Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rolka alternatora wysuwa się


PiotrOla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkała mnie dziwna sytuacja.

Słysząc nieregularne popiskiwanie paska na wolnych obrotach podniosłem maske i zlokalizowałem źródło-rolka alternatora.

Patrze, patrze i nie wierze. Ta się wysuwa na 0,5cm i wsuwa jakby nie była dokręcona. Przerabiał ktoś taką przypadłość? Chętnie przeczytam podpowiedzi osób, które spotkało coś podobnego zanim wezme altka na stół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo się popuściła choć to niereality najpewniej łożysko pada i zaczyna nią bujać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem kapsel i posypała się korozja.

Wpuściłem wd40 żeby zobaczyć, czy wypłynie więcej badziewia, ale zamiast rudej zaczeła się wewnętrzna walka łożysk z korozją. Tylko trzaski, piski, chrupnięcia. Muszę wymienić rolke, tylko poza nią muszę kupić klucz, bo tam musi być specjalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z naciskiem na zatopiony. Wczoraj podczas jazdy zdziwiła mnie wolna praca wycieraczek, oraz ciemne zegary. Po tankowaniu już nie odpaliłem, czyli z dwa dni jeździłem na zasilaniu z aku. To tak działa to sprzęgiełko...niby się kręci kółeczko, ale nie przekazuje obrotu na alternator tia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie halo, bo najwyraźniej akumulator nie ma ładowania(ma miesiąc czasu). Problem w tym, że nie zapaliła się kontrolka akumulatora podczas jazdy. Nie mam w tej chwili jak sprawdzić ładowania, ani kontrolki akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ja mostek w alternatorze padł to też kontrolka gasła normalnie a ładowania nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że wraz z tym sprzęgiełkiem nie siadł mostek, czy inny regulator. Trzymam kciuki za to, że za zamieszanie odpowiedzialna jest rolka ze sprzęgłem jednokierunkowym, a kontrolka akumulatora jest zjarana i tego nie dostrzegłem :P WIARA CZYNI CUDA!!


Kontrolka nie jest zjarana, ładowanie liczy sobie 10,5v. Rolka do wymiany, ale to podobno nie jej zasługa. Auto stoi w serwisie i czekam na werdykt...

EDIT:

 

Niemożliwe stało się możliwe...Spece od alternatorów stwierdzili, że alternator nadaje się do kosza. Szukam w takim razie altka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może regeneracja? Za regeneracje swojego (podobno w środku była tragedia) zapłaciłem 300zł i od ponad 45tys. km jest ok.

Oddałem go do Bendiska w Łomiankach (wszystko z firmy tam wozimy), ale w Trójmieście też na pewno jest zakład który potrafiłby go zregenerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spekuluje, ale chyba nawet obudowa jest uszkodzona. Widziałem, że rolka szorowała po obudowie aż się na lustro wyślizgała... Sądzę, że w środku może być to samo. Do tego łożysko było mocno zużyte, więc generowało sporą temperature. ona też mogła swoje zrobić z korpusem etc. Kupie używke, bo można z gwarancją 14 dniową dorwać od 150zł, zmienię rolkę z tym sprzęgiełkiem na nową i zobaczymy. Moje ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...