Kristof5112 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 to też własnie tłumaczę że w starszych modelach np. murano z50 miało CVT które po przyspieszaniu trzymało obroty a Xtronic jest nowszy i lepszy bo jeździ się komfortowo i jest cicho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 cała ta symulacja zmiany biegów to krok w wstecz, który nic nie daje tylko oszukuje. dochodzą obroty do maxa i następuje zrzucenie przełożenia i znowu do maxa, po h***ja tak, skoro normalnie mamy optymalne przełożenie do obrotów. producent utrzymuje, że taka symulacja nie ma wpływu na osiągi , ja uważam że ma. CVT w ostatnich wydaniach to świetna skrzynia, ale jest głośna na wysokich obrotach silnika, stąd małe silniczki wysokoobrotowe nie sprawdzają się zbytnio z CVT inaczej jest jak się ma dużo mocy i mamy moment obrotowy nisko to fajnie to idzie jak w sportówce, nie raz objeżdżałem Jeep Grand Cherokee 3.6, mimo iż ten ma na papierze więcej mocy, a ostatnio w nocy ostro cisnąłem się od świateł do świateł ze 4-5 próby z mitsubishi eclipse 3.0 V6 automat i zawsze trochę byłem szybszy, a jednak Pathfinder to tylko średniej wielkości SUV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristof5112 Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Mój błąd przepraszam-zgadza się w trakcie przyśpieszania to właśnie miałem na myśli, delikatna różnica to jest z tymi wirtualnymi biegami na plus. To że reakcja na gaz jest szybsza w cvt to się z tobą zgodzę w 100% niż w zwykłej przekładni Edytowane 1 Grudnia 2016 przez Kristof5112 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 A ja tam lubię moje CVT , gdy się przesiadam do zwyklego automatu to jestem zmeczony ciaglym szarpaniem biegami góra dół . W CVT mam płynnosc przyspieszania którą uwielbiam... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 Podobno t32 ma bdb skrzynie cvt a nawet gdzieś słyszałem, że najlepszą cvt jaka wyszła.. Jeździłem trochę t32 cvt i powiem wam ,że świetnie się to sprawdza. Zmienia biegi niczym automat prawie dsg.. bardzo dokładnie imitujące zmianę biegów. Jedynie co mnie drażni to głośny silnik 1.6d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 Napisałem przecież, że imituje zmianę biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Tak masz rację chodziło mi o to ,że dość szybko zmienia biegi... znaczy...imitacja itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Potwierdzam. Drugi dzień jeżdżę zastepczym x-trailem, tyle że dci z CVT ( xtronic ). Nie wiem dlaczego w czerwcu odrzuciłem tę opcję nawet nie sprawdziwszy w tym modelu. Być może dlatego, że kompletnie nie podeszła mi ta skrzynia w RAV-4 i dlatego też hybryda odpadła. Przejechałem ok 380km w trasie i mieście i gdybym miał możliwość, zamieniłbym auta . Oczywiście gdyby to nie był diesel, bo tymi to już się najeździłem. Podoba mi się do tego stopnia, że nawet nie dzwoniłem do serwisu pytać się co tam wymyślili z tą nieszczęsną sonda lambda. Przyspiesza naprawdę fajnie, podobnie jak reakcja na mocne przyciśnięcie gazu. Kickdown - dźwięk i zachowanie niemal jak dobrej klasycznej hydraulice. A co najważniejsze, nie jest monotonna jak tramwaj czy skuter z czym miałem skojarzenia testując rav-4. Jak byłem sceptycznie nastawiony do CVT, tak teraz chyba zmieniłem już zdanie, przynajmniej w X-trailu. Szkoda tylko, że nie ma benzyny w automacie, bo to mogłoby naprawdę fajnie jeździć. Acha i póki co, nie próbowałem jeszcze i chyba nawet mi się nie chciało bawić w tryb S i manualną zmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Podoba mi się do tego stopnia, że nawet nie dzwoniłem do serwisu pytać się co tam wymyślili z tą nieszczęsną sonda lambda. a co sie stało z sondą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Znowu padła na pysk, a wraz z nią system stop/start, ale to akurat mi pasowało. Dzisiaj miałem Tel ze faktycznie będzie jutro wymieniona na ostatni wypust zupełnie z innej partii produkcji niż ta wczesniejsza wymieniana przy przebiegu 98km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafiros Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 (edytowane) Nowy silnik 2.0 dCI w ofercie X-triala - może być ciekawy - info z WP Edytowane 28 Grudnia 2016 przez rafiros Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 To juz wiadomo od jakiegoś czasu. W końcu rozsadna propozycja dla auta tej wielkości. Powoli zaczyna widac odchodzenie od bezsensownego trendu downsizingu. Czas na pójście po rozum do głowy przez Skodę, ale chyba się na to nie zanosi patrząc na 1.4 w Kodiaqu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 