Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mocniejszy alternator T2


Zolwik_Tuptus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Akus od lodówki i reszty dałbym ten większy.

Jeżeli nie chcesz uzywać drugiego akusa jako ewentualnego awaryjnego wspomagania rozruchu, to daj go z tyłu auta (pod siedzeniem?) i separator z drugiego linku.

 

Myślałem też o założeniu solarów na dach, ale jestem za cienki żeby doradzac w tym temacie, bo dopiero gromadzę wiedzę.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akus od lodówki i reszty dałbym ten większy.

Jeżeli nie chcesz uzywać drugiego akusa jako ewentualnego awaryjnego wspomagania rozruchu, to daj go z tyłu auta (pod siedzeniem?) i separator z drugiego linku.

 

Myślałem też o założeniu solarów na dach, ale jestem za cienki żeby doradzac w tym temacie, bo dopiero gromadzę wiedzę.

Wlasnie tez myslalem o ogniwach ale w naszych warunkach ( i nie mam tu na mysli braku slonca tylko liczne zarosniete krzakami trasy ) to chyba by nie wytrzymy zbyt długo.

Bardziej pewny jest wlasnie ten separator i chyba go zakupie

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie dałem duży bagażnik (aż do wysokości przedniej szyby) aby chronił solara (planuję nad/zamiast szyberdachu) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie dałem duży bagażnik (aż do wysokości przedniej szyby) aby chronił solara (planuję nad/zamiast szyberdachu)

Faktycznie pisałeś o tym juz wcześniej. Patrzylem na te solary nie ma tragedii ale do tego potrzebny jeszcze jest osprzęt typu regulator napiecia zabezpieczenie przed przeciazeniem voltomiez itp bajery. U mnie narazie dodatkowy aku musi wystarczyć.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zastosowaałem u siebie wersję ekonomiczną akumulatory spìęte plusami,rozdział klemami z rozłącznikem masy z "Juli" za 17 pln za szt. Monitoring systemu woltomierz za 20 pln z przełącznikiem lewo/prawo. Na codzień jeżdżę na jednym akumulatorze jak spada napìęcie na drugim dołączam drugi alternator daje radę. Bez elektroniki w spoczynku nie radzę korzystać z dwóch możliwe prądy upływu które mogą rozładowywać akumulatory.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

to ja opisze swoje rozwiązanie przetestowane działające. W stara obudowę włożone nowe uzwojenie z innego mocniejszego altka pomiar na stole 135A, do tego dołożony separator ładowania T-MAX rozwiązanie drogie ale mające zalety oraz drugi akumulator żelowy 100A zamontowany pod podłogą auta. Wady instalacji konieczność częstszych wymian paska do altka oraz koszt inwestycji (200 przerobienie altka, 650 separator, 500 używany akumulator). Zalety bardzo szybkie ładowanie akumulatorów, możliwość odpalenia auta z obydwu akumulatorów, osprzęt dodatkowy(oświetlenie, lodówki itp.) podłączone tylko do drugiego akumulatora nie ma możliwości rozładowania głównej baterii w czasie postoju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie leży i czeka na lepsze czasy panel 150W + regulator + akumulator 100Ah mam w planach zamocować na bagażnik dachowy i zasilać z tego zestawu wszystkie dodatkowe oświetlenia, lodówki itp

Dam znać po testach jak się spisuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trochę czasu minęło, ale w końcu się udało.

 

Alternator VAG 180 amper ładuje już akus w Garbatym Jednorożcu.

 

Tak jak pisałem, w mojej wersji (z klimą) vacumpompa jest z tyłu sprężarki klimy, więc nie był to problem (choć widziałem 140 amperowe altki od BMW także z vacu więc byłoby to do obejścia.

 

Całość jest tak założona, że bez problemu można powrócić do oryginału (potrzebne było dorobienie wspornika naciągu i dwóch płaskowników żeby przesunąć punkty mocowania)

 

Muszę jeszcze tylko założyć drugi pasek, żeby nie było problemów przy większym obciążeniu (winda)

 

Z pierwszych obserwacji - jak przestają grzać świece żarowe nie ma efektu przyspieszenia wentylatora we wnętrzu.

Czyli można zakładać drugi akumulator :)

 

Cena przeróbki:

alternator 100 zł

kółko na dwa paski 25 zł

drugi pasek 30 zł

pierdoły 50 zł (śrubki, kawałek przewodu, koszulki itd.)

 

Jakby ktoś był zainteresowany to wrzucę foty i odpowiem na dodatkowe pytania (moim zdaniem warto taki altek wsadzić) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegę.

