Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Regulacja hamulca ręcznego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 738 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 82d 4h 13m 47s

Napisano 09 listopad 2016, 19:59

Bardzo wysoko brał hamulec ręczny. Żeby jako tako zahamować, dzwignię trzeba było ciągnąć na wysokość nosa. Sądziłem, że powodem są zjechane klocki, a wiedziałem, że się kończą. Wymieniłem. Efekt poprawy skuteczności hamowania prawie niezauważalny. Dzwignia w dalszym ciągu wysoko bierze.

W trakcie badania okresowego, okazało się, że różnica w skuteczności hamowania ręcznym, między prawym i lewym kołem, uwaga !!! 60%.

 

Obstawiam wyciągnięte linki. I teraz, gdzie regulacja ?

W tunelu, przy dzwigni ? Przy zaciskach ?

 


  • 0

#2 ONLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderator Globalny

  • 4625 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 09 listopad 2016, 20:33

W T30 jest tu i tu, więc w T31 może być podobnie.
  • 0

#3 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 738 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 82d 4h 13m 47s

Napisano 09 listopad 2016, 20:46

Tylko, że jeśli dobrze pamiętam, w T30 z tyłu są szczęki ?


  • 0

#4 ONLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderator Globalny

  • 4625 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 09 listopad 2016, 20:54

To co jest w t31? http://www.iparts.pl...471-100031.html
W t30 są tarczobębny.
  • 0

#5 OFFLINE   karibox1

karibox1

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2748 postów
  • Płeć:
  • Skąd:bydgoszcz
  • Kraj:POLAND
  • Model:t30 2006 comfort/columbia benzyna QR20DE 2.0 super black
  • Nr rejestracyjny:cb
  • Time Online: 31d 8h 16m 44s

Napisano 09 listopad 2016, 20:58

wymieniłeś klocki czy szczęki? Bo jeśli klocki to nic nie da.


  • 0

#6 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 738 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 82d 4h 13m 47s

Napisano 09 listopad 2016, 21:07

Ale się popisałem wiedzą :).

Oczywiście macie rację. Co ma piernik do wiatraka.
 

Jak sądzicie, czy ta duża różnica w sile hamowania, to wina szczęk, czy raczej linek. Czy jechać po całości i wymienić jedno i drugie ?


  • 0

#7 ONLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderator Globalny

  • 4625 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 09 listopad 2016, 21:20

Może zacząć od szczęk :) To raczej bardziej prawdopodobne.
Linki można sprawdzić pod kątem "spuchniętych" pancerzy ;)
  • 1

#8 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 738 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 82d 4h 13m 47s

Napisano 09 listopad 2016, 21:39

Chyba masz rację.

Nie wiem, czy dobrze kombinuję, że gdyby linka była zapieczona w pancerzu, dzwignia chodziłaby z większym oporem ?

Chyba, że jest urwana, bo różnica między kołami jest znaczna.

Załączony plik  ręczny.jpeg   24,63 KB   3 Ilość pobrań


  • 0

#9 OFFLINE   marinero

marinero

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 478 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:X-Trail Platinium
  • Silnik:2.0 dCi 150kM M9R
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 7d 18m 59s

Napisano 09 listopad 2016, 21:49

Berater a może masz uszkodzony pancerz w jednej lince i podciągając hamulec zaciągasz z większą siłą tą sprawną stronę

tak czy inaczej najlepiej byłoby na podnośnik, zdjąć oba koła i dobrać się do linek żeby  je sprawdzić


  • 0

#10 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 738 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 82d 4h 13m 47s

Napisano 09 listopad 2016, 22:05

Tak czy siak, przy takiej pogodzie, nie będę tego robił sam. Oddam do warsztatu.


