Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drgania kierownicy


Virilitas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich klubowiczów. Tak jak w temacie przy hamowaniu mocno drży kierownica, odczuwalne jest znacznie prawe przednie koło. Nadmienię że by pozbyć się tego problemu wymieniłem:

 

1. Tarcze przód -brembo

2. Klocki Lukasa

3. Nowe 4 opony

4a. Drążek kierowniczy prawy

4. Ustawienie zbieżności

5. Diagnostyka zawieszenia (stacja kontroli pojazdów)

 

 

...i nic :(

 

Proszę o sugestie w tej sprawie, mi już pomysły się wyczerpały. Pozdrawiam :)

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdziłeś opony i wyważenie kół? Niby pierdoła ale często to jest przyczyną.

 

...opony nowe, koła wyważone :( wszystkie te rzeczy robiłem w przeciągu dwóch dni. Myślałem już nawet nad prawym kopytem gdyż był kiedyś problem z grzaniem się koła po przez zablokowany jeden z siłowników hydraulicznych kopyta ale mechanik (kolega - naprawdę fachowiec) stwierdził przy wymianie przednich tarcz i klocków ze siłownik pracuje prawidłowo. Nie miałem okazji pojechać na kolejną diagnostykę po u wcześniejszych wymianach i czekam na jakąś lukę w jego grafiku. Pozdrawiam :)

 

posprawdzaj w amortyzatorach może coś? może łożyska górne amorków? może sprężyny? na pewno coś z przodu a przy hamowaniu przód się ugina ....

 

...amorki 80% sprawności (diagnostyka), łożyska górne amorków nowe są plastikowe i mają około 3 do 4 mm grubości a zamiast gum amortyzatora zastosowano metalowe jakby kielichy (na prawdę solidne). Zapomniałem dodać że na nie równej nawierzchni lub też na dziurawym asfalcie X zachowuje się prawidłowo, problem zaczyna się na idealnej drodze :(. Wiem że to paradoks. Pozdrawiam :)

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź na szarpaki. może coś wykryją.... na pewno coś z jakimiś łączkami, gumami etc.... chyba że przekładnia kierownicza ale czy ja wiem?

 

 

...byłem 2 razy na szarpakach i wykryto mi tylko drążek kierowniczy. Mój kolega mechanik dodatkowo wykrył zniszczone gumy na stabilizatorach przód i tył. Całe zawieszenie podobno jest w b.d stanie. Pewnie nie prędzej jak w sobotę gruntownie usiądziemy przy tym temacie w warsztacie dlatego liczą się dla mnie wasze sugestie gdyż co kilka głów to nie dwie ;)

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem drgania przy hamowaniu. Za każdym razem wymieniałem tarcze i pomagało na jakiś czas( na rok) . Teraz ma 4rte tarcze - od sierpnia i zobaczymy na jak długo . W serwisie twierdzili że tarcze się krzywią jak wjadę z rozgrzanym hamulcami w wodę , ale mam wątpliwości żeby 4 razy to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum już był wertowany wcześniej ten temat o drganiach kierownicy i wymianie tarcz hamulcowych, problemem były ponoć luzy na łożyskach w piastach (jakoś tak) więc może to warto jeszcze sprawdzić.

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/56987-t31-klocki-hamulcowe-tarcze-problem/page__hl__%20drgania%20%20kierownicy__st__20 tu było opisane.

Edytowane przez endru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy na drganie kierownicy przy hamowaniu w tym samochodzie może wpływać wiele niesprawności takich jak:

1. Felga koła

a. Brak centrycznego ustawienia względem piasty

b. Krzywa felga - uaktywnia się drganie głównie przy hamowaniu.

c. Opony - nowe to nie znaczy że bez wad. Mogą być też źle założone.

d. Wywarzenie kół.

e. Mocno zabrudzone koła i felgi.

 

2. Piasta koła

a. Niewłaściwe dokręcenie łożysk piasty.

b. Wycięta piasta na łożyskach.

c. Krzywa piasta.

 

3. Hamulce

a. Krzywe tarcze hamulcowe - ale to wcale nie jest tak że tarcze się odrazu wyginają od wody. Jeśli będą spełnione powyższe i poniższe punkty o których piszę to jest naprawdę małe prawdopodobieństwo że tarcza nawet najtańsza się kiedykolwiek wygnie. Prędzej się wytrze ze starości.

b. Zapieczone tłoczki mocowania zacisku hamulcowego lub ich duże luzy.

c. Zapieczone cylinderki zacisku. W zacisku gdzie są podwójne cylinderki bardzo często następuje nie równomierna ich praca co często prowadzi do drgań piasty z kołem.

d. Krzywy zacisk lub jego mocowanie.

e. Zapowietrzony zacisk hamulcowy.

f. Niesprawny ABS, ESP.

g. Klocki hamulcowe - czasami są wadliwe lub nie właściwie dobrane.

