Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki silnik lepszy w x-trail?


Stach65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to też własnie tłumaczę że w starszych modelach np. murano z50 miało CVT które po przyspieszaniu trzymało obroty a Xtronic jest nowszy i lepszy bo jeździ się komfortowo i jest cicho  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cała ta symulacja zmiany biegów to krok w wstecz, który nic nie daje tylko oszukuje.

 

dochodzą obroty do maxa i następuje zrzucenie przełożenia i znowu do maxa, po h***ja tak, skoro normalnie mamy optymalne przełożenie do obrotów.  

 

producent utrzymuje, że taka symulacja nie ma wpływu na osiągi , ja uważam że ma.

 

CVT w ostatnich wydaniach to świetna skrzynia, ale jest głośna na wysokich obrotach silnika, stąd małe silniczki wysokoobrotowe nie sprawdzają się zbytnio z CVT

 

inaczej jest jak się ma dużo mocy i mamy moment obrotowy nisko to fajnie to idzie jak w sportówce, nie raz objeżdżałem Jeep Grand Cherokee 3.6, mimo iż ten ma na papierze więcej mocy, a ostatnio w nocy ostro cisnąłem się od świateł do świateł ze 4-5 próby z mitsubishi eclipse 3.0 V6 automat i zawsze trochę byłem szybszy, a jednak Pathfinder to tylko średniej wielkości SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd przepraszam-zgadza się w trakcie przyśpieszania to właśnie miałem na myśli, delikatna różnica to jest z tymi wirtualnymi biegami na plus. To że reakcja na gaz jest szybsza w cvt to się z tobą zgodzę w 100% niż w zwykłej przekładni 

Edytowane przez Kristof5112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tam lubię moje CVT , gdy się przesiadam do zwyklego automatu to jestem zmeczony ciaglym szarpaniem biegami góra dół . W CVT mam płynnosc przyspieszania którą uwielbiam...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podobno t32 ma bdb skrzynie cvt a nawet gdzieś słyszałem, że najlepszą cvt jaka wyszła..

 

Jeździłem trochę t32 cvt i powiem wam ,że świetnie się to sprawdza. Zmienia biegi niczym automat prawie dsg.. bardzo dokładnie imitujące zmianę biegów. Jedynie co mnie drażni to głośny silnik 1.6d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację chodziło mi o to ,że dość szybko zmienia biegi... znaczy...imitacja itp... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Drugi dzień jeżdżę zastepczym x-trailem, tyle że dci z CVT ( xtronic ). Nie wiem dlaczego w czerwcu odrzuciłem tę opcję nawet nie sprawdziwszy w tym modelu. Być może dlatego, że kompletnie nie podeszła mi ta skrzynia w RAV-4 i dlatego też hybryda odpadła.

Przejechałem ok 380km w trasie i mieście i gdybym miał możliwość, zamieniłbym auta :D. Oczywiście gdyby to nie był diesel, bo tymi to już się najeździłem.

Podoba mi się do tego stopnia, że nawet nie dzwoniłem do serwisu pytać się co tam wymyślili z tą nieszczęsną sonda lambda.

Przyspiesza naprawdę fajnie, podobnie jak reakcja na mocne przyciśnięcie gazu. Kickdown - dźwięk i zachowanie niemal jak dobrej klasycznej hydraulice. A co najważniejsze, nie jest monotonna jak tramwaj czy skuter z czym miałem skojarzenia testując rav-4.

Jak byłem sceptycznie nastawiony do CVT, tak teraz chyba zmieniłem już zdanie, przynajmniej w X-trailu. Szkoda tylko, że nie ma benzyny w automacie, bo to mogłoby naprawdę fajnie jeździć.

 

Acha i póki co, nie próbowałem jeszcze i chyba nawet mi się nie chciało bawić w tryb S i manualną zmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się do tego stopnia, że nawet nie dzwoniłem do serwisu pytać się co tam wymyślili z tą nieszczęsną sonda lambda.

a co sie stało z sondą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu padła na pysk, a wraz z nią system stop/start, ale to akurat mi pasowało.

Dzisiaj miałem Tel ze faktycznie będzie jutro wymieniona na ostatni wypust zupełnie z innej partii produkcji niż ta wczesniejsza wymieniana przy przebiegu 98km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy silnik 2.0 dCI w ofercie X-triala - może być ciekawy - info z WP 

Edytowane przez rafiros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz wiadomo od jakiegoś czasu. W końcu rozsadna propozycja dla auta tej wielkości. Powoli zaczyna widac odchodzenie od bezsensownego trendu downsizingu. Czas na pójście po rozum do głowy przez Skodę, ale chyba się na to nie zanosi patrząc na 1.4 w Kodiaqu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odgrzeje kotleta

