Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Regulacja hamulca ręcznego


berater
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo wysoko brał hamulec ręczny. Żeby jako tako zahamować, dzwignię trzeba było ciągnąć na wysokość nosa. Sądziłem, że powodem są zjechane klocki, a wiedziałem, że się kończą. Wymieniłem. Efekt poprawy skuteczności hamowania prawie niezauważalny. Dzwignia w dalszym ciągu wysoko bierze.

W trakcie badania okresowego, okazało się, że różnica w skuteczności hamowania ręcznym, między prawym i lewym kołem, uwaga !!! 60%.

 

Obstawiam wyciągnięte linki. I teraz, gdzie regulacja ?

W tunelu, przy dzwigni ? Przy zaciskach ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W T30 jest tu i tu, więc w T31 może być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że jeśli dobrze pamiętam, w T30 z tyłu są szczęki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się popisałem wiedzą :).

Oczywiście macie rację. Co ma piernik do wiatraka.
 

Jak sądzicie, czy ta duża różnica w sile hamowania, to wina szczęk, czy raczej linek. Czy jechać po całości i wymienić jedno i drugie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacząć od szczęk :) To raczej bardziej prawdopodobne.

Linki można sprawdzić pod kątem "spuchniętych" pancerzy ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz rację.

Nie wiem, czy dobrze kombinuję, że gdyby linka była zapieczona w pancerzu, dzwignia chodziłaby z większym oporem ?

Chyba, że jest urwana, bo różnica między kołami jest znaczna.

post-87274-0-34121500-1478723928_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Berater a może masz uszkodzony pancerz w jednej lince i podciągając hamulec zaciągasz z większą siłą tą sprawną stronę

tak czy inaczej najlepiej byłoby na podnośnik, zdjąć oba koła i dobrać się do linek żeby  je sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak, przy takiej pogodzie, nie będę tego robił sam. Oddam do warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to będą szczęki. To są małe gówna. Trzeba kupić najlepiej oryginalne. Chyba renomowane marki ich nawet nie robią, typu bosch i ate

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Piwo poleciało do wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tego oryginału jest fajna i sam się zastanawiałem czy nie wziąć na zapas....

Niemniej moje doświadczenie z pojazdami posiadającymi tarczo-bębny wskazują że szczęki o ile ktoś nie jeździł na zaciągniętym ręcznym starczają na bardzo długo, natomiast linki - szczególnie kiedy dostanie się do nich woda - często ulegają uszkodzeniu (pancerz lub teflonowa powłoka linki lub zadzior)

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego, hamulec ręczny reguluje się oddzielnie dla każdego koła przez rewizje w tarczy. Reguluje się opór na każde koło. Linki są na kowadełku więc nie ma możliwości aby była duża różnica w wyciąganiu linek. No chyba że któraś stoi w pancerzu, ale to wyczujesz bo też się nie cofa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Ale czy taka różnica wskazuje na blokadę linki, czy raczej na nierówno zużyte szczęki ?

Przypominam, że dźwignia hamulca ręcznego nie ma żadnych oporów podczas zaciągania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na szczęki, to jest dwaosiem i przebieg duży to tam już nic nie ma. Kto wie czy tarcz nie trzeba będzie zmienić?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze jeszcze nie. Sprawdzałem przy wymianie klocków.

Szczęki zamawiam.

Nurtuje mnie cały czas wątpliwość, czy gdyby jedna z linek była zapieczona, czułbym to na dźwigni, zaciągając hamulec ?

Bo dźwignia idzie w górę, bez żadnych oporów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt.

 

Pogrzebałem w fakturach poprzedniego właściciela. O ile linki były wymieniane ok. 110 kkm temu, to wymiany szczęk ani tarcz tylnych nie znalazłem. Czyli może tak być, że szczęki i tarcze są od nowości.

Edytowane przez berater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz przebieg? wg mnie tarcze powinny wytrzymać 100-120kkm więc jeśli masz dużo więcej to raczej były wymienione

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze tylne się tak nie zużywają (w sensie hamują dobrze nawet jak są chude) ale bębny tak.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kierowca uzywa hamulec ręczny zgodnie z przeznaczeniem a cała reszta reszta co nim porusza jest sprawna i niezapieczona to praktycznie jedne szczęki wystarczaja do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...