Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z dmuchawą


Gość robbolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem w zeszłym roku w T 30. Silnik kupiony na allegro za niewiele ponad 200 zł, od producenta bodajże z Czestochowy.

Wymianę wykonywał mechanik, ale na pewno nie rozbierał całej deski. WEystarczy wyjąć schowek.

pozdr. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana silnika wentylatora 3000 zł? Wow...Chyba trochę policzyli za robocizne.

W polsce zamienniki kosztują ok 10% tej kwoty.

Daj namiar gdzie mozna takie zamienniki dostac. Na allegro byl wczesniej za 600. Kupilem i tylko sie problem zrobil bo trza go bylo z powrotem wiezc do PL...

Wymieniałem w zeszłym roku w T 30. Silnik kupiony na allegro za niewiele ponad 200 zł, od producenta bodajże z Czestochowy.

Wymianę wykonywał mechanik, ale na pewno nie rozbierał całej deski. WEystarczy wyjąć schowek.

pozdr. :whistle:

W t31 za schowkiem nima nic :) wszystko jest na srodku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj namiar gdzie mozna takie zamienniki dostac. Na allegro byl wczesniej za 600. Kupilem i tylko sie problem zrobil bo trza go bylo z powrotem wiezc do PL...

W t31 za schowkiem nima nic :) wszystko jest na srodku

 

Niestety, tak to wygląda.

Patrząc w service manual widzę, że niestety silnik dmuchawy jest na środku i jest wyjmowany w kierunku kolumny kierownicy, czyli dostać się można po zrzuceniu deski i pewnie czegoś tam jeszcze. 

Nie pozostaje nic innego jak pogłośnić radio i poczekać aż wentylator stanie  :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć

 

Widzę, że masz taki sam problem jaki ja miałem ostatnio.

Nawiew ni cholery nie działał, na żadnym biegu. 

Po lekturze for internetowych stwierdziłem, że to na 100% rezystor nawiewu się spalił. Wszystko wskazywało na końcówkę mocy w rezystorze.

Wymontowałem, wcześniej zakupiłem za kilkanaście złotych potrzebne do reanimacji rezystora części i zabrałem go do pracy gdzie chłopaki ładnie mi wszystko polutowali. Po południu zmontowałem wszystko i z uśmiechem na twarzy zacząłem testować efekt pracy zbiorowej. Nie masz pojęcia jak się zdziwiłem kiedy po włączeniu zapłonu nawiew nie miał zamiaru ruszyć... Poskładałem kokpit i wróciłem do domu. Niestety wszystko robiłem pod domem na parkingu. Nie mam tutaj żadnych narzędzi potrzebnych do napraw i podszedłem do tego tematu z wkrętakiem krzyżakowym i odpowiednim torxem.

Po tygodniu pojechałem na wieś gdzie mam wszystkie narzędzia, miernik itp. Sprawdziłem wszystko i okazało się, że silnik dmuchawy wystawił nogi. Niepotrzebnie rozbierałem i reanimowałem sprawny rezystor. No cóż, mądry Polak po szkodzie i od razu uczy się, że szybka robota na parkingu pod blokiem nie zawsze daje zamierzony efekt...

Zacząłem szukać silnika dmuchawy i jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłem ile to maleństwo kosztuje!!!

Do X-traila używany silnik z dolną częścią obudowy dmuchawy ok. 300zł ! Nowy silnik 200-250 zł. Dodam, że do innych Nissanów używane silniki dmuchawy to koszt kilkudziesięciu złotych! Nawet nie pytałem u mechaników ile wezmą za wymianę do widziałem, że dostęp do tego silnika to tragedia!!! Na pewno kilka godzin dłubania, każda godzina to 50-100 zł. Sam policz jakie to koszty ;/

Niestety ciężko jest jeździć bez nawiewu w aucie. Szyba nie chce szybko odparować rano, a jak jest upał to klima nie będzie Cię chłodzić itp. Postanowiłem, że sam na spokojnie to zrobię. W międzyczasie znalazłem u chińczyków informację, że taki sam silnik dmuchawy jak nasze X-traile posiada też Subaru Impreza GX.

Szybki zakup na Allegro i za 50 zł. nabyłem silniczek z rozbitka. Na oko wydaje się identyczny. Znów czekałem do weekendu aby móc pojechać na wieś i zacząć zabawę.

Zacząłem rano a skończyłem wieczorem.

Silnik pasuje idealnie, trzeba tylko wymienić sam wiatrak bo ten od Subaryny ma minimalnie inny kształt. Przełożyłem go ze swojego auta i poskręcałem. Teraz cieszę się z działającego nawiewu i sprawnej klimatyzacji w aucie ;) Cieszę się podwójnie, bo zrobiłem to sam, przy okazji znów bardziej poznałem swoje auto, no i zaoszczędziłem sporo grosza bo czeka mnie zakup nowych opon letnich ;)

Robiłem  to pierwszy raz w życiu i powiem szczerze, że nie była to fajna praca. Nie jest to plug'n play czyli wyjmij stary wciśnij nowy i ciesz się się efektem. Przede wszystkim ciasnota pod deską i to duża.

