Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana tarcz i klocków.


DarekEss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu wymieniłem tarcze i klocki w X ise. Mam wrażenie, że nikt nie powinien mieć z tym problemu. Potrzebne narzędzie to klucz do kół oraz 14 i 22. Dodatkowo szczotka druciana i kawałek papieru ściernego.

Będzie łatwiej jak zaczniemy od zdjęcia kół. zdjęcie 1

Ukaże nam się taki widok. zdjęcie 2

Odkręcamy dwie śruby kluczem nr 14. zdjęcie 3

Zdejmujemy zacisk i przy pomocy trtytki zawieszamy go, tak aby nie wisiał na przewodzie hamulcowym. zdjęcie 4

Następnie z uchwytu wyciągamy klocki a następnie kluczem nr 22 odkręcamy dwie śruby trzymające uchwyt.. zdjęcie 5

Przy pomocy szczotki drucianej i papieru ściernego czyścimy uchwyt i piastę. zdjęcie 6 i 7

Jak już się uporamy z tymi czynnościami w odwrotnej kolejności składamy wszystko z powrotem.

Będzie lepiej jak złożymy z nowych części, prędzej zakupionych. Zakładamy na szpilki nową tarczę dokręcamy uchwyt śrubami kluczem nr 22. zdjęcie 9

I teraz możemy włożyć nowe klocki. zdjęcie 10

Zakładamy zacisk oczywiście też prędzej wyczyszczony i nie zapomnijmy o wciśnięciu tłoka, nowe klocki są szersze niż te zdemontowane. zdjęcie 11

Ostatnią czynnością będzie założenie koła. Te same czynności wykonujemy dla drugiego koła i możemy cieszyć się bezpieczną jazdą przez kilka kolejnych kilometrów.

 

post-95243-0-52147100-1488118494_thumb.jpg

post-95243-0-52968500-1488118513_thumb.jpg

post-95243-0-97748300-1488118525_thumb.jpg

post-95243-0-75713100-1488118536_thumb.jpg

post-95243-0-05510900-1488118550_thumb.jpg

post-95243-0-63609000-1488118562_thumb.jpg

post-95243-0-06024000-1488118575_thumb.jpg

post-95243-0-25658300-1488118585_thumb.jpg

post-95243-0-96928800-1488118596_thumb.jpg

post-95243-0-59408400-1488118614_thumb.jpg

post-95243-0-80217600-1488118624_thumb.jpg

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie wciśnięcia tłoczka-  nie powinno się wciskać płynu hamulcowego z powrotem do układu. W układach z ABS'em jest to nawet zabronione.

prawidłowo na odpowietrznik nakładamy wężyk , lekko odkręcamy tak aby podczas wciskania płyn wylewał się do małego zbiorniczka.

Po wciśnięciu na maxa zakręcamy odpowietrznik.

Dodatkowo pod osłonę gumową tłoczka przed wcisnięciem możemy wstrzyknąć troszeczkę wd40, olej silikonowy itp. Zadnych środków co działają destrukcyjnie na gumę.

Jesli chodzi o zacisk, punkty kontaktu z klockiem najlepiej przesmarować smarem miedziowanym, śruby zresztą też.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie tarcze przód zamienniki proponujecie ? 

ASO za oryginał przód chce  420 zł. za szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie tarcze przód zamienniki proponujecie ? 

ASO za oryginał przód chce  420 zł. za s

Całkiem dobre są ATE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie tarcze przód zamienniki proponujecie ? 

ASO za oryginał przód chce  420 zł. za szt.

w ubieglym roku Tippo obnizal swoje auto i  w jednym z postow podal strone sprzedawcy gdzie mozna sobie dobrac ciekawy zestaw

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/104903-obniżenie-zawieszenia-eibach-x-trail-t31-20dci/#entry1135479

 

pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem dobre są ATE

 

Właśnie takie zamówiłem już są.

 

Szósty rok po wyjeździe z salonu  i opony letnie  i tarcze  dopiero teraz muszę wymienić

zrobiłem 108 tyś .  To chyba dobry wynik

post-49278-0-41556900-1489150874_thumb.jpg

Edytowane przez robotek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam tarcze i klocki TRW. Zmieniałem już kolejny komplet.

Plusy dodatnie - tarcza w znikomym stopniu wrażliwa na odkształcenia termiczne (bicie).

Plusy ujemne - klocki stosunkowo miękkie, a tym samym przeraźliwie pylą i szybko się zużywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, ja na ATE zrobiłem coś około 20kkm, podobnie było z Textarami, choć te okazały się lepsze. Teraz docieram Brembo. Wszystko zależy od materiału i szczęścia w zakupie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś pisałem na ten temat. Rozbieżności w przebiegach mogą brać się stąd, że ATE (podobnie jak np. BREMBO) jest dostawcą systemów, a nie producentem klocków. Robią dla ATE rożni (Ferrodo, Jurid, Textar, itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem TRW. Przy wyhamowywaniu np. przed skrzyzowaniem wydawaly dzwiek, jakby juz ich nie bylo, mimo, ze do wymiany powinny przejechac jeszcze z 15kkm. Teraz zalozylem na tyl klocki i tarcze Textara, a na przod klocki Textar. Poki co sa Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś pisałem na ten temat. Rozbieżności w przebiegach mogą brać się stąd, że ATE (podobnie jak np. BREMBO) jest dostawcą systemów, a nie producentem klocków. Robią dla ATE rożni (Ferrodo, Jurid, Textar, itp).

Źle się wyraziłem. Chodziło mi o tarcze hamulcowe. Zwichrowanie w obu przypadkach. Textar wytrzymały więcej. Przetaczałem jedne i drugie, lecz to pomogło na dosłownie chwilę. post-68386-0-74480200-1402472906_thumb.j

Jak widać na fotkach... stare prawie jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...