Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Swiatła cofania


NorbertS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój problem to brak świateł cofania . Najpierw sprawdziłem żarówki są OK. Szukałem bezpieczników ale z opisu nic nie wynika .Podobno F12 ale który to no nigdzie nie znalazłem takiego oznaczenia. Wolałbym to sprawdzić zanim zabiorę się za poszukiwania wył.w skrzyni biegów. Może jakąś podpowiedzią jest fakt że kupiłem auto z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu NISSAN Park Boy ale ostatnio przy wbijaniu wstecznego musiałem go zał ręcznie. 

post-102265-0-12615300-1479322908_thumb.jpg

post-102265-0-70093700-1479322941_thumb.jpg

Edytowane przez NorbertS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to ten czujnik ( jedyny zresztą od góry skrzyni ) Odłączyć przewód i zewrzeć w nim styki 

Bezpieczniki w x-trailu są dosyć kiepsko opisane moim zdaniem  ( zaznaczony jako jedno a odpowiada za trzy inne rzeczy o których nie ma wzmianki na rozpisce ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy aby dostać się do tego czujnika wystarczy zdjąć mieszek od dźwigni zmiany biegów? I czy demontuje się ją w jakiś specjalny sposób...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest pod maską a nie w kabinie. Pod mieszkiem nic nie ma.   Dostęp jest pomiędzy akumulatorem a filtrem paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdążyłem się już zorientować, że pod mieszkiem nic nie ma...  :)

 

Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj to sprawdzę, bo brak świateł cofania trochę irytuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdążyłem się już zorientować, że pod mieszkiem nic nie ma... :)

 

Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj to sprawdzę, bo brak świateł cofania trochę irytuje.

Zwłaszcza irytujące będzie odbieranie DR z WK lub kolejna jazda z dopłatą na przegląd jak pojedziesz z niedziałającymi światłami wstecznego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie było by fajne...

 

Tak czy owak. Moduł znalazłem. Moduł wypiąłem, przeczyściłem, potraktowałem silikonem w sprayu do połączeń i nic :-/

 

Macie może jakiś pomysł co może być jeszcze z tym czymś? A może jednak jest gdzieś jakiś bezpiecznik obsługujący światła cofania?

 

A tak przy okazji - to normalne, że przyciski od tempomatu i sterowania radia na kierownicy nie są podświetlane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałes czy dochodzi napiecie, oraz czy podlaczyles na krótko żeby sprawdzić czy zaswiecą się światła? Możliwe że czujnik do wymiany.

Bezpiecznik może być gdzie reszta bezpiecznikow z oznaczeniem Rev lub Revers coś w ten deseń

Edytowane przez camello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A tak przy okazji - to normalne, że przyciski od tempomatu i sterowania radia na kierownicy nie są podświetlane? 

Tak pszepana, taka "bida edyszyn" po japońsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji - to normalne, że przyciski od tempomatu i sterowania radia na kierownicy nie są podświetlane? 

mysle ze to celowe rozwiazania techniczne, majace swoje uzasadnienie

jakis czas temu natrafilem na wyjasnienie sposobu podswietlania przyciskow podnoszenia/opuszczania szyb w oknach i leitmotivem byla ergonomia i bezpieczenstwo (na temat ktorych mozna oczywiscie dyskutowac bo kazdy z nas inaczej je pojmuje)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze to celowe rozwiazania techniczne, majace swoje uzasadnienie

jakis czas temu natrafilem na wyjasnienie sposobu podswietlania przyciskow podnoszenia/opuszczania szyb w oknach i leitmotivem byla ergonomia i bezpieczenstwo (na temat ktorych mozna oczywiscie dyskutowac bo kazdy z nas inaczej je pojmuje)

 

pozdrawiam

Trudno stwierdzić co kierowało japończykami - czy było to przemyślenie , olanie tematu czy oszczędności.. Podczas gdy  europejskie marki ( zwłaszcza francuskie ) lubują się w podświetlaniu wszystkiego łącznie z przyciskami w lampkach na podsufitce ( np laguna ) czy doświetlaniu wnętrza diodami ( np audi a4 ) to japończycy olali temat i bardzo późno w autach z tego rynku pojawiło się podświetlanie wszystkich włączników szyb, regulacji wysokości świecenia świateł czy właśnie tempomatu.  

Pamiętam lancię z lat 90tych ,która miała podświetlane nawet przełączniki pod kierownicą obydwa - to był bajer :D 

 

Regulację reflektorów można wytłumaczyć tym ,że powinno się to  robić na postoju przed wyruszeniem w drogę więc po co później zawracać sobie głowę takim przełącznikiem. To samo chyba przyświecało konstruktorom regulacji lusterek w x-trailu w który trudno trafić po ciemku. 

Dlaczego nie podświetlili przełączników od szyb nie mam pojęcia.Zwłaszcza,że ten od kierowcy jest przystosowany jedynie brakuje diod.  

A co do tempomatu to obstawiał bym lenistwo i koszty bo trzeba było doprowadzić dodatkowy  prąd do kierownicy poprzez taśmę skrętną no a same joysticki od radia i tempomatu wyprodukowane ładnych parę lat wcześniej dla primery przerobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym obstawiał schedę aut terenowych. Szczególnie japońskich. Nie miały być one tylko komfortowe. Impact był położony na zdolności terenowe, trwałość i brak barier w myciu z błota. Np. tapicerka repelentna albo podłoga bagażnika przygotowana do zmycia szlauchem. I to Ci sami ludzie budowali potem xa t30 i resztę bandy.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczędności panowie, oszczędności, w autach niemieckich dostajemy korby do okien z tyłu a w japończykach oszczędzają na diodach :) Trochę mnie to śmieszy, bo w zwykłym sedanie starszym o 20 lat od mojego X-a miałem podświetlenie wszystkich przycisków i namiastkę komputera pokładowego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem i ja komputer pokładowy i podświetlane przyciski i niebieską deskę. Sierra GHIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym obstawiał schedę aut terenowych. Szczególnie japońskich. Nie miały być one tylko komfortowe. Impact był położony na zdolności terenowe, trwałość i brak barier w myciu z błota. Np. tapicerka repelentna albo podłoga bagażnika przygotowana do zmycia szlauchem. I to Ci sami ludzie budowali potem xa t30 i resztę bandy.

I ta "scheda" przeniosła się do aut kompaktowych jak honda civic ?  Bo to nie tylko bolączka pseudo terenówek z kraju kwitnącej wiśni. 

 

A propo luksusu  Sierry Ghia to juz pod koniec lat 80tych oferowała ona elektrycznie podgrzewaną przednią szybę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem świateł cofania rozwiązałem. Bezpiecznika najnormalniej nie było... Nie wiem z jakiego powodu został on usunięty przez poprzedniego właściciela ale fakt jest taki, że go tam nie było.

Kupiłem już w miedzy czasie czujnik na skrzynię ale okazał się nie potrzebny. Swoją drogą to ciekawe czy Inter Cars przyjmuje zwroty...

 

Mam jeszcze jeden problem (tzn. mam ich mnóstwo ale muszę założyć inny temat) ale ten jest bliski całemu wątkowi. 

 

Radio (fabryczne) nie wciąga płyt... Irytujące... Czy wiecie może co z tym zrobić...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim się rozkręcicie z tematem, proponuje rozebrać radio i sprawdzić :)

Samo się nie naprawi :)

Tu przykład: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/91739-p12-radio-nie-wysuwa-p%C5%82yty-cd-naprawa/

jak gość sobie poradził, co prawda z wysuwaniem, ale grzebnąć i tak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...