Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

QASHQAI J11 a inne modele,oferty.

ceny porównania

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
287 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   kubalon

kubalon

    Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 1351 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wroclaw
  • Model:Qashqai Tekna
  • Silnik:1600
  • Nr rejestracyjny:DW
  • Time Online: 62d 16h 5m 34s

Napisano 05 styczeń 2017, 22:05

Obym nie wykrakał tfu tfu
  • 0

#22 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 7299 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW
  • Silnik:klekot
  • Time Online: 112d 8h 36m 15s

Napisano 06 styczeń 2017, 11:17

Spaliłem średnio 7,5 l/100 km jadąc rekreacyjnie po drogach lokalnych. Ten sam odcinek w przypadku QQ (tylko w odwrotnym kierunku) to dobry litr mniej.

W QQ silnika nie słychać praktycznie w całym zakresie obrotów. W Maździe ten automat kręci wysoko i robi się głośno. W trybie SPORT jeszcze wyżej i jeszcze głośniej. W trybie normalnym odniosłem wrażenie, że prowadzę kawał ciężkiego autobusu, bo silnik reaguje dość ospale - przyzwyczaił się człowiek do małej, bo małej, ale jednak ochoczo wkręcającej się na obroty kosiarki. Audio niewiele lepsze jak w QQ. Pierwszy kontakt z nawigacją równie zły jak w QQ, bo toporna, a na dodatek jeszcze po obcemu gadała i nie widziałem opcji zmiany komunikatów dźwiękowych na polski (być może się mylę). Menu komputera jakieś biedne - w QQ jest bardziej rozbudowane. Brak wskaźnika temperatury silnika - jedynie niebieska ikonka, gdy silnik zimny, a potem nic więcej. Wolę jednak wskazówkowy wskaźnik jak w QQ. Pozycja za kierownicą dobra, fotel wygodny, ale siedzisko trochę za krótkie - przynajmniej jak dla mnie - w QQ jest chyba dłuższe. To tak na szybko z pół dnia obcowania z tym japończykiem.

 

To nie jest wskaźnik temperatury silnika, a jedynie temperatura cieczy chłodzącej, olej w silniku łapie swoją temperaturę roboczą czasem dobre kilka kilometrów później niż ciecz chłodząca. 


Nie no, numer szkody, oględziny oraz upoważnienie dla ASO do wykonania naprawy bezgotówkowej załatwiłem w ciągu kilku dni po zdarzeniu. Teraz czekam jedynie na telefon z ASO w celu umówienia się na naprawę. Podejrzewam, że tak długo trwa sprowadzenie plastikowego nadkola, które ma być też wymienione w ramach naprawy. Centralny magazyn Nissan ma gdzieś tam bodajże w Holandii i potem takie jajca z oczekiwaniem na cokolwiek. Do tego okres świąteczny, gdzie wszyscy żyją raczej chlaniem niż pracą i mamy taki poślizg. Przynajmniej tak to sobie tłumaczę, a że szkoda obecnie "wchłonęła" się pod brudem, to i mnie jakoś niespieszno. :D

 

Z tego, co się orientuje to sprowadzanie części z Holandii trwa akurat całkiem sprawnie. Nie pamiętam dokładnie, ale zwykle to nie trwa dłużej niż kilka dni roboczych.


  • 0

#23 ONLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4234 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 144d 1h 58s

Napisano 06 styczeń 2017, 16:21

No, napisałem w dużym uproszczeniu, że chodzi o wskaźnik temperatury silnika. Oczywiście jest tak jak napisałeś, że to wskaźnik cieczy chłodzącej. Co nie zmienia faktu, że Mazda CX-5 ma tylko kontrolkę informującą o tym, że silnik (płyn) nie złapał jeszcze odpowiedniej temperatury. Wskaźnik z "patyczkiem" wskazującym na bieżąco temperaturę jest moim zdaniem lepszym rozwiązaniem. Szczególnie w przypadku, gdy może dojść do przegrzania silnika. Widzimy wówczas, że wskazówka pnie się w pobliże czerwonego pola i możemy w porę zareagować. Niestety w Maździe jest jedynie niebieska kontrolka niedogrzania oraz jak przypuszczam czerwona przegrzania i nie wiemy nic więcej. Widocznie inżynierowie z Mazdy uznali, że ich silniki są w każdych warunkach pracy tak stabilne termicznie, że nie potrzebują dodatkowych instrumentów kontrolnych dla kierowcy. :D

Co do mojego QQ, to umowę użyczenia Mazdy mam podpisaną do środy 11 stycznia więc do tego czasu muszą (a przynajmniej powinni) wyrobić się z naprawą. Natomiast dostałem zapewnienie, że najpóźniej we wtorek QQ będzie do odbioru.


