Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Mocniejszy alternator T2


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   PiotrOla

PiotrOla

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 77 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0DiT
  • Nr rejestracyjny:HPN
  • Time Online: 3d 16h 11m 1s

Napisano 09 luty 2017, 14:26

Widze, że w temacie był omawiany alternator do 2.7.

Możecie mi podpowiedzieć od jakiego innego modelu altek może podejść u mnie? Szukam na biegusiu i nie chciałbym zawężać swojego kręgu poszukiwań do seryjnego z T2 3.0Di 154KM. Mój kwalifikuje się do wyrzucenia, więc to dobra okazja na coś o większym zapasie Amperów


  • 0

#22 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 09 luty 2017, 21:02

Będę rzeźbił, altek od Grand Viatry (120A) lub od VW (180 A) ale dopiero w kwietniu - maju. 

Ty potrzebujesz na już więc nie pomogę :/


  • 0

#23 OFFLINE   PiotrOla

PiotrOla

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 77 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0DiT
  • Nr rejestracyjny:HPN
  • Time Online: 3d 16h 11m 1s

Napisano 09 luty 2017, 21:34

No jutro zamawiam tą enigme. Nie mam zwyczaju oszczędzać na tym aucie, ale teraz nie mam kasy na nowy alternator(a tak bym najchętniej zrobił).

http://allegro.pl/al...6697109778.html

 

180A? Ooo panie. Ma wypiard-warte rzeźby.


  • 0

#24 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 16 luty 2017, 10:36

Temat vacuum rozwiązany - u mnie pompa jest na tyle sprężarki od klimy, dzięki czemu mam ludzki alternator.

Dobra wiadomość, bo zdecydowanie zwiększa paletę dostępnych alternatorów.

 

(Jakby ktoś sprawdzał u siebie, niech zobaczy gdzie idzie rurka z serwa hamulców)


  • 0

#25 OFFLINE   djdomin35

djdomin35

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bochnia
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0 td
  • Nr rejestracyjny:KBC
  • Time Online: 23h 20m 58s

Napisano 27 czerwiec 2017, 08:25

witam koledzy piszę w sprawie drugiego aku w terrano bo na fb nie widze zainteresowanych, :( nabyliśmy w drodze kupna w całkiem niezłych pieniądzach żelowy aku 28Ah oraz 68Ah, który z nich podłączyć jako dodatkowy do nissana np dla lodówki czy ledów Podpowiecie??
I taki pomysł jeszcze się zrodził czy zamiast separatora dla tych Aku można by użyć np
http://allegro.pl/la...6784731156.html
którą to włączało by się podczas jazdy żeby doładować aku??
Czy lepiej będzie to podłączyć
http://allegro.pl/mo...6752273340.html

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#26 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 28 czerwiec 2017, 12:16

Akus od lodówki i reszty dałbym ten większy.

Jeżeli nie chcesz uzywać drugiego akusa jako ewentualnego awaryjnego wspomagania rozruchu, to daj go z tyłu auta (pod siedzeniem?) i separator z drugiego linku.

 

Myślałem też o założeniu solarów na dach, ale jestem za cienki żeby doradzac w tym temacie, bo dopiero gromadzę wiedzę.


  • 1

#27 OFFLINE   djdomin35

djdomin35

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bochnia
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0 td
  • Nr rejestracyjny:KBC
  • Time Online: 23h 20m 58s

Napisano 28 czerwiec 2017, 22:05

Akus od lodówki i reszty dałbym ten większy.
Jeżeli nie chcesz uzywać drugiego akusa jako ewentualnego awaryjnego wspomagania rozruchu, to daj go z tyłu auta (pod siedzeniem?) i separator z drugiego linku.

Myślałem też o założeniu solarów na dach, ale jestem za cienki żeby doradzac w tym temacie, bo dopiero gromadzę wiedzę.