 

4. Zawieszenie

a. Luzy wahaczy

b. Luzy amortyzatorów lub jeśli nie trzymają swoich parametrów.

c. Źle ustawiony kont wyprzedzenia zwrotnicy lub krzywa zwrotnica.

d. Luzy stabilizatora oraz jego łączenia.

e. Luzy drążków.

 

5. Układ kierowniczy.

a. Luz na końcówkach

b. Luz na przekładni kierowniczej

c. Brak odpowiedniej regulacji oraz diagnostyki zbieżności kół.

 

Pragnę również nadmienić że bardzo często mechanicy zapominają, że na drgania przy hamowaniu wpływa też tylny układ hamulcowy który przenosi drgania na cały samochód.

Edytowane przez Ryba382
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm

 

...jeżeli chodzi o nie sprawny ABS ...hmm...pulsuje mi pedał hamulca nawet jak lekko hamuję...czyli coś jest nie tak...RYBA382 ...powiedz jak to sprawdzić dokładniej!!!

 

"Powody są zazwyczaj trzy: Odkształcenie się piasty,wycinanie się piasty na mocowaniu łożyska i zużywania się samego łożyska. Sprawdź również amortyzatory i końcówki drążow układu kierowniczego"

 

i z innego postu...RYBA382

 

Też miałem drgania przy hamowaniu. Za każdym razem wymieniałem tarcze i pomagało na jakiś czas( na rok) . Teraz ma 4rte tarcze - od sierpnia i zobaczymy na jak długo . W serwisie twierdzili że tarcze się krzywią jak wjadę z rozgrzanym hamulcami w wodę , ale mam wątpliwości żeby 4 razy to samo.

 

 

...oszukuje cię serwis.

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musi być w takim razie zmowa europejska bo były to serwisy w polsce Nissana , , w Austri Nissana i w Polsce nie związany z żadną marką..

Do czego doprowadza globalizacja.

 

i jeszcze jedno, odniosłem wrażenie że przy zimnych hamulcach drgań nie było , w miarę jak się rozgrzewały przy częstym hamowania drgania były coraz bardziej wyczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie efekt znikał po założeniu nowych tarcz , więc chyba nie łożyska.

Jak pojeździsz 5 - 10 tyś i będzie dobrze to znaczy że tarcze. Jeśli po tym stopniowo zaczną się drgania to na pewno nie to. Przykładem np. wycięta piasta wygina tarczę stopniowo, a najbardziej latem przy wysokiej temperaturze.

 

hmmm

 

...jeżeli chodzi o nie sprawny ABS ...hmm...pulsuje mi pedał hamulca nawet jak lekko hamuję...czyli coś jest nie tak...RYBA382 ...powiedz jak to sprawdzić dokładniej!!!

 

"Powody są zazwyczaj trzy: Odkształcenie się piasty,wycinanie się piasty na mocowaniu łożyska i zużywania się samego łożyska. Sprawdź również amortyzatory i końcówki drążow układu kierowniczego"

 

i z innego postu...RYBA382

 

 

 

 

...oszukuje cię serwis.

Kolego jeśli chodzi o ABS - najlepiej podłączyć diagnoskop i sprawdzić czy nie ma błędów centralki. Jeśli nie ma błędów to należy pomierzyć rezystancje obwodów czujników.

