Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

* * * - - 1 głosy

Problemy z dmuchawą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   robbolek

robbolek

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 10 postów
  • Płeć:
  • Kraj:UNITED KINGDOM
  • :

Napisano 31 marzec 2011, 18:50

Witam. jak w temacie nie dziala dmuchawa. Sprawdzilem sam silniczek podlaczajac go bezposrednio do akumulatora i wszystko jest w porzadku. Na wyswietlaczu wszystkie informacje sa pokazywane wlasciwie. kiedy zwiekszam nawiew przyciskiem to na panelu kreski ida w gore. ale niestety silnik siedzi cicho. czy ktos ma jakis pomysl? moj nissan jest z 2003
pozdro i dzieki za ew pomoc.

ps. nadmienie jeszcze (choc to pewnie niepotrzebne;) ze bezpieczniki sprawdzilem. sa OK. chyba ze sa jakies jeszcze inne po drodze. Ja mowie o tych pod kierownica
  • 0

#2 OFFLINE   graphia

graphia

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1063 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Kraj:POLAND
  • Model:Note 1,6
  • Nr rejestracyjny:SB
  • Time Online: 25d 13h 51m 35s

Napisano 31 marzec 2011, 19:49

miałem to samo - szukaj w moich postach jesiennych... nie zmieniony na czas filtr kabinowy stawia za duży opór i jakiś przekaźnik się wykrzacza
  • 0

#3 OFFLINE   michal801

michal801

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 819 postów
  • Płeć:
  • Skąd:mazowieckie
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 1h 3m 59s

Napisano 31 marzec 2011, 20:55

Opornik dmuchawy jest do wymiany
  • 0

#4 OFFLINE   graphia

graphia

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1063 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Kraj:POLAND
  • Model:Note 1,6
  • Nr rejestracyjny:SB
  • Time Online: 25d 13h 51m 35s

Napisano 01 kwiecień 2011, 08:26

Mnie w ASO ten opornik reanimowali.... Bez konieczności wymiany... :)
  • 0

#5 OFFLINE   robbolek

robbolek

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 10 postów
  • Płeć:
  • Kraj:UNITED KINGDOM
  • :

Napisano 01 kwiecień 2011, 10:54

Niestety musze sie zgodzic z tym ze filtr dmuchawy byl zapuszczony ale juz go wymienilem. jak uprzednio napisalem, po podlaczeniu bezposrednio do akumulatora silniczek dziala. ale jak podlacze do tego kabelka co tam jest to nie dziala.

czy mozecie mi opisac w ktorym mi?ejscu jest to urzadzonko o ktorym piszecie ze moze byc uszkodzone?
dzieki
  • 0

#6 OFFLINE   graphia

graphia

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1063 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Kraj:POLAND
  • Model:Note 1,6
  • Nr rejestracyjny:SB
  • Time Online: 25d 13h 51m 35s

Napisano 01 kwiecień 2011, 11:08

Ja niestety nie wiem. Nie widziałem jak i co rozbierali :(
  • 0

#7 OFFLINE   robbolek

robbolek

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 10 postów
  • Płeć:
  • Kraj:UNITED KINGDOM
  • :

Napisano 01 kwiecień 2011, 18:33

wlasnie znalazlem jakas biala kostke luzno wiszaca i spieta z przewodem doprowadzajacym prad do silniczka dmuchawy. sugerowaloby to jakby cos mialo byc zaraz za obudowa silniczka ale tego nie ma. czy to mogloby byc to?
  • 0

#8 OFFLINE   czarrna

czarrna

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:
  • Model:X-Trail
  • :

Napisano 23 listopad 2011, 14:31

Witam, mam ten sam problem, już zdiagnozowany. Padł siliniczek, w salonie krzyknęli około 3000 z obudową. Zamienniki nie są produkowane niestety :( Może zna ktoś jakiś szrot w Krakowie gdzie można by taki silniczek zakupić? Sprawa pilna bo ciężko bez nawiewu w zimie, nie mówiąc już o ogrzewaniu :(
  • 0

#9 OFFLINE   graphia

graphia

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1063 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Kraj:POLAND
  • Model:Note 1,6
  • Nr rejestracyjny:SB
  • Time Online: 25d 13h 51m 35s