Podepnę się do tematu. Od kilku już lat przymierzam się do zamontowania wydajniejszego alternatora. Moje Terrano II 2,7 tdi 125KM mam już 13 lat i sukcesywnie doposażałem je w różne dodatkowe wyprawowe odbiorniki prądu. Cały czas mam oryginalny alternator Bosch 70A 14V. Od kilku lat mam też zainstalowane 2 akumulatory (jeden w komorze silnika 100Ah i drugi w kabinie 160Ah). Jak dotąd alternator dawał radę. Prądu starczało też na inne potrzeby (np. oświetlenie). Jednak akumulatory dobrze ładują się przy długich przebiegach. Natomiast potrzeba powstaje przy codziennym krótkim użytkowaniu. Nie zawsze nożna dziennie przejeżdżać po kilkaset kilometrów. Czasem jedzie się kilometrów kilka lub kilkanaście. I wtedy właśnie przydałby się bardziej wydajny alternator.

Od paru lat widzę też na naszym Forum wpisy Kolegów (których bardzo cenię), którzy zainstalowali (dokonując pewnych modyfikacji) alternatory 120A z Opla Zafiry (czy Omegi). To już jest spory przeskok z oryginalnej 70A. Jeżdżą z tymi alternatorami kilka lat i sobie chwalą.

Aż tu nagle widzę wpis Kolegi o alternatorze 180A - to przecież potęga (oby tylko to rozwiązanie zgrało się z moim autkiem).

Oglądając okolice mojego alternatora nie widziałem na nim żadnego magicznego vacu.

Czytając wielokrotnie nasze Forum wywnioskowałem, że w Terrano silniki td miały alternatory z vacu, a silniki tdi vacu nie posiadały. W moim aucie rurka z pompy hamulcowej oraz wąż z serwa nie idzie do alternatora. Więc powinno być tak, jak u Kolegi.

Dodam, że niestety nie posiadam aż tak dużej wiedzy i zaplecza technicznego, żebym mógł dokonać tego przeszczepu samemu. Jeżeli auto ma jeździć dalej niż, jak niektórzy mówią wokół komina to musi zrobić to ktoś, kto ma o tych sprawach pojęcie.

Reasumując. Jestem bardzo żywo zainteresowany wszystkimi informacjami od Kolegi w sprawie "zaimportowania" tak ciekawego alternatora.

Proszę uprzejmie o przesłanie na mojego mejla jak najwięcej informacji w tej sprawie. (gopalski@interia.pl)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Całośc przeróbki zrobiłem pod blokiem (fajnie, że masz dwa aku, ja dopiero lepię mocowanie drugiego, ale pod maską)

 

Akumulator 180A od Passata B6 Valeo 021903026L (przy zakupie warto porosićżeby wysłali z wtyczką, wtedy mamy oryginalną.

 

Średnica wałka - 17 mm (kupiłem koło na dwa paski klinowe od Ursusa C360 ale trzeba uważać, bo mają dwie średnice 14 i 17 mm) 

Koło musi dostać ogarnięty tokarz, bo ma rowki na pasek 9 mm - musi je roztoczyć na pasek 12 mm.

 

Mocowanie zostawiłem oryginalne Terrano, do którego dołożyłem dwa płaskowniki 8 mm + przesunięcie alternatora o 10 mm do przodu (dałem tuleję i dłuższą śrubę) 

 

Naciąg to oryginał (trzeba nieco podszlifować obudowę alternatora, bo ma większą średnicę) i dołożony element rolki napinacza paska rozrządu z VAG (foto)

 

Wtyczka oryginalna od altka, pod pin od strony zaokrąglonej podpina się przewód D+ (drugi zostaje wolny)

 

Pasek główny - oryginalny Terrano

Pasek pomocniczy - 1500/13 lub 1470/13 (wejdzie też 1450, ale nie miałem takiego) dajesz na pompę wspomy, wał i altek. 

 

Całość wygląda tak: 

 

post-102448-0-54635100-1508436716_thumb.jpg

 

Jakbyś miał pytania, to pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Całośc przeróbki zrobiłem pod blokiem (fajnie, że masz dwa aku, ja dopiero lepię mocowanie drugiego, ale pod maską)

 

Akumulator 180A od Passata B6 Valeo 021903026L (przy zakupie warto porosićżeby wysłali z wtyczką, wtedy mamy oryginalną.

 

Średnica wałka - 17 mm (kupiłem koło na dwa paski klinowe od Ursusa C360 ale trzeba uważać, bo mają dwie średnice 14 i 17 mm) 

Koło musi dostać ogarnięty tokarz, bo ma rowki na pasek 9 mm - musi je roztoczyć na pasek 12 mm.

