Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Potrzebna podmiana przepływomierza lub sprawdzenie małopolska-podkarpacie 1.8


Fryc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dzisiajszej wizycie w serwisie Czakram w Tarnowie okazuje się ,że przyczyną problemów z moim autem jak wcześniej przypuszczałem jest zalewanie silnika w szerokim tego słowa znaczeniu.

 

Jak się okazuje w miarę jeżdżenia korekta długoterminowa idzie coraz bardziej na minus aż do np. -20 przy:

-zakreconym i wyjeżdżonym gazie

-wyłączonej pompie paliwa i wyjeżdzonym paliwie(ewentualny lejący wtrysk)

-normlnie na paliwie i normalnie na gazie

Co do pomiaru według Service Manuala jest wszystko ok ale panowie twierdzą ,że to nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości jak pracuje w czasie jazdy autem. I z dwóch "niby dobrych" przepływek jedna będzie dobrze pracować a druga nie.

 

Jak dzisiaj na spokojnie przebadałem wartości przepływu podczs jazdy przy 2500 do 3000 obr rosną nawet do 40g/s co według mnie to jakiś kosmos.

Jadąc spokojnie na 4 biegu po w miarę prostej drodze przy obrotach 2500 mam od 15-20g/s -test jak auto stoi ma się nijak do tego co się dzieje w trakcie jazdy- i czy ktoś mógłby to sprowdzić u siebie lub udostepnić przepływkę na pół godziny?

W Cezar nie mają aktualnie, kupowac nową jak nie wiadomo na sto procent odpada,złomów duzych w okolicy brak co tu zrobić?

Nie wiem w Krakowie może ma ktoś jakieś info jakiś duży złom?

 

 

Świece jak wymieniałem były równo okopcone więc lejący pojedynczy wtryskiwacz raczej odpada.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy sprawdzali sondę lambda? ja też stawiałem na przepływkę,. wymieniłem na ori używkę w 100% sprawną i nie wiele się zmieniło... (nowa ori kosztuje 540 zł :-O) przytomny mechanik od razu celował w sondę, jeszcze w poniedziałek zrobimy pełne testy z kompem podczas jazdy, żeby mieć pewność.

 

Ostatecznie sonda wytrzymuje 100-200 kkm i się zużywa, u mnie ma już ponad 430 kkm, więc ... poza tym sonda to 150 zł, więc warto spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o te wyskoki chodzi, bo ona może być zapchana, zakopcona i podawać wyniki z sufitu, szczególnie przy zwiększaniu i zmniejszaniu obciążenia - u mnie wtedy potrafi szarpnąć, jakby sonda za wolno reagowała. Jednak niebawem ją dokładnie sprawdzimy i ew. wymienię, tylko odkręcenie tego cholerstwa to jest wyzwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zakopcona to raczje na bogato jeśli stara to już amplituda malejej ze starości i szybkośc reakcji i zmienia się charkterystyka.

Sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę przy pełnym obciążeniu.

Co do ilości pulsów na sekundę to się zgadza u mnie.

Kwestia tego ,że podstawowa mapa paliwa będzie zła to i gaz zawsze będzie tak samo zły nawet przy stałej mapie bo podstawę z paliwa i tak miał nieprawidłową.

W sumie jakoś tym tokiem myslenia nie szedlem do końca aż do wczoraj jak zobaczyłem te korekty.

Co do sondy jeszcze będę podmieniał przepływkę.Skąd pewność ,że nie masz ten nowej tak samo niesprawnej jak wcześniejsza?

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, była wyjęta z auta o małym przebiegu, w którym nic złego się nie działo.

Wskazania wg Torque są OK, chociaż na starej przepływce nie wiele się różniły ;-)

 

Jak pojawił mi się błąd za bogatej mieszanki to jako opis błędu wskazywano w necie przede wszystkim walniętą sondę lambda.

 

Dlatego też sondę chciałbym sprawdzić, wymienić, bo to 1/4 kosztów nowej przeplywki, a przy tym przebiegu i tak pewnie sonda niebawem zacznie szwankować - o ile to nie ona teraz miesza

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak może być.Cena wiadomo ,ty już masz konkretny przebieg aż dziw ,że ona działa

Niemniej jednak to za piękne aby było prawdziwe i dziwne ,że u mnie jak zwykle nie wykazuje błędu

Przy -21 chyba już powinien być.Jeśli sonda to w czasie jeżdzenia raczej nie powinna malec sukcesywnie korekcja.Tym bardziej po przejechaniu 100 kilometrów.

Ale nikt nie wie i nigdzie nie ma jak to wygląda dokładnie z tymi algorytmami itp.

Te informacje co można znależć to jest tylko zarys wiedzy.

Mam taką pracę z Politechniki o sterowaniu Nissana moze tam popatrze jeszcze.

