Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Luzy na kierownicy terrano II


simonc2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki.

Chciałbym sie dowiedzięć czy macie w swoich terrano II jakikolwiek luz na kierownicy. Nigdy nie miałem auta terenowego ten jest moim pierwszym wiec nie mam porównania. We wszystkich osobówkach które miałem do teraz to układ kierowniczy był bardzo precyzyjny a u mnie w terrano jest luz na kierownicy około 7-10cm i nie wiem czy to tak ma byc czy cos sie kaszani. Chciałbym dodać że byłem w stacji kontroli pojazdów i nic nie wyszło luzów na przekładni tez nie ma żadnych wiec skąd taki luz na kierownicy. Koledzy bardzo prosze o porady bo podczas jazdy strasznie mnie to wkurza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to masz typowy luz na posotoju?

odpalasz auto i przy delikatnym ruszaniu kieorwnica nie widac reakcji na kolach?

czy podczas jazdy musisz krecic kierownica jak w c330?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego luz jest na postoju, jak odpale auto to przy delikatnym ruszaniu kierowcicą nie ma reakcji na kołach(tak jak pisałem luz na kierownicy okolo 7-10cm i nie ma reakcji na kołach), podczas jazdy musze tez delikatnie korygować tor jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sobie lekko skasować nadmierny luz na przekładni kierowniczej.popuszczasz nakrętkę i dokręcasz lekko np 1/4 obrotu śrubę. Sprawdzasz czy ci pasuje ewentualnie jakaś korekta tylko bez przesady.to stara konstrukcja przekładnia ślimakowa ktòra przenosi moment skrętu przez końcówki i wspornik a nie jak w nowych listwowa dlatego taki mały dyskomfort.ale ma jeden plus jest prosta tania w naprawie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam delikatny luz na kierownicy na postoju sprawdze jutro jak duzy.

luzow na drazku srodkowym nie mam ani na koncowkach

kiedys musialem korygowac kierownica tor jazdy ale bylo to spowodowane wybitymi gumami na drazkach rekacyjnych po wymianie super sie juz jechalo, po jakims czasie zalozylem amor skretu to juz wogole jazda na trasie calkiem przyjemna.

sprawdz sobie sam caly uklad kieorwniczy, jest prosty jak budowa cepa ale raczej wielkiej precyzji od tego ukladu bym nie wymagal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Łysy mogłbys bardziej szczegółowo wytłumaczyc jak to wyregulować? A jeszcze lepiej by było jak byś jakieś zdjątko wkleił i zaznaczył co gdzie i jak, niestety ale jeśli chodzi i przekładnie ślimakową to nigdy nie miałem z takową do czynienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simonc2. Zanim zabierzesz się za kasowanie luzów na przekładni poproś kumpla, by ten na najlepiej zgaszonym silniku bujał kierownicą w zakresie luzów. Ty w tym czasie ściskaj dłonią łożyska kulowe-końcówki drążków zewnętrznych, wewnętrznych, drążka środkowego. Jeśli ok i nie poczukesz puknięć w dłoń, to poniżej filtra powietrza zobaczysz przekładnie kierowniczą z wyraźnie dostrzegalną śrubką na płaski wkrętak wraz z nakrętką... Odkręcasz 'nakrętke', dokręcasz srubke np. o 1/4 obrotu i dokręcasz nakrętke tak, by nie obrócić śrubki przytrzymując płaskim wkrętakiem.

Attention! Lepszy delikatny luz, niż za ciasno spasowana przekładnia, bo żywotność może się znacznie skrócić. W razie problemu pisz. Szczelę fotę i pokażę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...