  • 0

#24 OFFLINE   Edek01

Edek01

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 6002 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Miastowy
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:22
  • Silnik:66
  • Nr rejestracyjny:gg
  • Time Online: 153d 12h 1m 20s

Napisano 06 styczeń 2017, 22:13

W mojej Tiida jest tak samo podczas odpalenia silnika pali się niebieska lampka =nie pałuj silnika !!  :D

A jak zapala się czerwona to kaplica  :D


  • 0

#25 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 7299 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW
  • Silnik:klekot
  • Time Online: 112d 8h 36m 15s

Napisano 06 styczeń 2017, 23:27

W mojej Tiida jest tak samo podczas odpalenia silnika pali się niebieska lampka =nie pałuj silnika !!  :D

A jak zapala się czerwona to kaplica  :D

 

To jak gaśnie ta niebieska to lecisz do odcinki? :D


  • 0

#26 OFFLINE   camello

camello

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 425 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Model:Micra 1.4 82kM C+ 2000r. Pb
  • Time Online: 17d 9h 40s

Napisano 06 styczeń 2017, 23:49

Del.

Użytkownik camello edytował ten post 06 styczeń 2017, 23:51

  • 0

#27 OFFLINE   Edek01

Edek01

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 6002 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Miastowy
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:22
  • Silnik:66
  • Nr rejestracyjny:gg
  • Time Online: 153d 12h 1m 20s

Napisano 07 styczeń 2017, 07:16

Stid gdzie do odcinki ,jak u mnie silnik jeszcze nie dotarty :D
  • 0

#28 ONLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4234 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 144d 1h 58s

Napisano 07 styczeń 2017, 11:51

Manixio, stary marynarzu!!!

Coś ściemniałeś z małym spalaniem w wynalazku o nazwie Mazda CX-5. :P

Nie wiem czy to wina automatu czy może małego przebiegu, ale ten mój zastępczak o motorze 2.0 160 KM (i lichych 204 Nm momentu obrotowego :D) z trudem w 10 l/100 km się mieści. :wacko:

Oddajcie mi mojego QQ, który nie jest takim żłopusiem, a przy tym jakoś specjalnie od Mazdy nie odstaje! :icon_cry:


  • 0

#29 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5834 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 45d 1h 20m 43s

Napisano 07 styczeń 2017, 11:56

Jeździłem 2.0 manual 2wd i spalanie średnie wynosiło ok.8l,(porównywanie do QQ) co uważam za świetny wynik jak na masę/pojemność/moc i gabaryty szafy trzydrzwiowej ;)
  • 0

#30 ONLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4234 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 144d 1h 58s

Napisano 07 styczeń 2017, 12:08

I jeszcze muszę im oddać z zatankowanym zbiornikiem. :huh:

Chyba przypazeruję i spróbuję zatankować do chwili przed pierwszym odbiciem pistoletu. :D

Albo powiem im, że zatankowałem tyle ile spaliłby mój QQ przez te wszystkie kilometry. :D

 

Ale ja głupi jestem, wybaczcie. :D  :D  :D


  • 0

#31 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5834 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 45d 1h 20m 43s

Napisano 07 styczeń 2017, 12:11

Konstruktywne... ;) :)
Napęd na 2 czy 4 łapy?
  • 0

#32 ONLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4234 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 144d 1h 58s

Napisano 07 styczeń 2017, 12:21

Na 2 łapy. Podejrzewam, że silnik jeszcze nieułożony, bo auto kilkumiesięczne, z przebiegiem zaledwie 6 tysięcy z groszem. Do tego automat, zima i kręcenie się w koło komina. Stąd też spalanie skoczyło. No i powód kluczowy - większa pojemność.

Mimo to w ogólnym rozrachunku CX-5 jest fajna, ale moim zdaniem nie na tyle żeby przepłacać aż tyle w stosunku do QQ, który też się broni wieloma zaletami, których teraz nagle zaczęło mi brakować. :D


  • 1

#33 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5834 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 45d 1h 20m 43s

Napisano 07 styczeń 2017, 12:33

Dla tego u mnie wygrał tucson bo prawie podstawa cx5 kosztowała tyle co mój na full tylko bez skóry i szyberdachu.A mam ledy super rozbudowany climatronik wspomagacze , grzane 4 fotele i kierownica a nawet takie bajery jak podświetlane klamki czy światła oswietlajace podloze w lusterkach .I co najważniejsze spasowanie to monolit , a wszelakie czujniki nie wariują.Nawet WiFi jest.
W hyundai u bez problemu można zbić cenę o dobre kilkanaście % taka polityka.W maździe kola+felgi i dodatkowa gwarancja ot wsio.