Trzeba rozkręcić obudowę a to już sprawia problem bo dostęp do wkrętów nie jest dobry. Później do pokonania jest bariera z wszechobecnych zaczepów łączących dwie części obudowy dmuchawy, Jak już to zrobisz to masz przed sobą walkę z minimalną ilością miejsca i ogromną plastikową obudową aby ją rozdzielić i wyjąć na zewnątrz auta. Sama wymiana silnika to pikuś. Odkręcasz jeden wkręt mocujący silnik od spodu obudowy i stanowczo a zarazem delikatnie wyjmujesz silnik z plastikowej obudowy. Mi pomogło imadło. Ręcznie było by pewnie ciężko go wyjąć i nie połamać obudowy. Montaż w odwrotnej kolejności. Też mocno przekichana sprawa ze względu na brak miejsca na manewry czymkolwiek. Sprawdziłem na własnej skórze, że da się to zrobić bez konieczności demontażu całej deski rozdzielczej. 

Powodzenia kolego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zimą w mrozy trochę jeździłem Xem. Moje spostrzeżenia:

1) jak jest zimno problem pojawia się częściej

2) problem nie występuje jeśli dmuchawa pracuje na max obrotach

3) Jest zauważalne przejście pracy silnika z biegu pierwszego na drugi - wtedy "łopotanie znika"

 

Problemem się jeszcze nie zająłem (zresztą innymi problemami z autem też nie...) - 90% czasu spędzam za kierownicą starego focusa... pali 2x mniej  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam mam problem od pewnego czasu z nawiewem, nie chce dzialac, ogolnie wydaje mi sie ze cos jest z wtyczka bo gdy dostane sie do przewodow pod nogami pasazera i pociagne kablami to wlacza sie pochodzi czasem dluzej czasem krocej glownie juz coraz czesciej musze tymi kablami ciagnac, chcialbym to zrobic myslicie ze to wtyczka czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opornik dmuchawy takie białe coś z blaszkami. Może widać to od strony pedałów.  Wtyczka o ile z grodzi nie dostaje sie tam woda raczej odpada.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiesz już że wtyczka, to nie ma co wiązać, tylko zrobić styki jak należy. Styki jak nie będą stabilne, to wytworzą ciepło a w następstwie przegrzanie-stopienie plastikowych elementów. A później może być i pożar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być "zimny lut" na płytce opornika. Wykręć go i obejrzyj, ew daj komuś kto się zna. Opis gdzie i jak wygląda opornik jest tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97812-naprawa-rezystora-nawiewu/?do=findComment&comment=1017435

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

kiedyś w aucie <nie nissan> miałem wtyczke niby ok a nie stykała okazały się po prostu styki pordzewiałe wyczyściłem ile się dało podlałem wd40 znów poczyściłem takim narzędziem precyzyjnym znów wd 40 i ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak walnąłem ręką to pomagało na troche , okazało się ,że bieżnia jak i szczotki w silniku się skończyły. Dosyć niewdzięczna robota wyciąganie silnika bo z dużym kawałkiem obudowy musi wyleźć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś ot tak nagle padło mi grzanie. Konkretnie chyba wentylator...

Dodam, że wentylator startuje tylko jak dostanie z filca a obroty są niskie i niejednostajne. W przypadku, gdyby padł ten opornik, szeroko opisywany na forum, to pewnie silnik nie zagadałby wcale. No i jak słychać, dmuchawa też chodzi jak diesel na mrozie (wirnik oporów nie ma). Poprawcie mnie jak się mylę.

Edit: dopiąłem się nie do swojego działu. Moja Nysa to T30 ale w tym przypadku różnicy chyba nie robi.

Edytowane przez crayou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie tylko, że wcześniej ani nie pisnął, żadnych niepokojących objawów, dźwięków. Dziś po prostu przestał się kręcić. A jak dostanie kopa to ledwo coś tam mieli. Jakby na komutatorze coś się wydarzyło.

 

Wytapkane z M1 Note

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może. Zdemontuj, sprawdź czy nie ma luzu osiowego i poprzecznego. Jak da radę rozbierz na części pierwsze, wyczyść złóż i zobacz co będzie się działo. Może coś wpadło w podstawę wirnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze bym chciał spróbować podać na niego bezpośrednio 12V aby wyeliminować awarię opornika/sterownika. Jak ruszy ok, wtedy będzie jasne. Na razie mam awarię ręki ale muszę to zrobić prędko, bo jazda bez nadmuchu to katastrofa...

 

Wytapkane z M1 Note

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiesz może czy to tradycyjny silnik szczotki/komutator czy inny, bezszczotkowy?

 

Wytapkane z M1 Note

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś nie dałem rady dojechać do pracy bez grzania szyby :( A na tym mrozie, bez garażu to nie widzę tej naprawy. Kombinuję ogrzewanie alternatywne na te 25km trasy ;)

 

Wytapkane z M1 Note

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińska farelka i przetwornica napięcia 220v, łączny koszt 100 zyli. Ja jeżdżę codziennie na czołgistę i żyję. Pierwsze kilometry mam oszronione od środka a mam zasadę: nie skrobię szyb.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...