Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Regulacja hamulca ręcznego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 679 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 72d 11h 33m 50s

Napisano 11 listopad 2016, 13:11

To fakt.

 

Pogrzebałem w fakturach poprzedniego właściciela. O ile linki były wymieniane ok. 110 kkm temu, to wymiany szczęk ani tarcz tylnych nie znalazłem. Czyli może tak być, że szczęki i tarcze są od nowości.


Użytkownik berater edytował ten post 11 listopad 2016, 13:37

  • 0

#22 OFFLINE   marinero

marinero

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 457 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:X-Trail Platinium
  • Silnik:2.0 dCi 150kM M9R
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 6d 6h 40m 17s

Napisano 13 listopad 2016, 17:03

A jaki masz przebieg? wg mnie tarcze powinny wytrzymać 100-120kkm więc jeśli masz dużo więcej to raczej były wymienione


Użytkownik marinero edytował ten post 13 listopad 2016, 17:04

  • 0

#23 OFFLINE   karibox1

karibox1

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2637 postów
  • Płeć:
  • Skąd:bydgoszcz
  • Kraj:POLAND
  • Model:t30 2006 comfort/columbia benzyna QR20DE 2.0 super black
  • Nr rejestracyjny:cb
  • Time Online: 29d 13h 28m 20s

Napisano 13 listopad 2016, 17:16

Tarcze tylne się tak nie zużywają (w sensie hamują dobrze nawet jak są chude) ale bębny tak.


Użytkownik karibox1 edytował ten post 13 listopad 2016, 17:17

  • 0

#24 OFFLINE   piotrek3

piotrek3

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 978 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Polska
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail 2,2 Di 2003r X-trail 2,2DCI 2007 aktualnie X-trail 2.0 Dci T31
  • Time Online: 36d 5h 10m 46s

Napisano 13 listopad 2016, 21:47

Jak kierowca uzywa hamulec ręczny zgodnie z przeznaczeniem a cała reszta reszta co nim porusza jest sprawna i niezapieczona to praktycznie jedne szczęki wystarczaja do końca.


  • 0

#25 OFFLINE   mundek28

mundek28

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Żary
  • Flaga:
  • Model:nissan x trail
  • Silnik:2.0 dci 173KM 2013r
  • Time Online: 1d 45m 53s

Napisano 13 listopad 2016, 21:50

Koledzy ,oświećcie mnie co jest z tym systemem hamulcowym na tylnej osi-klocki, szczęki, tarcze, bębny?


  • 0

#26 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 679 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 72d 11h 33m 50s

Napisano 13 listopad 2016, 22:02

Tarczo-bębny. Tarcza obsługuje system podstawowy, bęben system awaryjny.


  • 0

#27 OFFLINE   Grzechu71

Grzechu71

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:tutejszy
  • Flaga:
  • Model:X-Trail T31 CVT LE
  • Silnik:2.0
  • Time Online: 18h 11m 14s

Napisano 02 grudzień 2016, 21:19

Tarczo-bębny. Tarcza obsługuje system podstawowy, bęben system awaryjny.

tak z ciekawości.. ręczny działa?

miałem przegląd 2 tyg. temu i różnica siły hamowania ponad 60%, pomogła regulacja pokrętłem w bębnie.

Tarcze/bębny i szczęki stare, linki chodziły luźno.

 

Problem miałeś z lewą stroną?


  • 0

#28 OFFLINE   Tippo

Tippo

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Beskidy
  • Flaga:
  • Model:X-trail t31
  • Silnik:2.0 dci 173km @195km
  • Time Online: 12h 1m 52s

Napisano 23 grudzień 2016, 22:17

Tarczo-bębny. Tarcza obsługuje system podstawowy, bęben system awaryjny.

Zgadza sie, mialem to samo co ty, ojciec rzadko uzywal recznego, przy 60tys km, jedna strona sie zapkiekla, reczny bral z roznica 70%, skoczylo sie urwaniem linki, za nowa w aso powiezieli uwaga: 700pln :) Kupilem zamiennik na necie za 120zl, przy okazji wymiany tarcz mechanizm zostal nasmarowny i rozruszany, teraz wszystko gra, po dotarciu szczek (z racji nie uzywania nie zuzyte wogole) do nowych tarcz bede robil korekte na przegladzie, przez wziernik w kazdej tylnej tarczy, ja uzywam recznego zawsze i problemow brak. Fakt bierze wysoko nadal, ale skutecznie, szczegolnie czuc roznice w braniu w por. z grupa VW, gdzie bierze juz na pierwszym zabku.


  • 0

#29 OFFLINE   piotrek3

piotrek3

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 978 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Polska
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail 2,2 Di 2003r X-trail 2,2DCI 2007 aktualnie X-trail 2.0 Dci T31
  • Time Online: 36d 5h 10m 46s

Napisano 24 grudzień 2016, 08:56

Na którym bierze ząbku to nie jest cecha m-ki samochodu a regulacji linki.

W X-trailu naciąg linki jest łatwo dostepny ,odpina się mała kwadratową zaślepkę  na dźwigni ręcznego i tam jest śruba do regulacji.


  • 0

#30 OFFLINE   MALO

MALO

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Flaga:
  • Model:X-Trial II, T31
  • Silnik:TDCI 2.0
  • Time Online: 10h 27m 30s

Napisano 28 luty 2017, 21:53

Witajcie Koledzy !!!!

Ciekaw jestem rozwiązania problemu z ręcznym, jaki efekt działań ?

Mam podobnie w T31, 2009. Hamulec podciąga się swobodnie i łapie dopiero na końcu..gdy dźwignia jest niemalże pionowo. Co prawda trzyma, bo sprawdzałem na sporym wzniesieniu.

pozdr.


  • 0

#31 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 679 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 72d 11h 33m 50s

Napisano 01 marzec 2017, 12:18

Okazało się, że jedna linka zerwana (wymieniłem obie).

Szczęki jeszcze były, ale ponieważ któryś z Kolegów podrzucił link do oryginałów z śmieszne pieniądze, wymieniłem i szczęki.

Jedno pewne, kolejny raz zajrzy tam już nowy właściciel za ok 100 kkm, jeśli wcześnie pojazd nie pójdzie na żyletki.


  • 0