Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drgania kierownicy


Virilitas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to jest proste, sam sprawdzisz. Podnieś auto, odkręć koło (zdejmij wszystkie nakrętki), doćiśnij koło do piasty mocno uburącz i spróbuj poprzesuwać koło na boki ( w lewo prawo) cały czas je dociskając, nie powinno być żadnego luzu. Jeśli jest luz to albo brakuje ci pierścienia, albo jest dobrany zły rozmiar (tego pierścienia).

Pierścień centrujący to jest taka malutka plastikowa opaska nakładana na piastę, możesz też ściągnąc koło i zaglądnąc czy ona tam jest.

Popatrz w googlach na jakieś zdjęcia poglądowe, żebyś wiedział czego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby luzu nie ma, ale mechanik ma sprawdzić bo sam sobie nie ufam., Rozmawiałem z nim wczesniej i mówi, ze na bank mam oryginalne felgi stalowe ...

 

jesli luzu nie ma, wyważenie ok, nie ma luzów w zawieszeniu, opony nowe - to gdzie tkwi problem macie jeszcze jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zmieniałeś opony, to kazałeś wulkanizatorowi sprawdzić najpierw felgi? Często się zdarza, że felgi są krzywe, mają bicia boczne - w poziomie, lub promieniowe - w pionie. Jak zalożysz opony i wyważysz je, to i tak nie zlikwidujesz bicia felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zmieniałeś opony, to kazałeś wulkanizatorowi sprawdzić najpierw felgi? Często się zdarza, że felgi są krzywe, mają bicia boczne - w poziomie, lub promieniowe - w pionie. Jak zalożysz opony i wyważysz je, to i tak nie zlikwidujesz bicia felg.

 

no właśnie felg nie sprawdzał, ale też nie mówił, że są krzywe, są koła całe wyważone i jest 0 do 0, a to nie wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważeniem nie zlikwidujesz krzywizny felgi lub jej podbicia.

Dobry wulkanizator, po demontażu starej opony, szczotką drucianą na wiertarce czyści wewnętrzne strony felgi - tam gdzie przylegała opona, lub zakłada ponownie felgę na przyrząd, puszcza ją w ruch i czyści np. za pomocą papieru sciernego.

Następnie gdy felga się kręci, to za pomocą jakiegoś drewienka, kredy sprawdza, czy odległości felgi od maszyny są takie same. Gdy felga jest w ruchu, to widać jej bicia.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważeniem nie zlikwidujesz krzywizny felgi lub jej podbicia.

Dobry wulkanizator, po demontażu starej opony, szczotką drucianą na wiertarce czyści wewnętrzne strony felgi - tam gdzie przylegała opona, lub zakłada ponownie felgę na przyrząd, puszcza ją w ruch i czyści np. za pomocą papieru sciernego.

Następnie gdy felga się kręci, to za pomocą jakiegoś drewienka, kredy sprawdza, czy odległości felgi od maszyny są takie same. Gdy felga jest w ruchu, to widać jej bicia.

 

dzieki, zawsze coś nowego się dowiem ... muszę to sprawdzić, bo jazda na autostradzie nie sprawia przyjemności ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie tak sprawdzałem. Te które biły, dawałem na tył, lub całkowicie przeznaczałem je do opon zimowych. Wiadomo, że w zimę tak szybko się nie jeździ, więc mogły być i sie toczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie tak sprawdzałem. Te które biły, dawałem na tył, lub całkowicie przeznaczałem je do opon zimowych. Wiadomo, że w zimę tak szybko się nie jeździ, więc mogły być i sie toczyć.

Przekladanie kól nie pomoże.

Drżenie auta w czasie jazdy nie zawsze powoduja koła.

Moze byc naprawde jeszcze wiele przyczyn.

Np.

-uszkodzone koło dwumasowe

-uszkodzony wal napedowy lub jego łaczniki,podpory

-zerwana poduszka silnika lub skrzyni biegów

-uszkodzony układ kierowniczy

-uszkodzone lub wyrobione wachacze

trzeba poddac auto bardzo gruntownemu przegladowi z kanału lub podnosnika sprawdzajac po kolei wszystkie elementy moga miec wpływ na drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek ... luzów na zawieszeniu nie ma (wahacze itd. ok), koło dwumasowe działa ok, wał napędowy -jak wyłaczę napęd również drga a więc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek ... luzów na zawieszeniu nie ma (wahacze itd. ok), koło dwumasowe działa ok, wał napędowy -jak wyłaczę napęd również drga a więc ...

