Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Wysprzęglony trzyma obroty zbyt wysokie


Grimis

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

czy ktoś z was spotkał się z następująca dolegliwością, która w moim SR20DE występuje od niedawna najczęściej na ciepłym silniku.

Otóż, np przy zmianie biegu, gdy puszczam pedał gazu, wciąż przez kilka sekund trzyma obroty na poziomie 2-3 tys i później spadają do 1000.

Na zimnym tego problemu nie zaobserwowałem.

Jadąc na którymkolwiek biegu, mogę puścić gaz a auto wciąż będzie trzymać prędkość i dopiero po kilku sekundach odpuści.

Co nawala? co wymienić?

 

Dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był poruszany na for....wyszukiwarka...tyko się leniem jest....

Możesz zrobić 3 zabiegi...jeśli nie ma błedów...

1. Sprzawdzić czy w skrzyni biegów czujnik położenia begu jałowego prawidłowo zamyka i otwiera obwód podając info do Ecu o położeniu biegów i podtrzymaniu rpm. Uprzednio oczyszczając styki wtyczki i czujnika.

 

2. Sprawdzić odczyt temperatury pracy silnika i j.w.w. uprzednio czyszcząc styki czujników temp.( blok silnika, chłodnica)

Jesli tu masz coś zwalone, oczywiście wymjana. Jeśli ok jedziemy dalej...

 

3. Masz rozjechaną mape i za ubogą mieszankę.

I tu korzystając z zaistniałej sytuacji należy;

Najlepiej zdemontować kolektor sący i przepustnicę. Wyczyścić. ( często w łaśnie po takim zabiegu występują w.w. przypadłości). Zdemontować Egr i wyczyścić. Najlepiej jednak zaślepić i zemulować opornikiem. Czyli wylkuczyć go.

I jazda na podłaczenie się pod N.Consult II celem przesoftowania ustawień do wartości fabrycznych i prawidłowej adaptacji położenia przepustnicy. Żadna nanualna adaptacja utawień przepustnicy, nauka wolnych obrotów. To stek bzdur, o kant D...można to potłuc i wsadzić mjędzy bajki. Tak się robiło w Polonez i innych gdzie było potencometru wychyłu przepustnicy tak zwanego" krokowca"

Pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzięki serdeczne za podpowiedz!

Teraz wiem gdzie rece wlozyc, moja pierwsza mysl byla taka zeby przepustnice czyscic.

Teraz zrobie to kompleksowo.

Pozdrawiam i raz jeszcze dzieki.


Koledzy,

muszę sie podzielić przebiegiem i wynikami moich dociekań i napraw.
Mam nadzieje ze ktoś w przyszłości z tego skorzysta.
Dlugo mi zajęło znalezienie przyczyny problemu jaki miałem w swojej Primerze.
Objawy byly następujące:
przy wysprzęglaniu. np w momencie jazdy i przełączania na wyższy lub niższy bieg oraz na biegu jałowym, obroty otrzymywały sie na poziomie 3000 a nawet 4000 rpm. Czasem spadaly, do 1500, falowaly i zatrzymywaly sie na 1300 rpm. Jazda po miescie byla koszmarem.
Umyciu przepustnicy nic nie pomogło.

Przeczytałem chyba wszystkie posty na tym forum, ktore w jakikolwiek sposób dotyczyły mojego problemu. Przy okazji wyedukowalem sie jak czyścic przeplywke, mierzyc napiecia na na przeplywce i TPSie. (okazały sie sprawne).
W tym miejscu bardzo dziękuje za to, ze dzielicie sie wiedzą.

Mechanicy do ktorych jezdzilem chcieli po kolei wymieniac wszystkie czujniki włącznie z tym od położenia wału. Generalnie niewiele pomogli, i bylo blisko by opróżnili mój portfel.
A problem lezal... w zacinającej sie lince gazu.
Dokładnie w miejscu gdzie wychodzi od pedalu gazu do komory silnika.

Doszedłem do tego pewnego razu gdy silnik trzymal obroty i wtedy zauwazylem ze przepustnica jest niedomnknieta. Ręczne domnkiecie natychmiast dalo niskie obroty.
Mysle ze w przypadku objawu związanego z utrzymywaniem sie wysokich obrotów, sprawdzenie tejże linki powinno byc pierwszą rzeczą do zrobienia.
Moi mechanicy na to nie wpadli, ale w miedzy czasie zdązyli mi wymienic czujnik spalania stukowego :)

Aktualnie po testach, Primera przepieknie smiga, na wolnych, na rozgrzanym ma przepisowe 750 rpm.

Pozdrawiam serdecznie i życzę przysłowiowej szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...