Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Uszczelka a łańcuszek


x-mat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety muszę wymienić uszczelkę pod głowicą, silnik spala duże ilości płynu chłodzącego. Jednak mechanik powiedział, że przy okazji tego zabiegu konieczna jest wymiana łańcuszka rozrządu i napinaczy. Trochę mnie to zastanawia bo generalnie są duże dodatkowe koszty a jakoś tkwię w przeświadczeniu że rozrządu w silnikach z łańcuszkiem nie powinno się robić. Mój samochód to T30 2.0 140KM 2005 rok. Co na to zacne towarzystwo? Konieczna wymiana czy nie w takowym przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki przebieg?

Powinno się robić w tego typu przypadkach, chyba że przebieg to 50kkm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę wymienić uszczelkę pod głowicą, silnik spala duże ilości płynu chłodzącego. Jednak mechanik powiedział, że przy okazji tego zabiegu konieczna jest wymiana łańcuszka rozrządu i napinaczy. Trochę mnie to zastanawia bo generalnie są duże dodatkowe koszty a jakoś tkwię w przeświadczeniu że rozrządu w silnikach z łańcuszkiem nie powinno się robić. Mój samochód to T30 2.0 140KM 2005 rok. Co na to zacne towarzystwo? Konieczna wymiana czy nie w takowym przypadku?

 

mam inne autko ale chyba ten sam silnik, wg mnie możesz teraz zrobić uszczelkę pod głowicą

a rozrząd jakby co to zawsze można później wymienić a na razie to jeździć i obserwować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelki ma niewielki związek z rozrządem, tzn. taki że trzeba go zdemontować by zdjąć głowicę i wymienić uszczelkę. Jeśli jednak podczas naprawy okaże się że rozrząd wykazuje oznaki znacznego zużycia należy rozważyć jego wymianę by nie płacić dwa razy za to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy wziąć pod uwagę przebieg pojazdu (silnika) Pytający o zasadność nie określił jaki przebieg ma pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg 140tyś km, mechanik powiedział że powiedzmy przy 180tys koniecznym będzie zrobienie rozrządu, ale czy ja wiem czy dożyję takiego prebiegu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg 140tyś km, mechanik powiedział że powiedzmy przy 180tys koniecznym będzie zrobienie rozrządu, ale czy ja wiem czy dożyję takiego prebiegu ;)

 

znaczy że wcześniej zmienisz autko?  bo chyba to masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczę na to 40 tys to w moim wykonaniu jakieś 3 lata :)


znaczy że wcześniej zmienisz autko?  bo chyba to masz na myśli?

Czytam tak forum i trochę mnie strach oblatuje bo użytkownicy sugerują ze od 180tys własnie zaczynają sie problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczę na to 40 tys to w moim wykonaniu jakieś 3 lata :)

Czytam tak forum i trochę mnie strach oblatuje bo użytkownicy sugerują ze od 180tys własnie zaczynają sie problemy

 

jeśli chodzi o sam łańcuch rozrządu to jeśli autko było normalnie eksploatowane i  "bez historii"

to min. 250kkm powinien łańcuch wytrzymać, a mechanik go oglądał że sugeruje 180kkm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg 140tyś km, mechanik powiedział że powiedzmy przy 180tys koniecznym będzie zrobienie rozrządu, ale czy ja wiem czy dożyję takiego prebiegu ;)

To udokumentowany przebieg? Auto z PL czy import? Pytam bo przebieg jest bardzo mały jak na 11, prawie 12-letni egzemplarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć benzyniaki mniej jeżdżą a więcej stoją ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest z polski do 55tyś ma przebieg udokumentowany w2010r później pojawia się przebieg 118tys w serwisie historiapojazdu.pl, staram się wierzyć że tak jest ale wszytko na to wskazuje. Wywołując ten temat chodziło mi także o zasadność wymiany łańcuszka przy robocie uszczelki pod głowicą.

Dodatkowo mechanik "nastraszył" mnie że jeżeli jeżeli są zmienne wałki rozrządu to koszt samych cześci to 2.000zł


Ponoć benzyniaki mniej jeżdżą a więcej stoją ;)

Thunder coś w tym jest bo ja staram się jeździć jak najwiecej rowerem;) a przynajmniej do pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest z polski do 55tyś ma przebieg udokumentowany w2010r później pojawia się przebieg 118tys w serwisie historiapojazdu.pl, staram się wierzyć że tak jest ale wszytko na to wskazuje. Wywołując ten temat chodziło mi także o zasadność wymiany łańcuszka przy robocie uszczelki pod głowicą.

Dodatkowo mechanik "nastraszył" mnie że jeżeli jeżeli są zmienne wałki rozrządu to koszt samych cześci to 2.000zł

Thunder coś w tym jest bo ja staram się jeździć jak najwiecej rowerem;) a przynajmniej do pracy

Też bym tak chciał ;) ale mam daleko :(

Co do wymiany łańcucha, zrobisz jak uważasz.

