Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[QQ] Alternator - jaki prąd ładowania?


m@rcin sz-n
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy
możecie wytłumaczyć zasadę działania alternatora 
albo tak ma ,albo coś jest z nim nie halo 
odpalam ładowanie 14,1-14,3 V
przejadę około 400m i spada do 12,8V 
jadąc waha się o 3 dziesiąte na górkę , czasem wskoczy do 13,8 V potrzyma i znów spadek do 12,8 V

wskazania z OBD jak i miernika post-83943-0-06048500-1481643424_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było o tym, tak ten typ ma, jak hamujesz silnikiem ładujesz ale jak włączysz światła to ładowanie ponad 14 cały czas, sprawdzałem i tak u mnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

światła włączone (xenon) dmuchawa chodzi to 12,8 normalna jazda miejska ,czasami szyby przemyję to wskoczy na 13,8 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz tu gdzie sprzedają akumulatory i za free Ci sprawdza i akumulator i ładowanie

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było o tym, tak ten typ ma, jak hamujesz silnikiem ładujesz ale jak włączysz światła to ładowanie ponad 14 cały czas, sprawdzałem i tak u mnie jest.

Było,ale w wersjach ze SS,tam też są inne akumulatory,odporne na spadki napięcia.

Tu raczej powinno być stałe napięcie ok 14.4V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy

możecie wytłumaczyć zasadę działania alternatora 

albo tak ma ,albo coś jest z nim nie halo 

odpalam ładowanie 14,1-14,3 V

przejadę około 400m i spada do 12,8V 

jadąc waha się o 3 dziesiąte na górkę , czasem wskoczy do 13,8 V potrzyma i znów spadek do 12,8 V

 

wskazania z OBD jak i miernika attachicon.gifScreenshot_20161213-161247.png

Witam

W qashqaiu jest specjalny układ boscha który reguluje prąd z alternatora jeżeli stwierdza że akumulator jest naładowany to obniża prąd ładowania. według mnie jest to następny układ który wykańcza akumulator. Mnie podejrzewam że z tego powodu padł akumulator po trzech latach. Teraz profilaktycznie doładowuję akumulator średnio co 2 miesiące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie posiadam SS
a jutro podjadę do firmy z aku 
zobaczymy co on powie
dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie napięcie ładowania, a nie prąd, kolego Autorze zawsze oscyluje w okolicach 14,5V (mierzone przy gnieździe zapalniczki). Po przebojach z alternatorem w poprzednim aucie, teraz w QQ zamontowałem ładowarkę USB z woltomierzem obok gniazda zapalniczki, aby na bieżąco monitorować napięcie ładowania.

Moim zdaniem opisane problemy sugerują usterkę obwodu ładowania, a nie samego akumulatora, jednak sprawdzić go nie zaszkodzi.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wizyta w akumulatorowni nic nie dała,

więc udałem sie do ASO ,a tam gość powiedział to samo co kolega agit11

Witam

W qashqaiu jest specjalny układ boscha który reguluje prąd z alternatora jeżeli stwierdza że akumulator jest naładowany to obniża prąd ładowania. według mnie jest to następny układ który wykańcza akumulator. Mnie podejrzewam że z tego powodu padł akumulator po trzech latach. Teraz profilaktycznie doładowuję akumulator średnio co 2 miesiące

jednym słowem załamka ,nabijanie kasy sprzedawcą akumulatorów

bo przez to aku jest nie doładowany praktycznie i fizycznie w czasie całej jazdy.

Tak się zastanawiam czy dało by to usunąć dziadostwo?

Edytowane przez m@rcin sz-n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wizyta w akumulatorowni nic nie dała,

więc udałem sie do ASO ,a tam gość powiedział to samo co kolega agit11

 

jednym słowem załamka ,nabijanie kasy sprzedawcą akumulatorów

bo przez to aku jest nie doładowany praktycznie i fizycznie w czasie całej jazdy.

Tak się zastanawiam czy dało by to usunąć dziadostwo?

