Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Autonomiczny Qashqai od 2017 ?


sph3r3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda na to że przynajmniej w UK od przyszłego roku będzie w sprzedaży QQ z autonomicznym trybem jazdy:

http://www.autoexpress.co.uk/nissan/qashqai/96341/new-2017-nissan-qashqai-to-gain-propilot-autonomous-car-tech

 

"Cudo" ma kosztować 1500 funtów ...tanio nie będzie a do tego nie wiadomo jak to będzie działać i czy oprócz UK to pójdzie na całą europę - niemniej jednak ciekawie się to zapowiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że przynajmniej w UK od przyszłego roku będzie w sprzedaży QQ z autonomicznym trybem jazdy:

http://www.autoexpress.co.uk/nissan/qashqai/96341/new-2017-nissan-qashqai-to-gain-propilot-autonomous-car-tech

 

"Cudo" ma kosztować 1500 funtów ...tanio nie będzie a do tego nie wiadomo jak to będzie działać i czy oprócz UK to pójdzie na całą europę - niemniej jednak ciekawie się to zapowiada

 

Jak będzie działać? Wiadomo jak Nissan..... :D Ciekawe czy będzie pamiętać o hamowaniu silnikiem, bo inaczej autonomiczność skończy się po roku wraz z akumulatorem. :D No, ale ten dreszczyk emocji: zadziała, nie zadziała.... I po co komu sporty ekstremalne? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza wersja ProPILOT- bo tak sie to nazywa, widze, ze podobna jest do aktywnego tempomatu. Tylko wzbogacona o funkcje utrzymywania pasa. Wiec tak troche na wyrost jest nazwane autonomicznym trybem.

Natomiast wersja druga jest fajna, bo bedzie dziala na autostadzie (pierwsza w korkach) i  bedzie miala opcje wymijania innych uczestnikow ruchu. trzecia wersja ma miwec opcje jazdy po miescie przy spelnieniu odpowiednich warunkow.

Ale tez z drugije strony troche bym sie bal wlaczyc automatyczny tryb na naszej autostradzie. No chyba, ze chce sie jechac caly czas spokojnie te np 130km/h to jest to w sam raz. Ale osobiscie nie pamietam kiedy tak spokojnie jechalem na autostradzie, chyba jak sa korki :D

A kolejana informacja jest taka, ze systemy te nie sa upgradowalne. Czyli jak sie kupi z wersja 1 to nie mozna zrobic upgradu do wersji 2.

A tak podsumowujac to widze, ze Nissan idzie z duchem czasu i stara sie wprowadzac wszelkie nowinki do wyposazenia. To fajnie, bo inni chcac dotrzymac mu kroku tez beda zmuszeni do tego.

Edytowane przez gregson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli sprowadzamy się do roli pasażerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze. Życie jest takie krótkie, że szkoda je marnować na jakieś przyziemne prowadzenie samochodu (pomijam szczyli, co dopiero zrobili prawko i "przesiedli" się z konsoli zamieniając pad na kierownicę. Ich jeszcze może bawić jazda.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze. Życie jest takie krótkie, że szkoda je marnować na jakieś przyziemne prowadzenie samochodu (pomijam szczyli, co dopiero zrobili prawko i "przesiedli" się z konsoli zamieniając pad na kierownicę. Ich jeszcze może bawić jazda.)

 

Ja ostatnio męcze DIRT: rally na PS4 i nie mogę się nadziwić jaki z tego zrobili symulator - cholernie trudne do opanowania te autka tak jak w rzeczywistości. A realnym autem lubię sam sterować - jakbym miał tego autopilota to bym się trochę bał oddawać życie moje i mojej rodziny w ręce elektroniki która jak wiadomo nie przewidzi tego czego programista nie zaprogramował - patrząc na Teslę widać że jest wiele takich przypadków i może za 50 lat będzie to ułamek procentowy ale teraz to raczej bym podziękował ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywdząca opinia bym powiedział... :D mnie wciąż to bawi mimo, że przesiadałem się raczej z klawiatury już dość dawno (pady nie były aż tak popularne jeszcze wtedy :D)

 

Znając solidność wykonania wspomagaczy jazdy Nissan'a, bałbym się używać tego proPilot'a... :D

Taki mój forumowy przekorno-trollowy charakterek hihihih

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, chwalą się że w UK autonomiczny będzie w 2017.