Jeśli masz zamiar sprzedać auto w niedalekiej przyszłości to nie warto.

Zwłaszcza ze nikt nie da Ci większej kasy przy sprzedaży za ten zabieg.

Mało tego, nawet w to nie uwierzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To jestem po wymianie uszczelki. Sprawa rozrządu zakończyła się tak że nie wymieniałem łańcuszka tylko sam napiacz.

 

Na coś takiego nigdy w życiu bym nie poszedł.Rozrząd w x-trailu to upierdliwa rzecz w naprawie.Jest nawet temat , który warto tu na forum poczytać i obejrzeć zdjęcia.Kompletny rozrząd w tym silniku to 800 zł w częściach i minimum 500 zł w robociźnie.Jaki jest więc sens wymiany samego napinacza? Poza tym  którego napinacza , bo jakby nie było są dwa łańcuchy i dwa napinacze. Podziwiam mechanika, który jest w stanie doradzić klientowi wymianę samego napinacza  :thumbsdown:  Dać sobie tyle roboty żeby to wszystko rozebrać i wymienić jeden napinacz, to dla mnie wręcz idiotyzm. Wymieniałem niedawno w tym silniku kompletny rozrząd i wiem ile to jest roboty.

O ile nie widziałeś tego na własne oczy , że mechanik ten napinacz wymieniał, to jestem w 100% pewny, że policzył sobie za jego wymianę (coś tam, coś tam) i puścił Cię po prostu w trąbę, bo napinacz masz dalej stary.

Nikt o zdrowych zmysłach nie wpadłby na tak idiotyczny pomysł żeby w x-trailu 2.0 rozebrać pół auta i wymienić sam napinacz.No chyba, że źle zrozumiałeś i mechanik wymienił Ci napinacz paska klinowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na coś takiego nigdy w życiu bym nie poszedł.Rozrząd w x-trailu to upierdliwa rzecz w naprawie.Jest nawet temat , który warto tu na forum poczytać i obejrzeć zdjęcia.Kompletny rozrząd w tym silniku to 800 zł w częściach i minimum 500 zł w robociźnie.Jaki jest więc sens wymiany samego napinacza? Poza tym  którego napinacza , bo jakby nie było są dwa łańcuchy i dwa napinacze. Podziwiam mechanika, który jest w stanie doradzić klientowi wymianę samego napinacza  :thumbsdown:  Dać sobie tyle roboty żeby to wszystko rozebrać i wymienić jeden napinacz, to dla mnie wręcz idiotyzm. Wymieniałem niedawno w tym silniku kompletny rozrząd i wiem ile to jest roboty.

O ile nie widziałeś tego na własne oczy , że mechanik ten napinacz wymieniał, to jestem w 100% pewny, że policzył sobie za jego wymianę (coś tam, coś tam) i puścił Cię po prostu w trąbę, bo napinacz masz dalej stary.

Nikt o zdrowych zmysłach nie wpadłby na tak idiotyczny pomysł żeby w x-trailu 2.0 rozebrać pół auta i wymienić sam napinacz.No chyba, że źle zrozumiałeś i mechanik wymienił Ci napinacz paska klinowego.

Kompletny rozrząd za 800zł gdzie takie ceny widziałeś może to "idiotyzm" TO PEWNE NA 100% chyba stałeś obok mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletny rozrząd za 800zł gdzie takie ceny widziałeś może to "idiotyzm" TO PEWNE NA 100% chyba stałeś obok mechanika

 

Proszę bardzo, jest wiele firm, ja akurat mam inną:

 

http://allegro.pl/zestaw-lancuch-rozrzadu-nissan-x-trail-t30-2-0-2-5-i6651566667.html

http://allegro.pl/lancuch-rozrzadu-nissan-x-trail-t30-2-0-140km-i6269342837.html

http://allegro.pl/lancuch-rozrzad-nissan-x-trail-primera-p12-2-0-2-5-i5712375126.html

 

A co do stania obok mechanika - to rzeczywiście stałem prawie 4 dni.Jeżeli Twój mechanik wymienił choćby napinacz w jeden dzień - to zdrowia życzę  :thumbsdown:

 

Dla jasności poczytaj ten temat - takie opisy "oświecają" - i nie piszę tego złośliwie broń boże...

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103265-t30-wymiana-łańcucha-rozrządu-qr20de-opis-czynności/

 

 

O... znalazłem - ja mam ten komplet wymieniony :

 

http://allegro.pl/rozrzad-lancuch-nissan-primera-p12-x-trail-2-0-2-5-i6104603993.html

 

kupiłem dokładnie ten komplet , bo go na niemieckich forach polecali.Nie wiem dlaczego , ale było bardzo dużo pozytywnych opinii..

Edytowane przez Kalapan
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...