Napisano 23 listopad 2011, 15:13

Szukać na aukcjach :) http://allegro.pl/si...9.html#delivery
  • 0

#10 OFFLINE   Virilitas

Virilitas

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 106 postów
  • Płeć:
  • Kraj:NORWAY
  • Model:Nissan X-Trail T30 2.2 Di 114 KM
  • Time Online: 4h 30m 32s

Napisano 23 listopad 2011, 19:08

NIE !!! ...w rezystorze nawiewu jest tranzystor!!! Na co chcesz przepłacać? Wyciągnij rezystor (nad nogami pasażera)! Instrukcja i zdjęcia w załączniku! Wydrukuj, weź rezystor i idź do sklepu z częściami elektro to na miejscu ci przylutują. Wydasz 50 pln (końcówka+ robocizna) i masz porządny tranzystor w rezystorze. Już nigdy więcej go nie spalisz! Oryginalnie był montowany za słaby! Pozdrawiam :)

...tu masz na allegro! Patrz jak staniało już 17 PLN :)

http://allegro.pl/li...category=0&sg=0

Załączone pliki


Użytkownik Virilitas edytował ten post 23 listopad 2011, 20:02

  • 1

#11 OFFLINE   Sankta

Sankta

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:X-Trail, Almera
  • :

Napisano 17 styczeń 2012, 16:10

Witajcie. Ja tu pierwszy raz... X-Trail 2,2 dci z 2001 roku. Od dwóch, trzech tygodni nie działa mi nawiew ogrzewania. Czuć, ze leci ciepłe powietrze, ale niestety "dmuchawa" nie rozprowadza :( Wiem, ze mogę jechać do warsztatu i tam mi to zrobią, ale moze to jakaś pierdoła i sam zrobię. Bezpiecznik jest ok, bo sprawdzałem... Maciej jakieś pomysły ??? Będę ogromnie wdzięczny... :) Niby już poczytałem co mógłbym zrobić, ale nie bardzo wiem gdzie tegoż silniczka szukać :( Bardzo prosze o pomoc.
  • 0

#12 OFFLINE   snare

snare

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szkocja
  • Model:nissan x-trail 2.2di 2003
  • Nr rejestracyjny:sw
  • :

Napisano 12 kwiecień 2012, 11:19

NIE !!! ...w rezystorze nawiewu jest tranzystor!!! Na co chcesz przepłacać? Wyciągnij rezystor (nad nogami pasażera)! Instrukcja i zdjęcia w załączniku! Wydrukuj, weź rezystor i idź do sklepu z częściami elektro to na miejscu ci przylutują. Wydasz 50 pln (końcówka+ robocizna) i masz porządny tranzystor w rezystorze. Już nigdy więcej go nie spalisz! Oryginalnie był montowany za słaby! Pozdrawiam :)

...tu masz na allegro! Patrz jak staniało już 17 PLN :)

http://allegro.pl/li...category=0&sg=0


sorry ale nie mam pojęcia gdzie jest ten rezystor o którym pisałeś w 2011 roku. Ja mam anglika więc kierownica z prawej strony ale cały wentylator jest po stronie lewej czyli pasażera i szukam tego rezystora i szukam i ni chu chu . Czy mógłbyś napisać gdzie on jest lub w czym, z góry dziękuję
  • 0

#13 OFFLINE   tob

tob

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:
  • Skąd:w-wa
  • Model:x-trail 2003, 2,2 DI, 114 koni
  • :

Napisano 12 kwiecień 2012, 18:29

Witam.
Właśnie miesiąc temu walczyłem z tym tematem i dzięki koledze Virilitas załatwiłem temat kosztem około 35 zł razem z przesyłką ze Słupska. Pamiętaj o wymianie bezpiecznika. Ja zapomniałem i po wlutowaniu tranzystora nie chodziła dmuchawa. Dopiero połączenie na ostro uruchomiło. Teraz oczywiście wlutowałem bezpiecznik i chodzi. Na tym dmuchawa chodzi troszkę szybciej, ale co tam. Koszt używanego 150 zł. Nowy z salonu, nawet nie dzwoniłem, ale pewnie z 500 zł .

