Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[R51] Gaśnie...


Swiss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ok, auto jezdzi juz bez problemu , tak jak myslalem to nie wina samochodu tylko slabego paliwa. teraz pali mi liter mniej.


niestety po 400km zgasl znow... dosyc trudno bedzie zreprodukowac ten objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się walka z wiatrakami.

 

Według mnie przyczyna leży po stronie mechanicznej. Zająłbym się najpierw tym zbyt niskim ciśnieniem między pompą a bakiem. Jaki masz przebieg??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu należałoby sprawdzić w jakim stanie jest układ paliwowy czyli wtryskiwacze, pompa etc. Być może który z elementów nie pracuje już tak jak powinien i może wymagać regeneracji. Być może pompa już nie daje czasami takiego ciśnienia i stąd te problemy. Trzeba zdemontować pompę i wtryskiwacze i wysłać do dobrego zakładu, tam sprawdzą ich stan i ewentualnie zregenerują. 

 

Torque nic tutaj nie pokaże bo linia na tym etapie nie jest monitorowana. Trzeba eliminować poszczególne elementy całego układu. Filtr wymieniłeś i nic to nie dało więc wiemy że to nie jego wina. Przy 270tyś km jeśli nikt wcześniej nie robił nic przy CR w tym egzemplarzu, może się okazać że pompa paliwa zaczyna już niedomagać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sugerowalbym sie tym przebiegiem. Ten samochod zrobil 270 tys na oryginalnym lancuchu rozrzadu. Wymienilem go pierwszy raz niedawno. W serwisie powiedzieli ze nie byl jeszcze ostateczny moment jego wymiany. Zatem sadze ze inne podzespoly maja podobna trwalosc. 

Ja opcje widze takie:

1. Brud z paliwa przytyka pompe lub wtrysk. To by tlumaczylo ze na lepszym paliwie i po wymianie filtra jest lepiej.

2. Jakis czujnik zawiesza sie i wysyla zla wiadomosc do ECU a on wariuje

3. ECU do wymiany/przelutwania

 

Jesli mi sie uda to sprawe przeciagne do wiosny i wtedy przy milszej pogodzie zabiore sie za czyszczenie calego ukladu zaczynajac od baku, jak to nie pomoze to wysle wtryski do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. zatankuj lepszego paliwa, na 45-50l ropy w baku wlej preparat do czyszczenia wtryskiwaczy i 300ml oleju do dwusuwa. 

Olej 2T mozesz za kazdym tankowaniem nie dośc ze smaruje to ma właściwosci czyszczące.

W moim passacie po dodawaniu oleju poprawiły sie korekcje dawek na pompowtryskach.

pojezdzisz do wiosny, układ paliwowy się przeczyści.

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobna żywotność?? O czym ty mówisz?

To że łańcuch jeszcze nie był do wymiany nie oznacza że kiedyś nie został wymieniony. Widziałeś łożyska fabryczne w trubinie Patka?? Ich konstrukcja i zabezpieczenie woła o pomstę do nieba.

 

Jak już napisałem brak błędów oznacza usterkę po stronie mechanicznej pojazdu. Jak dla mnie coś w układzie paliwowym nie działa jak powinno. Ale żeby to znaleźć to trzeba sprawdzać każdy element po kolei. Skąd wiesz czy któryś z wtryskiwaczy nie przytyka się czasami??? Czujnikami tego nie sprawdzisz, ciśnienia nie zmierzysz. 

 

Zresztą problem nas nie dotyczy więc nie będziemy się tym przejmować. Będziesz dalej kisił się z tym szukając igły w stogu siana a po kilku miesiącach stwierdzisz że ten samochód to kupa złomu bo masz już dość. I tak właśnie rodzą się negatywne opinie o tym samochodzie. Bez sensem jest skrobanie dalej tego tematu bo co mogliśmy już wymyślić tośmy już zrobili. Teraz do pracy trzeba uruchomić dobrych pompiarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

@Swiss I jak rozwiązałeś problem gaśnięcia? Aktualnie wymieniłem filtr paliwa i powietrza i mechanicy nie wiedzą co dalej. Zastanawiam się nad wizytą w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile masz nalatane na rozrządzie, iczy jest jeszcze ori? wycięgnięte łańcuchy powodują gaśnięcie silnika i tę przyczynę dopatrywałbym się przy znacznym przebiegu i aucie z drugiej ręki.

U mnie przy 174kkm łańcuchy miały zużycie na poziomie 65-70%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc,

u mnie tez mechanicy rozkladali rece, problem koniec koncow okazal sie banalny.

zapowietrzony uklad paliwowy przy tym jak wyjechalem paliwo prawie do zera

wymienilem 3 razy filtr paliwa i zrobilem mala trase, nie wiem koniec koncow co z tych 2 rzeczy pomoglo.

walka trwala troche czasu ale stopniowa zaczal gasnac coraz rzadziej az przestal. 

od teraz na wszelki wypadek mam zamontoway przezroczysty przewod z filtra do pompy zeby w razie potrzeby zobaczyc czy leca bomble tam.

 

jakis czas temu samochod zaczal gasnac od razu po odpaleniu, wiec caly ten filtr z obudowa wywalilem i na nowszy model, ten po 2006 roku, zero problemow jak narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej. No nic to teraz czekać co się będzie działo. Też wymieniłem filtr ilość gaśnięć się zmniejszyła wiec może się uda:) 7 sierpnia będę u mechanika to zerknie co się dzieje w rozrządzie. W maju( przed gaśnieciem) po zakupie rozrząd był w porządku (297tyś przebiegu)

Edytowane przez Gajosozw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymienialem po zakupie od razu przy 275tys. w aso na czesciach z allegro.


polecam ogolnie zrobic jakas trase z predkosciami 120-160 moze przyspieszyc odpowietrzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...