Tego się nie da wyłączyć. Informacje z tego układu idą do centralnej jednostki. Niestety współczesne auta są naszpikowane elektronika. Jedynym lekarstwem jest doładowanie co pewien czas akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego się nie da wyłączyć. Informacje z tego układu idą do centralnej jednostki. Niestety współczesne auta są naszpikowane elektronika. Jedynym lekarstwem jest doładowanie co pewien czas akumulatora

Albo kupić aku przystosowany do SS,ponoć odporne na skoki napięcia,tylko cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez paniki tak ma być Altki są super wydajne a aku nie ma szans załapać prądu wiec czasem spada prąd ładowania do 13 V

 

pozatym nie wolno wierzyć w pomiary z programu czy miernika z biedronki bo ja mogę pokazać na takim że mam ładowanie 15 V a drugi Unit za 130 zł pokaże 14,3 Volta ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mamy być dokładni to amper (A) jest jednostką natężenia prądu a volt (V) jednostką napięcia prądu. Prąd jest pojęciem ogólnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tu jest . Zapodasz temat a po 5 postach juz o czym innym piszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie Marcin,wysprzątane.


Uwzględnijmy koledzy jedną rzecz,może nie jest prawidłowa,ale tak jak kolega wspomniał prąd jest pojęciem względnym i ogólnie używanym zwrotem odnoszącym się do tego co płynie w kablach pod maską i do mieszkań.Darujmy więc sobie wycieczki naukowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Już nie Marcin,wysprzątane.

Uwzględnijmy koledzy jedną rzecz,może nie jest prawidłowa,ale tak jak kolega wspomniał prąd jest pojęciem względnym i ogólnie używanym zwrotem odnoszącym się do tego co płynie w kablach pod maską i do mieszkań.Darujmy więc sobie wycieczki naukowe.

 

No władza daje wiele możliwości,czasem temat się rozbiega,a forum ogólnodostępne,myślę że puki nikt nikogo nie obraża,nie trzeba nic wyrzucać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No władza daje wiele możliwości,czasem temat się rozbiega,a forum ogólnodostępne,myślę że puki nikt nikogo nie obraża,nie trzeba nic wyrzucać.

tylko mnie nie interesuje co to prąd co to amper ,bo to uczyli w szkole

ja chciałem uzyskać odpowiedz na moje pytanie. 

a tu co nowy post to, amper to volt to  .

teraz to ja od tematu uciekłem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porter nie władza tylko porządek,właśnie to rozbieganie forum o którym tak napisałeś ładnie było powodem skasowania tych postów,które nic nie wnosiły do dyskusji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie napięcie ładowania, a nie prąd, kolego Autorze zawsze oscyluje w okolicach 14,5V (mierzone przy gnieździe zapalniczki). Po przebojach z alternatorem w poprzednim aucie, teraz w QQ zamontowałem ładowarkę USB z woltomierzem obok gniazda zapalniczki, aby na bieżąco monitorować napięcie ładowania.

Moim zdaniem opisane problemy sugerują usterkę obwodu ładowania, a nie samego akumulatora, jednak sprawdzić go nie zaszkodzi.

 

Pozdrawiam.

Witam

Sprawdź sobie napięcie na klemach akumulatora. Układ odcinający (obniżający) napięcie jest zabudowany przy klemach akumulatora. 

Pozdrawiam

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Sprawdź sobie napięcie na klemach akumulatora. Układ odcinający (obniżający) napięcie jest zabudowany przy klemach akumulatora. 

 

Napięcie na klemach mam 14,4V, a na woltomierzu przy zapalniczce 14,2V. O jakim układzie obniżającym napięcie piszesz? W moim modelu, przy klemie plusowej, są tylko bezpieczniki i raczej na pewno żadnego dodatkowego układu tam nie ma. Przewód z alternatora wchodzi bezpośrednio na klemę plusową.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spójrz na klemę minusową przy aku 
u mnie znajduję się takie pudełeczko zalane silikonem i od niego odchodzi wiązka kabelków
 

tu masz podglądowe foto 

a napięcie masz takie gdy odpalisz auto ,rusz kawałek przy włączonym mierniku i zobacz co sie bedzie działo.
by najmniej u mnie jest ten pie....y regulator i napiecie wtedy spada do 12,6v  a rośnie do 14,4 gdy jestem na dojeździe np do świateł (hamowanie silnikiem)  
 

post-83943-0-40292400-1482321487_thumb.png

Edytowane przez m@rcin sz-n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...