy skrecie w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze biją przy hamowaniu. Jeszcze felga, piasta, Niedokręcone koło. Skrecając w lewo dociążasz prawe koło i to prawdopodobnie z nim coś się stało.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że gdyby wina leżała wyłącznie po stronie układu kierowniczego kierunek skrętu nie miałby większej różnicy. Proponuje sprawdzić:

  • tarcze (czy się nie wygięła najlepiej w tokarce i zabielić) i zacisk (czy klocek się porusza czy go blokuje);
  • piasto koła;
  • koło w tym wyważenie;
  • felgę (jest oryginalna?) w tym jej osadzenie (pierścień) i dokręcenie (dokręca się nie kolejno zgodnie ze wskazówkami zegara a po przekątnej dokręcając przeciwległe śruby);
  • układ kierowniczy

Należałoby też sprawdzić mniej prawdopodobne potencjalne źródła defektu amor i sprężynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nic nie wjechałem i nie odkrecalem koła. Tak jak wspomniałem samochód kupiony w sierpniu dla mojej narzeczonej i było tak od początku. Zbieżność zrobiona miesiąc temu i poprawa odczuwalna. Niestety dalej ściąga lekko na prawo i w czasie jazdy w lewo czuć opór na kierownicy - lekko pulsacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nic nie wjechałem i nie odkrecalem koła. Tak jak wspomniałem samochód kupiony w sierpniu dla mojej narzeczonej i było tak od początku. Zbieżność zrobiona miesiąc temu i poprawa odczuwalna. Niestety dalej ściąga lekko na prawo i w czasie jazdy w lewo czuć opór na kierownicy - lekko pulsacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel pewnie wiedział co robi sprzedając lub może tylko podmienił opony -lepsze zostawił sobie- gorsze wrzucił na auto... Sprzedający nie tłumaczył co się stało lub dzieje? Ilu było dotychczas właścicieli? Sprowadzone czy salon Polska?

W pesymistycznym przypadku auto było mocno bite i robi 4 ślady przy jeździe na wprost. Bez wiedzy o historii auta to zgadywanka.

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...