"Diabel tkwi w szczegółach"

Pisze ,ze nie ma luzów w zawieszeniu a sie pytam w jaki sposob to zostało stwierdzone?Bo jesli ktos wszedl pod auto i reką szarpał np.za drążki -to taka diagnoza jest nic nie warta.Nalezy pojechać na stacje diagnostyczną ,która ma tzw"szarpaki"Wtedy najwiecej mozna sie dowiedziec czy faktycznie sa luzy lub nie.I tez to nie będzie w 100%pewna diagnoza ,gdyz faktyczny stan niektorych elementów zawieszenia można zdiagnozowac dopiero po odpieciu od reszty.A komu zechce sie odpinać wachacze ,drążki??

Tak samo kolo dwumasowe-na jakiej podst. jestes pewny ,ze kolo dwumasowe jest dobre??O ile sie nie myle auto kupiles używane.Z kad mozesz wiedziec czy dwumasa nie była wymieniana lub regenerowana??Koszt nowego kola dwumasowego to pare tysiecy zlotych.Regeneracje mozna zrobic juz za 300-500 zl.Aby regenerowana dwumasa dobrze chodziła ,naprawde potrzeba duzej precyzji .A to wymaga i czasu i pieniedzy.Jak poprzedni własciciel "przyoszczedził"i dwumasa po regeneracji nie była wyważana lub zrobione to nie dokładnie -to auto bedzie sie trzasło jak w gorączce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazuje się, ze dopiero czwarty warsztat wyważył mi koła ok! teraz powyzej 120 lekkie wibracje, ale spowodowane są tym, iż mam lekkie bicie na prawej tylnej feldze, już szukam innej - nowej ... i licze że teraz będzie bardzo okis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się oguh przekonałeś, że warsztat a "warsztat", jak i mechanik a "mechanik" - to dwa skrajne pojęcia. Cieszę się, że Ci się w końcu udało, oraz tym że ponownie potwierdziły się moje przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oguh, szkoda że wcześniej nie wspomniałem o dobrym wyważeniu, osobiście długo szukałem warsztatu z dobrymi (nieprzechodzonymi i w miarę nowoczesnymi) maszynami do wyważania.

Wcześniej ile razy bym u siebie na wsi nie wyważył za każdym razem miałem bicie, raz pojechałem do dobrego wulkanizatora (dalej ode mnie i znacznie drożej niestety) i problem jak ręką odjął.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heckler, ale ja wyważenie odrzucałem, byłem u trzech różnych wulkanizatorów w różnych miastach i zawsze niby ok. Dopiero teraz jest ok. No prawie ok, dop jak wymienię felgę będzie miód mailna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witajcie, podłączam się pod temat co by nie tworzyć nowego... :D
W skrócie:
Jadąc 60/100/140km/h nagle potworne bicie kierownicy z prawej strony... bez hamowania...jak zahamuję to bicie narasta coraz bardziej, teraz tak, krzywa tarcza? Czy wymienić całe zestawy w zacisku, mam tu na myśli nowe tłoczki i uszczelniacze? Dzięki za szybką odpowiedź ponieważ jest to irytujące... koła wyważone, powietrze po równo, raz jest ok, raz bije jak szalone ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może półośki? - przeguby...  wibruje mocniej jak przyśpieszasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wibruje tak jak by bicie prawo lewo bardzo szybkie że kierownicą trzepie na boki, ostatnio wymieniane łączniki stabilizatora te pionowe krótkie, miałem przegląd robiony w piątek i wszystko w normie poza poprawą ręcznego... już sam nie wiem... 210zł komplet do naprawy 4x tłoczki i uszczelki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek999

witam,w moim x-trail 2006 2.2 diesel mam drganie na kierownicy i w zasadzie przenosi sie na cale auto podczas jazdy od ok 80km/h w gore. gdzie moze tkwic problem?(kola wywazone,zbierznosc zrobiona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90% (według mnie) że to półośki w obu przypadkach

 

u mnie objawiało się to mocnymi wibracjami podczas przyśpieszania oraz powyżej 70-80 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn moze byc wiele-potrzebna jest dokładna diagnostyka całego podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półoś... ponad 500zł sztuka...

Półosie się nie psują a jedynie przeguby. Dostępne są zewnętrzne i wewnętrzne więc za 200-250zł można mieć zregenerowaną całą półoś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...