Wlasnie tez myslalem o ogniwach ale w naszych warunkach ( i nie mam tu na mysli braku slonca tylko liczne zarosniete krzakami trasy ) to chyba by nie wytrzymy zbyt długo.
Bardziej pewny jest wlasnie ten separator i chyba go zakupie

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#28 OFFLINE   SNAKE4X4

SNAKE4X4

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 453 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Z TERRARIUM
  • Model:Patrol
  • Silnik:RZĘDOWA SZÓSTKA
  • Time Online: 38d 8h 22m 4s

Napisano 28 czerwiec 2017, 22:37

w załączniku masz schemat,

może to ci rozjaśni

vacu pompa jest z tyłu alternatora

Załączone pliki


  • 0

#29 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 29 czerwiec 2017, 09:28

U siebie dałem duży bagażnik (aż do wysokości przedniej szyby) aby chronił solara (planuję nad/zamiast szyberdachu) 


  • 0

#30 OFFLINE   djdomin35

djdomin35

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bochnia
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:3.0 td
  • Nr rejestracyjny:KBC
  • Time Online: 23h 20m 58s

Napisano 30 czerwiec 2017, 06:03

U siebie dałem duży bagażnik (aż do wysokości przedniej szyby) aby chronił solara (planuję nad/zamiast szyberdachu)

Faktycznie pisałeś o tym juz wcześniej. Patrzylem na te solary nie ma tragedii ale do tego potrzebny jeszcze jest osprzęt typu regulator napiecia zabezpieczenie przed przeciazeniem voltomiez itp bajery. U mnie narazie dodatkowy aku musi wystarczyć.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#31 OFFLINE   reduktorb

reduktorb

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Płeć:
  • Skąd:zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:ezg
  • Time Online: 2d 16h 17m 37s

Napisano 01 lipiec 2017, 06:57

Ja zastosowaałem u siebie wersję ekonomiczną akumulatory spìęte plusami,rozdział klemami z rozłącznikem masy z "Juli" za 17 pln za szt. Monitoring systemu woltomierz za 20 pln z przełącznikiem lewo/prawo. Na codzień jeżdżę na jednym akumulatorze jak spada napìęcie na drugim dołączam drugi alternator daje radę. Bez elektroniki w spoczynku nie radzę korzystać z dwóch możliwe prądy upływu które mogą rozładowywać akumulatory.
  • 1

#32 OFFLINE   piotreks2013

piotreks2013

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Cegłów
  • Model:Terrano II
  • Nr rejestracyjny:WM
  • Time Online: 1d 22h 6m 28s

Napisano 19 wrzesień 2017, 11:04

to ja opisze swoje rozwiązanie przetestowane działające. W stara obudowę włożone nowe uzwojenie z innego mocniejszego altka pomiar na stole 135A, do tego dołożony separator ładowania T-MAX rozwiązanie drogie ale mające zalety oraz drugi akumulator żelowy 100A zamontowany pod podłogą auta. Wady instalacji konieczność częstszych wymian paska do altka oraz koszt inwestycji (200 przerobienie altka, 650 separator, 500 używany akumulator). Zalety bardzo szybkie ładowanie akumulatorów, możliwość odpalenia auta z obydwu akumulatorów, osprzęt dodatkowy(oświetlenie, lodówki itp.) podłączone tylko do drugiego akumulatora nie ma możliwości rozładowania głównej baterii w czasie postoju. 


  • 0

#33 OFFLINE   saydack

saydack

    Debeściak

  • Moderator Globalny

  • 1011 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Flaga:
  • Model:Y60/D22
  • Silnik:RD28T / QD32ETi
  • Nr rejestracyjny:SJZ

Napisano 19 wrzesień 2017, 11:52

U mnie leży i czeka na lepsze czasy panel 150W + regulator + akumulator 100Ah mam w planach zamocować na bagażnik dachowy i zasilać z tego zestawu wszystkie dodatkowe oświetlenia, lodówki itp

Dam znać po testach jak się spisuje


  • 0

#34 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 12 październik 2017, 11:29

Trochę czasu minęło, ale w końcu się udało.

 

Alternator VAG 180 amper ładuje już akus w Garbatym Jednorożcu.

 

Tak jak pisałem, w mojej wersji (z klimą) vacumpompa jest z tyłu sprężarki klimy, więc nie był to problem (choć widziałem 140 amperowe altki od BMW także z vacu więc byłoby to do obejścia.

