Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sonda Lambda P0134 dziwne zachowanie


LukaszK78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam Nissana Maximę 2.0 A33 140 KM 2001.

Kupiłem auto bez gazu, w którym obroty przy podjeżdżaniu do skrzyżowania spadały do 400, po czym się stabilizowały.

Takim pojechałem na założenie LPG, i po 5 km zaświeciła się kontrolka check engine. Wróciłem do zakładu i po podpięciu do OBD wyszedł błąd P0134, sonda 1 Bank 1.

Kupiłem i wymieniłem na nową i znowu to samo.

Po podpięciu ponownym i przejechaniu się są takie objawy :

- zaraz po włączeniu silnika napięcie na sondzie stałe 0,3 V (identyczne jak w tej dobrej)

- po nagrzaniu spadało powoli oscylacyjnie, aż spadło do zera

- hamując silnikiem sonda wzbudza napięcie na stałe 1,28 V

- wciskam sprzęgło, spada do zera

 

Dodam, iż ta druga sonda regulacyjna działa prawidłowo.

Objawy są identyczne na Pb jak i na LPG

 

Pomóżcie, bo już wydałem mnóstwo kasy, a może to być jakaś głupota.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mapy są ok, nie ma korekt

poz tym wywala tylko błąd P0134

 

po podłączeniu do obd przepływ jest widoczny, ale pytanie czy jest on odpowiedni

a jak sprawdzić samemu czy działa?

Edytowane przez LukaszK78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale właśnie jestem po wymianie tej sondy więc błąd tej sondy powinien zniknąć.

 

ona pokazuje mi dziwne napięcie przy hamowaniu silnikiem 1,28 V, nie wiem o co tu idzie

powinna w zakresie 0-1 V

 

Druga pracuje ok.

 

Chyba, że jest to rzeczywiście przepływomierz.

 

A gdzie jest on położony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa zaczęła się od założenia gazu, i na początek tu bym szukał, podłącz scaner i sprawdź korekty silnika zobacz co się dzieje przy przełączaniu PB/LPG/PB 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale właśnie jestem po wymianie tej sondy więc błąd tej sondy powinien zniknąć.

 

ona pokazuje mi dziwne napięcie przy hamowaniu silnikiem 1,28 V, nie wiem o co tu idzie

powinna w zakresie 0-1 V

 

Druga pracuje ok.

 

Chyba, że jest to rzeczywiście przepływomierz.

 

A gdzie jest on położony?

a założyłeś oryginał czy zamiennik? nowa czy używka? ponoć dalekowschodnie oryginalne sondy są dość szybkie.....

 

ale kierunek wskazany przez DINO wydaje się sensowny i spadek obrotów wskazywać może na przepływomierz....

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tutaj w oryginale była sonda Boscha, założyłem jej dokładny odpowiednik 1V Delphi.

 

Dziwna sytuacja się pojawiła.

 

Pojawiła się lampka check i błędy P0171 i P0134 jednocześnie spalanie wróciło do normy, natomiast spadek obrotów tylko przy podjechaniu do skrzyżowania.

 

Przepływomierz działa ok. Parametry na diagnostyce trzymają normy nowego przepływomierza.

 

W tygodniu podjadę do gazownika to napiszę co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby w ty silniku nie dwóch sond? Katalog wskazuje na dwie sondy. trzeba sprawdzić programem diagnostycznym czy działają poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik stwierdził, że ta nowa sonda nadal nie działa. Na szczęście silnik przeszedł w stan awarii i dawkuje paliwo prawie tak jak powinien, minimalnie więcej.

Auto pali 10-12 l/100 więc jest ok.

Stąd wniosek, by nie kasować błędów zanim się nie naprawi popsutego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie tylko czy powodem może być sonda czy jakiś inny element.

W trybie awaryjnym silnik nie przygasa. Przygasa jak wykasuję błąd sondy.

 

Boję się, że kupię znowu nową sonde i nic to nie zmieni.

Edytowane przez LukaszK78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..............

 

Boję się, że kupię znowu nową sonde i nic to nie zmieni.

 

wymieniałem kiedyś w P12 sondę na denso, przypasowała dokładnie, rozważałem boscha

ale cena była dużo wyższa, a ta denso do dziś chodzi super,  to  b. dobry zamiennik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denso to japońska sonda i to szybka i wg mnie nie można porównać jej z Delphi. Zamiennik Denso to praktycznie oryginał, a jedyna różnica to taka że zapewne montowałeś uniwersalną a nie dedykowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denso to japońska sonda i to szybka i wg mnie nie można porównać jej z Delphi. Zamiennik Denso to praktycznie oryginał, a jedyna różnica to taka że zapewne montowałeś uniwersalną a nie dedykowaną.

 

zgadza, się montowałem denso uniwersalną (bez dedykowanej na końcu wtyczki, do przełożenia z poprzedniej), jakość faktycznie jest oryginału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli uważacie że to problem w samej sondzie?

Nie jest to dla mnie problem, tylko czy to będzie śmigać?

Edytowane przez LukaszK78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli uważacie że to problem w samej sondzie?

Nie jest to dla mnie problem, tylko czy to będzie śmigać?

 

problem może być w sondzie, ale gwarancji na 100%  że tak jest faktycznie nikt Tobie nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zaufać, niestety.

Rozmawiałem z serwisem Nissana, ponoć tylko oryginał będzie śmigać.

To ta sonda z przodu. Nie mogę akurat dobrać pasującej.

Różni się od tej na cylindry 4-6.

Edytowane przez LukaszK78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

o co chodzi w numerach sond?

Moja ma C24-A71 094M2190 mało wyraźnie jest

Na allegro można kupić używane pod numerami :

C24-A71 125 XXXXXXXX i w miejscach X każdy ma inny numer.

Czy ktoś wie o co chodzi?

 

(denso odpowiedziało mi, że nie mają odpowiednika tej sondy do maximy 2.0)


Witam, 

czy możliwe jest to, że sonda jest z wtyczką polutowana, a nie zrobiona na szybko złączki?

Ponoć lutowanie zmienia oporność sondy i wtedy wprowadza komputer w błąd.


no i druga sonda padła, P0154 się pojawiło

co za cholerstwo te sondy, jutro jadę wymienić


sonda wymieniona na nową, oryginał z logo

nadal to samo !!!!!


MOŻE KTOŚ MI POMOŻE.

 

Heated oxygen sensor 1 bank 1  /P0134/

 

Heated oxygen sensor 1 bank 2  /P0154/

 

które to są sondy?

Może ja wymieniam nie tą sondę co trzeba?

Edytowane przez LukaszK78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...