Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.0 benzyna - przerywanie, przygasanie, nierówna praca silnika


Gość woltekss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam nissana x-traila 2.0 benzyna 140KM auto na wolnych obrotach pufa w tłumik silnik niby chodzi na wszystkie cylindry ale praca jego jest nierówna i dziwnie przebiera.Byłem na adaptacji przepustnicy błedów brak!!!Po resecie ustawien silnika wszystko wraca do normy ale po przejechaniu sie autem problem znowu sie pojawia(podczas jazdy przy obr.3-4 tys jaby delikatnie sie dławił brak mocy). Zauważyłem ze po odpaleniu silnik pracuje nierówno ale po około 30s praca silnika wyrównuje sie.Po dodaniu gazu auto nieraz spada na obrotach i gasnie i zaczyna znowu delikatnie pufac i nierówno pracuje.Świece nowe.Tłumiki drożne .Odczyty z sondy lambda przy złej pracy-uboga mieszanka paliwa.obroty silnika 800-830 obr.s Prosze o POMOC!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witaj. Sprawdz świece u mnie pomogło. Teraz mam podobny problem strzela, nie równo chodzi , brak mocy oczywiście brak jakiegokolwiek błędu. Myśle że należy sprawdzic cewki (świece niby ok), komputer.Może ktoś potrafi trafnie odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolege

 

U mnie tez jakiś czas temu tak dziwnie pracował silnik ale okazało sie że przepływomierz trzeba było przeczyścić ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego konrad k myslę, że zalożyciel postu uporał się z problemem w ciągu 10 miesięcy. Gdyby było inaczej atakowałby nas jak zdiagnozować usterkę. Przykro tylko, że nie dopisał jak jego problemy się skończyły. Oczywiscie chwała ci za dobre chęci. Ja bym sprawdził dokładnie sondę tlenu. Ale jest jeszcze parę innych możliwoci. Pozdrawiam.

Edytowane przez LeonMP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie takie pufanie w tłumik źle się skończyło brak luzu na zaworach wydechowych i to nie koniec problemów bo komplet szklanka +popychacz to koszt w aso 250 zł

 

Może ktoś z kolegów ma dostęp to tanich oryginalnych części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku QR20DE regulacja zaworów odbywa się przez wymianę specjalnych wkładek - nie mam pojęcia, jak się fachowo nazywają, ale jeżeli widziałeś tzw. szklanki do przegubów wału napędowego, to jest to coś bardzo podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często należy sprawdzać luzy zaworowe?

 

Dobre pytanie. O ile mi wiadomo, serwisówka w ogóle nie przewiduje okresowego sprawdzania luzów - należy to jednak zrobić w razie problemów (np. dziwne dźwięki dochodzące z silnika) albo "przy okazji", czyli kiedy jest zdjęta pokrywa głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro serwis nie przewiduje sprawdzania luzów to dla czego bynajmniej u mnie przy 85 tyś km skończyła się regulacja? Nie było żadnych stuków w silniku tylko puchanie w tłumik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro serwis nie przewiduje sprawdzania luzów to dla czego bynajmniej u mnie przy 85 tyś km skończyła się regulacja? Nie było żadnych stuków w silniku tylko puchanie w tłumik

 

Nie wiem, co rozumiesz przez "skończyła się regulacja"? W zaworach nie ma żadnego elementu regulacyjnego, którego zakres może się "skończyć". Cała "regulacja" odbywa się przez użycie wkładek (bardzo podobnych do tzw. szklanek) o różnej grubości elementu stykającego się bezpośrednio z zaworem. Co do tych 85 tysięcy, które zrobiłeś, to nie ma co się ekscytować - łańcuch rozrządu, który rzekomo ma wystarczać dożywotnio, wymieniłem w okolicach 200 tysięcy. Co prawda nie był jeszcze za mocno wyciągnięty, ale napinacz był już na tyle wysunięty, że zostawianie starego łańcucha nie miało sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niby remont się udał tylko jest mały problem auto słabo pali jak jest zimne trzeba chwilę pokręcić co przed remontem nie miało miejsca jak jest ciepły nie ma problemu ktoś może wie jaka może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witajcie,

 

Mam kilka pytań:

1. Co może być przyczyną, że po odpaleniu auta (raczej na zimnym silniku) po ruszeniu czuć wyraźnie, że samochód

lekko przerywa (jakby miał czkawkę) ? (świece nowe, olej nowy 5W-40, filtr powietrza nowy, kiedyś miałem błąd losowego

wypadania zapłonów - ale auto jeździło normalnie - po jakimś czasie błąd już w ogóle się nie pojawił). Po rozgrzaniu "do normalnej"

temperatury raczej wszystko wraca do normy.

2. Zauważyłem także, że od niedawna również po odpaleniu zamiast "wskakiwać na obroty" od razu to auto lekko najpierw przygasa

(tak jakby miał zgasnąć) a później obroty szybko rosną (jakbym dodał gazu) i wszystko wraca do normy.

3. Nie wiem czy to akurat nie jest normalne, ale czy silnik 2.0 jest aż tak cholernie słaby ? :) Z kompletem pasażerów np. 4 dorosłe osoby

(bez bagażu) rozpędzenie do 100 trwa cholernie długo (wieczność...), czuć, że auto ma sporą trudność - jakby nie miało mocy, żeby osiągnąć taką

prędkość. Trzeba go kręcić wysoko - a rozpędza się jak pociąg .... Mam wrażenie, że golf III 1.4 (75KM) mojej żony jeździ szybciej .........

O ile jadę sam to jeszcze pół biedy.

 

Dodam, że auto jest garażowane więc w pomieszczeniu panują temperatury rzędu +10st. Powyższe objawy występują bez względu

na to czy auto stało w garażu czy na dworze przy np. -5st.

 

Jakieś sugestie ?

Edytowane przez pawelekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może któraś cewka kuleć lub jak wymieniałeś świece nie docisnąłeś/zamontowałeś jej poprawnie.

 

Weź zraszacz do kwiatków od żony, napełnij wodą, nagrzej auto żeby "dobrze chodziło", otwórz maskę i lej wodę po cewkach i przewodach zapłonowych (jeśli są) - jak auto zacznie inaczej pracować to już wiesz że coś z zapłonem. Dalej szukaj która cewka/przewód.

Dobrze też wykonać takie polewanie w nocy - robisz to samo co wyżej tylko musi być ciemno - lejesz i szukasz czy nie skaczą iskry - jak skaczą to jest gdzieś przebicie w obwodzie zapłonu.

 

Możesz też mieć złą przerwę na świecach.

 

Proponowany przepływomierz też może być winny ale zwykle benzyny na zimnym pracują w trybie open loop, co znaczy że komp nie korzysta z pomiarów przepływki, lambdy i jeszcze kilku.

Wstępnie możesz sprawdzić przepływkę odpinając ją - jak auto będzie jechało zauważalnie gorzej - muł w niskich partiach obrotów to jest OK, jak nie będzie zmiany to na90% jest padnięta.

 

 

Więc szukałbym mocno w układzie zapłonowym bo on też może być winny braku mocy.

 

Sprawdzisz to wszystko w jeden wieczór.

Daj znać co z tego wynikło to będziemy dalej szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...