 

Całość jest tak założona, że bez problemu można powrócić do oryginału (potrzebne było dorobienie wspornika naciągu i dwóch płaskowników żeby przesunąć punkty mocowania)

 

Muszę jeszcze tylko założyć drugi pasek, żeby nie było problemów przy większym obciążeniu (winda)

 

Z pierwszych obserwacji - jak przestają grzać świece żarowe nie ma efektu przyspieszenia wentylatora we wnętrzu.

Czyli można zakładać drugi akumulator :)

 

Cena przeróbki:

alternator 100 zł

kółko na dwa paski 25 zł

drugi pasek 30 zł

pierdoły 50 zł (śrubki, kawałek przewodu, koszulki itd.)

 

Jakby ktoś był zainteresowany to wrzucę foty i odpowiem na dodatkowe pytania (moim zdaniem warto taki altek wsadzić) 


  • 0

#35 OFFLINE   Fidel

Fidel

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 61 postów
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 18h 27m 12s

Napisano 19 październik 2017, 18:33

Witam Kolegę.

Podepnę się do tematu. Od kilku już lat przymierzam się do zamontowania wydajniejszego alternatora. Moje Terrano II 2,7 tdi 125KM mam już 13 lat i sukcesywnie doposażałem je w różne dodatkowe wyprawowe odbiorniki prądu. Cały czas mam oryginalny alternator Bosch 70A 14V. Od kilku lat mam też zainstalowane 2 akumulatory (jeden w komorze silnika 100Ah i drugi w kabinie 160Ah). Jak dotąd alternator dawał radę. Prądu starczało też na inne potrzeby (np. oświetlenie). Jednak akumulatory dobrze ładują się przy długich przebiegach. Natomiast potrzeba powstaje przy codziennym krótkim użytkowaniu. Nie zawsze nożna dziennie przejeżdżać po kilkaset kilometrów. Czasem jedzie się kilometrów kilka lub kilkanaście. I wtedy właśnie przydałby się bardziej wydajny alternator.

Od paru lat widzę też na naszym Forum wpisy Kolegów (których bardzo cenię), którzy zainstalowali (dokonując pewnych modyfikacji) alternatory 120A z Opla Zafiry (czy Omegi). To już jest spory przeskok z oryginalnej 70A. Jeżdżą z tymi alternatorami kilka lat i sobie chwalą.

Aż tu nagle widzę wpis Kolegi o alternatorze 180A - to przecież potęga (oby tylko to rozwiązanie zgrało się z moim autkiem).

Oglądając okolice mojego alternatora nie widziałem na nim żadnego magicznego vacu.

Czytając wielokrotnie nasze Forum wywnioskowałem, że w Terrano silniki td miały alternatory z vacu, a silniki tdi vacu nie posiadały. W moim aucie rurka z pompy hamulcowej oraz wąż z serwa nie idzie do alternatora. Więc powinno być tak, jak u Kolegi.

Dodam, że niestety nie posiadam aż tak dużej wiedzy i zaplecza technicznego, żebym mógł dokonać tego przeszczepu samemu. Jeżeli auto ma jeździć dalej niż, jak niektórzy mówią wokół komina to musi zrobić to ktoś, kto ma o tych sprawach pojęcie.

Reasumując. Jestem bardzo żywo zainteresowany wszystkimi informacjami od Kolegi w sprawie "zaimportowania" tak ciekawego alternatora.

Proszę uprzejmie o przesłanie na mojego mejla jak najwięcej informacji w tej sprawie. (gopalski@interia.pl)

 

Pozdrawiam


  • 0

#36 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano 19 październik 2017, 19:12

Hej.

 

Całośc przeróbki zrobiłem pod blokiem (fajnie, że masz dwa aku, ja dopiero lepię mocowanie drugiego, ale pod maską)

 

Akumulator 180A od Passata B6 Valeo 021903026L (przy zakupie warto porosićżeby wysłali z wtyczką, wtedy mamy oryginalną.

 

Średnica wałka - 17 mm (kupiłem koło na dwa paski klinowe od Ursusa C360 ale trzeba uważać, bo mają dwie średnice 14 i 17 mm) 

Koło musi dostać ogarnięty tokarz, bo ma rowki na pasek 9 mm - musi je roztoczyć na pasek 12 mm.