  • 0

#34 ONLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4234 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 144d 1h 58s

Napisano 10 styczeń 2017, 17:11

O właśnie. Dobrze, że wspomniałeś o wariujących czujnikach.

No więc dziś rano Mazda uraczyła mnie komunikatem, że czujniki parkowania nie będą ze mną współpracować, bo im zimno. :D

Jak widać wariujące czujniki to nie tylko przypadłość QQ.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Doprowadzając moją opowieść powoli do końca chciałem wspomnieć, że jutro jadę odebrać (mam nadzieję) mojego Kaszalota z serwisu.

No zobaczymy jak go skrzywdzili.

Natomiast zastępczą CX-5 oddam bez żalu. Ze swoim spalaniem 10-12 l/100 km w mieście to nie jest samochód dla mnie. Przy nim mój QQ zadowalający się w podobnych warunkach góra 8 literkami, to jest normalnie mistrz oszczędzania.


  • 0

#35 OFFLINE   Proggy

Proggy

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Polska
  • Flaga:
  • Model:VW Golf 5
  • Silnik:1.9
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 4d 20h 6m 52s

Napisano 08 styczeń 2017, 19:31

Przyznam szczerze, ze mam caly czas mega zgryz co kupic gdyz wiosna tego roku prawie juz zamowilem Q ... z ciekawosciu udalem sie do salonu Mazdy by usiasc w CX-5 i zakochalem sie w Mazdzie 6teczce Skypassion ... no i sie zaczelo. Serce czy rozum ... i do dzis nie zdecydowalem ... ale to temat na zupelnie inny watek. Dlatego tez interesuje sie FL w Nissanie Q


Sent from my iPhone using Tapatalk

Użytkownik Proggy edytował ten post 08 styczeń 2017, 19:32

  • 0

#36 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 7299 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW
  • Silnik:klekot
  • Time Online: 112d 8h 36m 15s

Napisano 08 styczeń 2017, 20:40

Nie wiem, co Wy w tej Mazdzie widzicie.... Nie mówię, że to zły samochód (chociaż na forum piszą, że podobno głośny na tyle, że w trasie ciężko się jeździ), ale żeby aż tak się tym zachwycać? Ot taki nowoczesny japoński design.


  • 0

#37 OFFLINE   Proggy

Proggy

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Polska
  • Flaga:
  • Model:VW Golf 5
  • Silnik:1.9
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 4d 20h 6m 52s

Napisano 08 styczeń 2017, 21:12

Ja zbytnio nie zwracalem uwagi na M6 dopoki w niej nie usiadlem i sie nie przejechalem. Design bajka, absolutna bajka ... ale gabaryty troche malo praktyczne. Od lat jezdzilem troche wyzszymi samochodami i NQ byl na czele mojej listy ... dlatego tez jak napisalem wyzej interesuje mnie FL i jego data


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#38 OFFLINE   rafiros

rafiros

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 415 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lewin Brzeski/Opole
  • Kraj:POLAND
  • Model:J11 Tekna 1,6 DiG-T był J10 Acenta 1,6 117KM
  • Silnik:1,6 DiG-T
  • Nr rejestracyjny:OB
  • Time Online: 20d 7h 16m 27s

Napisano 08 styczeń 2017, 21:47

Strider - coś w tej maździe musi być - ja też uważam , że moje następne auto to będzie właśnie Madzia  :)


  • 0

#39 ONLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 4234 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:Opel Astra V Sports Tourer
  • Silnik:1.4T 125 KM
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 144d 1h 58s

Napisano 08 styczeń 2017, 22:11

Po kilkudniowym obcowaniu z zastępczą Mazdą CX-5 przychylam się do opinii Stridera. Mazda jak Mazda - samochód jak inne, a ten konkretnie model (CX-5) jakiś taki bezpłciowy. Poprawny do bólu i nic więcej. Chyba w przyszłości wracam do francuzów lub szukam czegoś z włoszczyzny.


  • 0

#40 OFFLINE   porter59

porter59

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 845 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Dolny Śląsk
  • Kraj:POLAND
  • Model:Note 1.4 Acenta +
  • Nr rejestracyjny:DOL
  • Time Online: 19d 15h 13m 7s

Napisano 08 styczeń 2017, 22:22

Strider - coś w tej maździe musi być - ja też uważam , że moje następne auto to będzie właśnie Madzia  :)

Moje też,choć nawet nie siedziałem w niej.


  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź