Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-trail z silnikiem diesla 1.6 dci 130


juras2017
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czasy się zmieniają i technika idzie na przod bez względu na czyjes uprzedzenia.

Jak już napisałem, miałem obawy co do silnikow diesel'a ale glownie wynikające z niewiedzy (teraz już to wiem)

Nowe silniki diesel'a nawet z wyciętym DPF'em nie smrodzą już tak bardzo jak kiedyś.

W benzynie tez gdy wytnie się katalizator to będzie smrodził - ale to nie jest żaden argument przeciw diesel'owi

Nie kupujmy nowego smartphon'a bo mogą go nam ukraść - nie popadajmy w paranoje ;)

 

Zaczynam wyczuwać obrone własnych decyzji a nie o to tutaj chodzi.

Każdy z nas wybral to co chciał i tego się trzymajmy-chciales benzynę bo uważasz ze jest odpowiedniejsza OK.

Ja wybrałem diesel'a bo ... no wlasnie bo co...?    .................. juz wiem, bo miał naped 4x4 i miał w miare mało palic, uffff, jakos uargumentowalem swój wybor     ;)

 

BTW.

Niskie spalanie diesel'a w miescie w porównaniu z benzyna przy wyższej cenie zakupu?

Przeciez to może się nigdy nie zwrocic jeśli ktoś mało jeździ i sprzeda auto np. w piatym roku - to slaby argument wydaje się być :)

        ... ale w tzw. "pole" - jak by co - nadaje się bardziej niż benzyna


Po 9 tankowaniach i przejechaniu prawie 6 500 km mogę stwierdzić:

 

* ok. 14 % wiecej spala niż wskazuja dane producenta, mierzone wg tankowan, srednie spalanie wynosi ok. 0,85 l/100 km wiecej

* 6,5-7% więcej spala niz wskazuje komputer, mierzone wg. tankowan, sr. spala o ok. 0,4 l/100km wiecej

* emisja CO2 wynosi ok. 186 g/km, przejechane 6 440 km, "spalone" 454 l oleju, wyemitowane ok. 1 198 kg CO2

* ok. 30,92 PLN/100 km, przejechanie 6 440 km kosztowalo mnie ok. 1 991 zl

 

Edytowane przez juras2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy 1000km za mną średnio wg komputera 6,2l/100km jestem mocno zaskoczony jak nieźle sobie radzi to 130KM w porównaniu do 115KM w 2.0 D4D z rav4. W ravce nie udało mi się zejść poniżej 6,5l wg komputera czyli realnie koło 7,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktos może czy na pinie zaznaczonym na zolto jest +12V przy wlaczeniu kluczyka w pozycje  "ON" czy na rozowym (powyżej) w X-Trail 1.6 dCi?

Musze to wiedzieć teraz a nie mam możliwości sprawdzenia - jestem w pracy i nie mam miernika.

Może ktoś ma "pod reka" X'a i da rade to sprawdzić?

 

No dobra, nikomu po drodze do multimetru to sam sobie zmierzyłem wieczorem :P

Na obydwu pinach mam +12 V tj. pin nr 16 (rozowy) miał +12,20 V a pin nr 8 (zolty) miał +12,15 V.

Roznica może wynikac z telerancji mojego domowego (taniego) multimetru

post-103421-0-69252700-1505124355_thumb.jpg

Edytowane przez juras2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a ja juz 16tys zrobiłem na ustawieniu 4wd auto i powiem ze nawet jak wchodzę w winkiel przy ponad 100kmh i cisnę gaz to tył ciągnie kilka %, czuc to po wibracjach budy, widać na wyświetlaczu jak dodaje na tył, i przestaje to drżenie być wyczuwalne jak zrobię 2wd, wiec skoro system włącza 4wd, to nie po to by więcej palić a po to by utrzymać tor jazdy... oszczędzanie 1l kosztem wyładowania w rowie to chyba niezbyt mądre. Diesla wybrałem bo 4x4 łatwiej wyjadę z łódką z wody, ze slipu, z różnych trudnych warunków, czemu nie automat, bo czy toyota czy nissan czy honda to te niby automaty maja niska zdolność ciągania przyczep, a to mi mówi, ze układ napędowy w tych zabawkach jest dosłownie zabawkowy...

Edytowane przez SmallCity
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatu to i tak bys nie wybral w tym ukladzie nie ma takiej opcji nawet dostepnej ;)

1.6 dCi z 4x4 tylko manual jest, automat to tylko przednio-napedowiec.

Jak juz wczesniej napisalem tez jezdze 100% na AWD - nie zmieniam na 2WD.

Byc moze spalanie wyszlo by inne, ale co tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

automatu wogule juz niema, brałem pod uwage crv, rav4, Forester, Kodiak, sytuacja się powtarza, jak zautomatyzowana skrzynka to kiepska zdolność uciągu. przyklad: Rav4 manual 2000kg multidrive 1500kg, CVR zaleznosci od silnika 2000kg manual a automat 1500 itd itd. stad xtrail nie odpadl mimo 1,6...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

czy u Was też zdarza się, że silnik przy uruchamianiu na zimno (w lecie też...), od czasu do czasu, odpala nieco trudniej, tzn. zachowuje się, jakby nie było od razu zapłonu we wszystkich cylindrach i trzeba w związku z tym przez odrobinę dłuższy czas użyć rozrusznika? U mnie w sumie taki objaw sporadycznie występuje od nowości ale w związku z tym, że na wiosnę kończy się gwarancja, to może warto zgłosić to do ASO. Mam jakiś wyjątkowy egzemplarz, czy TTTM? ;)

 

Pozdrawiam,

 

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem co masz na mysli, ale u mnie odpala chyba normalnie.

Gdy stal dlugo (jest zimny) to troche to trwa (kilka sekund) a gdy byl juz cieply to nieomalze natychmiast.

Nie zauwazylem zeby cos "szarpalo" czy jakos dziwnie pracowalo, wydaje mi sie, ze wszystkie cylindry "odpalaja" - nie dlawi sie.

Tylko ja zawsze odczekuje na zaladowanie sie systemu i oleju zanim rusze, trwa to zazwyczaj do 5 sekund - staram sie nie ruszac od razu po odpaleniu zeby go nie obciazac zbytnio na "sucho".

W poprzednim tez tak robilem ale to byla benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas rozruchu jest różny, wiąże się to pewnie z pozycja czujnika względem położenia walu. Zawsze jednak odpali w ciągu powiedzmy 1-2 sek pewnie max 3...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

czy u Was też zdarza się, że silnik przy uruchamianiu na zimno (w lecie też...), od czasu do czasu, odpala nieco trudniej, tzn. zachowuje się, jakby nie było od razu zapłonu we wszystkich cylindrach i trzeba w związku z tym przez odrobinę dłuższy czas użyć rozrusznika? U mnie w sumie taki objaw sporadycznie występuje od nowości ale w związku z tym, że na wiosnę kończy się gwarancja, to może warto zgłosić to do ASO. Mam jakiś wyjątkowy egzemplarz, czy TTTM? ;)

 

Pozdrawiam,

 

Sebastian

Miałem do testów i1.6 i 2.0 dci i mogę to potwierdzić.Czasami łapał od jednego kopnięcia a czasami dopiero po 2-3 sek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to swiece zarowe bardziej opozniaja start silnika niz sam jego zaplonu. Trwa to zawsze pare (kilka) sekund ale jak juz zakreci rozrusznik to raczej od razu "odpala" - mowa o odpalaniu na zimno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowalem wlasnie w sobote to "ustrojstwo" informujace o wypalaniu (czyszczeniu) filtra i akurat zbieglo sie z jego wypalaniem.

Podaja, ze co ok. 1 500 km wymuszone wypalanie bedzie inicjowane bez wzgledu na stopien zanieczyszczenia DPF - mialem w sobote ok. 7 870 wiec to chyba bylo zwykle wypalanie a nie to "duze"

Czyszczenie "zwykle" odbywa sie co jakis czas i to zalezne jest od zapchania filtra i nie jestesmy informowani o tym fakcie -ale to wszyscy wiedza.

Dioda w moim adapterku zapalila sie na czas wypalania i zamiast do domu pojezdzilem jeszcze chwilke az zgasla - podobno czyszczenie odbywa sie rowniez podczas zwyklej  jazdy i nie trzeba "pilowac" auta bo dziala nawet stojac na swiatlach (mowa o "zwyklym" wypalaniu). Ja jechalem z predkoscia w przedziale 50-80 km/h gdy wlaczylo sie wypalanie.

Jestem na etapie testowania i informowania autora tego adapterka (Italiano) jak spisuje sie w X'ie -On uzywa tego w QQ.

Niestety nie jest to tanie bo musialem wybulic 85 Euro, ale jesli to sie sprawdzi to pieniadze byc moze nie beda zmarnowane - dodam ze 95% trasy to miasto

Wypalanie odbywa sie u mnie srednio co kilkaset kilometrow wiec da sie z tym calkiem spokojnie zyc  :)

 

Edit: dioda moze zapalac sie na chwile po wlaczeniu silnika (pierwsze 10 sekund pracy) bo sprawdza stan filtra, i tak:

0 blysniec   - ffiltr czysty

1 blysniecie - filtr srednio brudny/zapchany

3 blysniecia - filtr brudny/zapchany

Edytowane przez juras2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowalem wlasnie w sobote to "ustrojstwo" informujace o wypalaniu (czyszczeniu) filtra i akurat zbieglo sie z jego wypalaniem.

Podaja, ze co ok. 1 500 km wymuszone wypalanie bedzie inicjowane bez wzgledu na stopien zanieczyszczenia DPF - mialem w sobote ok. 7 870 wiec to chyba bylo zwykle wypalanie a nie to "duze"

Czyszczenie "zwykle" odbywa sie co jakis czas i to zalezne jest od zapchania filtra i nie jestesmy informowani o tym fakcie -ale to wszyscy wiedza.

Dioda w moim adapterku zapalila sie na czas wypalania i zamiast do domu pojezdzilem jeszcze chwilke az zgasla - podobno czyszczenie odbywa sie rowniez podczas zwyklej  jazdy i nie trzeba "pilowac" auta bo dziala nawet stojac na swiatlach (mowa o "zwyklym" wypalaniu). Ja jechalem z predkoscia w przedziale 50-80 km/h gdy wlaczylo sie wypalanie.

Jestem na etapie testowania i informowania autora tego adapterka (Italiano) jak spisuje sie w X'ie -On uzywa tego w QQ.

Niestety nie jest to tanie bo musialem wybulic 85 Euro, ale jesli to sie sprawdzi to pieniadze byc moze nie beda zmarnowane - dodam ze 95% trasy to miasto

Wypalanie odbywa sie u mnie srednio co kilkaset kilometrow wiec da sie z tym calkiem spokojnie zyc  :)

 

Edit: dioda moze zapalac sie na chwile po wlaczeniu silnika (pierwsze 10 sekund pracy) bo sprawdza stan filtra, i tak:

0 blysniec   - ffiltr czysty

1 blysniecie - filtr srednio brudny/zapchany

3 blysniecia - filtr brudny/zapchany

Gdzie można kupić taki adapter?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem to od czlowieka ktory je sam "produkuje" a to jest Wloch z innego forum QQ

Nie za bardzo mozna inne fora z logowaniem wstawiac tutaj wiec na priv wysle, ale ...

 

Ja mam X-Trail 2016/2017 przed ostatnim "liftem" i to zdaje sie dzialac :)

 

Na razie proponuje wstrzymac sie z zakupem az skoncze testowac - czekam na zapchanie sie DPF i sprawdzenie czy w X'ie dioda prawidlowo pokazuje/wskazuje stan filtra (flash diody jak opisane wyzej)

Pewnie na dniach (po weekend'zie) bede juz wiedzial czy wszystko dziala bo w sobote mialem wypalanie wiec byl czysty i nie moge sie upewnic czy wszystko jest OK.

Koresponduje z Michele'm w celu upewnienia sie co do dzialania w X-Trail'ach

 

Zapomnialem dodac ze modul montujemy w gniezdzie OBD II i sluzy TYLKO do informowania nas o stanie zanieczyszczenia i momencie wypalania DPF

Edytowane przez juras2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako prawie już właściciel Xa 1,6dCi pozwoliłem sobie zarejestrować na forum i poczytać Wasze posty, pewnie wszystkiego nie zgłębiłem stąd pytania:

 

1. Jak to jest z tym dieslem 1,6, czy turbodziurę można wyeliminowac power boxem lub softem na ok 155kM? Czy warto, opinie, kiedy modyfikować po dotarciu?

2. "Latajaca maska" przy wyższych prędkościach, to jakiś wielki dramat? Można ją jakoś usztywnić, dodatkowe zawiasy od wewn maski?

3. Hałas przy wyższych prędkościach od ilu jest deberwujący od 120km/h od140km/h? To opływające powietrze,czy dieslowski terkot? Trzeba to wygłuszać, jak, czy do zniesienia przy grjacym radyjku :dribble:. Czy prędkości autostradwe 160-170km/h to jakaś katorga dla tego auta z tym motorem?

4. Jak auto radzi sobie z obciązeniem 4 osoby box dachowy?

5. Macie jakiś inny patent na antene, wkręcić krótszą, płetwa - ona doklejana jest?

6. Co ile km zmianiace olej?

7. Z tego co czytałem ten diesel dość szybko osiaga 90C (jak na diesla), a jak to jest w duże mrozy, czy mieliście tak że silnik nie mógł osiagnąć w ogóle 90C (moje dośwaidczenia z innych diesli)?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi, nawet jeśli gdzieś to już było to poproszę linka, nie wynika to z mojego lenistwa, tylko z braku czasu (robota, dzieci itd.) na zgłebienie całego forum,  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Z góry dziękuję za odpowiedzi, nawet jeśli gdzieś to już było to poproszę linka, nie wynika to z mojego lenistwa, tylko z braku czasu (robota, dzieci itd.) na zgłebienie całego forum,  :whistle:

 

Kolego trafyc zakładając konto podpisałeś się pod regulaminem, którego wycinek Ci zacytuję:

 

III. Sposób korzystania przez Użytkownika z forum:

 

5.       Zakładanie tematów i pisanie postów:

a.       Przed założeniem nowego tematu (wątku) Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z zawartością danego działu oraz zawartych w nim wątków o tematyce zbliżonej do zamierzonego przez Niego tematu. Powinien również użyć lokalnej Wyszukiwarki (prawy, górny róg strony) aby upewnić się czy temat nie był już poruszany na forum. Wątki będące duplikatem już istniejących będą natychmiast usuwane/zamykane.

 

 

 

Dlaczego to piszę - bo w ciągu ostatniego tygodnia już kolejny raz od nowego użytkownika słyszę taką argumentację.

Wszyscy Ci z chęcią pomogą, ale w przyszłości także szanuj ich czas bo pracują i maja prawo do spędzania czasu z rodziną :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, czesto tak jest. Nie mam czsu bo rodzina, praca ale w du**e mam cudzy czas i czyjas rodzine-moje jest najwazniejsze i juz.

Pomimo tej arogancji postaram sie odpowiedziec w miare mozliwosci

1. Ja nie mam problemu z turbodziura-poznajac mozliwosci i ograniczenia latwiej sie zyje i jezdzi

2. Mam silowniki z pierwszego postu i maska jest naprezona-wiec nic nie "lata".

3. Powyzej 90 km/h jest glosniej, albo wycisz auto albo sie przyzwyczaj ale bywaja glosniejsze samochody :)

4. Nie uzywam  box'a ale 5 os. jechalo i dalo rade (patrz pkt 1)

5. Ja mam pletwe wstawiona-wykrecasz bacik i przyklejasz pletwe

6. Instrukcja ale co 10-15 tys. to powinienes wymienic.

7. W ubiegla zime (jesli mozna tak to nazwac) nie mialem zadnego problemu i po 6kilku kilometrach silnik byl rozgrzany

Mam 15km do pracy i najpozniej po 4-5 km temp byla odpowiednia. To maly silnik i w maire szbko aie "rozgrzewa" a poza tym zrobily przyzwoity sysyem chlodzenia w tym silniku, poczytaj w sieci o nim

Nie jest to demon mocy (patrz pkt 1) , ale nie jest tez najgorzej -daje rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posypuję głowę popiołem za odchyłkę od regulaminu forum, dziekując równocześnie za odpowedzi na moje pytania forumowiczowi juras2017- odnośnie płetwy to ta z ASO za kosmiczną cene, czy coś tanszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z "alledrogo" za kilkadziesiat zeta :)

Dziala i to jest najwazniejsze a niski koszt pozwoli w przyszlosci bez zalu wywalic ja jak mi sie znudzi lub zepsuje/uszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z "alledrogo" za kilkadziesiat zeta :)

Dziala i to jest najwazniejsze a niski koszt pozwoli w przyszlosci bez zalu wywalic ja jak mi sie znudzi lub zepsuje/uszkodzi

A masz może jakieś namiary skoro działa to po co eksperymentować :)

Masz taką co montuje się na starą tzn. odkręcasz tylko bacik ze starej i nakładasz na nią płetwe na taśmę 3M ? Nie ma problemów z GPS ?

Ja mam bacik i też myślę o zmianie na płetwę bo mam box na dach i troszkę lipa z tym batem. 

Edytowane przez carp22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem za kilkanaście złotych i tak uważam, że przepłaciłem. Kawalek plastiku + pasek płytki, nie ma prawa dobrze odbierać ale człowiek głupi, musi przekonać się na własnej skórze. Nie przylega dokładnie do dachu, a poza Krakowem, oprócz sieczki typu rmf czy zet, nie ma stacji bez zakłóceń.

GPS ma swoją antenę, a na DAB, o dziwo ma pozytywny wpływ i szybciej pobiera sygnał, ale to chyba wrażenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie smigam teraz zastepczym QQ z pletwa i mam wrazenie, ze jakosc odbiory niektorych stacji nie jest najlepsza....pewnie cos za cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja glownie po Warszawie jezdze i Eski Rock slucham bez problemu

Poza miastem dziala wiekszosc stacji bez wiekszego problemu - przynajmniej na mazowszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. Problem z maską.

Cytuję sam siebie :)

 

Miałem ten sam problem w T32 ale go rozwiązałem. Mianowicie lekko wykręciłem gumowe odboje na których opiera się maska. Falowanie maski spowodowane jest wciskaniem się powietrza pod maskę (jest tam faktycznie spora szpara) i unoszeniem oraz opadaniem.

Trzeba znaleźć idelany punkt pomiedzy położenim maski na gumowych odbojach (tak aby szczeliny były równe po bokach maski w poblizu reflektorów) a punktem zaczepienia oczka zamka. Mnie udało się to po kilku próbach i jest OK.

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...