 

Mocowanie zostawiłem oryginalne Terrano, do którego dołożyłem dwa płaskowniki 8 mm + przesunięcie alternatora o 10 mm do przodu (dałem tuleję i dłuższą śrubę) 

 

Naciąg to oryginał (trzeba nieco podszlifować obudowę alternatora, bo ma większą średnicę) i dołożony element rolki napinacza paska rozrządu z VAG (foto)

 

Wtyczka oryginalna od altka, pod pin od strony zaokrąglonej podpina się przewód D+ (drugi zostaje wolny)

 

Pasek główny - oryginalny Terrano

Pasek pomocniczy - 1500/13 lub 1470/13 (wejdzie też 1450, ale nie miałem takiego) dajesz na pompę wspomy, wał i altek. 

 

Całość wygląda tak: 

 

attachicon.gifDSCN3535.JPG

 

Jakbyś miał pytania, to pisz.

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

Wezmę się za to tak szybko, jak tylko dam radę.

Jesteś wielki.

Gdyby co to będę pytał.

 

Pozdrawiam

Jeszcze jedna sprawa. Napisałeś cytuję:"dołożony element rolki napinacza paska rozrządu z VAG (foto)".

Niestety nie ma dołączonego tego foto, no chyba, że to wszystko jest dokładnie widoczne na głównym zdjęciu.

Co o tym sądzisz?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na głównym zdjęciu widać element dokręcony do oryginalnego naciągu Terrano - to właśnie ten element z VAGa.

 

Sprawa wynika z tego, że alternator w terrano ma mocowanie do silnika w stosunku do naciąu w układzie  6 - 12 (jak w zegarku)

a w alternatorze z passata jest to układ 6 - 2 - czyli przesunięty. Dlatego trzeba dodać przedłużenie

 

post-102448-0-13429400-1508613212_thumb.jpg

Edytowane przez Zolwik_Tuptus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na głównym zdjęciu widać element dokręcony do oryginalnego naciągu Terrano - to właśnie ten element z VAGa.

 

Sprawa wynika z tego, że alternator w terrano ma mocowanie do silnika w stosunku do naciąu w układzie  6 - 12 (jak w zegarku)

a w alternatorze z passata jest to układ 6 - 2 - czyli przesunięty. Dlatego trzeba dodać przedłużenie

 

attachicon.gifnaciąg.jpg

Witaj.

Raz jeszcze dziękuję.

 

Pozdrawiam

Witaj.

Raz jeszcze dziękuję.

 

Pozdrawiam

Witaj.

Alternator zamówiłem. Może dostanę go w tym tygodniu.

Jeszcze jedno pytanie. Czy po zamontowaniu tego "cudeńka" widzi już Kolega konkretne korzyści? Czy ładowanie rzeczywiście jest szybsze, czy faktyczny prąd ładowania alternator jest w stanie zapewnić aż 180 A, no i czy podczas ładowania czuć większe obciążenie dla silnika? Zwłaszcza w początkowym okresie ładowania, kiedy akumulator "się uzupełnia".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę większego obciążenia silnika, ani spadku mocy.

 

Prąd ładowania 13,8 - 13,9 v bez względu na ilość załączonych odbiorników i obroty silnika.

 

Zauważyłem, że gdy przestają grzać świece żarowe (około 5 minut) to nie ma efektu szybszej pracy wentylatora w środku, oraz rozjaśnienia świateł (na starym altku było to minimalnie zauważalne)

 

Przejechałem z tym niecałe 500 km głównie po mieście (odcinki po 5 - 7 km) na razie jest oki.

 

Na dniach zakładam woltomierz z funkcją przełączania pomiaru napięcia pomiędzy akumulatorami. Zobaczymy wtedy jak kształtuje się poziom napięcia podczas pomiaru ciągłego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hej, 

 

I jak sprawdza się patent z altkiem do passerati?

Jeśli możesz to wrzuć fotki jak rozwiązałeś mocowanie alternatora do silnika (te płaskowniki).

Zmieniałeś też kable oryginalne na grubsze od alternatora do aku?

Przy windzie wydają mi się trochę cienkie, potrafią się zagrzać przy dużym obciążeniu.

 

niezły patent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. 

 

Wszystko działa i nie miałem żadnych usterek lub wad konstrukcyjnych, które musiałbym poprawiać.

 

Mocowanie do silnika to dwa płaskowniki i w każdym z nich dwie dziury. (jak zakładałem ten patent to wydawał mi się na tyle prymitywny, że nie robiłem jego zdjęć)

 

Od alternatora do akumulatorów zostawiłem oryginalne kable, w zupełności wystarczają. 

Za to wymieniłem na dwa razy grubsze kable pomiędzy akumulatorem a przekaźnikami wyciągarki i samą wyciągarką (do tego dołożyłem hebel)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam interesuje się tematem już od jakiegoś czasu mam terrano II 2.4 i alternator mi powoli nie domaga .Temat dotyczy diesla ,ale może ktoś wkładał mocniejszy lub  przerabiał swój w 2.4 ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...