Edytowane przez Ryba382
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka ABS ok. Piszę właśnie z warsztatu :D... poruszaliśmy trochę tarczą przy wymianie końcówki stabilizatora i jest duża poprawa...teraz odpowietrzymy układ i zabieramy się za gruntowną diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwolicie iż podepnę się pod wątek, mam identyczny problem 3 komplet tarcz i znów zaczyna bić w lewym,a im gorętsze tarcze tym, mam wrażenie że, gorzej, co prawda jak wymieniałem przed ostatnim razem to wykryłem zapieczone sworznie zacisku, wyczyściłem lekko przesmarowałem, zacisk wyczyściłem tłoczek chodzi jak marzenie wymieniłem tarcze i klocki wczoraj wracałem z trasy i już wyczuwam drgania przy hamowaniu tarcze mieniłem jakieś 4 tyś km temu zobaczę co da odpowietrzanie i dokręcenie łożyska piasty. Z postu Ryba 382 wynika ze może to być absolutnie wszystko co się wiąże bezpośrednio z kołem, nie mam bardzo czasu jutro muszę znów być w trasie, jak toś miał podobny problem dajcie znać co pomogło. Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwolicie iż podepnę się pod wątek, mam identyczny problem 3 komplet tarcz i znów zaczyna bić w lewym,a im gorętsze tarcze tym, mam wrażenie że, gorzej, co prawda jak wymieniałem przed ostatnim razem to wykryłem zapieczone sworznie zacisku, wyczyściłem lekko przesmarowałem, zacisk wyczyściłem tłoczek chodzi jak marzenie wymieniłem tarcze i klocki wczoraj wracałem z trasy i już wyczuwam drgania przy hamowaniu tarcze mieniłem jakieś 4 tyś km temu zobaczę co da odpowietrzanie i dokręcenie łożyska piasty. Z postu Ryba 382 wynika ze może to być absolutnie wszystko co się wiąże bezpośrednio z kołem, nie mam bardzo czasu jutro muszę znów być w trasie, jak toś miał podobny problem dajcie znać co pomogło. Pozdrawiam serdecznie.
....

....wszytko wskazuje u mnie jednak na jeden tłoczek w kopycie. Dokładnie mówiąc kiedyś się w ogóle nie wysuwał i zostało to naprawione. Teraz przy wnikliwej analizie hamulcy okazuje się że ma problem ze "startem". Koło się nie grzeje jak kiedyś ale dwa siłowniki nie pracują równo i to może być problem drgań. Działamy dalej....więc będę pisał na bieżąco. Pozdrawiam :)

 

...no to już wszystko jest jasne! Tłoczki w kopytach Panowie i Panie należy sprawdzić a najlepiej kupić komplet naprawczy, koszt około 40Pln. Nie równa praca poszczególnych tłoczków powoduje nierównomierny ścisk klocków do tarczy. Jest to bardzo duży problem i może być również kosztowny gdyż końcowym efektem będzie uszkodzenie tarczy. DRGANIE PRZY HAMOWANIU JEST SPOWODOWANE NIE WŁAŚCIWĄ PRACĄ TŁOCZKÓW HAMULCOWYCH.

 

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej1970

....

....wszytko wskazuje u mnie jednak na jeden tłoczek w kopycie. Dokładnie mówiąc kiedyś się w ogóle nie wysuwał i zostało to naprawione. Teraz przy wnikliwej analizie hamulcy okazuje się że ma problem ze "startem". Koło się nie grzeje jak kiedyś ale dwa siłowniki nie pracują równo i to może być problem drgań. Działamy dalej....więc będę pisał na bieżąco. Pozdrawiam :)

 

...no to już wszystko jest jasne! Tłoczki w kopytach Panowie i Panie należy sprawdzić a najlepiej kupić komplet naprawczy, koszt około 40Pln. Nie równa praca poszczególnych tłoczków powoduje nierównomierny ścisk klocków do tarczy. Jest to bardzo duży problem i może być również kosztowny gdyż końcowym efektem będzie uszkodzenie tarczy. DRGANIE PRZY HAMOWANIU JEST SPOWODOWANE NIE WŁAŚCIWĄ PRACĄ TŁOCZKÓW HAMULCOWYCH.

 

 

Pozdrawiam :)

Ryba382 we wcześniejszym poście to napisał - punkt 3 lit. c - nic nowego nie odkryłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryba382 we wcześniejszym poście to napisał - punkt 3 lit. c - nic nowego nie odkryłeś.

 

 

Jak wczytasz się troszkę i przeczytasz post FETHORA to uświadomisz sobie że nie do końca jest to dla nas oczywiste :) Zdiagnozowanie niewłaściwej pracy tłoczków (2szt. w jednym kopycie) może okazać się bardzo trudne wręcz czasami graniczące z cudem. Jestem święcie przekonany że 95% warsztatów tak jak i ASO nie zauważyłyby tam problemu, będą raczej twierdzić że tłoczki pracują więc jest wszystko ok.Podejrzewam że sugestie padną np na tarcze albo klocki nawet i amortyzatory, co oczywiście jest prawidłowe w logice myślenia lecz może okazać się kosztowne i nie przynoszące żadnego rezultatu.Ja natomiast chcę skrócić mękę innym użytkownikom X-traili i przede wszystkim zwrócić uwagę właśnie na TŁOCZKI HAMULCOWE gdyż jest to pierwszy i najbardziej istotny element który trzeba sprawdzić właśnie przy tych obiawach czyli drganiach przy hamowaniu.