A znajduje się ( w wersji kontynentalnej) za dmuchawą wentylatora, praktycznie przy przegrodzie z silnikiem. Zamontowany jest od dołu, przykręcony (przynajmniej u mnie) na dwa wkręty i doprowadzone są do niego trzy kabelki spięte w jedną wtyczkę. Wsadź tam głęboko głowę to zobaczysz. Nie sposób niezauważyć.
pozdr.
  • 0

#14 OFFLINE   Virilitas

Virilitas

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 106 postów
  • Płeć:
  • Kraj:NORWAY
  • Model:Nissan X-Trail T30 2.2 Di 114 KM
  • Time Online: 4h 30m 32s

Napisano 23 kwiecień 2012, 07:11

sorry ale nie mam pojęcia gdzie jest ten rezystor o którym pisałeś w 2011 roku. Ja mam anglika więc kierownica z prawej strony ale cały wentylator jest po stronie lewej czyli pasażera i szukam tego rezystora i szukam i ni chu chu . Czy mógłbyś napisać gdzie on jest lub w czym, z góry dziękuję


Musisz szukać w tunelu powietrza za schowkiem pasażera...pozdrawiam :)
  • 0

#15 OFFLINE   szoferro

szoferro

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 30 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:'03 x-trail 2.0 pb
  • :

Napisano 20 lipiec 2012, 06:13

Wyciagnalem ten caly rezystor dmuchawy, w srodku jest plytka, tranzystor i maly rezystor (jak na zdjeciach zalaczonych przez Virilitasa).

Gdy zmostkuje ten maly opornik, to nawiew dziala bez zarzutu, stad moje 2 pytania:

1. Czy moge jezdzic z takim mostkiem?
2. Czy jest to mozliwe, ze padl mi opornik, a tranzystor jest ok?

Pozdrawiam.

Wyedytowałem.

Użytkownik szoferro edytował ten post 20 lipiec 2012, 06:13

  • 0

#16 OFFLINE   Netoperek

Netoperek

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 134 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-Trail T30 2.0 M/T
  • :

Napisano 21 lipiec 2012, 14:40

O ile pamiętam, to na zdjęciach zaznaczony jest bezpiecznik, a nie rezystor (spójrz na post napisany wyżej przez toba). Myślę, że to jest odpowiedź na obydwa pytania :).
  • 0

#17 OFFLINE   grzymis

grzymis

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:katowice
  • Kraj:POLAND
  • Model:NISSAN X-TRAIL 2,0 LUXURY
  • Nr rejestracyjny:SK
  • Time Online: 1h 52m 54s

Napisano 19 październik 2012, 12:54

NIE !!! ...w rezystorze nawiewu jest tranzystor!!! Na co chcesz przepłacać? Wyciągnij rezystor (nad nogami pasażera)! Instrukcja i zdjęcia w załączniku! Wydrukuj, weź rezystor i idź do sklepu z częściami elektro to na miejscu ci przylutują. Wydasz 50 pln (końcówka+ robocizna) i masz porządny tranzystor w rezystorze. Już nigdy więcej go nie spalisz! Oryginalnie był montowany za słaby! Pozdrawiam :)

...tu masz na allegro! Patrz jak staniało już 17 PLN :)

http://allegro.pl/li...category=0&sg=0



NISSAN X-TRAIL 2,0, 2002r.
Mam w chwili obecnej podobny problem, a to:
sterowanie w klimie automatycznej reaguje i pokazuje wskazania (np. cieplej, zimniej, poziom nawiewu itd). Niestety dmuchawa (nawet po wyłączeniu sterowania) dmucha na maksa i nie reaguje. Znajomy mechanik stwierdził, że to rezystor. Czy to faktycznie on padł, i czy wystarczy wlutować nowe części. Może macie jakiś inny pomysł na tą usterkę. Nie ukrywam, że zależy mi na ewentualnej naprawie bo w serwisie krzyknęli 750 zł za rezystor.

dajcie znać co i jak bo z takim nawiewem jest masakra.