 

 

Tyle pisze co już wiem na jałowym jakby się stabilizowało lub po hamowaniu silnikiem to by było ,że to sonda.

Ale test trafia szlag bo na wolnych obrotach przepływka pokazuje niby dobre parametry.

Fakt jest taki ,że korekta długoterminowa wtedy trochę rośnie.

 

Bardziej zły przebieg pokazuje u mnie druga sonda ale nikt nie potrafi powiedzieć czy ona ma taki wpływ na mapę.

 

Co jeszcze do pracy auta jesli sonda to po odpięciu powinno być conajmniej lepiej na podstawionej mapie.A w miarę jeżdżenia auto pracuje coraz gorzej z odpiętymi sondami-możesz spróbować jak będzie u ciebie.

 

Na pełnej otwartej przepustnicy masz mieć 1V stałe a na hamowaniu silnikiem 0V stałe.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda tak u mnie pokazuje, przy hamowaniu silnikiem 0V, przy mocnym butowaniu ok. 0,9 - 0,96V, a podczas jazdy wyniki skaczą w tym przedziale.

 

Wg programu na komórce  - torque przepływka pokazuje na jałowym 2-2,5mg/s, przy 2500 bez obciążenia ok. 8-9mg/s, a podczas jazdy skaczą wyniki, wydaje mi się, że wraz ze wzrostem obrotów. Przy maksymalnym żyłowaniu silnika potrafi skoczyć chwilami nawet do 80mg/s.

 

Zapomniałem o odpięciu sondy, dzięki za przypomnienie.

 

Właśnie odpiąłem i przejechałem sie kawałek. Program pokazuje stałe napięcie sondy 1 na poziomie 0,28V. Auto prawie w ogóle nie szarpało, ani dławiło! korekta chwilowa cały czas na 0, długoterm. na -4,7.

 

Jedynie przy mocnym przyśpieszeniu, czyli pedał gazu w podłogę korekta długoterm. skokiem spadała na -22 i pojawiało się lekkie szarpnięcie, więc albo to wina braku sygnału z sondy, albo to nie jest dobry trop.

P12 mnie rozbraja, jest tajemnicze straszliwie :-D

 

odnośnie przepływomierza to oczywiście nie ma 100% pewności, że ten, który założyłem jest na pewno sprawny, ale bez zakupu nowego nie będę wiedział na 100%...a koszta robią swoje :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik pamięta korekty długoterminowe z momentu w którym sonda była podpięta. Odepnij Aku lub zresetuj sterownik i wtedy sprawdź z odpietymi sondami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jak długo trzeba odpiąć akumulator żeby skasował wszystko? A może jest jakiś bezpiecznik komputera, żeby nie kasować radia itp. Co jest nieuniknione przy odpięciu aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori przepływomierz kupisz za 350 zł od almery. Wystarczy przełożyć termistor ze starego.

Zaplon on, Czekaj 3 sekundy, 5 x gaz podłoga i puść, 7 sek przerwy i gaz podłoga do momentu aż kontrola check zacznie migać. Pusc pedal. Potem pedał w podłogę na 20 sek i ecu zresetowany;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa, tę metodę znam, myślałem, że to kasuje tylko błędy z kompa. Dobra, jutro spróbuję.

 

Jeżdżenie z odpiętą sondą jest zdrowe dla silnika?

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwe nie wiem dokładnie czy wykasujesz tak korekty ale można spróbować

Silnik będzie dostawał dawkę przewidziana przez producenta. Jeżeli przepływomierz działa właściwie możesz jeździć. Sprawna sonda może skorygować odchyłki przepływomierza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, auto bez sondy 1 jeździ prawie idealnie, ale nie chce jeździć na stałe bez sondy tylko chce potwierdzić czy to ona powoduje takie jaja z szarpaniem silnika.

Zresztą powoli zaczyna wywalać błąd grzałki sondy p0031

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pamięci korekty długoterminowej wystarczy jeżdzić trochę i obserwujesz czy sukcesywnie będzie się zmieniać na lepsze lub gorsze.Jeśli się poprawia to pewnie wtedy zrobić reset.Jak już masz check sprawdź jaka jest korekta i czy się zmienia.Napięcie na sondzie powinno być podstawione stałe 0.5V

 

U mnie przepływka jedzie i sonda na podmianę i jeszcze może będę jechał do innej przepływki temat zapodany.Jutro testy i robię skany przed podmianami.Już tylko na samym paliwie 2500 pelne obciazenie,hamowanie silnikiem,jałowe na koniec bedę patrzył czy korekta wraca na plus powoli.


