Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[R51] Gaśnie...


Swiss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dzis...

odpalilem i po 30 sekundach na biegu jalowym zgasl 1 raz, olalem sprawe, pojechalem dalej w 20 minutach dojechalem bez problemow.

odpalilem znow po jakims czasie, jechalem i mi zgasl 2 raz na biegu jalowym po 10 minutach od odpalenia, jechalem znow 20 minut i bez problemow. teraz znow musialem gdzies jechac i dojechalem OK, a jak wracalem to w trakcie jazdy mi zgasl (3 raz!!), tylko ze teraz juz nie dosmiechu bylo. wszystkie kontrolki sie prawie zapalily i srednie spalanie sie zrestarowalao...., o co chodzi?

Edytowane przez Swiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciscilem klemy i bolce akumulatora, dzis dojechalem bez problemu, bede obserwowal co sie dzieje dalej...


ok, 3 razy przejechalem bez problmu, az dzis jak jechalem do pracy to mi zgasl i nie odpalil juz wiecej.

takie cos pomoglo: https://drive.google.com/open?id=0By4wf5wr1IgJbDQwV0g3ODJjY00

Edytowane przez Swiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak podejrzewałem.... nie masz dobrego mocowania zacisków na klemach. Trzeba je podpiłować w miejscu łączenia (przylegania) tu gdzie jest śruba. Patent z kluczykiem dobry ale lepiej podpiłować jak się zrobi ciepło.

Resetowanie zegarów to brak prądu w aku albo brak jego przepływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie dziwna sprawa bo w innych moich samochodach jak nie bylo stycznosci na klemach to nigdy samochod sie nie wylaczal, byl problem z odpaleniem ale nigdy zeby sie wylaczyl na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy iz ECU na chwilę nie dostanie prądu i zonk.... pompa nie poda paliwa i silnik zgaśnie.

Stara dobra rada, po przeczyszczeniu klemy smarujemy smarem miedziowanym lub wazeliną.

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w radzicie zeby szukac przyczyny na klemie + ? bo ja dzis dokrecalem jedynie - i nadal mi zgasl 2 razy po tym i tak. ogolnie dziwna sprawa bo mi gasnie w trakcie jazdy ale nic sie nie zeruje oprocz sredniego spalania, czas zostaje bez zmian.


aaa i zapala mi sie jedynie kontrolka swiec zarowych gdy gasnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc świece do wymiany. Zauważyłeś jakąś zależność pomiędzy temperaturą silnika a jego gaśnięciem??

 

Zdemontuj obydwie klemy i dokładnie je wyczyść. Wyczyść także bieguny akumulatora i złóż całość tak aby ten element wyeliminować.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YD25 odpali nawet bez grzania przy -12 - sprawdzone. Jak świeci ci kontrolka świec po zapaleniu to trzeba je sprawdzić. Podejrzewam że któraś już dokończyła żywota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, path ma system diagnostyki świec? i co jeszcze moze sygnalizowac swiecąca kontrola ich grzania?

bo np w passacie kontrolka świec żarowych  świeci w przypadku uszkodzenia wyłącznika świateł stopu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byl wymianiany jakis rok temu. akumulator tez okolo roku. filtr paliwa daje chyba inne objawy.


ok, zadzwonilem do poprzedniego wlasciciela i on mial podobny problem pol rok temu jak doprowadził samochod do rezerwy. W nissanie sprawdzili cala instalacje i nic nie znalezli wiec wymienili filtr paliwa i powiedzieli zeby nie doprowadzac do rezerwy. I tak jezdzil caly czas i problem nie wrocil.

 

Dzis odebralem samochod od mechanika po wymianie filtra paliwa i ponownej sprawdzeniu instalacji elektrycznej, przejechalem 20km i wszystko bylo OK.

Po tym czasie zatankowalem do pelna i wlalem dodataku paliwowego na osady STP: http://www.stp.eu/pl-pl/produkty/dodatki-do-paliwa/diesel-winter-treatment

I tym razem zgasl ale zapalil od razu (przerwa) zapalila sie kontrolka swiec zarowych na chwile. 

Mechanik mowi ze ciezki przypadek bo nie moze tego zdiagnozowac wlasciewie. Zero bledow na komputerze.