  • 0

#11 OFFLINE   karibox1

karibox1

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2748 postów
  • Płeć:
  • Skąd:bydgoszcz
  • Kraj:POLAND
  • Model:t30 2006 comfort/columbia benzyna QR20DE 2.0 super black
  • Nr rejestracyjny:cb
  • Time Online: 31d 8h 16m 44s

Napisano 10 listopad 2016, 09:44

to będą szczęki. To są małe gówna. Trzeba kupić najlepiej oryginalne. Chyba renomowane marki ich nawet nie robią, typu bosch i ate


  • 1

#12 OFFLINE   marinero

marinero

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 478 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:X-Trail Platinium
  • Silnik:2.0 dCi 150kM M9R
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 7d 18m 59s

Napisano 10 listopad 2016, 10:31

proszę bardzo oryginał za śmieszne pieniądze

http://allegro.pl/sz...6174719767.html

TRW za nieco większe

http://allegro.pl/sz...6430706441.html

i jakieś nieznane za grosze

http://allegro.pl/cu...5940245553.html


  • 1

#13 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 738 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 82d 4h 13m 47s

Napisano 10 listopad 2016, 13:35

Dzięki. Piwo poleciało do wszystkich.


  • 0

#14 OFFLINE   marinero

marinero

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 478 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:X-Trail Platinium
  • Silnik:2.0 dCi 150kM M9R
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 7d 18m 59s

Napisano 10 listopad 2016, 14:26

Cena tego oryginału jest fajna i sam się zastanawiałem czy nie wziąć na zapas....

Niemniej moje doświadczenie z pojazdami posiadającymi tarczo-bębny wskazują że szczęki o ile ktoś nie jeździł na zaciągniętym ręcznym starczają na bardzo długo, natomiast linki - szczególnie kiedy dostanie się do nich woda - często ulegają uszkodzeniu (pancerz lub teflonowa powłoka linki lub zadzior)


Użytkownik marinero edytował ten post 10 listopad 2016, 14:28

  • 0

#15 OFFLINE   maver27

maver27

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wola Prażmowska
  • Model:x-trail t31
  • Time Online: 1d 8h 59m 37s

Napisano 10 listopad 2016, 17:10


Kolego, hamulec ręczny reguluje się oddzielnie dla każdego koła przez rewizje w tarczy. Reguluje się opór na każde koło. Linki są na kowadełku więc nie ma możliwości aby była duża różnica w wyciąganiu linek. No chyba że któraś stoi w pancerzu, ale to wyczujesz bo też się nie cofa.
  • 0

#16 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 738 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 82d 4h 13m 47s

Napisano 10 listopad 2016, 22:50

No dobra. Ale czy taka różnica wskazuje na blokadę linki, czy raczej na nierówno zużyte szczęki ?

Przypominam, że dźwignia hamulca ręcznego nie ma żadnych oporów podczas zaciągania.


  • 0

#17 OFFLINE   marinero

marinero

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 478 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:X-Trail Platinium
  • Silnik:2.0 dCi 150kM M9R
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 7d 18m 59s

Napisano 11 listopad 2016, 09:33

Obstawiam linkę


  • 0

#18 OFFLINE   karibox1

karibox1

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2748 postów
  • Płeć:
  • Skąd:bydgoszcz
  • Kraj:POLAND
  • Model:t30 2006 comfort/columbia benzyna QR20DE 2.0 super black
  • Nr rejestracyjny:cb
  • Time Online: 31d 8h 16m 44s

Napisano 11 listopad 2016, 10:46

Ja stawiam na szczęki, to jest dwaosiem i przebieg duży to tam już nic nie ma. Kto wie czy tarcz nie trzeba będzie zmienić?


Użytkownik karibox1 edytował ten post 11 listopad 2016, 10:48

  • 0

#19 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 738 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 82d 4h 13m 47s

Napisano 11 listopad 2016, 12:16

Tarcze jeszcze nie. Sprawdzałem przy wymianie klocków.

Szczęki zamawiam.

Nurtuje mnie cały czas wątpliwość, czy gdyby jedna z linek była zapieczona, czułbym to na dźwigni, zaciągając hamulec ?

Bo dźwignia idzie w górę, bez żadnych oporów.


  • 0

#20 OFFLINE   karibox1

karibox1

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2748 postów
  • Płeć:
  • Skąd:bydgoszcz
  • Kraj:POLAND
  • Model:t30 2006 comfort/columbia benzyna QR20DE 2.0 super black
  • Nr rejestracyjny:cb
  • Time Online: 31d 8h 16m 44s

Napisano 11 listopad 2016, 12:52

Musisz zajrzeć. Tarcza jest też bębnem pamiętaj.


  • 0