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej1970

 

 

Jak wczytasz się troszkę i przeczytasz post FETHORA to uświadomisz sobie że nie do końca jest to dla nas oczywiste :) Zdiagnozowanie niewłaściwej pracy tłoczków (2szt. w jednym kopycie) może okazać się bardzo trudne wręcz czasami graniczące z cudem. Jestem święcie przekonany że 95% warsztatów tak jak i ASO nie zauważyłyby tam problemu, będą raczej twierdzić że tłoczki pracują więc jest wszystko ok.Podejrzewam że sugestie padną np na tarcze albo klocki nawet i amortyzatory, co oczywiście jest prawidłowe w logice myślenia lecz może okazać się kosztowne i nie przynoszące żadnego rezultatu.Ja natomiast chcę skrócić mękę innym użytkownikom X-traili i przede wszystkim zwrócić uwagę właśnie na TŁOCZKI HAMULCOWE gdyż jest to pierwszy i najbardziej istotny element który trzeba sprawdzić właśnie przy tych obiawach czyli drganiach przy hamowaniu.

 

Pozdrawiam :)

 

Najpierw zrób z 10000 km, a potem pisz czy pomogło. Ja też kiedyś byłem zafascynowny, że udało mi się znaleźć przyczynę w nierównej pracy tłoczków. Najpierw kupiłem zestaw naprawczy tłoczków na trochę pomogło, potem wymieniłem całe nowe zaciski. Na początku było dobrze, ale po przejechaniu ok 6000km okazało się, że drgania powróciły i przyczyną były wcale nie tłoczki tylko piasty przednie. Obecnie zrobiłem 60000 km i drgań nie ma więc mogę powiedzieć, że przyczyna została znaleziona z pomocą Ryby382. Jeszcze jedno nie mów że ASO tego nie robi bo wiem, że oni zawsze sprawdzają pracę tłoczków, a jeśli nie chodzą w miarę równo to najpierw jest kilka prób rozruszania ich i zazwyczj to pomaga jeśli nie to wymiana zacisku. Mają nawet dobry sprzęt do rozruszania cylinderków, gdzie nie trzeba wymieniać zestawów naprawczych tak jak w warunkach domowych. Drażni mnie to że na zacisk hamulcowy mówisz ,,kopyto"

Edytowane przez Skromny39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów. Kolego skromny myślę, że nikt nie będzie zmieniał swoich przyzwyczajeń bo coś cię drażni - to apropo kopyta. Czytając twoje stare posty dochodzę do wniosku, że albo zakochany jesteś w koledze ryba albo sam jesteś rybą, tylko pod tym pseudonimem. Samoreklama dzwignią .... samozadowolenia. Rozumiem, że ryba , a może ty?, pomógł niejednemu z użytkowników nissana, bo ma jakąś wiedzę, większą od niejednego szeregowego posiadacza xtraila. Ale zauważam tu jakby kult kolegi ryba. Jest to troche mdlące. Atakujesz virilitasa za to, że chce pomóc innym w uniknięciu długich i kosztownych prób-napraw. On chce zwrócić uwage innym, z problemem drgań przy hamowaniu na to, żeby zajrzeli wpierw w kopyta. Popatrz na posty ryby, a może raczej swoje? - wszystkie porady są w większości ogólnikowe, większość normalnych mechaników zna te sprawy bo to norma w ich pracy. Większość porad kończy się w tajemnicy w garażu ryby. Większość z tych, którzy skorzystali z garażu ryby niechętnie mówią co było przyczyną ich problemów i jak ich fury zostały naprawione. A przecież forum jest po to by czerpać z niego wiedze w razie kłopotów. Być może ja lub inny kolega za chwilę będzie miał te same problemy z samochodem. Patrzcie na inne fora, passata , megane i wiele innych. Tam ludzie dokładnie ze zdjęciami udostępniają porady. Bo to może przydać się innym. A tu ... pozostaje tylko ryba vel skromny. I to w wielkiej tajemnicy. Możesz mi nie odpowiadać i w ogóle nieprzejmować się moim nieważnym wystąpieniem. Nie podejmę dialogu.

Edytowane przez MALPA
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy MALPA i Skromny39 czytajcie regulamin forum i stosujcie się do niego. Inaczej będę zmuszony zwrócić się do prowadzących forum o podjęcie stosownych działań.

Edytowane przez Ryba382
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakich działań? Panie Kolego Ryba382, czy aby Kolega MALPA, nie ma troszkę racji...? ;) Ja tu widzę jakieś małe rozdwojenie osobowości...

Pamiętajcie Koledzy że jeśli będziecie posądzać mnie o rozdwojenie osobowości to zakończe pisanie na forum.

Edytowane przez Ryba382
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...