Ori przepływomierz kupisz za 350 zł od almery. Wystarczy przełożyć termistor ze starego.
Zaplon on, Czekaj 3 sekundy, 5 x gaz podłoga i puść, 7 sek przerwy i gaz podłoga do momentu aż kontrola check zacznie migać. Pusc pedal. Potem pedał w podłogę na 20 sek i ecu zresetowany;)

To jest mega przydatna informacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty długoterminowe zmieniają się na podstawie korekt krótkoterminowych a te na podstawie odczytów sondy lambda. Gdy sonda nie działa korekty się nie zmieniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z tego miejsca jesteś w stanie powiedzieć  na 100 procent ,że jak odepnę 1 sondę to 2 nie ma nic do powiedzenia w tym temacie i ogólnie że nie ma nic do powiedzenia jeśli jest normalny stan pracy?Bo jesli tak to korekty mają się nie zmieniać.

Bo ktoś gdzieś wyczytał że w "Normalnych warunkach nie jest brany pod uwagę" ale co to normalne warunki?

Jest tylko jeden sposób aby to sprawdzić raz i porządnie i rozwiać wszelkie wątpliwości...Chyba ,że sprawdzałeś bo dostep do 2 sondy blokuje cały test na niej(bez kanału) ale nie trafiłem na informację aby konkretnie ktos widział ,że ona nie ma nic do mapy ani zeby widział że coś zmienia oprucz funkcji informacyjnej.

 

 

Mamy przepływkę za taką cenę ale starą trzeba oddać z tego co pisze

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3016331434190-0_280_218_094-O14658-przeplywomierz-powietrza.html

 

Są też 2 inne obydwie tańsze niż do primery(tradycyjnie) a numery te same(tradycyjnie)

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tamten to pewnie po renowacji.

Dino pisał mi, że ten
http://allegro.pl/show_item.php?item=6428512796
Też powinien być ok,a kosztuje mniej niż 1/3 ceny oryginalnej denso

I racja, bo bez sondy1 korekta chwilowa w ogóle się nie zmieniała i była stała równe 0,00 mimo ze sobą 2 pokazywała zmienne parametry.
Sonda odpiętą cały czas 0.28V

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko drugiej nie mam jak odpiąć na szybko :-/ ale widać już, że odpięcie pierwszej wiele zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie napisalem że druga sonda nie bierze udziału w korekcie dawki.

I to jest właśnie ta zagwozdka

 

Bo teoretycznie po odpięciu pierwszej sondy korekta długoterminowa też nie powinna się już zmieniać?Bo jak się zmienia to na jakiej podstawie?

 

 

Bo tamten to pewnie po renowacji.

 

Dino pisał mi, że ten

http://allegro.pl/show_item.php?item=6428512796

Też powinien być ok,a kosztuje mniej niż 1/3 ceny oryginalnej denso

 

 

 

Ja mam Bosh to lipa ale ogólnie nie wiem co z tą regeneracją -niby nie pisze że regenerowany a jeśli nawet to ciekawe czy wymieniają cały wkład czy co oni tam robią?Ale też ogólnie towar jakiś niefirmowy nie wiem czy warto kupować jak ludziom oszukują te wszystkie czujniki przepływki noname i zaraz trzeba kupować firmowe.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fryc: problem w tym, że mówi się o tym oszukiwaniu przez przepływki no name, ale pokaż mi konkretną osobę, która doświadczyła tego na własnej skórze, bo ja nie znalazłem... natomiast znalazłem osobę, która ma dobre doświadczenia z no name (Dino z  forum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak towar sprawdzony to pewnie że brać

Od tego jest forum

Co do produktów i firm zamienników w większości to szajs czy elektryczny czy mechaniczny patrząc na auto kiedy go mamy kilka lat

Ja wyjeżdżam na próbę.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem resetować korekty, najpierw z pedałem gazu, później odpiąłem aku.

 

Dziwna sprawa, wg programu Piston korekty zostały bez zmian, ale wg Torque wyzerowały się...

 

Wg torque długoterm. skacze nie wiele mniej, jak krótkoterminowa, ale w sumie po wyzerowaniu pewnie szuka "swojego miejsca" - wskazania były od +10 do -5przy dodawaniu gazu na postoju.

MAF ładnie pokazuje przepływ powietrza i temp. powietrza zasysanego (ok. 6-7 st. wyższa niż zewn.).

 

Ale co ciekawe... sonda 1 przy postoju, silnik jednolite obroty ok. 800-900, a sonda lata - pokazuje napięcia od 0,1 do 0,8... nie powinno napięcie stać w miejscu? przecież ilość spalin jest bez zmian, nie zwiększam obrotów silnika itp., powietrza leci stała dawka.

Sonda nr 2 pokazuje w miarę stabilny wynik.

Edytowane przez sebastiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat: jakiś czas temu przed wymianą regulacyjnej  w mojej P12 odczyty z 1 sondy były bardzo podobne na luzie, druga rzecz na rozgrzanym silniku przy nawet delikatnym ruszaniu z miejsca obroty wskakiwały od razu na 2700-3000, po wymianie 1 sondy przy delikatnym ruszaniu obr. 1500-2000 bez problemu, wg mnie regulacyjna na bank do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...