Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

WYJE COŚ Z TYŁU AUTA


Gość RNG1984
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym się przywitać z kolegami, otóż jestem nowy na Forum ;)

Posiadam Nissana Qashqai 2011 rok, 2.0 dci 150 km 4x4, od tygodnia słychać w tylnej części nadwozia dziwny dzwięk przypominający wycie jakby łożyska w kole, natomiast jadąc w zakręcie odgłos ustaje, to samo dzieje się podczas przyśpieszania ( w przypadku łożyska z reguły nasila się a tu ustaje) po zdjęciu nogi z gazu odgłos ponownie nasila się.

Napęd 4x4 działa dołącza się i czy jest spięty czy w trybie auto odgłosy są takie same. Wycieków oleju z mostu nie ma.

Auto ma przejechane 198 tys km, czy możliwe aby dyferencjał był już do wymiany ? przy okazji zapytam o kilka drobiazgów- kiedy należy spodziewać się wymiany koła dwumasowego? Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Na początku chciałbym się przywitać z kolegami, otóż jestem nowy na Forum ;)

Posiadam Nissana Qashqai 2011 rok, 2.0 dci 150 km 4x4, od tygodnia słychać w tylnej części nadwozia dziwny dzwięk przypominający wycie jakby łożyska w kole, natomiast jadąc w zakręcie odgłos ustaje, to samo dzieje się podczas przyśpieszania ( w przypadku łożyska z reguły nasila się a tu ustaje) po zdjęciu nogi z gazu odgłos ponownie nasila się.

Napęd 4x4 działa dołącza się i czy jest spięty czy w trybie auto odgłosy są takie same. Wycieków oleju z mostu nie ma.

Auto ma przejechane 198 tys km, czy możliwe aby dyferencjał był już do wymiany ? przy okazji zapytam o kilka drobiazgów- kiedy należy spodziewać się wymiany koła dwumasowego? Będę wdzięczny za pomoWItam, co było powodem wycia?

 

Od dwóch dni i u mnie wyje i buczy z tyłu (naped 4x4), wycie zwieksza sie podczas hamowania silnikiem ale tez zanika prawei calkowicie gdy zaciagne reczny w czasie jazdy. Tym tropem rozebralem oba koła chcąc wymienic szczęki ręcznego i klocki hamulcowe. Szczęk nie wymieniłem bo jak nowe i wszystko ok z recznym, wymieniłem klocki i wlóżyłem nową piastę z łożyskiem lewą, w czasie przejażdzki wyje tak samo, wywalilem prawa piaste i włożyłem starą z lewej strony....wyje nadal tak samo. Spuściłem olej z mostu i zalalem nowy, wycie takie samo albo nawet troche wieksze. Olej był ciemny z dużą ilościa opiłków, na magnesie śruby tez sporo opiłków. Może te opiłki przy tym przebiegu to norma a moze jakies łożysko sie wysypało. Czy ktoś miał podobne problemy? Czy to wycie z mostu, czy półośki? wał napędowy raczej by nie wył... prosze o jakies sugestie

ps wszytko bylo ok dopoki nie wymieniłem opon, od razu zaczeło wyć, żonglowałem potem oponami bo myslalem ze to od nich ale jednak nie, dziwny zbieg okolicznosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch dni i u mnie wyje i buczy z tyłu (naped 4x4), wycie zwieksza sie podczas hamowania silnikiem ale tez zanika prawei calkowicie gdy zaciagne reczny w czasie jazdy. Tym tropem rozebralem oba koła chcąc wymienic szczęki ręcznego i klocki hamulcowe. Szczęk nie wymieniłem bo jak nowe i wszystko ok z recznym, wymieniłem klocki i wlóżyłem nową piastę z łożyskiem lewą, w czasie przejażdzki wyje tak samo, wywalilem prawa piaste i włożyłem starą z lewej strony....wyje nadal tak samo. Spuściłem olej z mostu i zalalem nowy, wycie takie samo albo nawet troche wieksze. Olej był ciemny z dużą ilościa opiłków, na magnesie śruby tez sporo opiłków. Może te opiłki przy tym przebiegu to norma a moze jakies łożysko sie wysypało. Czy ktoś miał podobne problemy? Czy to wycie z mostu, czy półośki? wał napędowy raczej by nie wył... prosze o jakies sugestie

ps wszytko bylo ok dopoki nie wymieniłem opon, od razu zaczeło wyć, żonglowałem potem oponami bo myslalem ze to od nich ale jednak nie, dziwny zbieg okolicznosci

W QQ 2 zastosowali tarczo-bębny ze z tyłu są szczęki? Czy moze w wersji 4x4 tak jest?

Edytowane przez scanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie są, a w innych wersjach nie ma?

