Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] System Start Stop a turbina


agrok
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jutro będzie 3 tygodnie od odebrania X-traila 1,6 benzyna, przejechałem z żoną ok.2400km i już zdążyliśmy się przyzwyczaić do auta. Ogólnie spoko, mam jednak pytanie odnośnie systemu Start Stop. Jeżeli zatrzymuję się na światłach, przed garażem, czy ktoś wysiada i silnik automatycznie gaśnie czy takie częste gaszenia i rozruchy są zdrowe dla silnika? No i jeszcze jak to ma się do żywotności turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad tym samym zastanawialiśmy się w dziale Qashqai'a J11 ten sam problem,nikt nie zna i nikt nie udzieli jednolitej odpowiedzi.niby wszystko jest dostosowane do takich obciążeń,ale niepewność pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tamtym roku jak szukaliśmy auta byłem w salonie nissana i pytałem o to jak jest rozwiązany ten problem w QQ j11. Na początku sprzedawca zapewniał, że turbo jest "podtrzymywane" i się nie zapiecze ale jak zacząłem drążyć temat żeby mi wytłumaczył w jaki sposób jest to rozwiązane to zaczął ściemniać i kręcić, że on się nie zna i na serwisie też nie potrafili nic na ten temat powiedzieć, więc obstawiam że żadnego systemu nie ma i turbina będzie powoli się zapiekała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem odpowiedź jest jednoznaczna, że działalność start&stop nie działa pozytywnie na trwałość podzespołów. Nie znam takiego urządzenia, któremu by sprzyjało często włączanie i wyłączanie. 

 

Też tak mi się wydaje. Niby jest przycisk po lewej stronie do wyłączania tego systemu, ale trzeba go użyć po każdym uruchomieniu silnika, powinno być trwałe wyłączanie na ekranie komputera, tak jak przy systemach bezpieczeństwa.

Wie ktoś jak to jest w innych markach? Przed Nissanem byłem w Lexusie i tam twierdzili że turbina ma zabezpieczenia przed gwałtownym wyłączeniem silnika i nie załącza się przy zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Qashqai;u można to ustrojstwo zablokować na stałe,wypinając-obracając czujnik klapy silnika.Nie wiem jak jest w Xie czy też się da tak zrobić.W Qqłce ten czujnik nie jest nigdzie do systemu podpięty,tylko S/S na tym bazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mi się wydaje. Niby jest przycisk po lewej stronie do wyłączania tego systemu, ale trzeba go użyć po każdym uruchomieniu silnika, powinno być trwałe wyłączanie na ekranie komputera, tak jak przy systemach bezpieczeństwa.

Wie ktoś jak to jest w innych markach? Przed Nissanem byłem w Lexusie i tam twierdzili że turbina ma zabezpieczenia przed gwałtownym wyłączeniem silnika i nie załącza się przy zimnym silniku.

Turbosprezarke napedzaja spaliny. Zimny silnik nie produkuje spalin?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbosprezarke napedzaja spaliny. Zimny silnik nie produkuje spalin?

 

Nie znam się, bo zajmuje się czym innym, ale temperatura oleju nie ma tu znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start-stop niszczy silnik, osprzet w dlugoplanowym okresie czasu. Takie auto z silnkiem malym w turbo, ze start stop jezdzace glownie po miescie po przebiegu 200tys,to szrot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wytrzyma tyle, nie tylko turbina dostaje ale elementy zawieszenia silnika też niezłe mają kopnięcia, wyłączyłem ten wynalazek na stałe mocując czujnik otwarcia klapy silnika w inne miejsce, podejrzewam że w x-trialu też można to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start-stop niszczy silnik, osprzet w dlugoplanowym okresie czasu. Takie auto z silnkiem malym w turbo, ze start stop jezdzace glownie po miescie po przebiegu 200tys,to szrot.

Jest to niestety kolejny po dpf-ie radosny wynalazek ktory w teorii ma ochrone srodowiska a w praktyce jest tylko i wyłacznie przyczynkiem do szybszego zuzycia auta ,czestszych  wizyt w serwisach a co za tym idzie -głebszego  drenazu kieszeni kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start-stop niszczy silnik, osprzet w dlugoplanowym okresie czasu. Takie auto z silnkiem malym w turbo, ze start stop jezdzace glownie po miescie po przebiegu 200tys,to szrot.

