Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z sondą.


ROBERTJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sondy regulacyjne (A/F sensor) takie same.

Sondy lambda (H/O sensor) takie same.

Gdzieś na forum podawałem orginalne oznaczenia.

Lewy rząd -bank1, prawy(przedni) -bank2.

Pozdrawiam.

 

Sondy reg. Muszą być orginalne.

 

wkar

Orinalne(Bosch), mogą być też DENSO - drogie ok 600,-

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp.Na nowe raczej się nie napalm.Poszukam używanego lambda.Czyli 1 rząd to lewy.A błąd P0420 to sonda z krótkim czy długim kablem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd DTC P0420 świadczy o złej pracy katalizatora banku1.

Może to być spowodowane wieloma usterkami od nieszczelności, uszkodzonej świecy zapł.,

Wtryskiwaczu pompy paliwa do uszkodzonego katalizatora włacznie.

To nie jest błąd sondy kontrolnej.

wkar

Edytowane przez wkar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze a już myślałem,że łatwo pójdzie.W moim poprzednim aucie wymiana 2 sond na banku 1 wyeliminowała błąd P0420.Wydłubanie katów chciałbym zostawic na koniec.Wg Ciebie od czego zacząc?Czyli nie zaczynac od sond?A bardziej szczegółowy komputer ''pokaże'' usterkę?Pozdrawiam.

Edytowane przez ROBERTJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwórz service manual, tam jest opisana calutka procedura szukania usterki.

Ja zdalnie nie powiem co w Twoim aucie zaniemogło.

Naprawdę to može być banał, ale może trzeba wymienić katalizator.

W tych i innych, współczesnych autach zgadywanka końcczy się wymianą wszystkiego po kolei.

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Przerabiaem temat lambd przednie roznia sie nie tylko dlugoscia kabla ale tez maja zupelnie inny wtyk patrzcie na zdjecia jak kupujecie dobieracie bo mozna sie oszukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam takie przemyślenia aprops tego błędu (Nissan Manual mi pomógł)

P0420 i P0430 w Murano 3.5 masz 2 x A/F (air fuel ratio) sensor i 2x oxygen sensor

ECM sprawdza wartosc/zaleznosc  AF i Oxygen

 

oxygen zakres 0-1v

AF zakres 0-4.5v trzeba sprawdzić w manualu jaka jest prawidłowa wartość np. dla Murano 2009 jest to 2.2v

jak chcesz wiecej informacji jak to działa to pisz postaram się wyklarować

 

błąd wyświetlony gdy:

problem z katalizatorem parametry poza wartościami oxygen/AF

ale ja bym zaczął od sprawdzenia

stacja diagnostyczna, aby sprawdzić poprawność spalania - duze prawdopodobienstwo, że wyeliminujesz katalizator, jezeli wszystko w spalinach bedzie super

cały dolot czy gdzieś nie dostaje lewego powietrza

wtrysk paliwa też może mieć wpływ na ten błąd (nie tylko podawanie paliwa, ale nieszczelność itp)

świece (ale jak auto za bardzo nie faluje to mało prawdopodobne)

błędny czas zapłonu

sprawdzenie wydechu czy nie jest gdzieś dziurawy czy sądy są "całe"

 

 

Jeszcze jedno - nie wymieniaj kata jak nie wiesz czy należy to zrobić - wystarczy sprawdzić czy działa i po sprawie - kat musi byc rozgrzany, jak nie osiągnie okolo 300 stopni to nie zadziała a nagrzewa się nawet do 600stopni C (w innych samochodach nawet do 800)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to mnie troszkę zastrzeliłeś tym sprawdzeniem temp.kata.A z tym sprawdzeniem to na jakiegoś kompa czy do diagnosty?Bo pierwszy raz to słyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to mnie troszkę zastrzeliłeś tym sprawdzeniem temp.kata.A z tym sprawdzeniem to na jakiegoś kompa czy do diagnosty?Bo pierwszy raz to słyszę.

temp. kat. mozesz odczytać komputerem, a diagnosta sprawdzic może działanie poprawne kat.

mam jeszcze jedną zagwozdkę tak myślę, czy podłączałęś consulta, consult więcej pokazuje informacji -  niektóre błędy nie będą wyświetlone jakimś tam OBD czymś. jak byś był w pobliżu Katowic to zawsze możesz wpaść podłączymy zobaczymy.

p.s.

mi wczoraj Muran pokazał zęby... stracił moc po dzisiejszym sprawdzaniu mam już parę przemyśleń i  w poniedziałek będę z tym działał mam nadzieję, że się uda to naprawić. Dla sportu sobie przeczyściłem przepustnicę przy okazji diagnostyki, była "czorno jak wongel na hołdzie" ale udało mi się ją ogarnąć jeszcze niestety muszę raz adaptację zrobić bo nie miałem już czasu.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.Po niedzieli skoczę ''na dobrego kompa".Ja za cokolwiek pod maską biorę się dopiero jak temperatura będzie na "+".Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.Po niedzieli skoczę ''na dobrego kompa".Ja za cokolwiek pod maską biorę się dopiero jak temperatura będzie na "+".Pozdrawiam.

wiesz sprawdzenie działania katalizatora sprawdzisz wszędzie na stacji diagnostycznej w której robi się przegląd roczny i myślę, że jak dasz do łapy 2-3 dychy to ci sprawdzi - co do podłącznia do consluta to niestety może być znacznie drożej :(

miałem kiedyś taką sytuację, że komputer OBD pokazywał usterki jakieś tam a consult pokazał dokładnie te same + jeszcze jedna która była prawdziwym powodem błędów.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...