Co sadzicie?

 

Kolega sugeruje mi ze to czujnik walu, a ja gdzies czytalem ze mozna zamienic czujnik walu z czujnikiem walka rozrzadu, i zobaczyc roznice, co sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamieniałbym czujników bo i tak są inne a przy tym ECM zgłupieje.

 

Rozkojarzenie korelacji czujników jest bezpośrednio związane z wyciągnięciem dolnego łańcucha rozrządu. Trzeba sprawdzić wysunięcie napinaczy.

 

Na wszelki wypadek wykonałbym czyszczenie układu paliwowego. Bardzo prostą metodą. Będziesz potrzebował tylko z 15-20 litrów ON, stary filtr paliwa, uniwersalną pompę paliwa, beczkę max 25L. trzeba zmontować prowizoryczny układ paliwowy rozpinając linię z baku przy filtrze i przetoczyć dwa, trzy razy wlewając ON do baku lejkiem. Robiłem tak ostatnio w zeszłym roku gdy mi z letniego paliwa przy pierwszych mrozach parafinę wytrąciło. Pompowałem na tym prowizorycznym układzie paliwo póki w baku nie brakło. Filtr którego użyłem, po całym zabiegu przybrał na wadze 350g. Ale efekt był natychmiastowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba problemem jest lewe powietrze w ukladzie paliwowyw.

co o tym sadzicie?

w 21 sekundzie widac ze malo tam tego paliwa leci.

 

 

Edytowane przez Swiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wężyk to rozumiem tylko tak na chwilę ? Układ zapowietrzony w tym przewodzie nie powinno być wcale powietrza w tych autach nie ma pompy w zbiorniku więc nie dostateczne  odpowietrzenie będzie się pogłębiać  jeszcze tak a pro po czujnika wału jest magnetyczny i zbiera opieki że sprzęgła i rozrusznika daje podobne objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko na chwile aby obadac co sie dzieje z paliwem. Pozniej wymienie go na jakis wzmacniany pneamatyczny. Pytanie skad tam powietrze? bo bak pelny. Obudowa filtra nie przepuszcza.. nie ma wyciekow paliwa.

a moze pompa za slabo zasysa? w jeepie to paliwo leci jak szalone do pompy a tutaj jakby kapalo tylko.

czujnik walu wymienie juz na koniec jak wszystko bedzie dobrze z paliwem i gdy wymienie rozrzad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcje są dwie. Albo gdzieś opaska puściła i zasysa powietrze przez wąż, albo filtr jest zarzygany syfem w środku. Zacznij od filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr juz wymieniony i te same objawy

u mechanika zgasl jak mial kompa podloczonego i mysli ze to wina elektryczna raczej bo przy tym jak zgasl to nie mial polaczenie z ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdźcie czy NATS prawidłowo działa i nie wysyła sygnału do wyłączenia silnika. NATS - immobiliser.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak błędów na kompie oznacza że problem leży:

- po stronie mechanicznej silnika, układu paliwowego

- jest prawidłowym działaniem NATS

 

A ponieważ usterki z NATS zdarzają się bardzo rzadko obstawiam usterkę mechaniczną. Musisz nam jednak dać trochę więcej szczegółów.

 

1. Trzeba wyeliminować możliwość generowania usterki przez rozrząd. Więc sprawdź jak bardzo są wysunięte napinacze łańcuchów. Przy naciągniętym dolnym łańcuchu silnik zimny będzie gasł po chwili, objaw ustanie gdy trochę się zagrzeje a w dalszej fazie nawet to nie pomoże.

2. Zresetować zapisy zaworu SCV w ECU silnika.

3. Podać wartości ciśnienia na listwie paliwa, bez obciążenia na wolnych obrotach oraz przy 2000rpm.

 

Czy Twój mechanik pracuje nad tym samochodem z serwisówką Nissana??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody paliwowe do sprawdzenia, spróbuj podłaczyć tymczasowymi przewodami z jakiejs banki paliwa i zobacz jak ciągnie.

Nie wiadomo jakie syfy pompa pociągneła ze zbiornika jak dojechał poprzedni własciciel do konca paliwa.W paliwie na stacjach są różne dziwne rzeczy np. piasek :dribble:

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...