Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Murano nie jedzie błędy P0725, P0300, P0011, P0021


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

W ten weekend Murena na autostradzie pokazała mi przysłowiowego f*ck'a straciła moc i niestety jazda powolna do 60km/h wiecej nie chciał przyspieszyć tzn obroty silnika max 1500. Po zjechaniu na parking nierówna praca dławienie i ogólnie nie wesoło :P. Doturlałem się do garażu podpiąłem co trzeba - 3 błędy P0725 P0300 P0011

rozszyfrować?

no to roszyfruje...

P0725 - błędna wartość prędkości silnika

P0300 - misfire czyli wypadanie zapłonów

P0011 - INT/V CONT B1 (B1 bank1 B2 bank2)

 

okej no to cóż trzeba się zabrać do pracy...

 

rozebranie paru rzeczy tak, aby dostać się do czujnika położenia wałka rozrządu (nie mylić z czujnikiem położenia wału korbowego to jest całkiem coś innego)

są 2 czujniki

jeden dostaniesz się w 5 minut drugi niestety w godzinę

ten w godzinę to trzeba aż przepustnice sciągnąć - ale przy okazji sobie ją wyczyściłem (teraz jest czysta jak... nie mam pomysłu, generalnie błyszczy)

 

zamieniłem czujniki miejscami i po skasowaniu błędów pojawiły mi się takie:

P0300 i P0021 - INT/V TIM CONT B2 (czyli teraz w banku 2) (intake valve timing perf. Bank#) poniżej to wytłumaczę*

no to lecimy

 

przy rozkręcaniu przepustnicy należy pamiętać, że woda chłodząca też przepływa przez nią, dlatego należy to mieć na uwadze.

 

generalnie jak dobrze liczę do odkręcenia jest 10 śrub (2 filtr powietrza, 2 cybanty od przepływomierza i przepustnicy, 4 przepustnica (imbus), po 1 śrubie na każdy z czujników i pare wtyczek (przepływka, przepustnica, 2xczujnik położenia wałka rozrządu)

 

po wymianie wszytko narazie bangla

aaa i adaptacja przepustnicy bo ją czyściłem

jak ktoś nie ma konsulta to jest procedura gazem

zapłon czekamy 2-3s

naciskamy 5x pedał w odstępach co 1s (po ostatnim naciśnieciu puszczamy gaz)

czekamy 7sekund

i naciskamy pedał gazu na 10s

czekamy, aż zacznie migać kontrolka MIL (check egnine) jak zacznie migać to jest dobrze (jak nie to od początku)  czekamy aż się zapali na stałe - gdy się zapali puszczamy gaz i naciskamy hamulec (w sumie około 20s powinna ta operacja trwać)

naciskamy przycisk start trzymając pedał hamulca tak żeby auto zapaliło

TERAZ NIC NIE ROBIMY czekamy minimum 20-30 sekund (adaptacja)

i po sprawie

 

do zapalenia auta (3s+5s+7s+10+10 = 35s)

uwaga - różne czujniki są w Murenach

i teraz tak - pierwszy mi przyszedł do D...y dopeiro drugi był właściwy.

ja miałem czujnik z Renaulta Laguny 3.5 "Denso gf30+gb20" (pewnie dlatego sie zj...popsuł)

 

"Denso gf30+gb20" to jeden czujnik nie dwa gf30 i gb20 ;)

na oby dwóch wałkach są te same

pozdrawiam

Adam

 

 

 

 

*dla chcących wiedzieć

P0021 - INT/V TIM CONT czyli czujnik sprawdza położenie wałka rozrządu - na wałku są prostokątne zęby, jak się zbliża do czujnika wtedy zmienia się rezystancja czujnika. jak się zmieni komputer robi takie różne cuda i wie że właśnie któryś z zaworów się otwarł

 

są dwa czujniki i zęby są rozmieszczone w różnych miejscach jak na jednym załóżmy jest 1 to na drugim może być 1 lub 0 i jak na drugim jest 1 to na pierwszym może być 1 lub 0 :) a tak na chłopski rozum to jest tak:

wyobraźcie sobie 2 zegary  w którym zamiast cyfr 1-12 (u mnie do 14)

w pierwszym są np  tylko cyfry na 12, 1, 4, 9, 14 a w drugim 12, 7, 9, 10, 13 oby dwa zegary się obracają równocześnie z taką samą prędkością - rozpoczynając od 12

12 A B

1 A

2  

3

4   A

5

6

7  B

8

9 AB

10 B

11

13 B *no niestety 13 i 14 też jest to trochę inny zegar;) tak mi pasowało żeby było mniej więcej tak jak naprawdę jest w Murano

14 A

cały cykl w Murenie to 720 stopni - (Manula EC-260)

 

jest jeszcze czujnik położenia Wału - to to na dole silnika - też tak działa ;)

gdy mamy dane z czujników na górze i na dole wiemy dokładnie jakie jest położenia wału i wałków.

 

jak widać gdy położenie jest na 12 oba czujniki zwracają 1

gdy na 1 tylko pierwszy

na 9 oby dwa itd.

do przebiegu przydaje się oscyloscop wtedy widać wszystko ładnie na wykresie

jeżeli któryś z czujników podaje inne wartości to jest klapa i samochód nie chce prawidłowo jechać :)

nie wiem czy to dobrze wytłumaczyłem ale mam nadzieję, że ktoś to zrozumie

jak nie to proszę o informację jak to widzi ktoś kto ma większą wiedzę bo lubię się dokształcać a nie lubię wprowadzać w błąd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis super..Trochę się napracowałeś.A kolego,jeżeli nie odłączę wtyczki od przepustnicy to też muszę przeprowdzic adaptację?Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...