Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Działanie ESP


urfeen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jadę jadę, bo zaczęło cos trzeszczeć na lewym przodzie. Nie są to stuki typowo z zawieszenia, wydaje mi się, że coś z McPhersona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na zakręcie nie powinien, chyba że było na tyle szybko że komp. doszedł do wniosku że jest niebezpiecznie, ale to takie mętne domysły moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie, w moim mniemaniu nie było za szybko. Kwestia ingerencji w działania użytkownika, tylko czy aby nie za bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak odczucia?

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Jak na razie nie ma połączenia śniegu i lodu na drodze aby sprawdzić na ile bezpieczne się prowadzi .Wyraźniej czuć komfort jazdy. Opony kupiłem całoroczne Goodyear. Zobaczymy jak opony będą się sprawować na mokro w deszcz.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buty i kurtkę też kupujesz całoroczne ? oszczędzanie na jedynym elemencie, który trzyma Cię na drodze uważam za co najmniej niezrozumiałe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buty i kurtkę też kupujesz całoroczne ? oszczędzanie na jedynym elemencie, który trzyma Cię na drodze uważam za co najmniej niezrozumiałe...

To nie kwestia oszczędzania na bezpieczeństwie, a na uzasadnionym wydawaniu kasy. Nie każdy mieszka w górach i nie każdy musi codziennie wyprowadzać auto na spacer. Dla przykładu - mieszkając w Poznaniu, śniegu widziałem tyle co "kot napłakał" i to nie tylko w tym roku. Jeżdżę tylko kiedy drogi są czarne ... a są niemal zawsze. Więc jaki jest sens wydawania ok. 4 tys na 2-gi komplet jezdny (felgi + zimówki + czujniki), skoro rozsądek mówi, że znacznie zasadniejszy jest zakup porządnych opon wielosezonowych (Goodyear VECTOR 4 SEASONS G2, lub Wredestein Quatrack 5)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz trochę racji, ale przy jazdach w ciepłe dni (nie mówiąc o upale +30), taka opona umrze równie szybko, jak zimówka na suchym asfalcie zimą... a w bardzo ciepłe dni będzie "pływać" i piszczeć na każdym zakręcie. Nie wiem jak potem się zachowa zimą...

 

Zimówka to nie tylko kwestia bieżnika, ale przede wszystkim miękkiej mieszanki, która przy niskiej temperaturze nie twardnieje i zapewnia przyleganie do nawierzchni, podczas gdy letnia guma twardnieje jak kamień. Letnia guma działa dobrze do temp +7stopni, poniżej jest zbyt twarda. Zimówka ma zakres +7 do -30, a całosezonówka ma optymalny zakres pracy +30 (asfalt ma sporo więcej) do -30 ? I don't think so...

 

Oczywiście można polemizować o sensie zmiany opon i ich doborze równie dużo jak o wyborze wódka czy piwo, ale naprawdę nie sądzę, aby jeden typ opony spełniał wszystkie wymogi pogodowe, a jak wiemy wystarczy, że raz mocniej popada śnieg, poślizgniesz się i koszt naprawy sporo większy niż komplet dobrych zimówek...

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsądku żadna opona nie zastąpi i na lodzie każda będzie tańczyć, przy tej pogodzie wystarczą wielosezonowe, kiedyś dawno temu nikt nie słyszał o oponach wielosezonowych i się jeździło, nie było ESP był rozsądek i mniejsze prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Temat jest bardzo złożony i nie ma co ujadać na siebie, bo jeden mieszka na Gubałówce, a inny w Szczecinie gdzie śnieg bywa raz na ruski rok.

Spoko - nie pożremy się. Grzecznie wymieniamy swoje poglądy :hug:

Tak na marginesie jeden z testów http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-calorocznych-w-rozmiarze-195-65-r15-sprawdzamy-czy-mozna-ufac-oponom/7gbpkh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zwolennikiem opon wielosezonowych i jak te z fabryki już mają dość wymieniam,  na w miarę ciche i markowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko - nie pożremy się. Grzecznie wymieniamy swoje poglądy :hug:

Tak na marginesie jeden z testów http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-calorocznych-w-rozmiarze-195-65-r15-sprawdzamy-czy-mozna-ufac-oponom/7gbpkh

 

hmmm... poczytałem o tych GY 4seasons i brzmi to lepiej niż myślałem, ale wg opinii użytkowników na oponeo, tylko jeśli ktoś mało jeździ, albo głównie miasto. Może kiedyś spróbuję... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez bym jeździł na wielosezonowych gdyby nie wyjazdy w góry. Chociaż ostatnio nawet w górach śnieg widać dopiero na "górze" albo na parkingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... poczytałem o tych GY 4seasons i brzmi to lepiej niż myślałem, ale wg opinii użytkowników na oponeo, tylko jeśli ktoś mało jeździ, albo głównie miasto.

I tutaj się zgadzam z tymi opiniami. W Almerze miałem 2 oddzielne komplety na zimę i lato. Przebiegi miałem ok. 8 tys/rok , z czego w zimie ok. 700 km. Po 8 latach chcąc, nie chcąc letnie i tak musiałem zmienić, pomimo że bieżnika miały jeszcze na dobrych kilka lat, bo zaczęły się ślizgać, co im się wcześniej nie zdarzało. Na dodatek w zimie jeździłem tylko w mieście. Więc jaki sens powtarzać ten sam błąd. Kupując porządne całoroczne ( Goodyear VECTOR 4 SEASONS G2 , lub Wredestein Quatrack 5 ) które niejednokrotnie są lepsze od większości opon zarówno letnich, jak i zimowych, biorąc pod uwagę indywidualne warunki eksploatacji, spoko przejeżdżę te 8 lat. Odpadają w tym wariancie 2 wizyty w roku u oponiarzy, lub samodzielne przekładki wraz z felgami. No i obie w/w oponki mają w oznaczeniach nie tylko "śnieżynki", ale i "3 szczyty". Praktyczność, bezpieczeństwo i ekonomia w jednym.

No i żeby nie było - sam tych opon nie wyłuskałem z całej masy całorocznych dostępnych na rynku, bo wcześniej nie miałem w tej materii bladego pojęcia. Polecił mi zwrócić na nie uwagę, nasz kol. Edek01, a jego opinie na tym forum cenię sobie bardziej niż wszelkiej maści sponsorowane artykuły prasowe, czy testy CrossClimate w wykonaniu Hołka. Tym bardziej, że "typy" Ediego pokrywają się z testami ADAC, Auto Świat, ... etc. Już nie wspomnę o opiniach użytkowników.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, Edek polecał też Michelin CrossClimate i jestem przekonany, że to też dobra opona.

Dobra, ale jak wynika z testu http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-calorocznych-w-rozmiarze-195-65-r15-sprawdzamy-czy-mozna-ufac-oponom/7gbpkh , na śniegu są lepsze. W AutoMapie Hołek też mówi, że nowa (trasa) będzie lepsza i ... łże jak pies :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie po Warszawie moje nowe Goodyear 4Seasons sprawdzają się wzorowo, zachowanie podobne do opon zimowych Fulda na samochodzie zony. ESP na lodzie ( u nas na osiedlu) zadziałało prawidłowo, żadnego poślizgu
A tak w ogolę szkoda że opony 17" w 3 razy droższe od 15" , chyba nie aż tak więcej gumy potrzebne na jej produkcję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nindustrialny

Moze nie o gume chodzi ale o maszynerie i jej obsluge. Plus transport wiekszych opon. Tak sie zbiera po drodze. Oplata za przechowywanie i tak dalej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...