Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z alarmem - chyba....


ranger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, po wielu latach spokojnej eksploatacji pojawił się u mnie problem - prawdopodobnie z autoalarmem. Obajwy są takie, ze zamknięty podczas jazdy samochód (włącznikiem koło hamulaca ręcznego) samoczynnie się otwiera ("puszcza: centralny zamek). Czasem po krótkiej chwili zaczyna wyć syrena autoalarmu (podczas jazdy :-\). Czasem zamknięty z pilota samochód (a więc z uzbrojonym alarmem) też sam się otwiera. Po zaknięciu samochódu (i uzbrojeniu autoalarmu) i po otawrciu drzwi kluczykiem, alarm nie uaktywnia syreny.... Kontolaka alarmu czasem po uzbrojeniu miga, czasem ledwo się żarzy. We wszystkie objawy jest "zamieszany" autoalarm i od niego chciałbym zacząć.

Problemem jest to, że to alarm SEO PERFECT z wersji CAN.  I stąd pewnie jego dziwne zachowanie, bo zaczął błędnie interpetować sygnały jakie z CAN otrzymuje.

 

Pytanie jest takie. Na początek chciałbym go po porstu wyłączyć. Odciąć od niego zasilanie i sprawdzić, czy problem z samoczynnym otwieraniem centalnego zamka minie. Podłączenie było ralizowane w ASO w Szczecinie. Robota jest zrobiona bardzo profesjonalnie. Centalkę zlokalizowałem, ale wszystkie przewody są bardzo starannie ukryte gdzieś w wewnątrznym podszybiu. Nie chciałbym pruć wszystkiego. Czy ktoś z szanownych kolegów wie, przypuszcza, widział, gdzie w NOTE instalatorzy przeważnie podłączają główne zasilanie alarmów ? Patrzyłem w szkrzynce bezpieczników w kabinie ale nie widać tam niczego "doczepionego" czy dodanego. Żeby nie ułatwiać pracy złodziejom, proszę o bardziej szczegółowe informacje na PW. No chyba, że mamcie pomysł jak przywrócić do życia ten typ alarmu. Może jest jakaś procedura resetu? Tylko wtedy pewnie trzeba będzie uruchomić na nim odpowiedni program do obsługi CAN w NOTE a tekiej konfiguracji nie znam.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że najlepiej udać się do ASO w którym był alarm montowany, lub przedzwonić i opisać usterkę. Miałem swego czasu problem z alarmem w Ciquecento. Po konsultacji z mechanikiem który mi go robił, wymienili jakąś część która była wadliwa w tym alarmie. Widocznie wiedzieli o tej usterce i wymieniali gratis. Myślę, że w twoim przypadku też coś jest w głównej centralce. Ja w notku  nic dodatkowego nie montowałem. Kiedyś mój syn przyjechał firmową octavią, zamknął a po jakimś czasie otworzył ale nie mógł odpalić.  Wezwaliśmy elektryka od alarmów który zrobił tylko tyle, że odciął alarm. Co się stało później nie wiem. Można tylko domyślać się, że elektronika po jakimś czasie może wyczyniać figle.

Powodzenia.

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Centralka autoalarmu walnięta.....miałem podobnie w SAABie.

Alarm sam otwierał zamknięte auto, syrena włączała się kiedy chciała.

Po wymianie centralki wszystko wróciło do normy.

 

 

.................................

Wysłano z Samsung Galaxy S6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyłączysz ot tak.....musiał byś zmostkować kabelki do zapłonu itd ;)

To albo jest albo trzeba to wymontować a instalację "zszyć". Inaczej się nie da :)

 

 

.................................

Wysłano z Samsung Galaxy S6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie koniecznie. Klika razy alarm uaktywnił się podczas jazdy. Nie odcieło zapłonu, więc chyba nie ma zabezpieczeń w tą stronę. Myślę, że odcięcie zasilania zamknęło by temat.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpal auto nie wyłączając alarmu ??. Otwórz kluczykiem w klamce i odpal.......odpalisz ? wątpię :)

Będzie wyć, bo to jego zadanie a Ty odpalaj.

 

 

.................................

Wysłano z Samsung Galaxy S6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomimo negatywnych doświadczeń w poprzednich pojazdach.....dałem się namówić sam sobie (bo sprzedawca wcale nie wciskał) na alarm w nocie. Do dziś mam kaca na wywalone pieniądze. Ale przyszedł i dzień szczęścia gdy ASO za free wywaliło na moją prośbę alarm w cho.....

 

Ilość błędów, dziwnych działań, wymienionych części przy ilości zerwań z łóżka była niewspółmierna i naprawdę spora. Dobre AC i po sprawie. A jak ktoś chce to sobie zrobi ukryty wyłącznik zapłonu, choć i ten nie chroni, bo koledze auto na lawecie wywieźli.

 

Podziwiam zapał i chęci doprowadzenia alarmu do stanu bezawaryjnego działania. Szczerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie alarm również załączał się w trakcie jazdy,w efekcie wymieniono centralkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Też mi się to przytrafiło dzisiaj.

Otwieram z pilota,wsiadam,odpalam i coś wyje,dopiero po ujechaniu paru metrów zauważyłem że to u mnie. :D

Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już spokój.

Auto raczej młode,kupione w salonie z alarmem już zamontowanym,chociaż broniłem się przed jakąkolwiek ingerencją obcych.

Możliwe,że coś za szybko przy otwieraniu,albo też już jakieś początki większej awarii.

Z autem dostałem też taki mały kluczyk do dezaktywacji alarmu,może wystarczy go tylko wyłączyć,gdyby się powtarzało z tym wyciem. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temat jest poważniejszy. Wywaliłem alarm a problem dalej jest. To znaczy alarm się nie włącza bo go nie ma, ale samochód dalej samoczynnie się otwiera - podczas jazdy i na postoju. Efekt - puszcza centralny zamek.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temat jest poważniejszy. Wywaliłem alarm a problem dalej jest. To znaczy alarm się nie włącza bo go nie ma, ale samochód dalej samoczynnie się otwiera - podczas jazdy i na postoju. Efekt - puszcza centralny zamek.

Czy sprawdzałeś sam  włącznik luck. Może gdzieś tam następuje zwarcie, lub słabo łączy? Chyba, że  zamek w drzwiach i centralka szwankuje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to już ale....w Notku jest szyna CAN

 

"W Nissanie Note nie ma jako takiego wydzielonego modułu centralnego zamka, tak jak jest np. w starszych Oplach. Centralnym zamkiem w Nocie zawiaduje tzw. BCM (Body Control Modul). Zawiaduje również kierunkowskazami, wycieraczkami itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temat jest poważniejszy. Wywaliłem alarm a problem dalej jest. To znaczy alarm się nie włącza bo go nie ma, ale samochód dalej samoczynnie się otwiera - podczas jazdy i na postoju. Efekt - puszcza centralny zamek.

A u mnie problem zniknął,choć to pocieszenie żadne.

Musiałem pewnie uruchomić alarm przed samym odpaleniem silnika,sprawdziłem można tak.

Przejrzyj czy któryś z kabli nie jest przerwany,zwłaszcza przy tylnej klapie,zimą te kable sztywnieją i mogą pękać.

Miałem tak w starym aucie,na zewnątrz izolacja cała,a w środku przerwany i nie zawsze łączył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie prozaiczne - w jakim stanie masz akumulator?

 

Akumulator jest ok. Sprawny i naładowany.

Pisałem to już ale....w Notku jest szyna CAN

 

"W Nissanie Note nie ma jako takiego wydzielonego modułu centralnego zamka, tak jak jest np. w starszych Oplach. Centralnym zamkiem w Nocie zawiaduje tzw. BCM (Body Control Modul). Zawiaduje również kierunkowskazami, wycieraczkami itp.

 

Dokładnie tak. Sprawa jest bardzo sdziwna, bo otwarcie nastepuje przy ewidentnym wsprząsie - np. najechanie na nierówność. Coś gdzieś nie łączy - pytanie tylko gdzie szukać. Muszę na początek chyba zdjąć boczek drzwi i przejrzeć instalację w drzwiach kierowcy. Kotoś zdejmował boczek w drzwiach kierowcy?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest ok. Sprawny i naładowany.

 

Dokładnie tak. Sprawa jest bardzo sdziwna, bo otwarcie nastepuje przy ewidentnym wsprząsie - np. najechanie na nierówność. Coś gdzieś nie łączy - pytanie tylko gdzie szukać. Muszę na początek chyba zdjąć boczek drzwi i przejrzeć instalację w drzwiach kierowcy. Kotoś zdejmował boczek w drzwiach kierowcy?

Przeglądając YouTube znalazłem taki film jak zdjąć boczek drzwi. Może się przyda ja nie tobie to komuś. Są jeszcze inne przydatne filmy.

   Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na pocieszony, bo ASO nie znalazło usterki a problem został... Sam trochę podziałem. Na pierwszy ogień idzie włącznik zamka przy dźwigi ręcznego. Ktoś trenował jak do niego dojść ? Czy ten "tunel" ręcznego da się łatwo zdjąć. Tam jest maleńka zaślepka, przez którą nic nie można praktycznie zrobić. Ale może jest jakaś śrubka, zatrzask, który można odkręcić aby tam się dostać ?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na pocieszony, bo ASO nie znalazło usterki a problem został... Sam trochę podziałem. Na pierwszy ogień idzie włącznik zamka przy dźwigi ręcznego. Ktoś trenował jak do niego dojść ? Czy ten "tunel" ręcznego da się łatwo zdjąć. Tam jest maleńka zaślepka, przez którą nic nie można praktycznie zrobić. Ale może jest jakaś śrubka, zatrzask, który można odkręcić aby tam się dostać ?

Zdejmowałem ze dwa razy, do regulacji ręcznego i jak wymieniałem mieszek. Tunel da się zdjąć. Za siedzeniami z tyłu  po obu stronach tunelu są wkręty. Trzeba je wykręcić. Należy zaciągnąć, lub popuścić ręczny i podnieść zaślepkę przed dźwignią, żeby można było unieść tunel do góry. Trzeba również wypiąć mieszek. Pociągamy od brzegów do środka skórę żeby się wypięła z zaczepów. Jest na drucianej obręczy.  Podnosimy tunel od tyłu. Kabelek od  włącznika "lock'' jest krótki. Na pewno ci się w czasie podnoszenia tunelu wypnie wtyczka. To wszystko. Powodzenia.

Edytowane przez janio
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. W sumie to chcę przeprowadzić inspekcję tego włącznika. Może uda się to zrobić unosząc go tylko. Dzięki za manual  :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. W sumie to chcę przeprowadzić inspekcję tego włącznika. Może uda się to zrobić unosząc go tylko. Dzięki za manual  :spoko:

Jak się do niego dostaniesz,  spróbuj pojeździć bez włącznika z wypiętą wtyczką. Jeśli to switch  włącznika nawala będzie czarno na białym. Jakby mieć taki drugi można by sprawdzić czy o to chodzi? Czy jak  otwiera centralny zamek to słychać w tym czasie kliknięcie a włącznik przeskakuje z ''LOCK'' na ''UNLOCK".  Wrzucam trochę instrukcji i foto włącznika. Na ''ale''  widziałem dwa. Cena spora 65-85 zł.

post-50407-0-68467100-1489610103_thumb.jpg

post-50407-0-93601100-1489610108_thumb.jpg

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmowałem ze dwa razy, do regulacji ręcznego i jak wymieniałem mieszek. Tunel da się zdjąć. Za siedzeniami z tyłu  po obu stronach tunelu są wkręty. Trzeba je wykręcić. Należy zaciągnąć, lub popuścić ręczny i podnieść zaślepkę przed dźwignią, żeby można było unieść tunel do góry. Trzeba również wypiąć mieszek. Pociągamy od brzegów do środka skórę żeby się wypięła z zaczepów. Jest na drucianej obręczy.  Podnosimy tunel od tyłu. Kabelek od  włącznika "lock'' jest krótki. Na pewno ci się w czasie podnoszenia tunelu wypnie wtyczka. To wszystko. Powodzenia.

 

Możesz przybliżyć, gdzie są te wkręty, bo ni jak nie mogę ich zlokalizować  :|  :blush:

Jak się do niego dostaniesz,  spróbuj pojeździć bez włącznika z wypiętą wtyczką. Jeśli to switch  włącznika nawala będzie czarno na białym. Jakby mieć taki drugi można by sprawdzić czy o to chodzi? Czy jak  otwiera centralny zamek to słychać w tym czasie kliknięcie a włącznik przeskakuje z ''LOCK'' na ''UNLOCK".  Wrzucam trochę instrukcji i foto włącznika. Na ''ale''  widziałem dwa. Cena spora 65-85 zł.

 

Taki jest plan, żeby go wypiąć i zobaczyć. Tak, jak zamek się samoczynnie otwiera, słychać szczęknięcie jak przy normalnym otwarciu a kontolka look na przełączniku gaśnie.

Dobra, już znalazłem te śrubki :).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanie jak działa alarm w nissanie note podobno mam fabryczny można go włączać przez złącze diagnostyczne po włączeniu brak komunikatu aby się uzbrajał po prostu centralny zamek zamyka drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma fabrycznych alarmów. Jest tylko zabezpieczenie antykradzieżowe oparte na immobilizerze. Natomiast są alarmy montowane przez użytkowników, salony itp. oparte o magistralę CAN. Nasłuchują one - oczywiście w przenośni, sygnałów w tej magistrali i jak wykryją np. zamknięcie drzwi po zaparkowaniu pojazdu, automatycznie się uzbrajają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...