rook Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem. Niedawno zakupiłem Almere N16 1.8 116 KM . Po powitaniu chciałem zadać moje pierwsze pytanie dotyczące Almerki. W aucie jest komputer pokładowy i klimatyzacja automatyczna (klimatronik) . Niestety mam obawy , że działa nieprawidłowo. Przy pracy manualnej i ustawieniu na 18 stopni wieje prosto z zewnątrz zimnym powietrzem. I tu chyba jest ok bo to jest temperatura minimalna. Gdy podwyższam temperature o 0,5 stopnia to słychać że silniczek się przesuwa tylko jakby za bardzo i robi się bardzo gorąco. Dalsza regulacja niewiele zmienia . Przy trybie auto i ustawieniu powiedzmy 20 stopni wentylator pracuje na 3 lub wyższym biegu i dmucha gorącym powietrzem i nie przestaje. Przy ustawieniu 18 stopni zaczyna wiać mrozem z zewnątrz. Czy ktoś może opisać działanie tego systemu i ew. jakaś dokumentacje lub wskazówkę co może być popsute ? Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem. Niedawno zakupiłem Almere N16 1.8 116 KM . Po powitaniu chciałem zadać moje pierwsze pytanie dotyczące Almerki. W aucie jest komputer pokładowy i klimatyzacja automatyczna (klimatronik) . Niestety mam obawy , że działa nieprawidłowo. Przy pracy manualnej i ustawieniu na 18 stopni wieje prosto z zewnątrz zimnym powietrzem. I tu chyba jest ok bo to jest temperatura minimalna. Gdy podwyższam temperature o 0,5 stopnia to słychać że silniczek się przesuwa tylko jakby za bardzo i robi się bardzo gorąco. Dalsza regulacja niewiele zmienia . Przy trybie auto i ustawieniu powiedzmy 20 stopni wentylator pracuje na 3 lub wyższym biegu i dmucha gorącym powietrzem i nie przestaje. Przy ustawieniu 18 stopni zaczyna wiać mrozem z zewnątrz. Czy ktoś może opisać działanie tego systemu i ew. jakaś dokumentacje lub wskazówkę co może być popsute ? Dla potomności. Udało mi się zdobyć dokumentacje i rozwiązać problem. Okazało się, że winny był czujnik temperatury w kabinie. Ktoś go zdemontował z miejsca gdzie powinien być i wrzucił na podłogę w okolicy tunelu środkowego. W efekcie czujnik odczytywał zafałszowaną temperaturę, bo przy podłodze utrzymywała się niska temperatura. Obecnie po rozgrzaniu auta silniczek od regulacji temperatury powietrza działa w pełnym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weo95 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Mam podobny problem, ale nie wiem nawet gdzie on się znajduję. Możesz opisać jego położenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rook Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Mam podobny problem, ale nie wiem nawet gdzie on się znajduję. Możesz opisać jego położenie? po prawej stronie kierownicy na plastiku na wysokości kolana są takie dziurki podłużne. Po drugiej stronie plastiku powinien być przykręcony czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.