Mój już jest :icecream: , szczególnie wtedy jak go kilka razie wieźli na lawecie z powodu rozładowanego akumulatora. :) 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alem się rozmarzył - samochód sam jedzie (znaczy się autonomicznie), a ja se noga na nogę i browar spożywam. Ciekawe co na to MILICJA w razie kontroli, gdy powiem, że przecie nie ja prowadził?  :D

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alem się rozmarzył - samochód sam jedzie (znaczy się autonomicznie), a ja se noga na nogę i browar spożywam. Ciekawe co na to MILICJA w razie kontroli, gdy powiem, że przecie nie ja prowadził?  :D

Nierealne:

1. Milicja.

2. jedzie autonomicznie Nissan?

3. Noga na nogę w Nissanie na miejscu kierowcy - nie mając 194 cm. wzrostu.

:D

Edytowane przez Marcin_1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nierealne:

1. Milicja.

2. jedzie autonomicznie Nissan?

3. Noga na nogę w Nissanie na miejscu kierowcy - nie mając 194 cm. wzrostu.

:D

Samolot też leci sam na autopilocie , a jednak pilot piwka wypić nie może , chociaż nogę na nogę założy i stewardessę niejednokrotnie przełożoną o przysługę poprosi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że przynajmniej w UK od przyszłego roku będzie w sprzedaży QQ z autonomicznym trybem jazdy:

http://www.autoexpress.co.uk/nissan/qashqai/96341/new-2017-nissan-qashqai-to-gain-propilot-autonomous-car-tech

 

"Cudo" ma kosztować 1500 funtów ...tanio nie będzie a do tego nie wiadomo jak to będzie działać i czy oprócz UK to pójdzie na całą europę - niemniej jednak ciekawie się to zapowiada

 

podobno wraz z liftingiem 2017r. ma pojawić się na wszystkich rynkach taka opcja ... i pewnie będzie tak jak z systemem automatycznego parkowania - mamy to w samochodach lecz praktycznie z tego systemu nie korzystamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno wraz z liftingiem 2017r. ma pojawić się na wszystkich rynkach taka opcja ... i pewnie będzie tak jak z systemem automatycznego parkowania - mamy to w samochodach lecz praktycznie z tego systemu nie korzystamy

Wg mnie akurat aktywny tempomat bardzo by sie przydal, zwlaszcza w miejskich korkach. A jesli utrzymywal by pas, to juz super- czyli mamy ProPILOT v1 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregson - zgadzam się z Tobą , że te dwa bajery bardzo by ułatwiły jazdę na co dzień - ale do tego wszystkiego przydała by się automatyczna skrzynia biegów - ciekawe czy będzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie pojawila sie jeszcze wersja QQ w automacie? Ze nie bylo takiej 1.6 to wiem, ale 1.2 tez nadal nie ma? Jak sie obecnie przestawia sytuacja z 4x4 i automatem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,2 jest jak najbardziej z CVT ale 1,6 nie ma - 4x4 tylko w dieslu i skrzynia ręczna ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciarki mnie przechodzą gdy słyszę "autonomiczny, inteligentny itp". Jednym z moich założeń było nabycie auta jak najbardziej klasycznego wspartego elektroniką. Okazało się że w wielu obszarach Qq okazał

 się bardzo autonomiczny. Ma się to nijak do sytuacji na drodze. Inni producenci wynalazków to małpują i brną w absurd. Przykład:

A2 miejski odcinek, jadę swoim Qq za Q7 prawym pasem 100 km/h. W tym miejscu wolno jechać 120 km/h. Z lewego pasa Skoda Oktawia wchodzi ciasno przed Q7 bo ktoś ostro napiera po lewym pasie.