Przejechalem się X'em z automatem i nie porwal mnie jakos specjalnie. Wg mnie ma te same wady co w Mitsubishi - jest "gumowa"

Ja z pewnoscia się nie znam bo czytałem jaka to dobra skrzynia etc. a tutaj ZONK

Dlatego nie kupuje automatu ale manual. Jest cichszy i szybciej reaguje (mowa o diesel'u) na pedal gazu

Testowalem dosyć ktrotko na obwodiny w Wa-wie i chciualem przyspieszyc "nagle" ale ... Nissan chwile weryfikowal to czego ja od niego oczekuje :) i tak za każdym przyspieszeniem

Dobry ten automat może być do spokojnej jazdy ale chyba nie sprawdzi się do szybszego ruszania czy przyspieszania - oczywiście mocno subiektywna opinia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździsz manualem, to później docenisz automat. Pisze z doświadczenia, od 06.2016 jeżdżę tym pierwszym w PB, ale w tym miesiącu 4 dni miałem dci w x-tronicu. Jak już gdzies pisałem, że byłem bardzo sceptycznie nastawiony do cvt ( rav4 mnie kompletnie nie przekonała ), tak po tych kilku dniach i kilkuset km, z radością bym się zamienił ( oczywiście gdyby tylko była benzyna w automacie ).

Przyspieszenie baaardzo płynne i zacne, a kickdown jak w klasycznym hydrauliku, tyle, że bez szarpnięcia i zdecydowanie szybciej.

Stawiam dużą łychę, że w 4 na 5 startów, cvt w tym modelu będzie szybsze od manuala. Ten jeden raz przegra, bo kierowca się zagapi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy był bym w stanie przyzwyczaić się czy nie.

W Mitsubishi Outlander i w Nissan X-Trail wg mnie podobnie opoznialy (guma) skrzynie

Gdy spokojnie wciskalem pedal gazu to nie było zle, gorzej z gwałtowniejszym (zywszym) depnieciem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider, po krótce napisałem to wyżej. Jak nie kwestia odczucia, to czego?? O CVT w tym modelu wyraziłem bardzo dobre zdanie, mam wrażenie, ze czasami nie czytasz co ktoś pisze, wstawiając za dużo teorii i filozofii w swoje wypowiedzi.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strider

Wydawalo mi sie  ze zmieniam biegi wystarczjaco szybko no ale Ty musiales mnie tak zdolowac :)

Nie wierz we wszystko co przeczytales. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Natomiast gwarantuje Ci, że każdy z nowoczesnych automatów szybciej przyspieszy niż Ty z manualem, nawet jeśli będzie Ci się wydawało, że jest gumowy.

...

 

 

Strider, dnia 14 Sty 2017 - 22:12, napisał:
 

Wszystkie wyżej wymienione rozwiązania testowałem osobiście i wielokrotnie więc piszę wyłącznie o swoich doświadczeniach.

 

Jak to sie ma do Twoich doswiadczen?

Znasz mnie i szybkosc moich reakcji ?

 

Czy Twoje doswiadczenia sa jedynymi slusznymi a opinie jedynymi wlasciwymi?

No coz, pozwole sobie zaszalec i ... nie zgodzic sie z Twoimi opiniami ale zapewne uznasz mnie za zwyklego niedoswiadczonego uzytkownika tego co jest doskonale (zarcik)  :)

 

BTW. Jezdzilem w miniony "weeked" diesel'em w manualu.

Ja uwazam, ze ... manual lepiej sobie radzil jesli chodzi o MOJE potrzeby przyspieszania pomimo wyrazne "niezbyt" mocnego silnika jak na taki kredens jakim jest X-rail.

To sa z kolei moje osobiste doswiadczenia  :) i uwazam, ze kazdy powinien sam to ocenic i wybrac odpowiednia skrzynke dla siebie - nie ma jedynie slusznej i lepszej / gorszej skrzyni biegow.

Pzdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czytam sobie ten wątek (inne też) i pozwolę wtrącić swoje trzy grosze.

Mam X-traila diesla ze skrzynią CVT. Jeżdżę nim od kwietnia.

Wybór był w 100% przemyślany i świadomy.

Wiadomo, że trzeba się do automatu przyzwyczaić (delikatne opóźnienie przy ruszaniu) ale

wygoda jazdy nim - bezcenna.

Przy starcie z wciśniętym pedałem w podłogę, uważam że manualna skrzynia nie ma szans.

Co do słabego silnika to powiem, że poprzednim moim autem był ford S-max z silnikiem 2.0 TDcI.

Ilość koni i momentu taka sama jak w nissanie. Buda forda cięższa o jakieś 100 kg.

Zauważalna różnica jest przy prędkościach autostradowych i przy przyspieszaniu od 120 km/h wzwyż.

Ford lepiej się zbierał ze względu na pojemność silnika.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...