Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Koszt wymiany pompy wtryskowej VP44 motor 2200 di


jacek_mant
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,czy może mnie ktoś poinformować jaki jest koszt wymiany pompy wtryskowej w almerze N16 2200 DI 2000 rok?
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,czy może mnie ktoś poinformować jaki jest koszt wymiany pompy wtryskowej w almerze N16 2200 DI 2000 rok?

Pozdrawiam.

Koszt to wartość tego pojazdu w stanie sprawnym. Innymi słowy nieopłacalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie chodzi mi o sam koszt robocizny w warsztacie.Pompę kupiłem sprawdziłem w bosch car serwisie jest sprawna 
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przynajmniej wyplacalne.lepiej naprawic za malą kwotę swoją furę i jeździć,niż kupić młodszy i wsadzic na początek 1/3 kwoty i czekać kiedy będzie jeździc ,a często tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Również zastanawiam się na wymianie pompy, czy sterownik z pompy nie jest połączony z immobilajzerem, nie będzie problemu?,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie lepiej oddać sterownik- elektronikę do elektronika czy wymienić całą pompę (na szrotach 200-400zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja masz za tyle cała pompę w dobrym stanie, to wymieniaj całą. Zależy też w jakim stanie jest twoja pompa. Ja widziałem pompy po 700-1200 za używane z demontażu. Co twojej pompie obecnie dolega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy typowe, kopci, brak mocy, silnik się dławi, trochę szarpie. Przed nowym rokiem mechanik zresetował błędy (na ok.30km jechał dobrze)) i diagnozował poluzowany rozrząd/ przepływomierz/ no i pompę paliwa. Wysyła mnie z nią do regeneracji, a tu już bez obejrzenia kwoty z kosmosu. Szkoda, że mechanik nie był tak miły i niewydrukował/ nie zrobiłem zdjęcia błędom które wykrył program diagnostyczny. Ale powiedział, że pompa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sterownik pompy masz sprawny.

Najpierw zacznij od wymiany mechanika, potem sprawdź przepływomierz i egr. Odpala ci normalnie, silnik pracuje równo nie kołysze nim na boki podczas pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że pracuje równo, z odpaleniem też nie ma problemu, nawet w zimę. Silnikiem raczej nie kołysze, tylko tak jakby trochę głośno chodzi, nawet jak na diesla, i tej mocy jakby mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze odpal zimny samochód z odpiętym czujnikiem temperatury (dwupinowy od ECU). Jest nad pompą wtryskową obok kolektora sącego. Porównaj dźwięk pracy silnika z czujnikiem i bez niego.

Kup ELM327 najtańszy lub jedz do kogoś kto ci sprawdzi przepływomierz. Przy okazji będzie też widać pracę EGR. Na zimnym silniku ma być 15-16gr/s, tzn EGR szczelny/zamknięty. W miarę rozgrzewanią, zawór otwiera się i przepływ spada powoli do 7gr/s.

Sprawdź też szczelność na odcinku turbina - kolektor ssący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele tu już było napisane o błędzie P1248, ale rozwiązania nie znalazłem. Niemniej z opisywanych objawów wynika, że chodzi o nastawnik początku wtrysku. Mechanizm powstania jest następujący. Przy dodawaniu gazu, zwiększaniu obrotów i obciążenia sterownik przestawia poprzez impulsy na elektrozawór tłok, tłok przestawia pierścień po którym jeżdżą rolki i następuje odpowiednio wcześniejszy wtrysk. Na pierścieniu, tzn obok, ale są połączone jest umieszczony czujnik który wykrywa położenie pierścienia względem wałka, a tym samym i wału korbowego. Porównując z 2 czujnikiem przy skrzyni wie jakie ma wyprzedzenie wtrysku. Diagnoza - u ciebie ten mechanizm nie działa, lub czasami nie działa.

Przyczyn może być wiele i podzielę je na dwie grupy, te znajdujące się w pompie i poza nią.

Pompa

1 zablokowany/zatarty pierścień lub tłok przestawiacza razem z korpusem pompy.

2 zatkany filtr siatkowy zaworu sterowania tłokiem, lub uszkodzony zawór (tu raczej defekt stały)

3 zużyta pompa niskiego ciśnienia (zbyt niska wydajnosc)

4 wewnętrzne nieszczelności na gumowych oringach powodujące niewydolność pompy

5 zużyty simmering na wałku napędowym lub inne uszczelnienia przez które pompa zasysa powietrze

Poza pompą

1 zatkany filtr paliwa

2 sparciałe, zatkane, zagniecione węże lub przewody metalowe zasilajace i powrotne

3 zatkany zabierak/smok w zbiorniku paliwa

4 nieszczelności powodujące zasysanie powietrza na zasilaniu pompy. Poczynając od uszczelnień powrotów wtryskiwaczy, poprzez wszystkie połączenia przewodów gumowych i metalowych oraz kończąc na zużytym grzybku pompki na filtrze paliwa.

 

Zacznijcie od wyczyszczenia filtra siarkowego na dolnym zielonym zaworze nastawnika kąta wtrysku. Zbierają się tam włókna z filtra paliwa i z czasem uniemożliwiają przepływ paliwa. Jak nie pomoże to podłącz pompę paliwa wężami bezpośrednio do kanistra by wyeliminować wpływ wszystkiego z poza pompy wtryskowej. Jak nie pomoże to problem w samej pompie.

Odpalałeś silnik z odpiętym czujnikiem? Jak nie uświadczysz twardej metalicznej pracy na mocno wczesnym wtrysku, to odrazu wiadomo, że problem w pompie.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem przepływomierz, pomogło na zimnym silniku na jakieś 5km, później znowu się dławił, ale mniej i trochę inaczej, krótsze i przy mniejszych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o dźwięk na jałowym, by określić czy tłok jest zablokowany czy nie.

Jak by zasilanie i pompa niskiego ciśnienia były ok, a tłok zablokowany, będzie mułowaty, miękka praca i biały dym z zapachem ropy. Jak pompa daje za małe ciśnienie, będzie się dławil, szarpał niby gasł na większych obrotach i wciśniętym gazie, a na jałowych będzie chodził normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Nie ma immo w sterowniku pompy, ale nie da się tak po prostu przełożyć sterownik z jednej pompy do drugiej.

Sterownik da sie przelozyc z pompy do pompy,tylko trzeba przypisac pompe do komputera samochodu i wtedy odpali.Tylko po co skoro piszecie,ze sterownik pompy w aucie jest sprawny,wychodzi na to,ze to cos innego.Wiecej informacji o problemach z autem,to postaramy sie ogarnac problem.

Edytowane przez Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...