U mnie zwykle tarcze z tylu i przodu. Co prawda z tyłu wymieniałem same klocki ale bym widział jakby to byly tarczo bębny.. QQ 2012r.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez scanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch dni i u mnie wyje i buczy z tyłu (naped 4x4), wycie zwieksza sie podczas hamowania silnikiem ale tez zanika prawei calkowicie gdy zaciagne reczny w czasie jazdy. Tym tropem rozebralem oba koła chcąc wymienic szczęki ręcznego i klocki hamulcowe. Szczęk nie wymieniłem bo jak nowe i wszystko ok z recznym, wymieniłem klocki i wlóżyłem nową piastę z łożyskiem lewą, w czasie przejażdzki wyje tak samo, wywalilem prawa piaste i włożyłem starą z lewej strony....wyje nadal tak samo. Spuściłem olej z mostu i zalalem nowy, wycie takie samo albo nawet troche wieksze. Olej był ciemny z dużą ilościa opiłków, na magnesie śruby tez sporo opiłków. Może te opiłki przy tym przebiegu to norma a moze jakies łożysko sie wysypało. Czy ktoś miał podobne problemy? Czy to wycie z mostu, czy półośki? wał napędowy raczej by nie wył... prosze o jakies sugestie

ps wszytko bylo ok dopoki nie wymieniłem opon, od razu zaczeło wyć, żonglowałem potem oponami bo myslalem ze to od nich ale jednak nie, dziwny zbieg okolicznosci

Czy opony wymieniłeś wszystkie? Są nowe?

W x'trailu długi czas walczyłem z hałasami z tylnej osi i niestety okazało się, że winne były nowe opony. Najlepsze jest jednak to, że wszystkie 4 sztuki były trafione i zmiana nic nie dawała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny dyferencjał wymieniony on był winowajcą, utwierdza mnie to, żeby wymieniac oleje w mostach, skrzyniach i dyfrach co max 60 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tylny dyferencjał wymieniony on był winowajcą, utwierdza mnie to, żeby wymieniac oleje w mostach, skrzyniach i dyfrach co max 60 tys

 

Wygląda mi na to że mam to samo. Mój ma już 317 tyś. Nie próbowałeś tego gdzieś naprawiać? Gdzie kupiłeś dyfer/sprzęgło/most (mamy 3 w 1)? Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi na to że mam to samo. Mój ma już 317 tyś. Nie próbowałeś tego gdzieś naprawiać? Gdzie kupiłeś dyfer/sprzęgło/most (mamy 3 w 1)? Dzięki za pomoc.

w sumie u nas nie ma mostu, jest tylny dyferencjał z którego wychodzą półośki (sprzegła tam nie ma) znalazłem tani na olx, podobno ma tylko 50 tys przebiegu. Naprawa dużo droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tylny dyferencjał wymieniony on był winowajcą, utwierdza mnie to, żeby wymieniac oleje w mostach, skrzyniach i dyfrach co max 60 tys

Przy jakim  przebiegu poleciał ten dyfer? Ja mam 90 tys. Samochód serwisowany w ASO ale nie wiem czy olej w dyfrze był wymieniany. Sądzę, że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakim  przebiegu poleciał ten dyfer? Ja mam 90 tys. Samochód serwisowany w ASO ale nie wiem czy olej w dyfrze był wymieniany. Sądzę, że nie.

Pisałem już kilka razy że ten olej należy wymieniać co 60 tysięcy wbrew temu co piszą w instrukcji i co twierdzą w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co jest takiego w tej skrzyni biegów, że wymaga tak częstej zmiany oleju? Nie mówimy o automacie.


Proszę o odpowiedz czy do 6 biegowej skrzyni manualnej będzie odpowiedni olej Ravenol MTF-1 75W85 GL4/GL5. Taką lepkość zaleca instrukcja. On jest czerwony. Oryginalny olej też jest czerwony? Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co jest takiego w tej skrzyni biegów, że wymaga tak częstej zmiany oleju? Nie mówimy o automacie.

Proszę o odpowiedz czy do 6 biegowej skrzyni manualnej będzie odpowiedni olej Ravenol MTF-1 75W85 GL4/GL5. Taką lepkość zaleca instrukcja. On jest czerwony. Oryginalny olej też jest czerwony?

 

W innych państwach wymiana jest nawet częstrza

 

https://www.nissan.ca/en/owners/maintenance-schedules.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć, 

Tytuł postu dotyczy mojego problemu, wiec pozwole sobie go tu opisać. Posiadam auto z silnikiem 1.6b z napędem na przednie koła. Podczas jazdy tak od 50km/h w zwyż słychać wycie z tyłu auta. Wycie te jest tak jakby pulsacyjne. Najgłośniejsze wycie jest przy prędkości 80km/h. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Z góry dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Duzyy napisał:

Jeśli nie opony to łożyska.

Jeśli opony to co mogę w takiej sytuacji zrobić? Tylko wymiana ich wchodzi w grę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...