 

O to mi chodziło, moje obawy są uzasadnione. Swoją drogą po 200 tys. po mieście, przy tej jakości miejskich dróg to z reszty auta też niewiele więcej zostanie niż szrot.

 

Mam jeszcze pytanie - jak z żywotnością silnika spalinowego jest w hybrydach? Przecież tam silnik spalinowy załącza się i wyłącza co chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start-stop niszczy silnik, osprzet w dlugoplanowym okresie czasu. Takie auto z silnkiem malym w turbo, ze start stop jezdzace glownie po miescie po przebiegu 200tys,to szrot.

Kazik a skąd masz takie informacje? Przypuszczenia? Czy jakiś pewnik???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zadowolony z tego systemu. Uzywam go w sytuacji którą uznaję za sensowną. Tj. z automatu wyłaczam go po uruchomieniu silnika. Robię to już odruchowo, nawet nie myslac o tym.

 

Natomiast w sytuacji, w której przewiduję zatrzymanie się na więcej niż 30 sek (korek, światła, zapory itd) uruchamiam go. Oczywiście o ile nie uznam, że dotychczasowan jazda wymga schlodzenia turbiny.

 

W zasadzie poprzednio przejechałem 100  tys. km QQ 1.5 dCi i jakoś nigdy sie nie przejmowałem tą turbiną tj jedynie po szybszej jeździe przed wyłaczeniem czekałem może ze 30-40 sek. W mięście nigdy nie chłodziłem turbiny.

Nowy nabywca po 15 m-ch przejechał kolejne 20 tys i na razie nie ma żadnych poroblemów.

Tak więc nie demonizowałbym turbiny versus sytem SS. Jeśli tak by było, to NISSAN wymienialby co chwila na gwarancji turbinę, akumulator czy rozrusznik.

 

Oczywiście padną pytania, czy to w ogóle ma sens. Otóż sprawdziłem na odcinku, który codziennie pokonuję z tej samej temperaturze i w tym samym ruchu (czas przejazdu niemal ten sam na odcinku 14 km w mieście).

Bez właczonego systemu spalanie wg kompa wynosi o około 0.7-0.8 litra więcej. A zatem mamy 100 km taniej o....~3.5 zł. Wiec na jedno piwo na tydzień :whistle:

Zakladając, że zrobię 450 km miesięcznie na tej trasie dom-praca-dom mam w kieszeni kilkanaście PLN. A rocznie to okolo 200 zł.

 

Niby nic, ale trafiają się dni, kiedy ten zator, który codziennie napotykam jest znacznie gorszy i przerwy pomiędzy podjechaniem kawałek (te cholerne światła) wynoszą ponad 1 minutę. To wtedy (około 1,5 km) robi sporą różnicę na średnim spalaniu danego odcinka w tym dniu. Np. w niedzielę bez ruchu spalanie zrobiłem na tym odcinku ok. 6 l/100 wg kompa. W najgorszym korku bez właczonego SS wynosiło ok. 10l/100. To już coś jednak jest.

 

Ot i tyle matematyki. :wave:

 

Pytanie czy te kilkanasie uruchomień rozrusznika dziennie wpłynie tak niegatywnie na silnik.

Nie sądze.

Gorsze myślę jest bezmyślne grzanie na mrozie w trakcie odśnieżania szyb. Gorsze jest dawanie w palnik na zimnym silniku. Gorsze jest uzywanie na krótkim dystansie na zimnym silniku. Gorsze jest wydłużanie wymian oleju. itp itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlaśnie Strid,wszystko to przypuszczenia i na tym na razie poprzestańmy.Ale fakt jest bezsporny,że SS nie powinien tak beztrosko działac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę z tym ustrojstwem w firmowym Citrenie C4 i przez pierwsze 2 mce go wyłączałem ale po jakimś czasie znów się włączał.. okazało się że nie włączał się sam lecz upierdliwy współpracownik jest fanem start&stop :D Przestałem z nim walczyć ale muszę przyznać że francuzi mają ten system dość inteligentny- na zimnym system się dezaktywuje, po zjedzie z autostrady jeszcze długo nie działa. Nie zmienia to faktu że nie lubię go i uważam że szkoda auta.