NISSAN X-TRAIL 2,0, 2002r.
Mam w chwili obecnej podobny problem, a to:
sterowanie w klimie automatycznej reaguje i pokazuje wskazania (np. cieplej, zimniej, poziom nawiewu itd). Niestety dmuchawa (nawet po wyłączeniu sterowania) dmucha na maksa i nie reaguje. Znajomy mechanik stwierdził, że to rezystor. Czy to faktycznie on padł, i czy wystarczy wlutować nowe części. Może macie jakiś inny pomysł na tą usterkę. Nie ukrywam, że zależy mi na ewentualnej naprawie bo w serwisie krzyknęli 750 zł za rezystor.

dajcie znać co i jak bo z takim nawiewem jest masakra.


UWAGA!!!

poradziłem sobie z problemem w następujący sposób:
- znajomy elektronik pomierzył mi oporniki, diodę i tranzystor
- okazało się, że tranzystor jest walnięty,
- kupiłem tranzystor MOSFED- IRFP 2907 (za 25 zł)
- wlutowałem tranzystor w miejsce starego
- na razie wszystko działa jak należy !!!
Zaoszczędziłęm równo 700 zł (wliczając w to BOLSA dla kumpla)- a 750 zł chcieli w serwisie NISSANA - masakra jakaś.
Przy okazji kumpel stwierdził, że w tym układzie rezystora niemal zawsze padają dwie rzeczy: właśnie tranzystor lub (rzadko) bezpiecznik termiczny.
Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do samodzielnej naprawy, bowiem można w zasadzie w ciemno kupić te dwie rzeczy i je wymienić.

Użytkownik grzymis edytował ten post 16 październik 2012, 10:54

  • 1

#18 OFFLINE   misfazi

misfazi

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 10 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorze
  • Model:x trail 2.2 136 KM 2003r.
  • Time Online: 18h 44m 41s

Napisano 19 czerwiec 2014, 16:31

Witam.Jak właściwie powinna dmuchać ta dmuchawa ,tak że aż włosy latają czy tylko trochę? W t4 busie to aż włosy latają jak się włączy dmuchawę na max .Czy można sprawdzić dmuchawę i ten moduł rezystorów podłączając do silnika dmuchawy np bezpośrednio z aku (na krótko),czy silniczek powinien pracować wtedy na max obrotach?

Mam klimatronika silniczek reaguje na zmiany siły nawiewu(kreski na panelu)ale wydaje mi się że dmucha mizernie .Filtr kabinowy wymieniony.

Czy dobrze rozumuję wentylator osiąga pełne obroty po połączeniu bezpośrednim z aku ,po podłączeniu modułu rezystorów obroty są zmniejszane zgodnie z ustawieniem panelu klimatronika ? Pozdrawiam


Użytkownik misfazi edytował ten post 19 czerwiec 2014, 20:34

  • 0

#19 OFFLINE   Bartezm

Bartezm

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1065 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Europa/Szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:T30dci/mx5/tddi
  • Silnik:2.2 dci
  • Nr rejestracyjny:EKU
  • Time Online: 8d 12h 2m 33s

Napisano 19 czerwiec 2014, 18:24

Czy można sprawdzić dmuchawę i ten moduł rezystorów podłączając do silnika dmuchawy np bezpośrednio z aku (na krutko)...

Tak jak kilka postów wyżej - można podłączyć na krótko ;) Co do intensywności nawiewu - raczej doopy nie urywa, samą klimę oceniam na 3- latem i 5 zimą. 

 

Za to mam inny problem - wentylator wpada mi czasami w wibracje. Muszę wyłączyć nawiew i ponownie włączyć. Najczęściej się to dzieje po ostrym skręcie w lewo lub wjechaniu w dziurę... Ktoś się z tym spotkał? ktoś rozbierał? Ja podejrzewam łożysko lub jakiś luz na wirniku... 


  • 0

#20 OFFLINE   stapi

stapi

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zamość
  • Flaga:
  • Model:X-Trail T30 2.2 Di 114 KM
  • Silnik:2.2 Di
  • Nr rejestracyjny:LZ
  • Time Online: 1h 35m 18s

Napisano 26 październik 2014, 19:11

Kolego Bartezm, czu udało Ci się to jakoś zwalczyc? Dokładnie mam to samo z tym, że stało się to już nie do zniesienia. 

Czy może ktoś wie jak wyjąć silnik nawiewu?


Użytkownik stapi edytował ten post 26 październik 2014, 20:02

  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź