Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

1.5 dci, brak mocy, FAP, pęknieta obudowa rury intercolera


scanik

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Przykrość mnie spotkała tydzień temu. Jadąc autostradą nagle zabrakło mocy (kręcił do 2 tys) Zanim dojechałem do zjazdu czerwona kontrolka silnika.

Po otwarciu maski zobaczyłem pęknięty króciec dolotu powietrza (jest w nim czujnik ciśnienia doładowania) koszt części oryginał 343 zł. Myślę, wymienię i po kłopocie, niestety nadal nie było mocy i czerwona lampka, czujnik temperatury FAP na zimnym pokazuje 600 stopni, więc dziś był też wymieniony (460zł).

Na włoskim i francuskim forum sa to znane przypadki, króciec pęka i zazwyczaj kończy się to też uszkodzeniem FAP (koszty o których piszą użytkownicy to (ok 3 000 E). Nissan tam zna temat.

Dziwnym trafem zbiegło się to u mnie z akcją serwisową P6313 - ASO mnie wezwało 3 mc temu na aktualizację oprogramowania celem zabezpieczenia filtra FAP przed uszkodzeniem podczas braku/spadku dostarczanego powietrza do silnika - oczywiście na akacji byłem, bezpłatna pomimo upłynięcia gwarancji. 

Teraz pytanie do Was, czy miał ktoś podobny kłopot? Dziwne powiązanie wgrania nowego softu chroniącego FAP z awarią 3 miesiące po..

I ostrzeżenie, im szybciej pojazd z uszkodzonym dolotem powietrza przestanie jechać tym większe prawdopodobieństwo odratowania filtra FAP. Ja przejechałem z 10 km tylko.. nie wiem do końca co z autem bo jdopiero dziś mam go odbierać, pewny przebieg 74 tys..

post-96097-0-91209300-1486390465_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kolego scanik, czy wiesz może jakie roczniki były objęte tą akcją serwisową P6313?

jakiś określony zakres numerów VIN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, ze wszystko 1.5 dci Euro5 czyli chyba lata 2011-2013. Pewnie wszystkie Nissana z tym silnikiem. Ale info znalazłem tylko na stronach francuskich i włoskich

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jak wygląda procedura dotycząca sprowadzanych samochodowów, tzn, w jaki sposób informują klientów o takie akcji serwisowej.

Czy przed wizytą w serwisie miałeś jakieś objawy wskazujące na niesprawność, tzn, brak mocy, itd???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko było Ok przed wizytą. Jak auto z nieznanego źródła np zagranicy to ASO nie będzie wiedziało, ze Ty je masz i nie dostaniesz info

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...