Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wskaźnik temperatury zewnętrznej


sph3r3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od nowości zauważyłem że wskazania temperatury zewnętrznej w moim aucie są nie-ten-teges...

Latem zawyża mi o kilka stopni (no ale to w miarę normalne bo w końcu czujnik jest pod maską a ta się nagrzewa), ale zimą to jest masakra - zawsze mam 3 do 5 stopni więcej (na plus) niż jest na zewnątrz, przykład:

 

7-dma rano, moje dwa termometry zewnętrzne zamontowane w domu pokazują około -4,8  do -5,4 (różnica między parterem a pietrem - norma).

 

5 minut później wsiadam do auta, jadę dobre 10-15 minut a auto schodzi z temperaturą do +1 maksymalnie do 0 i jakby nie chciało usilnie zejść niżej. No sory - pęd lodowatego powietrza + lodowate temperatury powinny jednak dać radę i na czujniku powinno być znacznie poniżej 0.

 

Byłem w ASO to mi powiedzieli że ten typ tak ma, że to jest ok, że im pomiary wyszły ok itp. , ale chciałbym od was drodzy koledzy i koleżanki usłyszeć czy to prawda i u was też tak zawyża w zimne dni czy też mam naprawdę felera i będę to do skutku reklamował . Z góry dzięki za odzew !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest podobnie, i w Note też było podobnie.Nie jest to super pomiar trzeba sobie zdać z  tego. sprawę.

Na termometrze miałem -3 a pokazywał 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh...a w moim oplu astrze H i uprzednio w skoda Fabia jakoś te czujniki były idealne - podawały informacje takie jakie miałem na innych urządzeniach do pomiaru temperatury zewnętrznej :(

 

 

Może Nissan zapomniał nas poinformować że to miernik temperatury komory silnika a nie temperatury zewnętrznej ? :>

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Codziennie rano jezdza obwodnica Krakowa - co jakis czas spogladam na tablice z temp na wezle tynieckim i czasami porownuje z tym co mam przy zegarach. Nie ma roznic oprocz tego, ze QQ nie pokazuje czesci po przecinku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w Xie jest podobnie, ale zauważyłem, że potrzebuje "chwili" ( czasami kilku minut, na aktualizację temp. po wyjeździe z garażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wracając do domu po pracy okazało się że jednak na wyświetlaczu pokazało się minus jeden st. Natomiast na termometrze elektronicznym w domu termometr wskazywał minus 1,7 . Nie jest tak źle jakby można było przypuszczać

Edytowane przez pmamot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czujnik - sensor jest niestety umieszczony zbyt blisko chłodnicy / komory silnika. W tej małej wnęce powietrze się miesza - po nagrzaniu się silnika, temperatura podnosi się o ok. 1,5 / 2 st C. Można ewent. wypiąć czujnik z belki i zamocować bliżej zderzaka, niestety prawdopodobnie przy demontażu pęknie uchwyt kostki z czujnikiem. Jakieś inne rozwiązanie? :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest trochę zabawy żeby się do niego dostać.A czy pęknie,wątpię,umiejętne podważenie powinno dać radę,jest montowany na wcisk jak większość takich dupereli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A j mam plan (  od miesiąca :P ) żeby włożyc termometr i na zwnątrz i do środka.

Zewnątrz chyba rzeczywiście pokazuje ( u mnie ) ok +1  więcej.

Ale wg  przepisów europejkich trzeba mieć certyfikowany termometr do  co najmniej 0,1  st C.

 

Ale  gdy znajdę chwilkę pojade do marketu - wybiorę 1 z 10 termometrów  które wskazują te sama temperaturę i sprawdzę - temp przy czujniku T zewn . No i wewnątrz pojazdu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzyk.. ciekawi mnie co to za przepis UE... możesz przybliżyć temat ?

Edytowane przez OsobaNN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skok myślowy z tą UE.

 

ALe już tłumaczę. ( troche poza wątkiem ).

 

Pracowałem kiedyś w miejscu gdzie ważyło się odczynniki.  Przykładowo instrukcja mówiła że potrzeba 15 g odczynnika. Granica błedu to +/- 1 g.

Ale waga musiała mierzyć skalą do 0,01 g.

A temp otoczenia to 15- 30 st. Ale termometr musi wskazywać 0,1 st C.

Wszystko musi być certyfikowane co roku. Bo tak mówiła dyrektywa UE.

 

Stąd mój skok myślowy żeby dobrze ocenić temperatury zewn i wewnt - trzeba mieć dokładny termometr :P

 

Przepraszam za wywody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniej to zamów z Biura Miar i Wag z Sevres.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najciekawsza jest logika wyświetlania temperatury zewnętrznej

jeśli od wyłączenia zapłonu minęło  więcej niż 5 godzin wyświetlona zostanie aktualna temperatura

jeśli mniej niż 5 godzin wyświetlona zostanie ostatnia zapamiętana.