Edytowane przez marcinok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyłączyłem ten wynalazek na stałe mocując czujnik otwarcia klapy silnika w inne miejsce, podejrzewam że w x-trialu też można to zrobić.

Nie pokazuje żadnego błędu ss??

muszę przyznać że francuzi mają ten system dość inteligentny- na zimnym system się dezaktywuje, po zjedzie z autostrady jeszcze długo nie działa. Nie zmienia to faktu że nie lubię go i uważam że szkoda auta.

Tak samo uważam, w X przy nierozgrzanym silniku ss nie zadziała, podobnie jest jak przegoni się auto. W zimie to raczej nie ma tematu, a na pewno nie przy ostatnich mrozach. W lecie wystarczy włączona klima i ss nie zadziała.

Jeździłem kilka m-cy skodami rapid i octavia, w dieslu, przy zimnym silniku nie działał, ale już np włączona klima w lecie nie była przeszkodą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazik a skąd masz takie informacje? Przypuszczenia? Czy jakiś pewnik???

ja kolego jestem inżynier mechanik samochodowy, mieszkam za wielką wodą, znam dość dobrze działanie silnika, odwiedzałem fabryki, budowałem makiety demonstracyjne silników, przebudowywałem V8 mki, itd...  miałem też do czynienia z naprawdę mądrymi ludzmi, gdzie wdawałem się w dyskusje akademickie, często z przekory ale też z chęci posiadani wiedzy, obecnie przebudowuje silnik typu V4 (V-ka 4 cylindrowa)

 

i nie bardzo wiem jak CI coś mam udowadniać

 

- że jazda po mieście na krótki dystansach niszczy silnik, auto ?

- że każe odpalenie zimnego auta odpowiada zużyciu odpowiadającemu przebiegu 20km i ciepłego auta 5km,  dlaczego tak jest ? jak działa smarowanie, ciśnienie, itd.. ,jak dostaje po d*pie rozrusznik ciągle tłuczony startami ?, jak jest z akumulatorem gdzie ciągle jest wzbudzany silny pobór energii, a brak pełnego  ładownia, że przy rozruchu silnika powstają niszczące wibracje, mam to Ci tłumaczyć ?

 

idz od jakieś szkoły 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazik po licho się tak spinasz, czytaj ze zrozumieniem, Jacko pytał a nie zarzucał, a z tym że s/s nic dobrego dla silnika nie robi to zgadzam się, dlatego wyłączyłem dziadostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X póki silnik nie nabierze temperatury system nie gasi silnika. Nie wiem jak jest po zjeździe z autostrady bo zawsze gdy wyjeżdżam w dalsza trasę to jednak dla bezpieczeństwa wyłączam to ustrojstwo ręcznie. A po mieście już się nauczyłem kiedy wrzucać luz na światłach a kiedy trzymać sprzęgło z jedynką

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

Ja jeszcze mam Mitsubishi ASX w benzynie 1.6 i S/S.

W Miskach można ustawić nawiew klimy na przednia szybe i system Start/Stop już nie zadziala

Nie działa poniżej 3*C, nie działa przy rozlaowanym akumulatorze i cos  tam jeszcze ogranicza S/S

Ja w dużych korkach wylaczam go a sporadycznie gdy nie chce go "uzywac" nie zdejmuje nogi ze sprzegla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sobie przypominam z testowego jeżdżenia (to były dwa dni, bo poprosiłem X jako zastępczy w czasie serwisowania QQ, więc trochę się pojeździło), to w przypadku skrzyni automatycznej S/S załączał się w przypadku bardziej zdecydowanego naciśnięcia hamulca, więc można też w ten sposób nim sterować, przynajmniej jeżeli nie ma przypadku zatrzymania się podczas jazdy pod górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...