A ja nadal czekam na V6 w Rogue Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 (edytowane) 2.0 dci 4x4 x tronic... brzmi dobrze Test http://m.superauto24.se.pl/testy/nissan-x-trail-20-dci-177-km-test-nowej-broni-pod-maska_921686.html Edytowane 29 Grudnia 2016 przez BarracuDa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Odgrzeje kotleta Przejechalem się X'em z automatem i nie porwal mnie jakos specjalnie. Wg mnie ma te same wady co w Mitsubishi - jest "gumowa" Ja z pewnoscia się nie znam bo czytałem jaka to dobra skrzynia etc. a tutaj ZONK Dlatego nie kupuje automatu ale manual. Jest cichszy i szybciej reaguje (mowa o diesel'u) na pedal gazu Testowalem dosyć ktrotko na obwodiny w Wa-wie i chciualem przyspieszyc "nagle" ale ... Nissan chwile weryfikowal to czego ja od niego oczekuje i tak za każdym przyspieszeniem Dobry ten automat może być do spokojnej jazdy ale chyba nie sprawdzi się do szybszego ruszania czy przyspieszania - oczywiście mocno subiektywna opinia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Pojeździsz manualem, to później docenisz automat. Pisze z doświadczenia, od 06.2016 jeżdżę tym pierwszym w PB, ale w tym miesiącu 4 dni miałem dci w x-tronicu. Jak już gdzies pisałem, że byłem bardzo sceptycznie nastawiony do cvt ( rav4 mnie kompletnie nie przekonała ), tak po tych kilku dniach i kilkuset km, z radością bym się zamienił ( oczywiście gdyby tylko była benzyna w automacie ). Przyspieszenie baaardzo płynne i zacne, a kickdown jak w klasycznym hydrauliku, tyle, że bez szarpnięcia i zdecydowanie szybciej. Stawiam dużą łychę, że w 4 na 5 startów, cvt w tym modelu będzie szybsze od manuala. Ten jeden raz przegra, bo kierowca się zagapi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Nie wiem czy był bym w stanie przyzwyczaić się czy nie. W Mitsubishi Outlander i w Nissan X-Trail wg mnie podobnie opoznialy (guma) skrzynie Gdy spokojnie wciskalem pedal gazu to nie było zle, gorzej z gwałtowniejszym (zywszym) depnieciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 no to mamy dwa zupełnie inne odczucia - życie Panie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Strider, po krótce napisałem to wyżej. Jak nie kwestia odczucia, to czego?? O CVT w tym modelu wyraziłem bardzo dobre zdanie, mam wrażenie, ze czasami nie czytasz co ktoś pisze, wstawiając za dużo teorii i filozofii w swoje wypowiedzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 @Strider Wydawalo mi sie ze zmieniam biegi wystarczjaco szybko no ale Ty musiales mnie tak zdolowac Nie wierz we wszystko co przeczytales. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 ... Natomiast gwarantuje Ci, że każdy z nowoczesnych automatów szybciej przyspieszy niż Ty z manualem, nawet jeśli będzie Ci się wydawało, że jest gumowy. ... Strider, dnia 14 Sty 2017 - 22:12, napisał: Wszystkie wyżej wymienione rozwiązania testowałem osobiście i wielokrotnie więc piszę wyłącznie o swoich doświadczeniach. Jak to sie ma do Twoich doswiadczen? Znasz mnie i szybkosc moich reakcji ? Czy Twoje doswiadczenia sa jedynymi slusznymi a opinie jedynymi wlasciwymi? No coz, pozwole sobie zaszalec i ... nie zgodzic sie z Twoimi opiniami ale zapewne uznasz mnie za zwyklego niedoswiadczonego uzytkownika tego co jest doskonale (zarcik) BTW. Jezdzilem w miniony "weeked" diesel'em w manualu. Ja uwazam, ze ... manual lepiej sobie radzil jesli chodzi o MOJE potrzeby przyspieszania pomimo wyrazne "niezbyt" mocnego silnika jak na taki kredens jakim jest X-rail. To sa z kolei moje osobiste doswiadczenia i uwazam, ze kazdy powinien sam to ocenic i wybrac odpowiednia skrzynke dla siebie - nie ma jedynie slusznej i lepszej / gorszej skrzyni biegow. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yawag Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Witam. Czytam sobie ten wątek (inne też) i pozwolę wtrącić swoje trzy grosze. Mam X-traila diesla ze skrzynią CVT. Jeżdżę nim od kwietnia. Wybór był w 100% przemyślany i świadomy. Wiadomo, że trzeba się do automatu przyzwyczaić (delikatne opóźnienie przy ruszaniu) ale wygoda jazdy nim - bezcenna. Przy starcie z wciśniętym pedałem w podłogę, uważam że manualna skrzynia nie ma szans. Co do słabego silnika to powiem, że poprzednim moim autem był ford S-max z silnikiem 2.0 TDcI. Ilość koni i momentu taka sama jak w nissanie. Buda forda cięższa o jakieś 100 kg. Zauważalna różnica jest przy prędkościach autostradowych i przy przyspieszaniu od 120 km/h wzwyż. Ford lepiej się zbierał ze względu na pojemność silnika. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.