Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] Drgania silnika


k3dbe
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadaczem Z jestem od niedawna i chciałbym wyleczyć moją ze wszystkich bolączek jakie do tej pory zauważyłem. Jedną z nich są drgania silnika, odczuwalne czy silnik jest rozgrzany czy nie, czasem bardziej a czasem mniej. Wibracje przenoszą się na całe auto, czuć że pracuje nie równo na jałowym i potrafi co kilka sekund zadygotać co czuć bardzo, gałka zmiany biegów drga jak w starze .. Podczas jazdy czuć to bardzo na wysokich obrotach. Pierwszy podejrzany do dwumasa, została wywalona i zamieniona na jednomasę. Macie może jakieś sugestie, co sprawdzić, jak sprawdzić ? 

Edytowane przez k3dbe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe... ja po wymianie na dwumasę i Exedy i co pojechałem na odpowietrzenie sprzęgła postałem 2h na rozruchu i tu niespodzianka całe auto drży... Kuba dotknął i wyrok rozpórka przycierała o ssący + naderwana poduszka silnika, wstawił podkładki pod rozpórkę i jak ręką odjął... 

 

PS mi też drżała i po wymianie drży gała zmiany biegów...także...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone, poduszki podobno są ok, a między rozpórkę a kolektor można włożyć dwa palce więc jest miejsca... 


Dodatkowo jeszcze zapytam o jedną pierdołę przy okazji, u was maska też lata cała jakby była z papieru ? każdy wybój a ona lata cała, przy większej prędkości też ;P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poduszki skrzyni sprawdzales? Maska lata przy wiekszych prekosciach, tak samo wycieraczki. Od 220 juz nawet szyby nie dotykaja i jej nie wycieraja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poduszki skrzyni sprawdzales? Maska lata przy wiekszych prekosciach, tak samo wycieraczki. Od 220 juz nawet szyby nie dotykaja i jej nie wycieraja

 

 

Muszę sprawdzić, a co do latania to ja mówię o jeździe 30 i lataniu na wybojach i 120 i lataniu non-stop ;D do 200 przy tych wibracjach silnika i podrywach maski to bym się bał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to dopiero lata ta z laminatu, raz prawie odfrunęła po zapomniałem zapiąć spinki lol. Na szczęście na parkingu tylko po jazdach.

Jak masz zwykłe koło to oczywiście będzie większy NHV a gałka to zawsze drga. Jak auto nowe dla Ciebie to wszystko ci będzie drgać, skrzypić, piszczeć, świergotać na początku - przyzwyczaisz się ;)

PS. a rozklekotane łożysko w skrzyni plus dyfer na aluminiowej tulei to dopiero dają czadu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerwana poduszka silnika (lewa dolna) powodowała u mnie większe drgania drążka, ale nawet na budzie i na kierze nie było tak ich czuć jak opisujesz (też mam jednomas). Wpierw zajmij się nierówną pracą motoru, czyszczenie przepustnicy, przepływomierza, (standardowo jeszcze silniczek krokowy ale nie wiem co pełni jego rolę w 350z bo chyba takowego nie ma), potem świece do zmiany, kable i cewki do obadania. Jak to zrobisz to adaptacje przepustnicy trzeba zrobić jest na forum opisane jak. Na kompie nie pokazuje Ci błędów gubienia zapłonów? Jak te zabiegi nie pomogą to trzeba szukać dalej i niestety zacznie robić się pod górkę. Międzyczasie obadaj na diagnostyce poduszki silnika i skrzyni.

PS. maska nie lata u mnie mi przy żadnej prędkości jak i na wybojach, jeśli komuś oryginalna lata być może trzeba poprawić jej mocowanie na zamku

Edytowane przez Szachi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś sondy tlenowe? Miałem podobne objawy jak Ty. Po wymianie na nowy oryginał sprawa ucichła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem mi maska w żaden sposób  nie lata

co do drgań silnika     sprawdziłes kompresje    ?  świece nowe ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No maska ogólnie jest słabo sprasowana i brak czegokolwiek pod spodem ;/ świece i przegląd silnika na początku marca razem z serwisem filtrowo olejowym zrobię. Wtedy poproszę o kompletny przegląd silnika, zdjęcie pokryw zaworów i zmianę wszystkiego co trzeba ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sondy pierwsze (czyli te przed katalizatorami) również mogą powodować nierówną pracę silnika

Edytowane przez Szachi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak maska lata, to brakuje pewnie uszczelki pod maską i tworza sie zawirowania powietrza

No ja mialem specjalnie wywalona ta uszczelke i jeszce podniesiana na dystansach, takze mozliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Serii maska opiera się na rozpórce - ma takie gumki przyczepione na których się podpiera w dwóch dodatkowych miejscach, jak dajemy Hood Spacera to znika nam ten punkt podparcia i się zaczyna jej trzęsiawka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja będę sprawdzał właśnie to co opisał szachi, ale po wymianie filtrów na nowe, bo na ssaniu mi falują obroty, podczas stania w korku czasem zawirują delikatnie, tylko na jałowym. I wtedy czasem słychać że nie chodzi idealnie. Także sprawdzę krokowy i przepływkę i wszystko inne to Ci powiem czy ustało. Bo zaczęło mi się to dziać od nie dawna, a przepalanie wg mnie jest większe paliwa niż powinno być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten krokowy to w jakim aucie chcesz sprawdzić ? ssanie ?

 

Właściwie dobrze napisał bo na zimnym silniku masz zawsze podwyższone obroty tak samo w zet i na to od zawsze mówiło się ssanie ^^ tak jak w starych gaźnika się zaciągalo ssanie żeby równo pracował na luzie zimny silnik tak w zet e ssanie reguluje komp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ssanie w Zet:
- podniesione wolne obroty

- wycofany zapałon by szybciej nagrzewać katalizatory

 

Co do wibracji silnika zwłaszcza na wysokich obrotach to często odpowiedzialne za to są poduszki silnikowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Odgrzeję lekko temat, własnie mi się wylała prawa poduszka silnika. Jaką poduszkę polecacie z zamiennika? Jest jakaś firma, którą ktoś sprawdził? Będę wdzięczny za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem po 250zł Febesta zamiennik, póki co jest rewelacja

dzięki za odpowiedź, a wymieniałes sam czy komuś zleciłeś? ile kosztuje taka operacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dla kolejnych osób borykających się z potrzebą wymiany poduszek silnika, polecam NTY. Generalnie firma nie ma jakiś świetnych opini, ale porównałem wzrokowo z Febestem i NTY jest wykonana dużo lepiej. Wymieniłem obydwie i jest wszystko ok. Więc jak ktoś się obawia, ze tanie i kiepskie to uspokajam. Można montować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...