Niby sytuacja jakich wiele na co dzień. Inteligentne Q7 ostro przyhamowało (samo). Pewnie gdyby nie pasy zaskoczony gość przykleił by się do kierownicy. Był klakson, wymachiwania itp. Ja również miałem

ostre hamowanie bo mnie również zaskoczyła ta sytuacja.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciarki mnie przechodzą gdy słyszę "autonomiczny, inteligentny itp". Jednym z moich założeń było nabycie auta jak najbardziej klasycznego wspartego elektroniką. Okazało się że w wielu obszarach Qq okazał

 się bardzo autonomiczny. Ma się to nijak do sytuacji na drodze. Inni producenci wynalazków to małpują i brną w absurd. Przykład:

A2 miejski odcinek, jadę swoim Qq za Q7 prawym pasem 100 km/h. W tym miejscu wolno jechać 120 km/h. Z lewego pasa Skoda Oktawia wchodzi ciasno przed Q7 bo ktoś ostro napiera po lewym pasie.

Niby sytuacja jakich wiele na co dzień. Inteligentne Q7 ostro przyhamowało (samo). Pewnie gdyby nie pasy zaskoczony gość przykleił by się do kierownicy. Był klakson, wymachiwania itp. Ja również miałem

ostre hamowanie bo mnie również zaskoczyła ta sytuacja.

 

Nie bardzo rozumiem co tu ma elektronika - to wina kapelusznika z kurą na masce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregson - zgadzam się z Tobą , że te dwa bajery bardzo by ułatwiły jazdę na co dzień - ale do tego wszystkiego przydała by się automatyczna skrzynia biegów - ciekawe czy będzie ?

 a tak wg mnie to ten system jest dla pięknych około 30 blondynek które musza w czasie skręcania w lewo pisać smsy albo na twarzaku czytać  bądź odpisywać na jakies posty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 a tak wg mnie to ten system jest dla pięknych około 30 blondynek które musza w czasie skręcania w lewo pisać smsy albo na twarzaku czytać  bądź odpisywać na jakies posty

Nie jestem 30 letnią blondynką ale chętnie bym korzystał z aktywnego tempomatu, radaru odległości , asystenta pasa ruchu - robię służbowo 80 tyś km rocznie , głownie autostrady i drogi ekspresowe i na pewno takie systemy są pomocne - każdy ma swoje zdanie na ten temat .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem 30 letnią blondynką ale chętnie bym korzystał z aktywnego tempomatu, radaru odległości , asystenta pasa ruchu - robię służbowo 80 tyś km rocznie , głownie autostrady i drogi ekspresowe i na pewno takie systemy są pomocne - każdy ma swoje zdanie na ten temat .

Ja jako użytkownik wersji Tekna z napędem 4x4 mogę tylmo stwierdzić, że brakuje mi tylko skrzyni biegów typu DSG oraz aktywnego tempomatu, a robię około 50 tyś rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bądź taki skromny. Jako użytkownik już drugiego QQ trzeba dodać. Bo przecież nikt inny jak szanowny A60 zaliczył kiedyś spektakularny dzwon QQ. A potem mimo wszystko kupił drugiego, co może być chyba najlepszą rekomendacją dla tego auta.

Dobrze pamiętam A60?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bądź taki skromny. Jako użytkownik już drugiego QQ trzeba dodać. Bo przecież nikt inny jak szanowny A60 zaliczył kiedyś spektakularny dzwon QQ. A potem mimo wszystko kupił drugiego, co może być chyba najlepszą rekomendacją dla tego auta.

Dobrze pamiętam A60?

Zgadza się co do joty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...