Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Check engine, sonda lambda


Gość Simon729

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Simon729

Witam serdecznie, jestem tu nowy, nie jestem mechanikiem, więc proszę o wyrozumiałość ;-) . 
Samochód mam od ok. 60 tys km, kupiony z autentycznym przebiegiem, aktualny stan licznika to ok. 131tys km. Rocznik 2008 z silnikiem M9R 2.0 DCi 173konie. Do tego momentu nie sprawiał problemu w eksploatacji, jednak w ostatnim czasie wyskoczył mi check engine, jednak zupełnie nie odczuwałem tego w jeździe, mimo wszystko problem mnie zainteresował podłączyłem ELM 327 pod bluetooth i próbowałem diagnostyki poprzez telefon w androidem i różnego rodzaju programy. Jednak po usunięciu błędu i odnotowaniu sobie błędów które mi wykazało, problem przez ok. 200km  się nie pojawiał. Jednak w tej chwili jakby się to potengowało i potrafi wywalać go przy ok 20 km. Z racji, że ELM 327 podaje mało inforamcji zacząłem rozglądać się za programem do diagnostyki, z racji, że w mojej okolicy wiekszosc mechaników mają interface'y do Vagów, renówek itp. postanowiłem kupić, coś  na własną rękę. Wybór padł na MAXI ECU - do nissana, opis dość rozbudowany sporo potrafi, znajomy miał do Renault i mazdy (w tych przypadkach dość rozbudowany), niby Polski produkt, więc postanowiłem go sobie zamówić, z nadzieją, że będe miał dostęp do większej ilości czujników i innych parametrów... Jednak tu się nieco zawiodłem, ale cóż, zacząłem kombinować. Wszedłem w diagnostyke nissan'a qashqai z racji że to podobny, aczkolwiek popularniejszy model, wybrałem opcje z tym samym silnikiem, jest tych parametrów nieco więcej, pojawiłą się nawet możliwość "wypalania filtra cząstek", czego nie było przy diagnostyce przez wybranie modelu, silnika i rocznika jako T31. Czytając różne fora dotyczące tego błędu dużo jest mowy o sondzie szerokopasmowej - lambda. Jednak chciałbym być pewny czy wymiana jej wyeliminuje całkowicie ten problem.

Moje pytania są następujące...