 

Mocowanie zostawiłem oryginalne Terrano, do którego dołożyłem dwa płaskowniki 8 mm + przesunięcie alternatora o 10 mm do przodu (dałem tuleję i dłuższą śrubę) 

 

Naciąg to oryginał (trzeba nieco podszlifować obudowę alternatora, bo ma większą średnicę) i dołożony element rolki napinacza paska rozrządu z VAG (foto)

 

Wtyczka oryginalna od altka, pod pin od strony zaokrąglonej podpina się przewód D+ (drugi zostaje wolny)

 

Pasek główny - oryginalny Terrano

Pasek pomocniczy - 1500/13 lub 1470/13 (wejdzie też 1450, ale nie miałem takiego) dajesz na pompę wspomy, wał i altek. 

 

Całość wygląda tak: 

 

Załączony plik  DSCN3535.JPG   171,05 KB   2 Ilość pobrań

 

Jakbyś miał pytania, to pisz.


  • 0

#37 OFFLINE   Fidel

Fidel

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 61 postów
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 18h 27m 12s

Napisano 20 październik 2017, 13:35

Hej.

 

Całośc przeróbki zrobiłem pod blokiem (fajnie, że masz dwa aku, ja dopiero lepię mocowanie drugiego, ale pod maską)

 

Akumulator 180A od Passata B6 Valeo 021903026L (przy zakupie warto porosićżeby wysłali z wtyczką, wtedy mamy oryginalną.

 

Średnica wałka - 17 mm (kupiłem koło na dwa paski klinowe od Ursusa C360 ale trzeba uważać, bo mają dwie średnice 14 i 17 mm) 

Koło musi dostać ogarnięty tokarz, bo ma rowki na pasek 9 mm - musi je roztoczyć na pasek 12 mm.

 

Mocowanie zostawiłem oryginalne Terrano, do którego dołożyłem dwa płaskowniki 8 mm + przesunięcie alternatora o 10 mm do przodu (dałem tuleję i dłuższą śrubę) 

 

Naciąg to oryginał (trzeba nieco podszlifować obudowę alternatora, bo ma większą średnicę) i dołożony element rolki napinacza paska rozrządu z VAG (foto)

 

Wtyczka oryginalna od altka, pod pin od strony zaokrąglonej podpina się przewód D+ (drugi zostaje wolny)

 

Pasek główny - oryginalny Terrano

Pasek pomocniczy - 1500/13 lub 1470/13 (wejdzie też 1450, ale nie miałem takiego) dajesz na pompę wspomy, wał i altek. 

 

Całość wygląda tak: 

 

attachicon.gifDSCN3535.JPG

 

Jakbyś miał pytania, to pisz.

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

Wezmę się za to tak szybko, jak tylko dam radę.

Jesteś wielki.

Gdyby co to będę pytał.

 

Pozdrawiam


Jeszcze jedna sprawa. Napisałeś cytuję:"dołożony element rolki napinacza paska rozrządu z VAG (foto)".

Niestety nie ma dołączonego tego foto, no chyba, że to wszystko jest dokładnie widoczne na głównym zdjęciu.

Co o tym sądzisz?

Pozdrawiam


  • 0

#38 OFFLINE   Zolwik_Tuptus

Zolwik_Tuptus

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zgierz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 TDi
  • Time Online: 4d 2h 28m 52s

Napisano wczoraj, 20:09

Na głównym zdjęciu widać element dokręcony do oryginalnego naciągu Terrano - to właśnie ten element z VAGa.

 

Sprawa wynika z tego, że alternator w terrano ma mocowanie do silnika w stosunku do naciąu w układzie  6 - 12 (jak w zegarku)

a w alternatorze z passata jest to układ 6 - 2 - czyli przesunięty. Dlatego trzeba dodać przedłużenie

 

Załączony plik  naciąg.jpg   175,16 KB   0 Ilość pobrań


Użytkownik Zolwik_Tuptus edytował ten post wczoraj, 20:13

  • 0