Edytowane przez redmarek
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz ujmując, to lipa z tymi wskazaniami. Podziwiam rozwiązania producentów, gdzie wartość podawana jest nawet "po przecinku".  Oczywiście są inne większe problemy, ale jest to wg mnie niestety niefortunne rozwiązanie jak dla marki za ...niemałe pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najciekawsza jest logika wyświetlania temperatury zewnętrznej

jeśli od wyłączenia zapłonu minęło  więcej niż 5 godzin wyświetlona zostanie aktualna temperatura

jeśli mniej niż 5 godzin wyświetlona zostanie ostatnia zapamiętana.

Potwierdzam, jak ostatnio wyjeżdżałem z garażu, w którym parkowałem ze 2 godziny to pokazywało -10. A naprawde było tam +18. Myslałem ,że termometr się "zawiesił" a tu takie cuda  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nic, niby banał, ale powoli mam mętlik w bańce. Wg mnie odpalenie fury powinno dawać zawsze wynik "real"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mnie zastanawia jedno. Piszecie o jakis efektach pamieci, zlych wskazaniach itp, itd... ja mam pulsara, wcześniej miałem almerę. W tym pierwszym wskazanie lubilo sie wieszać... ciągle sie zastanawiam na ile rozwiazania w qq i pulsarze sie różnią... mam dosć drogi termometr do mierzenia temperatury ciala i otoczenia, zakładam więc, że nie jest to jakieś chońskie dziadostwo. Czujnik zauważyłem, że jest jakieś pól metra nad ziemią z przodu pod maską. Różnica wskazan czujnika w aucie, a na tym termometrze to niecały jeden stopien celsjusza. Mierzyłem tym wrzącą wodę, temperature z termy, wg mnie dobrze pokazuje, w związku z tym zakładam też że pokazywana tempertura z czujnika nie jest wiele przkłamana. Zarówno w almerze jak i pulsarze te wskazania róznia się w zimie o ok. 4-5 stopni w porownaniu z termometrem, który mam na balkonie. Przykładowo, ostatno jak mi pokazywal, przy scianie budynku, na wysokości 2,5 metra temperature -12-16 to w aucie było o jakies 4 stopnie mniej (na wspomnian termometrze elekronicznym -3 mniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobiłem trochę testów - sprawa jest wg mnie jeszcze bardziej skomplikowana. Wynik - wskazania temperatury są niedokładne w miarę zwiększania prędkości. Tłumaczę to sobie tak, że w przypadku jazdy spokojnej (wolno), powietrze, nawet to wymieszane ma możliwość "ucieczki" z okolic czujnika. Niestety problem się pojawia, gdy prędkość jest wyższa (np. poza korkami) i wtedy o nawet 2 stopnie się .....podwyższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja z serwisu w trakcie reklamowania wskazań czujnika temperatury

 

 jeśli prędkość < 20km/h wzrost temperatury nie będzie wyświetlany , wyświetlana będzie temperatura taka jak po włączeniu zapłonu,

 jeśli prędkość >20km/h podczas pierwszych 5 minut wzrost temperatury będzie bardzo wolny, po 5 minutach wzrost wyświetlanej temperatury będzie szybszy,

 jeżeli prędkość spadnie poniżej 20 km/h chociaż na chwilę wzrost temperatury będzie aktualizowany wolniej przen następne 5 minut.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to prawda, a z tego co widzę - wszystko się potwierdza, to ręce opadają :wow:.

 

Jednak po przemyśleniu sprawy, szczególnie informacji od redmarka (wielkie dzięki), uważam, że producent jednak chyba chciał "dobrze". Zapewne zakładał, że nie ma co mierzyć i podawać odczytu temperatury np. w korku, w mieście, gdzie opary z rur, kanalizacji, komór silników etc., czyli w zakresie prędkości < 20 km/h. W tej sytuacji nawet (może) nie ma wpływu temp. komory silnika (chłodnica, silnik). Poprzednie podawane przez Was informacje o różnych odczytach należy zweryfikować o przedział prędkości z jaką się QQ poruszał oraz czas jaki upłynął od/do granicy .... 20 km/h. Cóż, skomplikowali to w tej sytuacji dość mocno, ale intencje były raczej ok. 

Przykład:

"jeżeli prędkość spadnie poniżej 20 km/h chociaż na chwilę wzrost temperatury będzie aktualizowany wolniej przez n następne 5 minut....":

- jedziesz np. autostradą 20 km, zjeżdżasz na chatę zjazdem i wolno 19 km/h dociągasz na dwójce powiedzmy 2-3 km do domu - do 5 min. tym samym można "dotransportować" wskazania temp. nawet z tej ....autostrady.

Stajesz pod domem, a tu 3-5 stopni mniej lub więcej, zależnie od uwarunkowań mikroklimatu. Jeśli źle to sobie tłumaczę, mile widziana ...konstruktywna :) krytyka.

Edytowane przez serg_on
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...