Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lampy przednie zamiana


chudy__

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec od jakiegos czasu wkurza mnie to ze swiatla swieca jak swieczki a jak jeszcze jest deszczowo to juz wogole strach jechac...

Chce wymienic lampy i mysle zeby wstawic z innego auta o jak najprostszej budowie.

W super cenach sa nowki sztuki z parcha k160 i wymiarowo powinny podejsc ale znowu jest problem z ramkam do nich.

Moze ktos juz cos widzial albo przerabial?

Pacjent przedlift na starej prostokatnej lampie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co chcesz kombinować z zamiennikami, które i tak nie będą pasować.

Zrób regenerację odbłyśników !

Robiłem to w 2013 roku w moim Mavericku.

Jeśli szkła masz dobre nie popękane to lampy regeneruj.

 

Cała procedura regeneracji.

 

 
Regeneracja odbłyśników reflektorów Terrano II i Maverick 93-96.

 

Oczywiście regeneracja jest możliwa we wszystkich reflektorach które da się rozebrać nie tylko w/w wymienionych samochodach.

Miałem pierwsze umyć reflektory wewnątrz i nawet kupiłem już izopropanol do ich przemycia ale w końcu postanowiłem je zregenerować.
Wybrałem firmę:
64-000 Turew
ul.Szkolna 46
695-642-141
Strona firmy: http://www.regeneracja-hc.com/

Takich firm jest wiele więc problemów z regeneracją nie ma. Ja wybrałem pierwszą lepszą z przeglądarki internetowej więc jej w jakiś sposób specjalnie nie reklamuję.

Koszt regeneracji 2 odbłyśników wyniósł 100 zł. Z przesyłką powrotną 125 zł. Doliczyć trzeba także koszt przesłania odbłyśników do firmy.
 

Moje koszty:
1. Przesłanie odbłyśników do firmy – 9,50 zł.
2. Regeneracja dwóch odbłyśników – 100 zł.
3. Przesyłka powrotna 25 zł.
4. Masa do uszczelnienia reflektorów 19 zł.
Łącznie: 153,50 zł.

 

Ceny z 2013 roku !

Oczywiście założyłem też nowe żarówki ale ceny żarówek nie podaję gdyż każdy wybiera to co chce, a ceny są bardzo różne.

Przed wysłaniem odbłyśników trzeba całkowicie rozebrać reflektory.

• Demontujemy osłonę gumową i żarówkę.
• Demontujemy silniczek reflektora przez przekręcenie go i wyczepienie z mocowania odbłyśnika.
Po zluzowaniu silniczka przekręcamy go w górę aby wyczepić kulkę z
plastikowego mocowania. Nie wyszarpujemy silniczka na siłę gdyż takie działanie
może uszkodzić w/w mocowanie. Silniczek wyczepia się bardzo lekko.

• Rozpinamy dwa metalowe zatrzaski łączące szkło z plastikową obudową reflektora.
• Szeroką szpachlą najlepiej plastikową rozwarstwiamy szkło od plastikowej budowy reflektora – delikatnie aby nie wyszczerbić szkła.
• Pokręcając regulacjami wykręcamy odbłyśnik.
• Z odbłyśnika demontujemy 3 plastikowe zatrzaski – bardzo delikatnie i spinkę zabezpieczającą żarówkę oraz osłonkę metalową żarówki.

 

post-21823-0-87805000-1478080112_thumb.jpg
 
post-21823-0-25126500-1478080156_thumb.jpg

Przed przystąpieniem do montażu reflektorów trzeba wszystkie składowe elementy reflektora dokładnie umyć i wysuszyć. Z rowka plastikowej obudowy szkła reflektora jak też z samego szkła należy usunąć starą masę uszczelniającą. Ja masę dość dokładnie wyskrobałem, a następnie przemyłem benzyną ekstrakcyjną. Benzyna nie rozpuszcza masy ale ułatwia jej zmycie.
Montaż reflektora wykonujemy w odwrotnej kolejności.

Przy montażu reflektora żadnym wypadku nie dotykamy odbłyśnika !

W tej firmie można też dostać masę do klejenia reflektorów. Jest to wałek bodajże Ø 6 mm do klejenia reflektorów. Koszt takiej masy to 20 zł./ mb.
Ja tego paska nie kupowałem, a wybrałem masę w tubie (330ml.) i przez to miałem ten komfort, że przy ewentualnym rozbieraniu reflektora co przecież może się przydarzyć masy mi nie zabraknie.
Zastosowałem masę o identycznych właściwościach co oryginalna czyli nie twardniejącą i dającą możliwość rozebrania reflektora nawet po kilku latach tak jak jest to możliwe przy oryginalnych reflektorach, a zapewniającą prawidłowe uszczelnienie połączenia.
Oczywiście nie jest to żadna masa dekarska ogólnego zastosowania czy różnego rodzaju silikony czy akryle. Jest to zagraniczny środek przeznaczony do tego rodzaju prac.


post-21823-0-06888100-1478080391_thumb.jpg
 
post-21823-0-08106700-1478080417_thumb.jpg


Różnica jest widoczna nawet na zdjęciach.
Życzę powodzenia.
 
 
Kilka dodatkowych zdjęć.
 
post-21823-0-90421600-1478080549_thumb.jpg post-21823-0-59312300-1478080599_thumb.jpg post-21823-0-40094600-1478080660_thumb.jpg post-21823-0-70905100-1478080716_thumb.jpg
 
Uwaga !
 
Zwracajcie uwagę jak wysoko jest zamontowany przedni zderzak bo przy jego podbiciu pękają szkła reflektorów. Widziałem już kilka razy w ten sposób zbite szkła.
W zderzaku jest metalowa rurka podtrzymująca go i ona rozbija szkła.
Zamontujcie zderzak tak aby między nim, a reflektorem była dość duża przerwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki bardzo za konkretny opis i chyba rzeczywiscie nie bede nic sztukowal tylko dam do regeneracji.

Na ich stronie regeneracja do t2 kosztuje juz 80zl za sztuke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A próbowałeś zobaczyć produkty WESEM?

Zastanawiam się czy udałoby się w okularniku zamienić oryginał na jakiś wesemowski zamiennik.

Oryginalne mają coś około 175mm średnicy.

http://www.sklep.wesem.pl/3/reflektory_przednie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O okrągłych był już inny temat.

Można dopasować od Ikarusa albo od Żuka / Nysy. Z Żuka widziałem, wchodzą dość ciasno ale mogą być. Można też pomierzyć od starszych Golfów. Wszystkie te lampy są tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O okrągłych był już inny temat.

Można dopasować od Ikarusa albo od Żuka / Nysy. Z Żuka widziałem, wchodzą dość ciasno ale mogą być. Można też pomierzyć od starszych Golfów. Wszystkie te lampy są tanie.

No i Wesem robi żukowskie reflektory. Także można sobie kupić nówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że WESEM robi do Żuka tylko trzeba się liczyć z małymi przeróbkami mocowań. Zamiennie bez modyfikacji nie pasują. Trzeba przy zakupie zwrócić uwagę na rodzaj żarówek bo są zwykłe R2 i H4. Na stronie WESEM można też znaleźć inne okrągłe reflektory, które mogą pasować. Są też inne średnice np. Ø 164 zamiast Ø 178 mm.

Na zdjęciach są też pokazane mocowania więc to ułatwia wybór.

A tu macie temat o okrągłych zamiennikach i nie musicie go szukać w wyszukiwarce:
http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92501-reflektory-od-golfa-w-t2-opis-wydzielony/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...